olijat hohoi.. jatketaas tästä. Syton jälkeen maistuu minulle jäätelö. kylmää ja suussa sulavaa. Vaikka nyt tuntuu ettei mikään maistu, syönyt olen kuiteskin ettei kunto heikkene ja laihdu olemattomiin....muuten ei kukaan näe minua. Sit pitää huhuilla että täällä minä olen! Suussa ruoka ei maistu tänään miltään, sama mitä laittaa suuhunsa. Vatsa vaan on eri mieltä. yleensäkin kylmä syöminen maistuu paremmin. Bona hedelmäsoseita, jugurttia. Minulle suositeltiin maitohappobakteereja.
Samassa veneessä
43
3021
Vastaukset
Siitä syömisestä on sellaisia kokemuksia,että helposti tulee niitä vuosirenkaita, jos ei ole varovainen.Onhan siinä ristiriitaa kylliksi, kun pitäisi syödä mita tekee mieli, mikä maistuu hyvältä, mitä suu kestää, ravinnollistakin sen syötävän pitäisi olla.On se jännää, kun toiset ei saa mitään alas ja toiset joutuu taistelemaan kilojen kanssa.Jos mahdollista niin ei kannata päästää lisäkiloja tulemaan, ne on niiiin vaikea saada pois.Minulle kuntuli silloin aikoinaan kuumetta sen Taxoteren kylkiäisena.Oli niin ventti olo että oksat pois, piristyin kun söin yölläkin ja kiloja tuli. Syön nytkin maitohappobakteereita joka päivä, Gefilusta, se on ainoa mikä mulle sopii.- Minäkin rasvaan jalkapohjia sillä Tummelilla ja kantapäät ovat kuin silkkiä.Niinkus huomasit se rasva on apteekissa 2 E kalliimpaa, sieltä kun ostaa niin se raha menee kuin Kankkulan kaivoon!--Tämän syövän myötä me päästään kokemaan sellainen läpileikkaus ihmisistä.Tosiaan ne, jotka eivät ota yhteyttä, kun pelkäävät.Jos me tässä vaiheessa pelättäis ja jäätäs siihen, niin se ei ainakaan kunnon kohenemista edistäisi. Nyt pitää kaikista tilanteista löytää vain ja ainoastaan ne hyvät puolet ja edetä niiden myötä.Voihan sitä äkkiä vilkaista vähän niitä huonojakin asioita, mutta sit äkkiä ne mappi Ö:hön!- Itse aikanaan ajattelin, että minä en kestäisi, kun mulle sanottais että on syöpä. Mutta niinhän sitä sanotaan, että se mikä ei tapa , se vahvistaa! No niin jäädääs nyt rauhallisesti odottelemaan sitä loppuporukkaa, milloinka ne sieltä ilmaantuu. Minä uhkasin sitä yhtä ystävää, että tullaan koko porukka kattomaan kun siellä jossain kudotaan niitä sukkia ja tumppuja niillä kangaspuilla....onhan näitä kultturieroja!
- rintasyöpä
syöpää. Ei, se en ole minä. Tälläinen olo tuli eilen. En vieläkään ole uskonut todeksi tätä: minäkö muka sairastunut syöpään?! Minä aina ajattelin, ettei minuun tuo sairaus tule.
Varmaan kaikki tapahtui niin nopeasti, tutkimukset,leikkaus ja hoitojen alkaminen, etten itse pysy perässä. Taidan tulla jälkijunassa, heh!
On myös helpottava tunne, kun rinnassa ei ole sitä pattia enää,jota kaikki tällä pastalla tuntuu pelkäävän. Oli se aika patti se patti..pois on lällällällää! Näytän sille pitkää nenää. Ihan itse vein sen lääkäriin enkä kysellyt keneltäkään, pitäiskö tehdä jotain, onks se syöpää.... Sillä se selviää, kun menee tutkimuksiin.
Kyl on niin siloinen iho käsis ja jaloissa -se on se Tummeli. Pitäikö laittaa naamaankin...heheh..alkaa mennä ihan hekotteluksi tänään. On suht hyvä olo, vaikka vettä sataa taivaan täydellä. rintasyöpä kirjoitti:
syöpää. Ei, se en ole minä. Tälläinen olo tuli eilen. En vieläkään ole uskonut todeksi tätä: minäkö muka sairastunut syöpään?! Minä aina ajattelin, ettei minuun tuo sairaus tule.
Varmaan kaikki tapahtui niin nopeasti, tutkimukset,leikkaus ja hoitojen alkaminen, etten itse pysy perässä. Taidan tulla jälkijunassa, heh!
On myös helpottava tunne, kun rinnassa ei ole sitä pattia enää,jota kaikki tällä pastalla tuntuu pelkäävän. Oli se aika patti se patti..pois on lällällällää! Näytän sille pitkää nenää. Ihan itse vein sen lääkäriin enkä kysellyt keneltäkään, pitäiskö tehdä jotain, onks se syöpää.... Sillä se selviää, kun menee tutkimuksiin.
Kyl on niin siloinen iho käsis ja jaloissa -se on se Tummeli. Pitäikö laittaa naamaankin...heheh..alkaa mennä ihan hekotteluksi tänään. On suht hyvä olo, vaikka vettä sataa taivaan täydellä.Ei se ole mikään ihme jos ei meinaa sinne pieneen päähän mahtua että sellanen kauhistus on kiinni saanut kuin rintasyöpä. Minun patti oli 2 cm. Eräskin tuttu sanoi, että tuntui leikkaussalin ovellakin ihan käsittämättömältä, että mitävarten täytyy mennä leikkaussaliin....Eikös sitä kuitenkin ala pikkuhiljaa uskomaan kun niitä myrkkykuureja pitää käydä ottamassa?Se minua ainakin herätteli..-Jotkut kuulemma laittaa peräpukamavoidetta naamaan, Tummelista en ole sellaista kuullut, niin että.....
- rintasyöpä
seija1944 kirjoitti:
Ei se ole mikään ihme jos ei meinaa sinne pieneen päähän mahtua että sellanen kauhistus on kiinni saanut kuin rintasyöpä. Minun patti oli 2 cm. Eräskin tuttu sanoi, että tuntui leikkaussalin ovellakin ihan käsittämättömältä, että mitävarten täytyy mennä leikkaussaliin....Eikös sitä kuitenkin ala pikkuhiljaa uskomaan kun niitä myrkkykuureja pitää käydä ottamassa?Se minua ainakin herätteli..-Jotkut kuulemma laittaa peräpukamavoidetta naamaan, Tummelista en ole sellaista kuullut, niin että.....
mitä lie tautia onkaan...flunssaa varmaan. Peräpukavoiteen olen kuullut minäkin. kaikkea kanssa. Mitäs vielä kokeiltais?
rintasyöpä kirjoitti:
mitä lie tautia onkaan...flunssaa varmaan. Peräpukavoiteen olen kuullut minäkin. kaikkea kanssa. Mitäs vielä kokeiltais?
No flunssasta puheenollen, minulla on ollut flunssien kanssa oikein taisteluita jopa siihen pisteeseen, että nenään on tehty oikein komeet reiät(ei ulkopuolelle)että pääsee kunnolla tyhjenemään, mutta silloin kun sain niitä sytostaatteja niin vaikka pelkäsin etukäteen, että millanenhan riemu tästä tulee, kun sytostaatit vie ne valkosolut niin olemattomiin, niin ei kertaakaan ollut räkätautia, ja vielä niiden hoitojen jälkeenkin oli pitkään räkätauditon kausi.Sytostaateista on jotain hyötyäkin.Lääkärikin sanoi mulle, että näin saattaa käydä, että ne sytot laittaa viruksetkin kuriin!Hyvää Itsenäisyypäivää kaikille!
rintasyöpä kirjoitti:
kenkälankkia?
- rintasyöpä
seija1944 kirjoitti:
No flunssasta puheenollen, minulla on ollut flunssien kanssa oikein taisteluita jopa siihen pisteeseen, että nenään on tehty oikein komeet reiät(ei ulkopuolelle)että pääsee kunnolla tyhjenemään, mutta silloin kun sain niitä sytostaatteja niin vaikka pelkäsin etukäteen, että millanenhan riemu tästä tulee, kun sytostaatit vie ne valkosolut niin olemattomiin, niin ei kertaakaan ollut räkätautia, ja vielä niiden hoitojen jälkeenkin oli pitkään räkätauditon kausi.Sytostaateista on jotain hyötyäkin.Lääkärikin sanoi mulle, että näin saattaa käydä, että ne sytot laittaa viruksetkin kuriin!Hyvää Itsenäisyypäivää kaikille!
Hyvä uutinen, jos syto laittaa virukset kuriin, sillä ei tässä flunssaa kaipaa enää kaiken tän lisäksi. Sait minut iloiseksi! Hyvä itsepäisyyspäivää!
- rintasyöpä
seija1944 kirjoitti:
kenkälankkia?
no sitä ei ole vielä kokeiltukaan,ei kun kenkävoidepurkille...
- miekii
hyvä homma oli vaihtaa uusi 'alku'. Entinen keskustelu olikin pitkä. Minäkin hyppäsin tänne (kontrolleissa käyvä, toivon mukaan entinen munis joka oottelen neulanäytteeseen menoa).
-
Sain silloin kun oli sytoja, kyllä oikein hyvän kirjasen ruoasta ja syömisistä. Kaipa teillekin annettiin. Se rasvojen määrä mitä ehdotettiin - lorautella kermaa ruokiin - jne oli silloin vähään liikaa. Mutta varmasti, jos syöminen on huonoa pitempiä aikoja niin sitä energiaa ja valkuaisaineita jostain on saatava, hiilihydraatteja ei niinkään.
Pimeä on yhä pimeämpää näin lähellä joulua, iltapäivän värit ovat sumussa kauniita. Sytytellään kynttilöitä ja nautitaan pyhää juhlaa Itsenäisessä Suomessa.
pärjäilkäähän, siskot eripuolella suomea- rintasyöpä
Selvisin eilisestä. Arvaatkaas onko tullut nukuttua? Silmäpussit ei johdu valvomisesta vaan paljosta nukkumisesta. Parempi olo ja hereillä nyt jo kun on nukkunut eilisen päivää ja koko yötä.
Syömisessä pitää olla varovainen ettei paisu liikaa. Kortisoni taitaa myös turvottaa. Juon aika paljon mehua, sillä janottaa aika useasti ja sanottiinkin, että ppitää juoda runsaasti.
Jotkut ruuat tökkivät pahasti, ei tee mieli mitään kermoja lorautella. Hedelmät maistuu ja suklaata on syöty, mutta nyt se suklaakin jää. Oksettaa koko ajatus.
Yritän syödä monipuolisesti, mutta kun ei maistu. Kieli on turta. - pihlajanmarja
rintasyöpä kirjoitti:
Selvisin eilisestä. Arvaatkaas onko tullut nukuttua? Silmäpussit ei johdu valvomisesta vaan paljosta nukkumisesta. Parempi olo ja hereillä nyt jo kun on nukkunut eilisen päivää ja koko yötä.
Syömisessä pitää olla varovainen ettei paisu liikaa. Kortisoni taitaa myös turvottaa. Juon aika paljon mehua, sillä janottaa aika useasti ja sanottiinkin, että ppitää juoda runsaasti.
Jotkut ruuat tökkivät pahasti, ei tee mieli mitään kermoja lorautella. Hedelmät maistuu ja suklaata on syöty, mutta nyt se suklaakin jää. Oksettaa koko ajatus.
Yritän syödä monipuolisesti, mutta kun ei maistu. Kieli on turta.se kortisoni, toivon:D kilot tullu takasin mitkä kesällä lähti, sitä vissiin syö paniikissa sillon kun ruoka maistuu, mulle rupes kalaruuat tökkimään, vaikka ennen tykkäsin niistä, kun sairaalassa on syto päivänä aina kalaa:( jos söis suklaata niin pääsis siitä eroon. Marjoja oon syöny kovasti näinä hyvinä päivinä,että saisin vitamiineja, en uskalla apteekin tuotteisiin koskea, kun ei tiedä miten ne vaikuttaa maksa arvoihin. Se suolakurkku himo tulee sitten kun ruoka alkaa maistua, ja johtuu ehkä siitä että on menettänyt suoloja kun oksentaa.
Mukaavaa lukea että oot taas "elävien" kirjoissa, nyt ne on taas yhtä vähempänä, mulla edessä ylihuomenna:( sitten enään kaks kertaa ja jipii ohi on paitsi sädehoito, joka alkaa helmikuussa. - rintasyöpä
pihlajanmarja kirjoitti:
se kortisoni, toivon:D kilot tullu takasin mitkä kesällä lähti, sitä vissiin syö paniikissa sillon kun ruoka maistuu, mulle rupes kalaruuat tökkimään, vaikka ennen tykkäsin niistä, kun sairaalassa on syto päivänä aina kalaa:( jos söis suklaata niin pääsis siitä eroon. Marjoja oon syöny kovasti näinä hyvinä päivinä,että saisin vitamiineja, en uskalla apteekin tuotteisiin koskea, kun ei tiedä miten ne vaikuttaa maksa arvoihin. Se suolakurkku himo tulee sitten kun ruoka alkaa maistua, ja johtuu ehkä siitä että on menettänyt suoloja kun oksentaa.
Mukaavaa lukea että oot taas "elävien" kirjoissa, nyt ne on taas yhtä vähempänä, mulla edessä ylihuomenna:( sitten enään kaks kertaa ja jipii ohi on paitsi sädehoito, joka alkaa helmikuussa.sinulle olen. Minulla vielä neljä kertaa,sitten säde herceptin. En jaksa edes ajatella niin pitkälle. Seuraava syto kivasti 22.12. Hyvä tekosyy,ei tarvii tehdä mitään.
- autakaan
pihlajanmarja kirjoitti:
se kortisoni, toivon:D kilot tullu takasin mitkä kesällä lähti, sitä vissiin syö paniikissa sillon kun ruoka maistuu, mulle rupes kalaruuat tökkimään, vaikka ennen tykkäsin niistä, kun sairaalassa on syto päivänä aina kalaa:( jos söis suklaata niin pääsis siitä eroon. Marjoja oon syöny kovasti näinä hyvinä päivinä,että saisin vitamiineja, en uskalla apteekin tuotteisiin koskea, kun ei tiedä miten ne vaikuttaa maksa arvoihin. Se suolakurkku himo tulee sitten kun ruoka alkaa maistua, ja johtuu ehkä siitä että on menettänyt suoloja kun oksentaa.
Mukaavaa lukea että oot taas "elävien" kirjoissa, nyt ne on taas yhtä vähempänä, mulla edessä ylihuomenna:( sitten enään kaks kertaa ja jipii ohi on paitsi sädehoito, joka alkaa helmikuussa.eikö ne pahoinvoinnin estolääkkeet autakaan sua?
Mulla oli sytojen aikana kahta erilaista, toinen halvempaa ja sitten jos se ei auttanut, eli tuntui pientäkään kuvotuksen aavistusta, otin hetipaikalla sellaisen kielellä liukenevan. se tehosi.
Niitä kielellä liukeneviakin oli kahta eri voimakkuutta, ensimmäinen johon naislääkäri antoi reseptin, oli vahvempaa. Ja sitten mieslääkäri kirjoitti toisen, se olikin vain puolet siitä lääkemäärästä.
Mulle neuvottiin, että sytopäivänä saa siellä sairaalassa niitä estolääkkeitä. Mutta sitten heti seuraavana päivän tai jo ehkä samanakin päivänä illalla ottaa jo pahoinvoinnin eston. Että sitten kun tulee kuvotus, ei ne niin hyvin tehoakaan.
Muutamana päivänä söin niitä pillereitä ihan pokkana, sitten lopetin ja hyvin meni. Yhden kerran olin vähän ehkä nuhaisena ja 'flunssassa' ja etova olo tulikin helpommin.
-
Ehkä tästä ei ollut sen kummemmin apua... - rintasyöpä
autakaan kirjoitti:
eikö ne pahoinvoinnin estolääkkeet autakaan sua?
Mulla oli sytojen aikana kahta erilaista, toinen halvempaa ja sitten jos se ei auttanut, eli tuntui pientäkään kuvotuksen aavistusta, otin hetipaikalla sellaisen kielellä liukenevan. se tehosi.
Niitä kielellä liukeneviakin oli kahta eri voimakkuutta, ensimmäinen johon naislääkäri antoi reseptin, oli vahvempaa. Ja sitten mieslääkäri kirjoitti toisen, se olikin vain puolet siitä lääkemäärästä.
Mulle neuvottiin, että sytopäivänä saa siellä sairaalassa niitä estolääkkeitä. Mutta sitten heti seuraavana päivän tai jo ehkä samanakin päivänä illalla ottaa jo pahoinvoinnin eston. Että sitten kun tulee kuvotus, ei ne niin hyvin tehoakaan.
Muutamana päivänä söin niitä pillereitä ihan pokkana, sitten lopetin ja hyvin meni. Yhden kerran olin vähän ehkä nuhaisena ja 'flunssassa' ja etova olo tulikin helpommin.
-
Ehkä tästä ei ollut sen kummemmin apua...Menin kiltisti ottamaan pahoinvointilääkkeen. Eihän ne auta, jos ei ota. Ne on aika mietoja kuulemma. Arkailin vain ottaa, kun maanantaina otin ja väsyin totaalisesti ja eilen piti käydä autolla Kouvolassa eikä saanut nukahtaa rattiin. Mutta taisi väsymys johtua ihan muusta... Etova olo tais helpottaa nyt, mutta syöminen ei maistu. Cefin aikana ei nää miedot lääkkeet kuulemma sitten tehoa, että sitten pitää pyytää vahvempia. Pelottaa ton maksan puolesta popsia pillereitä. Ilmaa on hirveesti vatsassa...kyllä röyhtäyttää ja hmmm...pierettää. Ummetuksesta ei ole tietookaan.
rintasyöpä kirjoitti:
sinulle olen. Minulla vielä neljä kertaa,sitten säde herceptin. En jaksa edes ajatella niin pitkälle. Seuraava syto kivasti 22.12. Hyvä tekosyy,ei tarvii tehdä mitään.
Kuules kaveri , ei ole varmasti tekosyy, jos ei sytostaattihoitojen aikana paljon joulua valmistele tai yrittää päästä mahdollisimman vähällä.Nyt voit kerrankin hyvällä syyllä jättää turhat kotkotukset tuleviin vuosiin.Rouva nyt lepää ja jos lapsille jotain saat aikaseks, niin siinä se sitten onkin, toiset sais nyt tehdä sinun hyväksi asioita!Toivottavasti ei kaikunut kuuroille korville..... Ja te muut hoidoissa kävijät, tämä koskee teitakin!
- rintasyöpä
seija1944 kirjoitti:
Kuules kaveri , ei ole varmasti tekosyy, jos ei sytostaattihoitojen aikana paljon joulua valmistele tai yrittää päästä mahdollisimman vähällä.Nyt voit kerrankin hyvällä syyllä jättää turhat kotkotukset tuleviin vuosiin.Rouva nyt lepää ja jos lapsille jotain saat aikaseks, niin siinä se sitten onkin, toiset sais nyt tehdä sinun hyväksi asioita!Toivottavasti ei kaikunut kuuroille korville..... Ja te muut hoidoissa kävijät, tämä koskee teitakin!
Kiitos että saan olla sairas. Exä ei osaa olla napakka, valitettavasti. Täytyy kääntyä ystävän puoleen. Ihmiset jotenkin varovat minua. Makaroonilaatikkoa ajattelin tarjota lapsille jouluna. lahjat olen jo hankkinut.
rintasyöpä kirjoitti:
Kiitos että saan olla sairas. Exä ei osaa olla napakka, valitettavasti. Täytyy kääntyä ystävän puoleen. Ihmiset jotenkin varovat minua. Makaroonilaatikkoa ajattelin tarjota lapsille jouluna. lahjat olen jo hankkinut.
mainosmiehet on tehneet siitä sellaisen painajaisen miksi sitä ei ole tarkoitettu.Onhan se mahtava juhla, mutta ei siitä saisi kenellekään tulla ylivoimaista elämäntilanne huomioon ottaen.Se on kuitenkin loppujenlopuksi 2-3 päivää , joskus tuntuu että hyvä kun on ohi. Pari vuotta sitten kun itse sain sytostaatit just ennen joulua niin vietin todella rauhallista joulua.Taisin lähettää ihan viisi joulukorttia- harvoille ja valituille.Monet ihmiset eivät pysty kokemaan elämässä edes toisen sairautta, kuinkahan sitten omansa.Tuli vesi kielelle kun kirjoitit, että makaroonilaatikkoa! Heti juoksisin kauppaan ostamaan, mutta ei oo edes Siwa auki.Aina sekin on kiinni! Ensivuonna tähän aikaan hoidot on kaukainen asia ja tukka senkun kasvaa rehottaa! Jaksellaan taas eteenpäin....
- toinen kerta
Huomenta, täällä minkin aloittelen päivääni.Sytytin heti ensimmäisenä ison määrän tuikkuja joka puolelle,enkä paljon ulos pimeyteen vilkuile niin pysyy mieli virkeänä.
Ajattelin jo tänään laittaa keittiöön jouluverhot :))
Suu minullakin on vähän turtana,mutta ei niin pahasti kuin ekan kerran jälkeen. Nenäkin tahtoo mennä rikki.Tiputtelenkin iltaisin nenään vauvoille tarkoitettuja keittosuolatippoja.
Kyllä me selvitään ja kestetään nämä sivuoireet, se on pientä se kun tilalle saamme takaisin terveyden.
Hyvää Itsenäisyyspäivää kaikille.- kutoja
Sainpa pipon kudottua, neulottua, tikkuroitua, miten vain kellekki käy, no siis tänään sain valmiiksi ja nyt se ihanasti lämmittää paljasta pääkakkaraani. mitenkä sen houvinkin sais nätisti sidottua, joka tapauksessa aina näyttää kaljupäältä, sito sen miten hyvänään.
- rintasyöpä
kutoja kirjoitti:
Sainpa pipon kudottua, neulottua, tikkuroitua, miten vain kellekki käy, no siis tänään sain valmiiksi ja nyt se ihanasti lämmittää paljasta pääkakkaraani. mitenkä sen houvinkin sais nätisti sidottua, joka tapauksessa aina näyttää kaljupäältä, sito sen miten hyvänään.
sinut..hii-op! Nyt olet mukana. Tukka kasvaa takaisin.Tsemppiä!
- hoidot ohi
Hoitojen jälkeen alkoivat kilot tippua kuin itsestään.Olen syönyt ihan normaalisti,silti olen laihtunut.Myös eräs tuttavani,joka hänkin sairasti rintasyöpää,laihtui hoitojen jälkeen alla normaali painonsa.
- rintasyöpä
Kaikki vaan mukaan. Tämä vene ei jätä. Että nenän limakalvotkin voivat mennä rikki, hyvä tietää. Alkoi naurattaa lihavuuskeskustelu. Minä luulin aina ennen, että sitä laihtuu kauheasti hoitojen aikana. Kai se on yksilöllistä. Varmaan vielä laihdunkin, mutta ei ole oikein mistä laihtua, vähän vaan. Söin jäätelöä äsken, kun heräsin päiväunilta. Kumpikin teki hyvää. Tökkäävää olo jatkuu, mutta on parempi.Otan vitamiinitabletin päivittäin, ei kuulemma haittaa. Pimeää on, mutta kukaan ei näe minun hapsupäätä...Kohta on tammikuu ja päivät pitenee ja hoidot vähenee.
- pihlajanmarja
voi voidella vaikka ruokaöljyllä, pumpulipuikkoon vaan ja sitten sieraimeen, kokeiltu on ja toimii ;)
Amerikkalaisissa elokuvissa ne syöpäpotilaat aina laihtuu, energiaa tässä kyllä kuluu pelkkään olemiseen Kinkku ei sulle sitte varmaan maistu :( kun on hoito ennen joulua, mulla siinä väliviikolla, jos kaikki menee hyvin.
eteenpäin vaan sanoi mummo lumessa, ja niin mekin.Kohta tää on taakse jäänyttä!!! - rinnaton
pihlajanmarja kirjoitti:
voi voidella vaikka ruokaöljyllä, pumpulipuikkoon vaan ja sitten sieraimeen, kokeiltu on ja toimii ;)
Amerikkalaisissa elokuvissa ne syöpäpotilaat aina laihtuu, energiaa tässä kyllä kuluu pelkkään olemiseen Kinkku ei sulle sitte varmaan maistu :( kun on hoito ennen joulua, mulla siinä väliviikolla, jos kaikki menee hyvin.
eteenpäin vaan sanoi mummo lumessa, ja niin mekin.Kohta tää on taakse jäänyttä!!!Laihduin minäkin hoitojen aikana,mutta nyt kun pitää syödä niitä hormoonipillerietä 5 vuotta,kyllä kiloja tulee rutkasti lisää..ne kyllä lihottavat ihan oikeesti.Kuinkahan lihava olen neljän vuoden päästä,nyt olen syönyt vasta vuoden ;)
- rintasyöpä
rinnaton kirjoitti:
Laihduin minäkin hoitojen aikana,mutta nyt kun pitää syödä niitä hormoonipillerietä 5 vuotta,kyllä kiloja tulee rutkasti lisää..ne kyllä lihottavat ihan oikeesti.Kuinkahan lihava olen neljän vuoden päästä,nyt olen syönyt vasta vuoden ;)
tulossa hormonilääkitys 5 vuodeksi. Jaaha pitää kattoo mitä suuhunsa pistää. Makea ei juuri nyt maistu. Älä paisu liikaa, ettet poksahda ;)
rintasyöpä kirjoitti:
tulossa hormonilääkitys 5 vuodeksi. Jaaha pitää kattoo mitä suuhunsa pistää. Makea ei juuri nyt maistu. Älä paisu liikaa, ettet poksahda ;)
Minä olen syönyt nyt 1½ v. Tamofeenia, ja tällähaavaa ei ne kilot meinaa lähteä millään pois. Minä pärjäsin Cefin aikana kohtalaisen hyvin vanhoilla pahoinvointilääkkeillä.Kävin ostamassa valmiiksi yhtä kallista pahoinvointilääkettä ja sitten en olisi niitä tarvinutkaa.(Kytril).Sitten kävi niin, että naapurin sukulaistyttö sairasti luustoon levinnyttä syöpää ja minä toimitin ne lääkkeeni hänelle ja hän sai niistä avun pahoinvointiin.Sitten hänelle alettiin antaa jo sytöstaatin tiputuksessa sitä kallista lääkettä! Uskomaton juttu!Meinaskohan ne hänen kohdallaan säästää pahoinvointilääkityksessä.Pitäkää puolenne jos lievemmät pahoinvointilääkkeet ei auta niin josko tiputuksessa sais jo vahvempaa?.Kortisoonihan se turvottaa.Meikäläisen naamakin oli kuin täysikuu.- Se tyttö muuten parani ja on jo työssä Minulle itselleni oli se Taxotere rajumpi kokemus kuin Cef, kun oli sitä kuumettakin. Jatketaas taas etienpäin...päivä kerrallaan!
- rintasyöpä
seija1944 kirjoitti:
Minä olen syönyt nyt 1½ v. Tamofeenia, ja tällähaavaa ei ne kilot meinaa lähteä millään pois. Minä pärjäsin Cefin aikana kohtalaisen hyvin vanhoilla pahoinvointilääkkeillä.Kävin ostamassa valmiiksi yhtä kallista pahoinvointilääkettä ja sitten en olisi niitä tarvinutkaa.(Kytril).Sitten kävi niin, että naapurin sukulaistyttö sairasti luustoon levinnyttä syöpää ja minä toimitin ne lääkkeeni hänelle ja hän sai niistä avun pahoinvointiin.Sitten hänelle alettiin antaa jo sytöstaatin tiputuksessa sitä kallista lääkettä! Uskomaton juttu!Meinaskohan ne hänen kohdallaan säästää pahoinvointilääkityksessä.Pitäkää puolenne jos lievemmät pahoinvointilääkkeet ei auta niin josko tiputuksessa sais jo vahvempaa?.Kortisoonihan se turvottaa.Meikäläisen naamakin oli kuin täysikuu.- Se tyttö muuten parani ja on jo työssä Minulle itselleni oli se Taxotere rajumpi kokemus kuin Cef, kun oli sitä kuumettakin. Jatketaas taas etienpäin...päivä kerrallaan!
Ihana tunne tuli kun kerroit että se tyttö parani. kaikkea hyvää hänelle ja sinulle myös. Kostisoni todella turvottaa.
- toinen kerta..
Luulin jo,että pääsen kovin helpolla tästä toisesta hoitokerrasta,mutta tänään alkoi lihaskipu,tosin lievänä ja hetken oli aivan sietämättömän kylmä. Sain hoidon viikko sitten tiistaina. Onko muilla ollut samanlaisia vilukohtauksia?
- rintasyöpä
minulla oli heti ekan kerran jälkeen lihassärkyä ja olin..muistaakseni viluinen. Kunhan et ole tulossa flunssaan! Otin buranaa särkyihin ja se auttoi. Hei minä tulin vierellesi pitämäään kädestä kiinni. Onko parempi olo?
- toinen kerta....
rintasyöpä kirjoitti:
minulla oli heti ekan kerran jälkeen lihassärkyä ja olin..muistaakseni viluinen. Kunhan et ole tulossa flunssaan! Otin buranaa särkyihin ja se auttoi. Hei minä tulin vierellesi pitämäään kädestä kiinni. Onko parempi olo?
Kiitos, kyllä tuntuu paremmalle kun on vierellä kulkijoita.Yksin on taakka liian raskas.
Onneksi vilutus meni ohi,eikä mitään flunssan oireita tullut. Saan toipua rauhassa.
Pitääkin kokeilla bepanthen voidetta ja xylitoli tabletteja. Itse olen huuhdellut suuta aina ruokailun jälkeen suolavedellä,sekin on auttanut. nyt vaan on kielessä kovin arka kohta.
Hyvää Itsenäisyyspäivää kaikille ja voimia . - rintasyöpä
toinen kerta.... kirjoitti:
Kiitos, kyllä tuntuu paremmalle kun on vierellä kulkijoita.Yksin on taakka liian raskas.
Onneksi vilutus meni ohi,eikä mitään flunssan oireita tullut. Saan toipua rauhassa.
Pitääkin kokeilla bepanthen voidetta ja xylitoli tabletteja. Itse olen huuhdellut suuta aina ruokailun jälkeen suolavedellä,sekin on auttanut. nyt vaan on kielessä kovin arka kohta.
Hyvää Itsenäisyyspäivää kaikille ja voimia .on hyvä. Sain ohjeet siihen ja myös suolavesi kylpy jaloille ja käsille, jos on oireita niissä. Ohje on tallessa jos joku tarvii....
- rintasyöpä
rasva on hyvä rohtuneille huulille ja nenään. Käytän sitä rasvaisempaa. Ostin myös bepanthen-imeskelytablettaja suun oireisiin. Ovat auttaneet kieleeni. Samoin imeskeltäviä xylitoli-tabletteja. kostuttaa suuta ja hoitaa hampaita. Mutta yövoiteena en ole kokeillut...;)
Rasvasin sillä leikkausarvetkin, kun ne alkoi kuivaa ja kutista. Tänään otan rennosti enkä jaksa juhlia itsenäisyyttä. Lepään ja nautin lapsistani. Nuorin on oikea halinalle.
Kiitos taas tästä aamusta.- kix
Minäkin olen Taxotere hoidossa. Sytostaatista
ei tullut kummempia vaikutuksia, lievää pahoinvointia muutama päivä ja lieviä nivelkipuja. Nenän kanssa on ongelmia, nenän
limakalvot ovat ihan kuivat ja kutisevat.
Onko muilla tätä ongelmaa? Ja millä nenää voisi
rasvata, vuotaa verta. - kix
kix kirjoitti:
Minäkin olen Taxotere hoidossa. Sytostaatista
ei tullut kummempia vaikutuksia, lievää pahoinvointia muutama päivä ja lieviä nivelkipuja. Nenän kanssa on ongelmia, nenän
limakalvot ovat ihan kuivat ja kutisevat.
Onko muilla tätä ongelmaa? Ja millä nenää voisi
rasvata, vuotaa verta.No nenä, vastaus olikin jo siellä...
- pihlajanmarja
kix kirjoitti:
No nenä, vastaus olikin jo siellä...
kun silmät mulla kuivaa ja kutiaa, nenään vielä on sellasia a-vit. tippoja ja seessam öljy suihke mitä saa apteekista.
- rintasyöpä
pihlajanmarja kirjoitti:
kun silmät mulla kuivaa ja kutiaa, nenään vielä on sellasia a-vit. tippoja ja seessam öljy suihke mitä saa apteekista.
miten paljon oireita kaikilla on. Apteekista saa keinokyyneleitä,siellä osaavat paremmin neuvoa. Erilaisia nenäsumutteita on kuiviin neniin. Mutta me selvitään, eikö totta? Yhdessä autamme toinen toisiamme. Onks keltään vielä ironnut kynnet? Tai muutoksia niissä? Pelkään jos se tulee.
- pihlajanmarja
rintasyöpä kirjoitti:
miten paljon oireita kaikilla on. Apteekista saa keinokyyneleitä,siellä osaavat paremmin neuvoa. Erilaisia nenäsumutteita on kuiviin neniin. Mutta me selvitään, eikö totta? Yhdessä autamme toinen toisiamme. Onks keltään vielä ironnut kynnet? Tai muutoksia niissä? Pelkään jos se tulee.
on nyt hauraammat ja lohkeilee herkästi, mutta kovettava aluslakkaa kynsiin ja taas mentiin.
Huomena syto:(
Pitäkää peukkuja:) - rintasyöpä
pihlajanmarja kirjoitti:
on nyt hauraammat ja lohkeilee herkästi, mutta kovettava aluslakkaa kynsiin ja taas mentiin.
Huomena syto:(
Pitäkää peukkuja:)okei, hyvä tietää. hassua, että minulla on nyt kynnet kovat. mutta ostan sitä kynsilakkaa. Kiitos. Hengessä mukana kanssasi taxossa.
- rintasyöpä
Luin apteekkilehteä. Silmiin: Systane -kosteuttavat silmätipat helpottamaan silmien kuivuuden tunnetta, ärsytystä ja kirvelyä.Nozoil -balsamia nenän kuiville limakalvoille.Xerodent -imeskelytabletti suuoireisiin. On näitä varmasti muitakin, mutta laitoin esimerkiksi.
Alapäähän käytän Ceridal intime. - toinen kerta.
rintasyöpä kirjoitti:
Luin apteekkilehteä. Silmiin: Systane -kosteuttavat silmätipat helpottamaan silmien kuivuuden tunnetta, ärsytystä ja kirvelyä.Nozoil -balsamia nenän kuiville limakalvoille.Xerodent -imeskelytabletti suuoireisiin. On näitä varmasti muitakin, mutta laitoin esimerkiksi.
Alapäähän käytän Ceridal intime.silmät ,nenä,suus,mutta kun minulle on tullut niin mahdottoman kipeä peräpukama :(( Olen sitä hoitanut puikoilla ja rasvalla,mutta aina se vaan jomottaa :(( ....huh,kaikkea sitä pitää tullakin,niin ja kieli on nyt myös kipeänä,mutta ei lannistuta.Pian nämä ovat muisto vain :))
Mukava apäivää kaikille. - rintasyöpä
toinen kerta. kirjoitti:
silmät ,nenä,suus,mutta kun minulle on tullut niin mahdottoman kipeä peräpukama :(( Olen sitä hoitanut puikoilla ja rasvalla,mutta aina se vaan jomottaa :(( ....huh,kaikkea sitä pitää tullakin,niin ja kieli on nyt myös kipeänä,mutta ei lannistuta.Pian nämä ovat muisto vain :))
Mukava apäivää kaikille.Eteenpäin vaikka peräpukamien kanssa. Helposti ne tuleekin. Minulla auttanut salvat. Myönsin eilen että nää hoidot on hirveitä, mutta läpi on käytävä, muuten ei selviä. Kova halu on elää. Masentaa.
- pihlajanmarja
rintasyöpä kirjoitti:
Eteenpäin vaikka peräpukamien kanssa. Helposti ne tuleekin. Minulla auttanut salvat. Myönsin eilen että nää hoidot on hirveitä, mutta läpi on käytävä, muuten ei selviä. Kova halu on elää. Masentaa.
vaikka välillä tympäsee ja masentaa, täällä kohtalotoverisi sinua tukevat ja ovat hengessä mukana. Jokainen hoito kerta vie eteenpäin ja on vähempänä. Jaksamista:) Iso hali sulle.
- rintasyöpä
pihlajanmarja kirjoitti:
vaikka välillä tympäsee ja masentaa, täällä kohtalotoverisi sinua tukevat ja ovat hengessä mukana. Jokainen hoito kerta vie eteenpäin ja on vähempänä. Jaksamista:) Iso hali sulle.
kyllä ystävät osaa auttaa ja piristää. Pitää vaan itse olla myös aktiivinen. Kävin kylässä eilen ja lenkillä
Kyllä piristi. Mahassa kuplii. Selvästi xeloda aiheuttaa ilmavaivoja.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1016299
Riikan kukkaronnyöri on umpisolmussa
Kulutus ei lähde liikkeelle, koska kansalaiset eivät usko, että: – työpaikka säilyy – tulot eivät romahda – talous ei h814859Tanskan malli perustuu korkeaan ansioturvaan
Ja vahvoihin työllisyys- ja kotoutumispalveluihin. Suomessa Riikka on leikannut juuri näitä: palkkatukea, työttömyysturv1013122Epäily: Räppäri yritti tappaa vauvansa.
https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/epaily-mies-yritti-tappaa-vauvansa/9300728 Tämä on erittäin järkyttävä teko täysin p302952Anteeksipyyntöni
Jätän tähän anteeksipyyntöni sinulle, koska en voi sanoa sitä missään muuallakaan. Pyydän anteeksi, jos purkamani tuska262175Sydämeni valtiaalle
En täältä aio asioita kysellä. Haluan tuoda tiedoksesi, että pohjimmiltani en ihmisiä tahdo satuttaa ja ajattelen muiden1191566Mikseivät suomalaiset kuluta? istutaan vaan säästötilirahojen päällä..
...Ihan haluamalla halutaan että maa menee konkurssiin? Ihan käsittämätöntä, ennätymäärät säästöjä sekä konkursseja sam3371131Oletko tyytyväinen
Tämän hetkiseen tilanteeseenne? Odotatko, että lähennytte vai yritätkö päästä yli ja eteenpäin?921130Jos oikeasti haluat vielä
Tee mitä miehen täytyy tehdä ja lähesty rohkeasti 📞 laita vaikka viestiä vielä kerran 😚1311046- 48824