Lääkityksestä

Läheinen (ex?)

Onko mielialalääkitys mielestänne hyvä ratkaisu paniikkihäiriöön? Niistä voi kuitenkin tulla esim. paino-ongelmia ja siten myös lisää ongelmia niiden tunteiden hallintaan? Siitähän siinä on kysymys, loppujen lopuksi ja niiden hallinnan opettelusta.

9

791

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ..............

Ei ne paino ongelmat ole kyllä ensimmäisenä mielessä kun todella kaipaa apua.ensiks en ollut niiden puolesta,mutta ne auttoivat pitämään ajatukset kasassa.

• :)..

Siinä tapauksessa kun hätä on niin suuri, että lääkitykselle on todellinen tarve on lääkitys varmaan ihan ok. Olisiko uusissa masennuslääkkeissä semmosia joista ei tätä haittaa ole? Ja voimia kaikille arjen selviytyjille KYLLÄ SE SIITÄ :)

• sanoja, sanoja vain

Ne toimii samalla tavoin, lääkitys eri sairauksiin on eri. Tätä diagnoosiahan ei ole vielä ole ollut kauan. Miten paniikkihäiriö liittyy ajatuksiin? Ja etenkin miksi ajatuksia lääkitään? Kun voi muuttaa ajattelutapaansa esim. sormia näpsäyttämältä. Ihmisellähän on ajatuksia koko ajan. Eihän se lukkotila poistu sieltä aivoista millään lääkkeellä. Itse voisin ajatella, että tuo sen läpikäyminen vieraan ihmisen kanssa voi vain tehdä siitä pysyvän ---> hypertensio.

• rekrytoikaa nämä potilaat
        sanoja, sanoja vain kirjoitti:

Ne toimii samalla tavoin, lääkitys eri sairauksiin on eri. Tätä diagnoosiahan ei ole vielä ole ollut kauan. Miten paniikkihäiriö liittyy ajatuksiin? Ja etenkin miksi ajatuksia lääkitään? Kun voi muuttaa ajattelutapaansa esim. sormia näpsäyttämältä. Ihmisellähän on ajatuksia koko ajan. Eihän se lukkotila poistu sieltä aivoista millään lääkkeellä. Itse voisin ajatella, että tuo sen läpikäyminen vieraan ihmisen kanssa voi vain tehdä siitä pysyvän ---> hypertensio.

sairastava ihminen on mun mielestä liian jumissa jossain asiassa. Omaa liiallisia suorituspaineita tai vaihtoehdottoman maailman. Voidaan varmaan puhua myös liian vähäisistä kiinnostuksen kohteista. Keskittyy liikaa yhteen asiaan, koska ei näe muita vaihtoehtoja tai ei näe niitä.

• joiouosu
        rekrytoikaa nämä potilaat kirjoitti:

sairastava ihminen on mun mielestä liian jumissa jossain asiassa. Omaa liiallisia suorituspaineita tai vaihtoehdottoman maailman. Voidaan varmaan puhua myös liian vähäisistä kiinnostuksen kohteista. Keskittyy liikaa yhteen asiaan, koska ei näe muita vaihtoehtoja tai ei näe niitä.

oli siis osoitus terveydenhuollolle, kun puhuttiin potilaasta. Tällaista ihmistä ei tule kohdella varmaan potilaana hänen ystäväpiirissään, vai kuinka?

• ....
        rekrytoikaa nämä potilaat kirjoitti:

Paniikkihäiriö tapauksissa käytetään lääkityksenä mielialalääkitystä..eikö tuo vaikuta myös aika pitkälle mielialaan ja ajatuksiin..kaikki on yhteydessä jollakin tapaa.Lääkitys ei ole ratkaisu,mutta voi olla yksi keino päästä asiassa eteenpäin ja löytämään pysyvää apua!joten ei kuitenkaan tuomita niin nopeasti.

• Sosiaalinen suorittaminen :(
        .... kirjoitti:

Paniikkihäiriö tapauksissa käytetään lääkityksenä mielialalääkitystä..eikö tuo vaikuta myös aika pitkälle mielialaan ja ajatuksiin..kaikki on yhteydessä jollakin tapaa.Lääkitys ei ole ratkaisu,mutta voi olla yksi keino päästä asiassa eteenpäin ja löytämään pysyvää apua!joten ei kuitenkaan tuomita niin nopeasti.

haitta voi olla suurempi... Kun ajattelee elämää ja jos ihminen eläköityy paniikkihäiriön vuoksi ja jää pyörimään, aivan sama, kotiin tai laitokseen itsensä kanssa ja oman terveytensä ympärille, niin kyllä se kunto huononee taas uudelleen hyvin nopeasti.

Jos keskustelun aiheet esim. supistuvat tai aivot eivät löydä tunne-elämystä, myös impulsiivisuus ja siten elämästä nauttiminen vähenevät ja työ voi alkaa olla puuduttavaa tai sitten tilannetta yritetään korjata esim. lapsilla tai muulla huolehtimisella. Ei itsen tai oman ajattelutavan muutoksella. Otetaan se virike muualta kuin itsestä ts., mikä ei ainakaan naiselle ole hyvä. Mun mielestä olisi hyvä, jos nämä ihmiset voisivat käydä tätä asiaa läpi oppikirjojen kanssa, eivät omaa terveyttään riskeeraten. Näin he löytäisivät myös jotain muita kiinnostuksen kohteita, kuin itsensä ja lähimmäisensä.

• flreta
        Sosiaalinen suorittaminen :( kirjoitti:

haitta voi olla suurempi... Kun ajattelee elämää ja jos ihminen eläköityy paniikkihäiriön vuoksi ja jää pyörimään, aivan sama, kotiin tai laitokseen itsensä kanssa ja oman terveytensä ympärille, niin kyllä se kunto huononee taas uudelleen hyvin nopeasti.

Jos keskustelun aiheet esim. supistuvat tai aivot eivät löydä tunne-elämystä, myös impulsiivisuus ja siten elämästä nauttiminen vähenevät ja työ voi alkaa olla puuduttavaa tai sitten tilannetta yritetään korjata esim. lapsilla tai muulla huolehtimisella. Ei itsen tai oman ajattelutavan muutoksella. Otetaan se virike muualta kuin itsestä ts., mikä ei ainakaan naiselle ole hyvä. Mun mielestä olisi hyvä, jos nämä ihmiset voisivat käydä tätä asiaa läpi oppikirjojen kanssa, eivät omaa terveyttään riskeeraten. Näin he löytäisivät myös jotain muita kiinnostuksen kohteita, kuin itsensä ja lähimmäisensä.

tukisi tätä väitettä. Puhutaan jokun Maslowin käsityksestä, jossa ihmisen tarpeet etenevät portaittain, ensimmäisenä tulevat fysikaaliset tarpeet, kuten ruoka, uni ja seksi ja viidennellä ja ylimmällä portaalla ovat aatteelliset tarpeet.

• PHdueTTo

Tätä mäkin oon just viimeaikoina paljonkin kelaillut, kun masennuslääkkeitä mulle yritetään tyrkyttää PH:n ja ahdistukseesn, mutta en mä niitä ala popsimaan!!

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Riikka Purra leikkasi alimmalta tulodesiililtä 15 %

Muistaako kukaan Riikka Purran kovaäänisen vaalilupauksen ennen eduskuntavaaleja? https://yle.fi/a/74-20221152 "THL o
      Maailman menoa
      353
      6445
    2. Muistele nainen niitä meidän yhteisiä hetkiä

Miltä ne tuntui? Enkö aina huokunut välittämistä, kiintymystä. Eikö sinulla aina ollut hyvä olo kanssani? Minulla ainaki
      Ikävä
      48
      3826
    3. Odottavan aika on pitkä, Lindtmanin hallitusta tule jo!

Eilisen perusteella nykyinen hallitus epäonnistui kaikissa vaalilupauksissaan, joten olemme ansainneet uudet eduskuntava
      Maailman menoa
      0
      1310
    4. Riikan vappumiljardin maksavat sairaat, vanhukset ja kuolleiden omaiset

Vappumiljardi, eli Riikan päätös laskea yhteisöveroa kaksi prosenttiyksikköä 18 prosenttiin, vie verotuloja noin miljard
      Maailman menoa
      0
      1070
    5. Olisitko tältä

seisomalta valmis seksuaaliseen kanssakäymiseen hänen kanssaan?
      Ikävä
      97
      1025
    6. Yllätä mut ja laita viestiä

Whatsapissa. Uskallatko vielä?
      Ikävä
      52
      890
    7. Huomasin kyllä

Mitä tästä pitäisi ajatella?
      Ikävä
      56
      856
    8. Naiset ei halua kilttejä miehiä

Näin se vaan on..jos olet ilman tatskoja, et rähjää, sinulla ei ole rikosrekisteriä, olet liian kiltti, et sano pahasti,
      Ikävä
      137
      833
    9. Miellyttääkö eniten

Kaivattusi persoona vai ulkonäkö?
      Ikävä
      41
      830
    10. Tämä kikka tekee lihapullista entistä maukkaampia - Tämä "ihmeaine" löytyy keittiön kaapista

Lihapullat ja ruskea kastike on arkiruokien kunkku! Paistatko itse lihapullat pannulla vai uunissa? Näin saat ruoasta v
      Ruoanlaitto
      9
      827
    Aihe