Mikä sormessani on..?

Johanna Jokunen

Yhdessä sormessani on pieni alue jossa on muutamia pienen pieniä markiä pallukoita. Se ei ole kipeä tai mitään sellaista. Minua vain hämää mitä ne voisivat olla. Jos puristelen niitä, niistä tulee vettä..

5

653

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ...

      ...märkäpäitä

    • -Nainen-

      täysin samanlainen vasemman nimettömässä...ja lisäisin vielä että ainakin omalla kohdallani läiskä myös kutisee kovasti aika ajoin! Mietin vain että aiheutuuko tämä sormuksestani...missä sormessa sinulla tämä läntti on?
      Minulla on myös vastaavanlaisia isompia laikkuja jaloissa...niissä on myös tällaisia ikäänkuin vesirakkulota ja ne myös kutisee kovasti! Apteekissa kävin ostamassa rasvaa ja sieltä kehoitettiin käymään ihotautilääkärillä koska voisi ehkä olla psoriasis koska itselläni nämä laikut jaloissa ovat melko selkeäreunaisia...en tosin ole vielä kerennyt käymään mutta jos joku tietää jotain niin olisin kiinnostunut kuulemaan...

      • Johanna Jokunen

        Minulla on se vasemmassa keskisormessa. En käyta sormusta siinä sormessa ollenkaan. Nyt taas se alue on OK, siinä ei ole vesi"kellukoita" kun puristelin ne kaikki pois (ja heti perään Ekinaforssea, ja laitan sitä siihen monta kertaa päivässä), mutta se alue on aina vaaleanpunainen ja vähän kuivemman oloinen. Saa nähdä kuinka kauan kestää kun ne kellukat tulee uudestaan...


      • -Nainen-
        Johanna Jokunen kirjoitti:

        Minulla on se vasemmassa keskisormessa. En käyta sormusta siinä sormessa ollenkaan. Nyt taas se alue on OK, siinä ei ole vesi"kellukoita" kun puristelin ne kaikki pois (ja heti perään Ekinaforssea, ja laitan sitä siihen monta kertaa päivässä), mutta se alue on aina vaaleanpunainen ja vähän kuivemman oloinen. Saa nähdä kuinka kauan kestää kun ne kellukat tulee uudestaan...

        olen raapinut ne vesikellukat pois jo mutta yhä sormessani on kuivahko läiskä joka kutisee välillä...
        Minulla on ollut näitä läiskiä sormissani joskus aikaisemminkin...ne tulee ja menee miten sattuu :)
        Olisi tosiaan kiva tietää mitä voisivat olla...


    • rekisteröitymätön

      Kuulostaa atooppiselta ekseemalta tai kosketusihottumalta.

      Itselläni atooppinen ekseema ja myös nikkeliallergia aiheuttaa tuollaista kuivaa, kutiavaa, pieniä vesikelloja muodostavaa ihottumaa.

      Miksi se on vain sormen kärjessä, en tiedä - omalla kohdallani mm. pitkä papereiden käsittely kuivattaa vain muutaman sormen pään (keskisormi mm. koska tapani on käyttää sitä papereiden selaamiseen) ja niihin tulee tuollainen ihottuma.

      Tai voi olla, että kyseisellä sormella/sormilla tulee ajattelematta hypelletyksi jotain - vaikka klemmaria, jossa on nikkeliä tai muuta kosketusihottumaa aiheuttavaa.

      Vesikellot voi puhkoa ja se voi lievittää kutinaa, mutta kannattaa huolehtia hygieniasta, ettei iho tulehdu enempää (vesikellot johtuvat tulehduksesta - niiden sisällä on tulehdusnesteitä). Ehkä turvallisempaa kuitenkin on olla rikkomatta ihoa. Ihotautilääkäriltä saa kunnon tropit. Suojaa kädet mekaaniselta ja kemialliselta rasituksella suojahanskoin, rasvaa säännöllisesti - ainakin aina pesun jälkeen ja käytä kortisonia.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Missä tapasit kaivattusi

      ensimmäisen kerran?
      Ikävä
      62
      915
    2. Aattelin nainen

      Jos oppisin puhumaan. Rehellisesti, rennosti ja hetkessä.
      Ikävä
      119
      704
    3. J-mies, miten voit olla niin varma siitä

      että minä olen juuri se nainen, kenen ajattelet ja haluat minun olevan, se kenelle avaat ajatuksiasi ja tunnustat syvimp
      Ikävä
      80
      688
    4. Jani Wickholm on kuollut

      Tämä oli Janilta hieno laulu. https://youtu.be/72wWxqWon7k?is=5HKdV-H8yY466YXm
      Kotimaiset julkkisjuorut
      44
      649
    5. Mikä on loppuelämäsi suunnitelma

      Kaivattuasi kohtaan? Olet päättänyt jotain?
      Ikävä
      39
      636
    6. Uskaltaisitko vielä

      Lähestyä vai et kaivattuasi?
      Ikävä
      87
      561
    7. Alan pikkuhiljaa olemaan sinut

      sen asian kanssa, että en tule enää löytämään ketään. Mikä tilanne sinulla on ja miten olet koittanut ratkaista tilante
      Sinkut
      111
      543
    8. Mennään näin sitten

      Ettei kohdata enää.
      Ikävä
      38
      482
    9. Pystytkö pitämään

      Taukoa ja eroa ihan hyvillä mielin vai tekeekö tiukkaa
      Ikävä
      41
      481
    10. Mitä toivot

      Kaivattusi suhteen?
      Ikävä
      71
      457
    Aihe