Yhdessä sormessani on pieni alue jossa on muutamia pienen pieniä markiä pallukoita. Se ei ole kipeä tai mitään sellaista. Minua vain hämää mitä ne voisivat olla. Jos puristelen niitä, niistä tulee vettä..
Mikä sormessani on..?
5
653
Vastaukset
- ...
...märkäpäitä
- -Nainen-
täysin samanlainen vasemman nimettömässä...ja lisäisin vielä että ainakin omalla kohdallani läiskä myös kutisee kovasti aika ajoin! Mietin vain että aiheutuuko tämä sormuksestani...missä sormessa sinulla tämä läntti on?
Minulla on myös vastaavanlaisia isompia laikkuja jaloissa...niissä on myös tällaisia ikäänkuin vesirakkulota ja ne myös kutisee kovasti! Apteekissa kävin ostamassa rasvaa ja sieltä kehoitettiin käymään ihotautilääkärillä koska voisi ehkä olla psoriasis koska itselläni nämä laikut jaloissa ovat melko selkeäreunaisia...en tosin ole vielä kerennyt käymään mutta jos joku tietää jotain niin olisin kiinnostunut kuulemaan...- Johanna Jokunen
Minulla on se vasemmassa keskisormessa. En käyta sormusta siinä sormessa ollenkaan. Nyt taas se alue on OK, siinä ei ole vesi"kellukoita" kun puristelin ne kaikki pois (ja heti perään Ekinaforssea, ja laitan sitä siihen monta kertaa päivässä), mutta se alue on aina vaaleanpunainen ja vähän kuivemman oloinen. Saa nähdä kuinka kauan kestää kun ne kellukat tulee uudestaan...
- -Nainen-
Johanna Jokunen kirjoitti:
Minulla on se vasemmassa keskisormessa. En käyta sormusta siinä sormessa ollenkaan. Nyt taas se alue on OK, siinä ei ole vesi"kellukoita" kun puristelin ne kaikki pois (ja heti perään Ekinaforssea, ja laitan sitä siihen monta kertaa päivässä), mutta se alue on aina vaaleanpunainen ja vähän kuivemman oloinen. Saa nähdä kuinka kauan kestää kun ne kellukat tulee uudestaan...
olen raapinut ne vesikellukat pois jo mutta yhä sormessani on kuivahko läiskä joka kutisee välillä...
Minulla on ollut näitä läiskiä sormissani joskus aikaisemminkin...ne tulee ja menee miten sattuu :)
Olisi tosiaan kiva tietää mitä voisivat olla...
- rekisteröitymätön
Kuulostaa atooppiselta ekseemalta tai kosketusihottumalta.
Itselläni atooppinen ekseema ja myös nikkeliallergia aiheuttaa tuollaista kuivaa, kutiavaa, pieniä vesikelloja muodostavaa ihottumaa.
Miksi se on vain sormen kärjessä, en tiedä - omalla kohdallani mm. pitkä papereiden käsittely kuivattaa vain muutaman sormen pään (keskisormi mm. koska tapani on käyttää sitä papereiden selaamiseen) ja niihin tulee tuollainen ihottuma.
Tai voi olla, että kyseisellä sormella/sormilla tulee ajattelematta hypelletyksi jotain - vaikka klemmaria, jossa on nikkeliä tai muuta kosketusihottumaa aiheuttavaa.
Vesikellot voi puhkoa ja se voi lievittää kutinaa, mutta kannattaa huolehtia hygieniasta, ettei iho tulehdu enempää (vesikellot johtuvat tulehduksesta - niiden sisällä on tulehdusnesteitä). Ehkä turvallisempaa kuitenkin on olla rikkomatta ihoa. Ihotautilääkäriltä saa kunnon tropit. Suojaa kädet mekaaniselta ja kemialliselta rasituksella suojahanskoin, rasvaa säännöllisesti - ainakin aina pesun jälkeen ja käytä kortisonia.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 62915
- 119704
J-mies, miten voit olla niin varma siitä
että minä olen juuri se nainen, kenen ajattelet ja haluat minun olevan, se kenelle avaat ajatuksiasi ja tunnustat syvimp80688Jani Wickholm on kuollut
Tämä oli Janilta hieno laulu. https://youtu.be/72wWxqWon7k?is=5HKdV-H8yY466YXm44649- 39636
- 87561
Alan pikkuhiljaa olemaan sinut
sen asian kanssa, että en tule enää löytämään ketään. Mikä tilanne sinulla on ja miten olet koittanut ratkaista tilante111543- 38482
- 41481
- 71457