Yhdessä sormessani on pieni alue jossa on muutamia pienen pieniä markiä pallukoita. Se ei ole kipeä tai mitään sellaista. Minua vain hämää mitä ne voisivat olla. Jos puristelen niitä, niistä tulee vettä..
Mikä sormessani on..?
5
648
Vastaukset
- ...
...märkäpäitä
- -Nainen-
täysin samanlainen vasemman nimettömässä...ja lisäisin vielä että ainakin omalla kohdallani läiskä myös kutisee kovasti aika ajoin! Mietin vain että aiheutuuko tämä sormuksestani...missä sormessa sinulla tämä läntti on?
Minulla on myös vastaavanlaisia isompia laikkuja jaloissa...niissä on myös tällaisia ikäänkuin vesirakkulota ja ne myös kutisee kovasti! Apteekissa kävin ostamassa rasvaa ja sieltä kehoitettiin käymään ihotautilääkärillä koska voisi ehkä olla psoriasis koska itselläni nämä laikut jaloissa ovat melko selkeäreunaisia...en tosin ole vielä kerennyt käymään mutta jos joku tietää jotain niin olisin kiinnostunut kuulemaan...- Johanna Jokunen
Minulla on se vasemmassa keskisormessa. En käyta sormusta siinä sormessa ollenkaan. Nyt taas se alue on OK, siinä ei ole vesi"kellukoita" kun puristelin ne kaikki pois (ja heti perään Ekinaforssea, ja laitan sitä siihen monta kertaa päivässä), mutta se alue on aina vaaleanpunainen ja vähän kuivemman oloinen. Saa nähdä kuinka kauan kestää kun ne kellukat tulee uudestaan...
- -Nainen-
Johanna Jokunen kirjoitti:
Minulla on se vasemmassa keskisormessa. En käyta sormusta siinä sormessa ollenkaan. Nyt taas se alue on OK, siinä ei ole vesi"kellukoita" kun puristelin ne kaikki pois (ja heti perään Ekinaforssea, ja laitan sitä siihen monta kertaa päivässä), mutta se alue on aina vaaleanpunainen ja vähän kuivemman oloinen. Saa nähdä kuinka kauan kestää kun ne kellukat tulee uudestaan...
olen raapinut ne vesikellukat pois jo mutta yhä sormessani on kuivahko läiskä joka kutisee välillä...
Minulla on ollut näitä läiskiä sormissani joskus aikaisemminkin...ne tulee ja menee miten sattuu :)
Olisi tosiaan kiva tietää mitä voisivat olla...
- rekisteröitymätön
Kuulostaa atooppiselta ekseemalta tai kosketusihottumalta.
Itselläni atooppinen ekseema ja myös nikkeliallergia aiheuttaa tuollaista kuivaa, kutiavaa, pieniä vesikelloja muodostavaa ihottumaa.
Miksi se on vain sormen kärjessä, en tiedä - omalla kohdallani mm. pitkä papereiden käsittely kuivattaa vain muutaman sormen pään (keskisormi mm. koska tapani on käyttää sitä papereiden selaamiseen) ja niihin tulee tuollainen ihottuma.
Tai voi olla, että kyseisellä sormella/sormilla tulee ajattelematta hypelletyksi jotain - vaikka klemmaria, jossa on nikkeliä tai muuta kosketusihottumaa aiheuttavaa.
Vesikellot voi puhkoa ja se voi lievittää kutinaa, mutta kannattaa huolehtia hygieniasta, ettei iho tulehdu enempää (vesikellot johtuvat tulehduksesta - niiden sisällä on tulehdusnesteitä). Ehkä turvallisempaa kuitenkin on olla rikkomatta ihoa. Ihotautilääkäriltä saa kunnon tropit. Suojaa kädet mekaaniselta ja kemialliselta rasituksella suojahanskoin, rasvaa säännöllisesti - ainakin aina pesun jälkeen ja käytä kortisonia.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 16912833
Riikan kukkaronnyöri on umpisolmussa
Kulutus ei lähde liikkeelle, koska kansalaiset eivät usko, että: – työpaikka säilyy – tulot eivät romahda – talous ei h1545458Epäily: Räppäri yritti tappaa vauvansa.
https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/epaily-mies-yritti-tappaa-vauvansa/9300728 Tämä on erittäin järkyttävä teko täysin p454780Tanskan malli perustuu korkeaan ansioturvaan
Ja vahvoihin työllisyys- ja kotoutumispalveluihin. Suomessa Riikka on leikannut juuri näitä: palkkatukea, työttömyysturv1493689Anteeksipyyntöni
Jätän tähän anteeksipyyntöni sinulle, koska en voi sanoa sitä missään muuallakaan. Pyydän anteeksi, jos purkamani tuska392788Sydämeni valtiaalle
En täältä aio asioita kysellä. Haluan tuoda tiedoksesi, että pohjimmiltani en ihmisiä tahdo satuttaa ja ajattelen muiden1201955Oletko tyytyväinen
Tämän hetkiseen tilanteeseenne? Odotatko, että lähennytte vai yritätkö päästä yli ja eteenpäin?1111706Mikseivät suomalaiset kuluta? istutaan vaan säästötilirahojen päällä..
...Ihan haluamalla halutaan että maa menee konkurssiin? Ihan käsittämätöntä, ennätymäärät säästöjä sekä konkursseja sam3661638Onko Sanna menossa Ukrainaan viettämään vuosipäivää?
Kun on bongattu Varsovan lentokentältä?1081538Jos oikeasti haluat vielä
Tee mitä miehen täytyy tehdä ja lähesty rohkeasti 📞 laita vaikka viestiä vielä kerran 😚1361471