miten tutkitaan mahtuuko vauva alateitse?
Toiset puhuvat peräaukosta tehtävällä tutkimuksella!!?? pitääkö paikkansa??
mahtuuko alateitse?
10
1075
Vastaukset
- ..........
..........
- meppe
kokeilee normaalin sisätutkimuksen yhtydessä käskopelolla noin summittaisesti mahtuuko ja jos on epäilystä otetaan lonkista kuvat röntkenillä.
- tuleva äippä
meppe kirjoitti:
kokeilee normaalin sisätutkimuksen yhtydessä käskopelolla noin summittaisesti mahtuuko ja jos on epäilystä otetaan lonkista kuvat röntkenillä.
Mutta eivätkös röntgen säteet ole vaarallisia lapselle? Niin mulle on sanottu.
- Äippä06
tuleva äippä kirjoitti:
Mutta eivätkös röntgen säteet ole vaarallisia lapselle? Niin mulle on sanottu.
tälläinen kyseinen tutkimus muka tehdään? minulla on ollut jo viimeinen lääkäri eikä siellä puhuttu mitään että mahtuuko tulemaan.neuvola aikoja on kyllä vielä mutta meilläpäin se neuvola lääkärikin on ihan eri tyyppi.esikoiselta ei myöskään tälläistä tutkimusta tehty..
- oli mulla
Äippä06 kirjoitti:
tälläinen kyseinen tutkimus muka tehdään? minulla on ollut jo viimeinen lääkäri eikä siellä puhuttu mitään että mahtuuko tulemaan.neuvola aikoja on kyllä vielä mutta meilläpäin se neuvola lääkärikin on ihan eri tyyppi.esikoiselta ei myöskään tälläistä tutkimusta tehty..
mutta ensin on se että lääkäri tutkii käsikopelolla. Ja ihan kakkosreiästä,kattoovat häntäluun.
Se on sillon synnytystapa-arvioinnissa.
- enää
loppuvaiheessa tee lapsesta vammaista tai poista siltä jotain elimiä, mitä se VOIS tehdä silloin kun viikkoja olis vain jotain alle kymmenen... Näin lääkäri sanoi minulle kun kuvattiin lantio ison vauvan takia... terve poika 4570g, eikä mua kyllä kopeloitu eka eikä tokakaan reijästä...
- tutkita..
Lääkäri todellakin viimeisessä tarkastuksessa katsoo summittaisesti että mahtuuko, yleisesti täytyy olla todella ahdas lantio, todella iso vauva tai todella tarkka lääkäri että pääsee jatkotutkimuksiin (painoarvio ultralla, lantiokuvat jne). Ainakin täällä. Kyllähän ne yleensä mahtuvatkin. Ja "ainahan voidaan synnytyksessä tehdä sitten hätäsektio jos ei mahdu", kuten lääkäri minulle esikoista odottaessa sanoi..
- Kun epäilin
Kysyin lantion mittaamista neuvolassa, kun ajattelin, että se olis hyvä mitata mulla, ettei kävisi kuten siskollani. Hänellä juuttui vauva lantioon synnytyksessä (loppujen lopuksi vauva ja äiti kuitenkin selvisivät). Ja jälkeenpäin olivat lääkärit todenneet, että vauva oli liian iso siskoni synnytettäväksi alakautta. Ja olivat sitten kuvanneet lantion, että jos seuraavan kerran synnytät...
No, mulle sanottiin neuvolassa, että eka synnytys on vähän sellainen harjoitussynnytys?! Siinä sitten näkee, mahtuuko... Ajattelin kyllä vielä kysyä viimeisessä lääkärineuvolassa, että voisiko sitä jotenkin edes arvioida. Vaan näyttää nuo käytännöt vaihtelevan aika lailla...
- äiti 10/2005
meillä täällä keski-suomessa ensisynnyttäjien lantion tilavuutta tutkitaan peräaukon kautta.
- tutkittiin
röntgenillä, hyvästä syystä. Yleensä ei tutkita jos ei todella epäillä mahtuuko vauva tulemaan. Ja persaukkoon ei kukaan kyllä koskenut.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1087558
Riikan kukkaronnyöri on umpisolmussa
Kulutus ei lähde liikkeelle, koska kansalaiset eivät usko, että: – työpaikka säilyy – tulot eivät romahda – talous ei h1065286Tanskan malli perustuu korkeaan ansioturvaan
Ja vahvoihin työllisyys- ja kotoutumispalveluihin. Suomessa Riikka on leikannut juuri näitä: palkkatukea, työttömyysturv1163526Epäily: Räppäri yritti tappaa vauvansa.
https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/epaily-mies-yritti-tappaa-vauvansa/9300728 Tämä on erittäin järkyttävä teko täysin p253491Anteeksipyyntöni
Jätän tähän anteeksipyyntöni sinulle, koska en voi sanoa sitä missään muuallakaan. Pyydän anteeksi, jos purkamani tuska352554Sydämeni valtiaalle
En täältä aio asioita kysellä. Haluan tuoda tiedoksesi, että pohjimmiltani en ihmisiä tahdo satuttaa ja ajattelen muiden1191876Mikseivät suomalaiset kuluta? istutaan vaan säästötilirahojen päällä..
...Ihan haluamalla halutaan että maa menee konkurssiin? Ihan käsittämätöntä, ennätymäärät säästöjä sekä konkursseja sam3551527Oletko tyytyväinen
Tämän hetkiseen tilanteeseenne? Odotatko, että lähennytte vai yritätkö päästä yli ja eteenpäin?961521Jos oikeasti haluat vielä
Tee mitä miehen täytyy tehdä ja lähesty rohkeasti 📞 laita vaikka viestiä vielä kerran 😚1311356Onko Sanna menossa Ukrainaan viettämään vuosipäivää?
Kun on bongattu Varsovan lentokentältä?591349