unet

pohtija

elikkä mietin semmoista juttua. että voiko alkoholi ja kannabis aiheuttaa outoja unia? viime v-loppuna perjantaina join suht runsaasti alkoholia, ja lauantaina polttelin aika ruhtinaallisesti pilveä. ja sitten toisseyönä näin hyvin pelottavia ja outoja unia. ensimmäinen oli että olin jossain pimeässä, kuunes huomesin että lepakko yritti syöksyä minua kohti. pääsin kumminkin ryömimään sitä karkuun jonkun suuren peiton (teltan?) alle. toinen uni meni näin. elin meillä kotona, ja kaikki valot olivat suljettuna. yritin paniikissa sytyttää kaikkia valoja, mutta ne syttyivät ainoastaan himmeinä päälle, vaikka kuinka yritin niitä sytyttää O.o. nuo unet olivat siis hyvin ahdistavia ja pelottavia. joten ajatelinpa kysyä että onko kellään tietoa voiko nuo aiheuttaa nuo ko. unet? olen alkoholin ja kannbiksen lisäksi käyttänyt dxm:ää, codeiinia ja kratomia, mutta noista on kyllä jo huomattavan kauan.

5

816

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ..............................

Vaikuttaahan se uniin. Alitajunta vaikuttaa kannabiksen kanssa uniin paljon voimakkaammin.

• paremmin

kun lopetin. Kaikki päihteet vaikuttaa unenlaatuun (lasken niihin myös kahvin ja tupakan).

• mikäli juon paljon

kannabiksesta ei niinkään tule noita painajaisia.

Mutta paljosta viinasta mä tommosia olen usein saanut. Varmaan se kannabiksen poltelu vielä lisää sitä efektiä.

sitä kutsutaan ns. liskodiskoksi. Se ei tule sinä yönä vielä kun olet juonut vaan sitä seuraavana joskus vielä 2 kin yön jälkeen juomisesta noita voi tulla.

Kyselepä tuolta alkoholipalstalta, siellä alan miehet osaa paremmin neuvoa.

• pumpulipalleroinen

Alkoholi heikentää unen laatua, vaikuttaa REM-vaiheeseen (mm. syvyyteen ja kestoon) ja erityisesti paljon nautittuna jälkioireina usein kummittelevat juuri nuo unien viinapirut.

Unet tulevat alitajunnasta yhtenä tehtävänään tuoda asioita mielestä päivänvaloon. Voihan olla, että nuo "pään puudutukset", vaikkakin kevyetkin sellaiset, ovat peittäneet ja jättäneet taka-alalle joitain sinua vaivaavia ajatuksia, jotka purkautuvat sitten pään selvittyä.
      Eli tiedostamattomasi asiat tulevat esiin, kun on mahdollisuus eli, kun taas päset normaaliin uneen.

Alkoholi voi kyllä muutenkin aiheuttaa noita "viinapiruja" eli painajaisia. Kannabiksesta en tiedä, varmaan henk.koht.

Ehkä tiedostamattomasti pakenemasi jokin valvetodellisuudessa pieneksikin luokittelemasi ahdistus tai pelko purkaantui noin. Toisaalta siihen ei kyllä tarvita päihteitä vaan se on unien yleinen toimintamekanismi.

Lepakko voi kuvastaa jotain uhkaavaksi koettua tilannetta ja/tai henkilöä, mitä oikeassa elämässä pakenet.Tai mitä lepakko sitten sinulle tuokaan mieleen.
      Unessa pakenet pimeään ja silti pelkäät sitä ja haluat valaistusta asiaan, eli vaikkapa kaipaat vastausta tilanteessa, jonka ainakin unessa koet ahdistavaksi.Unet kuitenkin heijastelevat tunteita, luuloja, eivät välttämättä asioiden todellista laitaa, vaikka näkijälleen eivät koskaan valehtelekaan.
      Jokin sisäinen ristiriita, mikä ei välttämättä kuitenkaan johdu noista päihteistä, mutta minkä toisaalta taas kannabis voisi tuoda omalla tavallaan valvetietoisuuteen unien kautta.

Tuli mieleen vielä sekin, että unet usein käyttävät sanaleikkejä. Oikeastaan ne ovat omia elokuvia, jotka itse ohjaa, näyttelee ja tuottaa. Mielestäni omien uniensa tulkitseminen on periaatteessa yksi avain parempaan itsetuntemukseen.

• pohtija

erohan se on joka siellä alitajunnassa kummittelee. taas kun viikonloppuna käytin alkoholia ja kannabista, niin yöllä heräsin siihen että ex tyttöysäväni pyöri mielessäni. ja varmaankin 2-5 sekunttia heräämisestä purskahdin niin voimakkaaseen itkuun, etten ole varmaan kokaan itkenyt niin paljon.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Riikka Purra leikkasi alimmalta tulodesiililtä 15 %

Muistaako kukaan Riikka Purran kovaäänisen vaalilupauksen ennen eduskuntavaaleja? https://yle.fi/a/74-20221152 "THL o
      Maailman menoa
      310
      6069
    2. Muistele nainen niitä meidän yhteisiä hetkiä

Miltä ne tuntui? Enkö aina huokunut välittämistä, kiintymystä. Eikö sinulla aina ollut hyvä olo kanssani? Minulla ainaki
      Ikävä
      48
      3586
    3. Sofia Virta: bänet!

Matkailuautoilija metsänomistaja puoliso on nyt entisen teeren poikia, ja Sofia tekee comebackin vapaille markkinoille.
      Maailman menoa
      146
      2760
    4. "Suomi voisi ottaa taloudessa oppia Espanjasta"

"Espanjassa talouspolitiikka on löysempää, mutta velka-aste on kääntynyt jopa laskuun.", pohdiskelee Suomen seuraava pää
      Maailman menoa
      224
      2151
    5. Kokoomus: SDP johtaa kansalaisia harhaan

(Umpityhmät palstademarit ovat taas uskoneet Lindtmanin höpötykset Espanjasta.) SDP harhaanjohtaa kansalaisia talouspol
      Maailman menoa
      100
      1718
    6. Otan vielä joskus yhteyttä

Ja jos et vastaa, niin tulen sinne. Pakko puhua.
      Ikävä
      66
      1150
    7. Niin että miten

Haluatko oikeasti olla minun kanssa oikeassa elämässä, vai onko tämä vain kirjoittelua
      Ikävä
      81
      1035
    8. Nuoriso on tyhmää tutkijat ovat todenneet

Nyt se on todettu ääneen mitä kaikki ovat jo pitkään epäilleet. Nuoriso on tyhmentynyt tasaiseen tahtiin. Kohta pitää ni
      Sinkut
      141
      940
    9. Ikävä tilanne rikoksen vuoksi Espanjassa - Jari Sillanpää pistää uutta matoa koukkuun

Jari Sillanpää on ehkä yksi suosituimmista tangokuninkaallisista. Ex-tangokuningas juhli viime syksynä 30 vuotista uraan
      Suomalaiset julkkikset
      10
      918
    10. Tätä ei tv:ssä: Farmi-tippuja Amski rehellisenä ongelmista kuvauksissa

Ennakkosuosikki Amskidabamski Anne-Mari Tarkkio joutui ulos Farmi Suomi -realitystä. Voimatehtävässä vastakkain asettui
      Tv-sarjat
      11
      874
    Aihe