tähtitornissaan? No, eihän asia minulle tietysti kuulu, mutta...
Tämä näin pienenä loppukevennyksenä rakkauden palstalle tältä iltaa.
Onkohan Tyko
20
639
Vastaukset
- vaikuttaa
aika omituisia johtopäätöksiä näin jälkikäteen ajatellen.. :)..
- varmaankin
humalapäissään päätti tehdä jekun meille kaikille. En kyllä ole varma.
- ajatteletko,
varmaankin kirjoitti:
humalapäissään päätti tehdä jekun meille kaikille. En kyllä ole varma.
että hän vähän tahallaan halusi hämätä muita.. :) ..olihan aika erikoinen taivaankansi miehellä..
- tähtitietlijöistä
ajatteletko, kirjoitti:
että hän vähän tahallaan halusi hämätä muita.. :) ..olihan aika erikoinen taivaankansi miehellä..
selvän ottaa ? Humalapäissään sitä tulee kehityltyä yhtä sun toistakin tekoa. Filosofiassa on suuntaus, joka uskoo, että avaruutta ei ole olemassakaan...on vain tajunta ja sen mahdollistja. Eli siis tähtititeilijät tutkivat universaalia yhteistajuntaa omassa mielessään. Koomisinta on se, että ei ole paikkaa eikä aikaan eikä materiaa eikä etäisyyksiä vaan on henkeä eli tajuntaa vain.
- koomiselta
tähtitietlijöistä kirjoitti:
selvän ottaa ? Humalapäissään sitä tulee kehityltyä yhtä sun toistakin tekoa. Filosofiassa on suuntaus, joka uskoo, että avaruutta ei ole olemassakaan...on vain tajunta ja sen mahdollistja. Eli siis tähtititeilijät tutkivat universaalia yhteistajuntaa omassa mielessään. Koomisinta on se, että ei ole paikkaa eikä aikaan eikä materiaa eikä etäisyyksiä vaan on henkeä eli tajuntaa vain.
tunnu, sehän on vaan eräs tapa jäsentää maailmaa..käsitekieliä ja maailmantulkintoja on todella paljon..Kukapa meistä voi sanoa mikä on totta näin pieninä osina valtavana näyttäytyvässä kokonaisuudessa..
- pitää uskoa.
koomiselta kirjoitti:
tunnu, sehän on vaan eräs tapa jäsentää maailmaa..käsitekieliä ja maailmantulkintoja on todella paljon..Kukapa meistä voi sanoa mikä on totta näin pieninä osina valtavana näyttäytyvässä kokonaisuudessa..
Minä olen hylännyt dialektisen materialismin. Vaikka aiemmin olin sen kannalla. Olen myös tiedevastainen jos tulisi olettaa, että dialektinen materialismi on totta. Yleensä tieteet nojaavat siihen vaikka kaikille filosofian suuntauksille tulisi olla avoimia ja sitä paitsi tiede on alistettu filosofialle ontologisissa kysmyksissä kun ei ole muuta keksitty kuin mitä filosofia sanoo.
- kaikilla meillä
pitää uskoa. kirjoitti:
Minä olen hylännyt dialektisen materialismin. Vaikka aiemmin olin sen kannalla. Olen myös tiedevastainen jos tulisi olettaa, että dialektinen materialismi on totta. Yleensä tieteet nojaavat siihen vaikka kaikille filosofian suuntauksille tulisi olla avoimia ja sitä paitsi tiede on alistettu filosofialle ontologisissa kysmyksissä kun ei ole muuta keksitty kuin mitä filosofia sanoo.
on varmasti jonkinlainen maailmankuva. Omani on niin omituinen ja poikkitieteellinen etten osaa siitä keskustella tällaisella palstalla. Epäilen että todellisuus on kyllä jossakin kaiken ymmärryksemme ulkopuolella suuressa määrin. Ehkä käsitämme hämärästi jotakin pientä kaikesta..
- joka puhui
kaikilla meillä kirjoitti:
on varmasti jonkinlainen maailmankuva. Omani on niin omituinen ja poikkitieteellinen etten osaa siitä keskustella tällaisella palstalla. Epäilen että todellisuus on kyllä jossakin kaiken ymmärryksemme ulkopuolella suuressa määrin. Ehkä käsitämme hämärästi jotakin pientä kaikesta..
ideain maailmasta. Häntä pidetään idealismin aloittajana vaikka veda kirjoitukset esittelevät maailman juuri harhana.
Jostakin luin käsitteiden tuolla puolen olemisesta. Tämä voisi olla valaistuneen tietoisuus. Tätä tilaa voisi pitää mainitsemasi kaiken ymmärryksen ulkopuolella olevana ts. tämä juuri on se tila jota ei maallisessa elämässä ymmärretä - puhut juuri
joka puhui kirjoitti:
ideain maailmasta. Häntä pidetään idealismin aloittajana vaikka veda kirjoitukset esittelevät maailman juuri harhana.
Jostakin luin käsitteiden tuolla puolen olemisesta. Tämä voisi olla valaistuneen tietoisuus. Tätä tilaa voisi pitää mainitsemasi kaiken ymmärryksen ulkopuolella olevana ts. tämä juuri on se tila jota ei maallisessa elämässä ymmärretäsiitä miten kaiken ymmärrän..
- ollaan
puhut juuri kirjoitti:
siitä miten kaiken ymmärrän..
samaa mieltä. Itse olen harkinnut liittymisestä meditaatiopiiriin, joka on ns. timanttipolun tie. Varmaankin tiedät asiasta. Minua on hämmästyttänyt se, että on olemassa materialistisia so. materiaan uskovia buddhalaisia. Minusta kyllä tuntuu siltä että tämä ei ole Buddhan opetusten mukaista. Yleensä buddhalaiset koulukunnat lienevät idealistisia.
Meditoida haluan, koska en näe mitään järkeä elämässä, jossa katsellaan typeriä TV-sarjoja tai koetetaan muutoin saada tyydytystä maallisesta. - mieleni
ollaan kirjoitti:
samaa mieltä. Itse olen harkinnut liittymisestä meditaatiopiiriin, joka on ns. timanttipolun tie. Varmaankin tiedät asiasta. Minua on hämmästyttänyt se, että on olemassa materialistisia so. materiaan uskovia buddhalaisia. Minusta kyllä tuntuu siltä että tämä ei ole Buddhan opetusten mukaista. Yleensä buddhalaiset koulukunnat lienevät idealistisia.
Meditoida haluan, koska en näe mitään järkeä elämässä, jossa katsellaan typeriä TV-sarjoja tai koetetaan muutoin saada tyydytystä maallisesta.kysyä miten ajatuksesi liittyvät palstan aihepiiriin rakkaus ja rakastaminen?.. :)
- mitenkään:)
mieleni kirjoitti:
kysyä miten ajatuksesi liittyvät palstan aihepiiriin rakkaus ja rakastaminen?.. :)
Mutta minulta jäi sanomatta, että valaistunut kokee ekstaattista rakkautta ja rakastaa muita sanoin kuvaamattomalla tavalla :D
- tarkoittaa
mitenkään:) kirjoitti:
Mutta minulta jäi sanomatta, että valaistunut kokee ekstaattista rakkautta ja rakastaa muita sanoin kuvaamattomalla tavalla :D
extaattinen rakkaus ja oletko kokenut sitä henkilökohtaisesti? Oma maailmankuvani on niin erikoinen etten sitä täällä osaa lyhyesti esittää..
- rakastamisesta ja
tarkoittaa kirjoitti:
extaattinen rakkaus ja oletko kokenut sitä henkilökohtaisesti? Oma maailmankuvani on niin erikoinen etten sitä täällä osaa lyhyesti esittää..
rakkaudenkohteena olemisesta, joka on kuin miljoona orgasmia. Olen kerran kokenut jotakin vastaavaa. Se tila kesti n. 15 sek. Lapsuudessani koin taivallista oloa ja senkin jälkeen joitakin kertoja. En osaa selittää niitä. Mutta tuo mainitsemani rakkauskokemus oli todella järisyttävä.
- on mielenkiintoista
rakastamisesta ja kirjoitti:
rakkaudenkohteena olemisesta, joka on kuin miljoona orgasmia. Olen kerran kokenut jotakin vastaavaa. Se tila kesti n. 15 sek. Lapsuudessani koin taivallista oloa ja senkin jälkeen joitakin kertoja. En osaa selittää niitä. Mutta tuo mainitsemani rakkauskokemus oli todella järisyttävä.
mutta oletko varma että kokemuksillasi on välitön yhteys meditointiin tms. vai olisitko voinut kokea saman jotakin toistakin tietä. Todella kiinnostavaa..
- tulleet meditaation
on mielenkiintoista kirjoitti:
mutta oletko varma että kokemuksillasi on välitön yhteys meditointiin tms. vai olisitko voinut kokea saman jotakin toistakin tietä. Todella kiinnostavaa..
avulla. Tuo rakastettuna ja rakastavana oleminen oli kyllä jokin sellainen jota voisi sanoa ekstaasiksi...oliko väläys valaistumisesta, on käynyt mielessni.Se tuli kun kuuntelin karjalaista kansanlaulua ( en tiedä biisin nimeä ). Nuo muut olotilat ovat niinikään hyvin selvästi minulla olevasta neutraalista tai hyvästä olosta poikkeavia...niitä voisi kuvailla sametin pehmeydellä ja niihin liittyy jonkinlainen laajnetunut tajunta. Joskus ihan lapsena minulla oli samanlainen olotila, mutta se meni pois kun kohtasin pahuutta. Voi olla että poismennyt oloni on normaali olotila ihmisellä ja olisin siis stressannut koko ikäni.
Mutta tuon laulun yhteydessä koettu tila oli kyllä sellainen etten sitä milloinkaan ole muulloin kokenut...voimallinen rakkauskaan jota tunnen useinkin ei ole mitään tuon olotilan rinnalla. - Suomessa
tulleet meditaation kirjoitti:
avulla. Tuo rakastettuna ja rakastavana oleminen oli kyllä jokin sellainen jota voisi sanoa ekstaasiksi...oliko väläys valaistumisesta, on käynyt mielessni.Se tuli kun kuuntelin karjalaista kansanlaulua ( en tiedä biisin nimeä ). Nuo muut olotilat ovat niinikään hyvin selvästi minulla olevasta neutraalista tai hyvästä olosta poikkeavia...niitä voisi kuvailla sametin pehmeydellä ja niihin liittyy jonkinlainen laajnetunut tajunta. Joskus ihan lapsena minulla oli samanlainen olotila, mutta se meni pois kun kohtasin pahuutta. Voi olla että poismennyt oloni on normaali olotila ihmisellä ja olisin siis stressannut koko ikäni.
Mutta tuon laulun yhteydessä koettu tila oli kyllä sellainen etten sitä milloinkaan ole muulloin kokenut...voimallinen rakkauskaan jota tunnen useinkin ei ole mitään tuon olotilan rinnalla. - tila on ainakin
tulleet meditaation kirjoitti:
Mutta tuon laulun yhteydessä koettu tila oli kyllä sellainen etten sitä milloinkaan ole muulloin kokenut...voimallinen rakkauskaan jota tunnen useinkin ei ole mitään tuon olotilan rinnalla.hyvin samantapainen mitä koen todella usein. Mietiskelen paljon käyttämättä siihen mitään erityistä tekniikkaa. Uskon että tekniikka on vain tekniikkaa ja tilan voi saavuttaa muutenkin. En väheksy tekniikoita olen vaan ollut aina mielestäni poikkeava tässä suhteessa.
- voit kokea
tila on ainakin kirjoitti:
hyvin samantapainen mitä koen todella usein. Mietiskelen paljon käyttämättä siihen mitään erityistä tekniikkaa. Uskon että tekniikka on vain tekniikkaa ja tilan voi saavuttaa muutenkin. En väheksy tekniikoita olen vaan ollut aina mielestäni poikkeava tässä suhteessa.
tuota tilaa usein, jota voisi nimittää autuudeksi. Valaistumisessa havainto, havinnon kohde ja havaitsemistapahtuma ovat yhtä. Kaikki on yhtä. Minkä arvelet tilasi aiheuttajaksi vai onko se synnynnäistä ?
- Hyvää aamunjatkoa
tila on ainakin kirjoitti:
hyvin samantapainen mitä koen todella usein. Mietiskelen paljon käyttämättä siihen mitään erityistä tekniikkaa. Uskon että tekniikka on vain tekniikkaa ja tilan voi saavuttaa muutenkin. En väheksy tekniikoita olen vaan ollut aina mielestäni poikkeava tässä suhteessa.
Kiitos seurasta.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Riikan kukkaronnyöri on umpisolmussa
Kulutus ei lähde liikkeelle, koska kansalaiset eivät usko, että: – työpaikka säilyy – tulot eivät romahda – talous ei h52732Jos vedetään mutkat suoraksi?
Niin kumpaan ryhmään kuulut? A) Niihin, jotka menevät edellä ja tekevät? Vai B) Niihin, jotka kulkevat perässä ja ar1062571Tanskan malli perustuu korkeaan ansioturvaan
Ja vahvoihin työllisyys- ja kotoutumispalveluihin. Suomessa Riikka on leikannut juuri näitä: palkkatukea, työttömyysturv142276Vain vasemmistolaiset ovat aitoja suomalaisia
Esimerkiksi persut ovat ulkomaalaisen pääomasijoittajan edunvalvojia, eivät auta köyhiä suomalaisia.451870- 321453
Anteeksipyyntöni
Jätän tähän anteeksipyyntöni sinulle, koska en voi sanoa sitä missään muuallakaan. Pyydän anteeksi, jos purkamani tuska141443- 1761155
Sydämeni valtiaalle
En täältä aio asioita kysellä. Haluan tuoda tiedoksesi, että pohjimmiltani en ihmisiä tahdo satuttaa ja ajattelen muiden1011144Persu ajoi autoa
Ajoi lapsen yli https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/597a7468-3d1d-455e-bed2-21c1efc31ac1201053Oletko tyytyväinen
Tämän hetkiseen tilanteeseenne? Odotatko, että lähennytte vai yritätkö päästä yli ja eteenpäin?81948