Millaista ruokaa annatte kissallenne?
Kissan ruokinta
5
414
Vastaukset
- Miss Kiss
Minä annan kissalleni primacatin ja rainbowin foliovuokia, rainbowin pikkupurkkeja (tonnikalaa ja sardiinia) ja mjaun tölkkiruokaa. Annan myös eläinkaupan raksuja (indoor kitten, en muista merkkiä). Ja saahan kisuni myös raakaa lihaa(kana ja possu)sekä kananmunan keltuista ja kissanruohoa ja vettä.
- ...........
En tiedä, miksi haluat kysellä toisilta, mitä syöttävät kissoilleen, koska tällainen tutkimus on esimerkiksi tehty muistaakseni kissamaailman sivuilla ja se ei kerro sinulle, mitä terveellistä kissalle tulisi syöttää. Suurin osa ruokkii kissojaan marketin ruuilla ja suurin osa kissan omistajista ei välitä kissojensa terveydestä (tutkittu). Joka kymmenes kissa sairastuu virtsakiviin, joten oikea ravinto olisi kissalle tärkeä.
Itse ruokin kissani marketista saatavalla lihalla esimerkiksi possun suikaleilla, jauhelihalla, kanalla, seillä ja sisäelimillä, Acana-kuivaruoalla ja eläinkaupoista saatavilla purkkiruoilla kuten Animonda Carny, Leonardo, Almo Nature, Feline Porta, Nutro Choice, Hill's, Schmusy. Marketista ostan joskus kissan tonnikalaa, Sheba pyöreäpurkkisia vuokia ja joskus harvoin Latzin 14 % kalaa, kanaa tai lihaa sisältävän 3-packin.
Laadukkaan ravinnon tulokset huomaan siitä, että kissani ulostaa vähän kakkaa noin joka toinen päivä, mikä ei ole ummetusta, vaan kuvastaa, että ravinto soveltuu hyvin kissalle. Huonoilla ruoilla ruokittaessa kissa ulostaa jopa monta kertaa päivässä löysähköjä suuria ulosteita.- zalaki
On tosiasia, että harva kissanomistaja on valveutunut kissansa ruokien suhteen. Kissa on itsenäinen eläin ja kokematon kissanomistaja ei voi mitenkään tulkita, onko lemmikillä kaikki hyvin.
Yleisestihän kissan ruokavalio ei saisi IKINÄ sisältää vehnää tai sokeria. Valitettavasti ahneat, suuret yhtiöt, jotka valmistavat nk. markettiruokia eivät välitä eläimen hyvinvoinnista ja edellämainittuja aineksia löytyy mm. Latz, Whiskas, Sheba (paitsi kana:), yms.. kissanruoista. On oltava siis tarkkana! Monissa markettiruuissa lukee myös: "lihaa ja lihankaltaisia ainesosia", tällöin lihankaltaisiksi ainesosiksi luetaan siis kaikki paska, mitä ihmisille ei kehdata syöttää! Mm. sorkat, höyhenet ja muu teurastusjäte.
Itse ruokin kaksi kissaani Royal Canine-kuivamuonalla ja lihalla. Extrana ostan joskus eläintarvikeliikkeistä maittavia purkkiruokia. Käypäs katsomassa www.ipsitilla.fi ja sieltä Rafaelon kiusaus. Se on ohje uunissa valmistettavasta kisun ruuasta, varmasti maittaa!! Muista kuitenkin, että ruokkiessasi kisuliinia "koti"ruualla täytyy muistaa vitamiinit ja kivennäiset! Eli eikun Pirskattia apteekista ostamaan :)
- löytyy
sellaisia, jotka sekoittelee ruokia, välillä markettiruokaa ja välillä eläinkaupan ruokaa tai käyttää vain jompaa kumpaa.
Pidä mieli avoimena ja kokeile. Itse ostan kaupasta ja eläinkaupasta pussiruokia, joita sekoittelen vaihtelun vuoksi. Raksut ostan eläinkaupasta, koska mielestäni niiden kannattaa olla laadukkaita (että sisältää muutakin kuin vain viljaa). Meidän kisu nuolee kuppinsa ihan tyhjäksi kun oon laittanut sille eläinkaupasta ostettua nutro choisea eikä laatikkokaan haise niin pahalta kuin jos se syö markettiruokaa.
Kannattaa käyttää maalaisjärkeä kissan ruokinnassa; pääasiassa mahdollisimman lihapitoista ruokaa, laadukkaita raksuja ja raikasta vettä. Kissa pärjää mainiosti, vaikkei sille tarjoaisi joka viikko kermaviilejä, juustoja ja voinappeja kaurapuurossa. Tietenkin makupaloina on kiva antaa jotain normaalista poikkeava.
Liiasta fanaattisuudesta ei mielestäni ole hyötyä, mitä näillä palstoilla kohtaa todella paljon. - lutkamussukka
Ja annan royal caninia (silhouette& skin care).
Purkkiruokia ei ollenkaan, koska ravintoarvot huonommat, kuin raa'assa lihassa ja ovat paljon kalliimpia, kuin esim. silakka fileet,possu jne tuore-altaassa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Räppäri kuoli vankilassa
Ei kuulemma ole tapahtunut rikosta. Sama vahinkohan kävi Epsteinille. https://www.hs.fi/suomi/art-2000011840869.html "874018Välillä kyllä tuntuu, että jaat vihjeitä
Mutta miten niistä voi olla ollenkaan varma? Ja minä saan niistä kimmokkeen luulemaan yhtä sun toista. Eli mitä ajatella242881No kyllä te luuserit voitte tehdä mitä vaan keskenänne, sitä en ymmärrä miksi pelaat,nainen
Pisteesi silmissäni, edes ystävätasolla tippui jo tuhannella, kun sain selville pelailusi, olet toisen kanssa, vaikka ol452302- 341311
- 10899
- 131875
- 6844
Masan touhut etenee
Punatiilitalon tietotoimiston mukaan Masa on saanut viimein myytyä kämppänsä ja kaavoittaa uudelle lukaalille tonttia pa12811Naisten ja miesten tasoeroista
Oletteko huomanneet, että naisissa ylemmän tason naiset ovat sinkkuja, ja miehissä alemman tason incelit? Toimivat paris124746- 11740