Kysymys AD/HD ihmisille

Utelias, tietämätön

Hei!

Olen 45-vuotias nainen. Olen menossa ensivuoden puolella ADHD-tutkimuksiin.

Haluaisinkin tietää miten sinä ADHD-aikuinen (sinulle on siis tehty diagnoosi vasta aikuisiällä) päädyit tutkimuksiin ja millaisia testejä sinulle tehtiin.

Millaisia vaikeuksia sinulla on ollut elämäsi aikana?

Sitten jos sattuu vielä sellainen ADHD aikuinen, kellä on ADHD-lapsi, niin minkälaista on elämä ollut.

Itselläni on 13-vuotias poika, jolla todettiin ADHD-problematiikka. Hänellä on koko kouluajan ollut keskittäytymis vaikeuksia. Nyt yläasteelle menessä on ilmennyt myöskin käyttäytymishäiriötä. Tosin tuo ikäkin vaikuttaa omalta osaltaan.

En tosin ollut aivan tyytyväinen tutkimuksiin. Pojallani oli 4-5 käyntiä neuropsykologin luona, joka teki hänelle oppimiseen liittyvät testit. Sitten oli EEG-kuvaus ja sen jälkeen yksi ainoa käynti neurologilla, joka teki pojalleni ensin jotain neurologisia testejä, nämä kestivät n. 20 min. Tämän jälkeen minut pyydettiin huoneeseen ja keskustelimme ehkä n 0,5 h. Luulin, että keskusteluja olisi jatkettu vielä lisäkäynneillä, mutta ei.

Toki hänellä oli jonkin verran taustatietoa, mitkä ilmeni hänelle menneessä lähetteessä, mutta paljon jäi asioita kertomatta ja puhumatta.

Jään odottelemaan mahdollisia vastauksia. =0)

P.S Tämä kirjoittaminen on yhtä tuskaa, joku toinen kirjoittaisi tämän parissa minuutissa, minulla siihen meni ainakin 20 minuuttia. Eli minulle on kirjoittaminen ollut aina tosi vaikeaa. Toinen vaikea asia on lukeminen. En yksinkertaisesti jaksa lukea pitkiä tekstejä ja jos jaksan niin en muista kuin hetken mitä olin lukenut. Onko tämä esim. tyypillistä ADHD-ihmisille?

2

518

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Nimetön

Kuka meni säätämään ja poistamaan todella hyviä vastauksi ??!!! Tyhmä ihminen. Totuus kehiin vaan. Kuinkapas tämä ADHD toimii RYHMÄSSÄ, NOUDATTAA yhteisiä PELISÄÄNTÖJÄ, miten on lukihäiriön laita jne.. Einstein, juu,oli vikapää, mut sittenkin. Nämä valopäät ovat yleensä NIIN FIKSUJA, jotta älyävät hommautua konsulteiksi, tai yksityisyrittäjiksi tai ovat VAPAITA taiteijoita. OVAT KYLLÄ JOKA ALAN AMMATILAISIA ! ADHD: katsoo tv:tä, lukee lehteä ja keskustelee YHTÄAIKAA aamuklahvillä työpaikalla ja vielä välillä puhuu itsekseen ja naureskelee. heillähän onkin elämä kuin onta kanavaa päällä ja YHTÄAIKAA !! Niin tämä elämä kuleksii...eipä voi mitään. Minulla ja meillä onkin ihan onni olla samassa työpaikassa adhd-alkoholistin kanssa jo 15 ihanaa vuotta !!!!

• Utelias, tietämätön

Hei!

Lämmitti sydäntä tuo kannanottosi. Todellakin selkeitä vastauksia kysymyksiini.

Toivon sinulle joulupukilta lahjaksi: Ymmärrystä, avarakatseisuutta, empaattisuutta ja uutta työpaikkaa, missä EI ole yhtään "normaalista poikkeavaa ihmistä".

Oma lahjatoivomus: Toivon todellakin, että minä saan diagnoosin: ADHD, sillä jos "normaali" ihminen ajattelee kuin sinä, niin missään tapauksessa EN halua olla normaali.

Toivon edelleen vastauksia kysymyksiini ja haluan toivottaa kaikille oikein rauhallista joulun odotusta.

Minä-tonttu =0)

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Eroa Orpo! Orpo eroa!

Suomen kansa vaatii viimein ottamaan meidät huomioon, eikä vain ulkomaalaisia pääomasijoittajia. Koska täällä Suomessa
      Maailman menoa
      67
      2591
    2. Odottavan aika on pitkä, Lindtmanin hallitusta tule jo!

Eilisen perusteella nykyinen hallitus epäonnistui kaikissa vaalilupauksissaan, joten olemme ansainneet uudet eduskuntava
      Maailman menoa
      63
      1702
    3. SDP esti Suomen luisumisen kohti 1984 Orwell -yhteiskuntaa

Äärioikeistohallitus olisi halunnut Stasin tapaan mikrofonit jokaisen kansalaisen kotiin, mutta SDP esti tuon siirtymän
      Maailman menoa
      7
      1660
    4. Naiset ei halua kilttejä miehiä

Näin se vaan on..jos olet ilman tatskoja, et rähjää, sinulla ei ole rikosrekisteriä, olet liian kiltti, et sano pahasti,
      Ikävä
      263
      1545
    5. Wille Rydman (ps) osoitti olevansa kommunisti

Hän toistaa Neuvostoliiton virhettä. Haluaa pitää palveula yllä maksoi mitä maksoi, vaikkei ole maksavia asiakkaita. --
      Maailman menoa
      8
      1528
    6. Seiska: Helmi Loukasmäki paljastaa - Näin Danny ja Helmi tapasivat

Helmi Loukasmäki, 25, ja Ilkka Danny Lipsanen, 83, ovat seurattuja julkkiksia. Mutta tiesitkö, miten he tapasivat? Lue
      Viihde ja kulttuuri
      25
      1228
    7. Ainoastaan 10 aloitusta ekasivulla yhdeltä henkilöltä

Kovasti on vaivaa, ei oo muuta tekemistä tällä henkilöllä päivisin ja öisin... Taas märehtimistä ja samaa jankutusta.
      Joensuu
      24
      1071
    8. Kiinteistökauppoja

Onko totta ettö haapaveden kaupunki on ostanut vanhan kesoilin kiinteistön? Kuulemma siihen muuttaa autokorjaamo vanhan
      Haapavesi
      41
      1032
    9. RAAMATULLINEN KASTE ON SAPATTI-LAUANTAI, EI SUNNUNTAI

Aihe, josta ehkä on eniten kiistaa kristillisten seurakuntien piirissä, on kysymys oikeasta raamatullisesta pyhäpäivästä
      Kaste
      404
      1012
    10. Menettämisestä

Ajatteletko, että olet menettänyt mahdollisuutesi häneen? Osaatko sanoa miksi niin tapahtui?
      Ikävä
      78
      974
    Aihe