Forssassa menee hermot, kun täällä ei osata liikenteessä yhtään toimia niin kuin pitäisi:
Liikennevaloissa nysvätään iätajat niin että 3 tai jopa 4 autoa ehtii yksillä vihreillä, aina kun itse olen "paalulla" lähden rivakasti liikkeelle ja vaikka ajan rajoitusten mukaisesti niin AINA syntyy takana olevaan 100-200 metrin rako. Sitten kun lopulta päästään liikkeelle niin alkaa älytön kaistanvaihtoralli (ilman vilkkua). Onko se niin s.tanan vaikeaa miettiä jo valmiiksi mihin oikein on menossa.
Sitten pölistään kännykkään niin ettei nähdä mitä tapahtuu, kääntyillään ilman vilkkuja, ajetaan esim. turuntiellä keskikaistaa suoraan (aiai kun osuis kerran kohdikkain niin sais uutta peltiä!)
Lopuksi vielä pitää mainita suojatietä pitkin ajavat kahjot fillaristit (ilman valoja tottakai!)
Ottakaa jo opiksenne vai onko se äo liian alhainen normaaliin toimintaan noin joka neljännellä täällä?!
Tollot liikenteessä
20
1398
Vastaukset
- Pietu.
Liikenne on yksi parhaista mielenrauhan mittareista. Psykologisen testin paikka. Mahdollisuus tutustua hermojensa kuntoon. Miten suhtaudut kanssakulkijoihin? Pysytkö tyynenä ja coolina - kohteliaanakin, vaikka kaikki ei aina mene niinkuin minun mielestäni "pitäisi". Jos jokainen kanssakulkija paitsi minä itse töppäilee on korkea aika katsoa peiliin. Miten olen ajautunut tähän tilaan. Erehdynkö minä taas pitämään itseäni jumalana. Voisiko työyhteisössä tehdä jotain, voisiko välillä kuulla, mitä puoliso oikeesti sanoo. On tuosta helvetistä mahdollisuus päästä. Ja jatkaa matkaa iloisin mielin.
- Samaa mieltä aloittajan kanssa
Kysehän oli vain siitä osasta autoilijoita, jotka eivät osaa hoitaa omaa osuuttaan kunnollisesti.
Se pilaa koko yhteispelin toimivuuden.
Taidat kuulua noihin taidottomiin? - Pietu.
Samaa mieltä aloittajan kanssa kirjoitti:
Kysehän oli vain siitä osasta autoilijoita, jotka eivät osaa hoitaa omaa osuuttaan kunnollisesti.
Se pilaa koko yhteispelin toimivuuden.
Taidat kuulua noihin taidottomiin?"Kyse on vain siitä osasta, jotka ei osaa..." Jep. Ja minunko sitten pitäisi menettää hermoni sen takia, että joku ei osaa jotakin. Tai ei halua tai ei pysty tai tai... Eli siinä se pointti on! Takuulla menee hermot jos alan pitää itseäni tavallista parempana ihmisenä, jonain poikkeustapauksena. Jumalasta seuraavana (ylöspäin).
Minun vastuuni liikenteessä ja elämässä ylipäätään rajoittuu itseeni yksinomaan. Joka sekin on pientä, pohjimmiltaan, - elämää ei oikeesti hallitse kukaan. Tulee jokaiselle se viimeinen hetki, jossa omalla halulla, tahdolla, taidoilla ei ole mitään arvoa. Ja kovasti on rajalliset vaikutusmahdollisuudet monessa muussakin asiassa.
Eli ei mitään syytä huoleen.
On tietysti olemassa epäkohtia joihin voi vaikuttaa. Mutta se ei tapahdu täällä valittamalla hermojen heikkoutta. Psyykinen tila sinänsä tuntuu olevan kirjoittajalle ongelma mutta sillä ei ole mitään tekemistä liikenteen kanssa. Apu - ja vika - löytyy ihan muualta kuin keskisormesta.
- Moisku
Hyvä että joku tuo sen julki mitä minäkin kiroan pienessä päässäni joka päivä! Yksikin ilta muutama viikko taaksepäin olin kääntymässä Perkiöntieltä vasemmalle, niin oikealta tuleva tyttönen ei varmastikkaan ymmärtänyt että minulla ei ole kolmioo ja kehtas vielä kiukkusena kytätä kun luulin että se pysähtyy. Pitäisköhän Forssassa järjestää kaikille pakollinen liikennevalistuspäivä, kun uusia teitäkin tulee kokoajan!
- tiedätkö?
Jos tuo tyttö tuli oikealta, eli katsastusaseman suunnasta, niin kyllä hän saa tulla ensin.
Vasemmalta eli puh.laitoksen puolelta tulijoiden kuuluu taas pysähtyä päästämään sinut ensin. - Moisku
tiedätkö? kirjoitti:
Jos tuo tyttö tuli oikealta, eli katsastusaseman suunnasta, niin kyllä hän saa tulla ensin.
Vasemmalta eli puh.laitoksen puolelta tulijoiden kuuluu taas pysähtyä päästämään sinut ensin.Puhelinlaitokselta päin se typy tuli! Tuli vaan joku kirjoitushäiriö : )... Kyl ihan oikeesti tien kumpi on vasen ja oikee... vai pitäisköhän mun mennä takas peruskouluun, mut liikennesäännöt onneks vielä osaan...
- alfret
Tollon mittarina pidän sitä jos ajaa kolareita,
se on minun mittarini,
yksikin kolari 40 v. ajon aikana tekee jo hieman tolloksi.
Voisitko hieman kertoa,
mihin sinulla niin kiire on. - tinde
Kyllä alkuperäinen kirjoittaja oli oikeassa. Itselläni ei ole mihinkään kiire, mutta kyllä nyppii joka valoissa vartoilla. Mielestäni valot eivät toimi kunnolla ja sitten on todella näitä, jotka odottelevat ennen kuin lähtevät ja kun lähtevät niin etanan nopeudella. Esim Koskisillalta Turuntielle päin kääntyessä, vaikkakin suojatietä ylittävillä palaa vihreät ja pitää pysähtyä, voisi mennä VÄHÄN lähemmäksi sitä suojatietä, että muut pääsisivät jatkamaan suoraan Rautatienkatua eteenpäin.
Toinen juttu on kirjastolta tultaessa liikennevalot. Ne voisi laittaa vaihtumaan sen verran harvemmin, että neljä autoa nykyisen kahden asemasta pääsisi niistä kerralla läpi.
Ja Turuntien keskikaistalla ajo on ihan p:stä. Itse olen meinannut saada auton kylkeeni kaksi kertaa, kun olen ajanut tien oikeaa laitaa. Olen joutunut väistämään pientareelle, kun keskikaistalla ajaja on tullut vaan ja vielä mulkaissut niin kuin MINÄ olisin ajanut väärin. Jos olisi vanhempi auto, olisin antanut pellin kolista!- oassss
"voisi mennä VÄHÄN lähemmäksi sitä suojatietä"
otan osaa kun sinulla on noin kiire,
saako kysyä,
paljonko on vuosia ja kilometrejä tullut,
entä oletko kolhinut koskaan. - Astuja
hessuliki kirjoitti:
turuntieltä,mutta senverran pelkään henkeäni,että en uskalla ajaa oikein
Niin sitten pitää ajaa bussilla.
- Mutta mutta
Jos aiot ajaa koskisillalta suoraan, niin miksi ihmeessä et ole jo aiemmin valinnut keskimmäistä kaistaa?
- tinde
oassss kirjoitti:
"voisi mennä VÄHÄN lähemmäksi sitä suojatietä"
otan osaa kun sinulla on noin kiire,
saako kysyä,
paljonko on vuosia ja kilometrejä tullut,
entä oletko kolhinut koskaan.Ajovuosia on 25, kilometreistä ei hajuakaan, mutta monia tuhansia.
En oo koskaan kolhinut....
Tarkotin tällä vain sitä, että kun Forssan valot eivät toimi, niin autoilijat voisivat omallakin käytöksellään edistää liikenteen sujuvuutta. - tinde
Mutta mutta kirjoitti:
Jos aiot ajaa koskisillalta suoraan, niin miksi ihmeessä et ole jo aiemmin valinnut keskimmäistä kaistaa?
Oon menossa Rautatienkadun apteekkiin tai Antin Valintaa, niin en viitsi yhtenään vaihtaa:)
- terovv
älytöntä käyttää liikennevaloja kun ei ole ihmisiäkään.
- juuuuri näiiiinn
Nyt puhut vähän mutta asiaa :)
- Meilu-reininki
juuuuri näiiiinn kirjoitti:
Nyt puhut vähän mutta asiaa :)
Tarvita yksiäkään liikennevaloja,sujuisi liikenne paljon luontevammin!
- Liikennesuunnittelija
Meilu-reininki kirjoitti:
Tarvita yksiäkään liikennevaloja,sujuisi liikenne paljon luontevammin!
Kyllä urbaaniin kaupunkikuvaan liikennevalot - ja monet - kuuluu ehdottomasti. Eli annetaan valojen olla paikallaan.
Mutta pakkoko niitä on pitää päällä... Vois mennä ihan hyvin ilmanki. Oikeestaan kyllä toivosin jotain persoonallista. Että valot olis päällä mutta eivät näyttäs punasta, keltasta, vihreetä. Vaan välkkyisivät vaikka violettina, oranssina ja sinisenä. Ja vaihtuvien biisejen tahdissa, äänikin tolpista vois lähtee. Lortia tai muuta tulista tankoo.
Hei tontu-ukot hyppikää nyt Koskisillan hiljaisin aika, hei tonttu-ukot... Hetken kestää elämää... :tollasta sit kuulus tolpista ku on lupa ylittää sen piip piip äänen sijaan.
- osa nsuurkaupunkeihin
Kirjoittaja on tainnut käydä muuallakin liikenteessä ajelemassa kun on tämän epämiellyttävän asian havainnut.
Olen sitä mieltä että siellä ruusulaaksossa eletään ja auto jätetään toisen kaupungin laidalle joten ei ole oikein tietoa joustavasta ajokulttuurista.
Fogessa on kaksi tietä ristiin eikä siinä onnistu ajaminen oikein.Olen kyllä saanut opetuksen Forssan Autokoulussa ja mielestäni siellä opetus oli korkealaatuista ja olen pärjännyt ilman liikennesakkoja tai muistutuksia vuosikymmenet.
Olen monesti miettinyt miksi fogelaisten autoissa on vilkku, kun sitä ei käytetä ollenkaan tai risteyksen kohdalla äkkiä jarrut pohjaan ja sitten vilkku päälle.
Tulee aina yhden forssalaismiehen reaktio vilkun käyttämättömyydestä.Hän sattui ajamaan samalle huoltamolle edessään ajavalle kuljettajalle samalla kun kalutti vilkun hajalle, että huomasin tuossa takanasi ajellessa, että et tarvitse tätä
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Natomaa hyökkäsi Iraniin
Näemme nyt tällä hetkellä Natomaan nimeltä Yhdysvallat, joka toimii aika pitkälti perinteisen kansainvälisen lain ulkopu7242421Trump aloitti III maailmansodan tänään.
Narsisti ja mielipuoli Trump pitäisi saada pois, miten se onnistuisi parhaiten?3452030Mistä se kertoo
Näin miehen pitkästä aikaa. Samantien iski sellainen paineen tunne rintaan, sitä ei ole ollut vuosiin. Ja nyt olen siitä261892Suvi Lindenillä 5 366 päivän putki
Täytyy kyllä myöntää vaikka olen itsekin innokas, niin en ole tuollaiseen yli kymmenen vuoden putkeen kyennyt. Välillä o101703Rakas tiedät, että toivoisin
Kuulevani sinusta. Tiedät, että viestisi tekisi minut ihan onnelliseksi. Että äänesi kuuleminen saisi minut leijumaan ja581498Viesti miehelle
Nyt vastaa oikea taa´app. Ainoastaan puhelimitse voidaan selvittää asioita, mutta tuskin sitä haluat kaiken halveeramise121042Nyt on sanottava että sattuu kipeästi
Jos, sinä aikana kun olen kaivannut ja odottanut sinua ja olet tiennyt sen, niin jos valitsit toisen miehen. Katsot minu181019- 55880
- 63865
Jussi "Mestari" Halal-ahon sotilasarvo?
Minä vuonna Jussille myönnettiin sotilasansiomitali? Vai myönnettiinkö Jussille sotilasansiomitalia lainkaan?2828