Kellään havaintoja mitä luokkaa bensankulutus voisi aleta vaitamalla 5W-40 market-öljyn ACEA A5/B5 luokituksen omaavalla ns. energiansäästö-öljyyn?
Teeboililla säästö-öljyluokitus on ainakin Diamond Carat 0W-30:llä.
Säästö-öljyillä säästöä kulutukseen?
8
1738
Vastaukset
- selvää säästöä
Osta Eurol polttoaineensäästö-öljyt niin säästät ostaessa ja ajossa.
- Raswaa koneeseen
Kokeile itse. Jos öljystä on hyötyä, sen pitäisi näkyä kulutuksessa. Ellei näy, vaihda seuraavalla kerralla takaisin.
- ensin taloudellinen
Ajotapa niin säästät helposti 1.5 litraa satasella. Öljyjen tuoma teoreettinen kulutuksen vähennys menee kyllä kuitatuksi öljyjen hintaerossa.
- Tigre
Hei!
Polttoaineen säästö on 1-2%. Säännöllinen öljyn vaihto pienentää myös hiukan kulutusta.
Esimerkkilaskelma:
kulutus 7,1 l/100 km
öljyvaihtoväli 15 000 km
polttoaineen hinta E95 1,20 €/l
1%:n säästö 10,65 l eli 12,78 €
800 km tankillisella 1%:n säästö on 0,57 l. Tämä on niin pieni ero ettei sitä huomaan huoltoaseman mittarista.
Liian alhaisella rengaspaineella voi kulutusta kasvattaa jopa 3,3 %.
http://www.fueleconomy.gov/feg/maintain.shtml - Timimppa
Niin uskomattomalta kuin teistä kuulostaakin mutta mulla Toyota 1.8 Economy Carina -96 .
Siinä olen käytänyt sekä Mobil 5W 50W ja Hessumobil 5w 40W . Uskomatonta mutta Mobillilla bensankulutus noin litran korkeampi sadalla. Autossa on ns. laihaseosmoottori josssa kulutus on maantieajossa n.6 l ja kaupunki n.7 litraa sadalla.- Tribologisti
Halvempi öljy ei ole Mobiilin kanssa yhtä lämpötilastabiilia, ts halvempi öljy ohenee lämmetessään. Ohuet öljyt nyt vaan kuluttavat vähemmän kuin paksummat.
Säästö-öljyt ovat ohuita, useimmiten vaikka 0W-30 tai 5W-20 tai vastaavia. Ovat lämpimänä ihan vettä. Tämä tietysti säästää polttoainetta, koska vastukset pienenevät.
Dieseleissä ihan hyviä, kun lämmöt pysyvät kurissa muutenkin. Kesäkelillä bensakoneissa voi voitelu olla heikkoa.
Yhden prosentin polttoaineensäästö tarkoittaa kulutuksen putoamista 5,50 litrasta 5,45 litraan sadalle kilometrille. Tämä voi tehdä vuodessa jopa 10 euroa.
Master Eq- eurol-man
Eurolilta saat 5w50 bensansäästö-öljyä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 417545
Jouluinen bonus VB:ltä 250 ilmaiskierrosta 0x kierrätys min 20e talletuksella
No nyt pätkähti! Ainutlaatuinen tarjous VB:ltä. 250 ilmaiskierrosta peliin Blue Fortune, 0x kierrätys ja minimitalletus04718- 664210
Minua nainen harmittaa, että en pääse sun rahoihin käsiksi
En pysty myöskään pilaamaan elämääsi niin kauan kun sulla on fuck off pääomaa. Harmittaa myös etten tiedä kuinka paljon363103Kirjoita yhdellä sanalla
Joku meihin liittyvä asia, mitä muut ei tiedä. Sen jälkeen laitan sulle wappiviestin2313010Onko muita oman polkunsa kulkijoita
Jotka ei oikein pärjää kenenkään kanssa eli on niin omat ajatukset ja omat mielenkiinnon kohteet yms. On tavallaan sella452626Sydän karrella
Jos yritän olla niin rehellinen kuin pystyn paljastamatta mitään tärkeää. Ensiksi mä huomasin sun tuijottavan mua. Ihme262605- 322181
- 411966
Olet hyvin erilainen
Herkempi, ajattelevaisempi. Toisaalta taas hyvin varma siitä mitä haluat. Et anna yhtään periksi. Osaat myös ilkeillä ja731797