on bulimia/anoreksia minkä hän onnistui salaamaan minulta hyvin kauan!Mutta se selvisi kun yllätin hänet oksentamasta sormet kurkussa eli itse teossa!Epäilyksiä minulla toki oli koska hän söi aina tosi vähän pääasiassa hedelmiä mut se hämäs kun hän on ollut aina hoikka 175/50 mut sit huomasin et hän laihtuu silmissä kun alkoi luut näkyyn selvästi erityisesti kylkiluut!Hän pitää itseään yhä lihavana vaikka hän on kammottavan laiha,painaa joku 40 kg!Mitä pirua mun pitäs tehdä,hän ei suostu lääkäreihin...pitäis kai turvautua väkivaltaan ja viedä hänet väkisin mut voiko ihmistä pakottaa syömään jos hän haluaakin laihtua kuoliaaksi???
Vaimollani
6
998
Vastaukset
- kokemusta...
juttele hänen kanssaan vakavasti aiheesta. jos löydät jostain niin näytä hänelle anorektikkojen kuvia ja kysy vakavissasi haluatko olla tämän näköinen. pyydä että hän edes sinun vuoksesi menisi lääkäriin, menkää yhdessä ja tue vaimoasi jos(toivottavasti kun) hän suostuu lähtemään lääkäriin...Yritä saada vaimollesi ammattilaisen apua.
Jaksamista sinulle! - taurusX
sellasta ihmistä joka kärsii syömishäiriöstä on vaikea saada yleensa lääkäreihin koska itse ei tajua olevansa sairas. on silti tärkeää saada hoitoa ja apua, nykyään on myös kaikenlaisia syömishäiriöisille tarkoitettuja vertaistukiryhmiä, kannattaa netistä katsoa jos löytyy omasta kaupungista sellaista niistä voi olla joillekin apua. lääkärit keskittyy yleensä vain siihen että paino nousee (mikä on tietty tärkeää) mutta paljon tärkeämpää on mielestäni löytää henkistä tukea. jonkinlaista apua on jokatapauksessa saatava, toipuminen sairaudesta on pitkä prosessi kestää yleensä vuosia. läheisten tuki on erittäin tärkeää vaikka yleensä vaikuttaa siltä ettei syömishäiriöstä kärsivä henkilö ole kiinnostunut muista kuin itsestään. itselläni ollut anorexia joka kehittyi myöhemmin bulimiaksi, oireilen vieläkin kun tulee vaikeita asioita eteen kaikkiaan olen tuhlannut tähän pakkomielteeseen n.8 vuotta sairastuin jo 12-vuotiaana. poikaystäväni ei tiedä mitään syömishäiriöhistoriastani. .... toivottavasti rakkaasi löytää apua ja paranee, muista että hän tarvitsee sinua juuri nyt paljon.
- siiruska
Mun siskolla oli bulimia/anoreksia monta vuotta, ja koitin koko aja saada sitä menee terapeutille tai lääkärii. kerroin meidän vanhemmillekki mut ei ne tajun koko asian vakavuutta. Sit mun sisko joutu tosi pahaa kolarii ja makas monta päivää sairaalas. ja heti ku se pääs kotii se yritti itsemurhaa mut ehdittii soittaa ambulanssi ja se selvis. Sit se vaa tajus ite että mitä se oli tekees ittellee. sit alko hurja paranemisprosessi ja nyt se on ihan huippukunnos ja meni just naimisiiki :)
toi ei nyt ollu sillai yhtää piristävää kuultavaa varmasti sulle, mut meinaan vaa et pakottaminen ja ylipuhuminen saattaa jopa vaa pahentaa tilannetta. pitää olla kärsivällinen nii toivon mukaa sun vaimo ymmärtää itse hakea apua. Hössötys asiasta yleensä vaa saa toisen vihaseks ja masennus vaa ruokkii syömishäiriötä. Mut tsemppiä ja toivottavasti kaikki menee jees :) - hengissä selvinnyt
Oikeasti, vaimosi on tuossa painossa (40kg?) KUOLEMANVAARASSA, ja hänen tulisi olla sairaalahoidossa.Ota pikimmiten yhteyttä sairaalaan tms., ja kerro vaimosi tilanne ennen kuin on liian myöhäistä. Tilanne kuulostaa TODELLA huolestuttavalta!
- vaimollesi
kunnon selkäsaunan ja puhut järkeä!!!!!
Jollei auta niin pakotat syömään vaikka väkisin...saatana!!!- sparkway81
mun isosiskolla on ollu todella paha anoreksia ja se viidestä siskosta ja äidistä (isä kuoli mun ollessa 12 tekemällä itsemurhan)... oli hyötyä että jumalauta me ei annettu kenenkään meidän perheestä enää kadota! Vaikka kuinka se taisteli vastaan (hän oli täysi ikänen) niin vaikkei me häntä voitu hoitoon raahatakkaan niin pakotettiin se kuuntelemaan niin kauan että hän kyllästyi... ja painoa tuli lisää. aivot tulevat aina olemaan anorektikon mutta sairauden voi saada hallintaan... se ei todellakaan ole suoralta kädeltä kuolemantuomio kunhan lähimmäiset eivät luovuta! voimia sinulle... niin paljon.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Riikan kukkaronnyöri on umpisolmussa
Kulutus ei lähde liikkeelle, koska kansalaiset eivät usko, että: – työpaikka säilyy – tulot eivät romahda – talous ei h52732Jos vedetään mutkat suoraksi?
Niin kumpaan ryhmään kuulut? A) Niihin, jotka menevät edellä ja tekevät? Vai B) Niihin, jotka kulkevat perässä ja ar1062571Tanskan malli perustuu korkeaan ansioturvaan
Ja vahvoihin työllisyys- ja kotoutumispalveluihin. Suomessa Riikka on leikannut juuri näitä: palkkatukea, työttömyysturv142276Vain vasemmistolaiset ovat aitoja suomalaisia
Esimerkiksi persut ovat ulkomaalaisen pääomasijoittajan edunvalvojia, eivät auta köyhiä suomalaisia.451870- 321453
Anteeksipyyntöni
Jätän tähän anteeksipyyntöni sinulle, koska en voi sanoa sitä missään muuallakaan. Pyydän anteeksi, jos purkamani tuska141443- 1761155
Sydämeni valtiaalle
En täältä aio asioita kysellä. Haluan tuoda tiedoksesi, että pohjimmiltani en ihmisiä tahdo satuttaa ja ajattelen muiden1011144Persu ajoi autoa
Ajoi lapsen yli https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/597a7468-3d1d-455e-bed2-21c1efc31ac1201053Oletko tyytyväinen
Tämän hetkiseen tilanteeseenne? Odotatko, että lähennytte vai yritätkö päästä yli ja eteenpäin?81948