Kertokaa matkakokemuksia Italialaisesta joulusta ja italialaisten tavoista viettää joulua. Miten poikkeaa suomalaisesta joulusta?
Italialainen joulu
4
2449
Vastaukset
- Kissus
Suurin ero on tietty se, ettei jouluna tule joulupukkia eikä lahjoja jaella eikä tietty ole sitä joulutunnelman luojaa, lunta). Joulukuusikin on hyvin harvinainen ja sitä ei todellakaan ole kuin harvoissa kodeissa. Joulu onkin uskonnollisille italialaisille enempi rauhoittumisen, yhdessäolon ja perheen juhla. Perhe kokoontuu yhdessä syömään eli sen suhteen tapa on sama kuin suomessa. Italiassa on kyllä muutenkin tapana että pyhinä koko perhe syö yhdessä eli ei se siihen suhteutettuna tuolla niin erilaista ole jouluna kuin muinakaan pyhinä.
- ja joulukuuusiakin
Monissa kaupungeissa on jolukuusia ulkona mutta ei niitä yleensä sisälle oteta. Lunta on koko sisäinen Italia täynnä, usein isoina kinoksina oikein. Italiahan on vuoristoa suurimmilta osin.
Vatiikaanin torillakin oli iso joulukuusi kun tässä juuri yksi päivä piipahdin siellä.
Kirkkoon mennää joulupäivän ilatana tai aika myöhään melkein yöllä. Aatto on tavallinen päivä. Muuten joulu on perhejuhla kuten Suomessakin.
- ruokaa..
Vaikutti siltä että vaikkei hirveän selkeitä perinteisiä jouluruokia ole niin syövät aattona kalaa ja joulupäivänä lihaa. Joulupäivän lounas tärkein ateria.
Makeista herkuista pitää sanoa kakut panettone ja pandoro sekä manteliherkku torrone.- la ragazza finlandese
perheet missä minä olen käynyt ni kuusi oli kyllä,ja se seimi.syödään meren antimia näin joulu pyhinä ja uutena vuotena. suku koolla ja meno &meteli on hurja:) olen asunut alueilla jossa lunta tuli ka´htena pv:nä eikä muuta.
AUGURI A TUTTI!!!!
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Räppäri kuoli vankilassa
Ei kuulemma ole tapahtunut rikosta. Sama vahinkohan kävi Epsteinille. https://www.hs.fi/suomi/art-2000011840869.html "874088Välillä kyllä tuntuu, että jaat vihjeitä
Mutta miten niistä voi olla ollenkaan varma? Ja minä saan niistä kimmokkeen luulemaan yhtä sun toista. Eli mitä ajatella242911No kyllä te luuserit voitte tehdä mitä vaan keskenänne, sitä en ymmärrä miksi pelaat,nainen
Pisteesi silmissäni, edes ystävätasolla tippui jo tuhannella, kun sain selville pelailusi, olet toisen kanssa, vaikka ol452310- 341321
- 10909
- 131885
- 6874
Masan touhut etenee
Punatiilitalon tietotoimiston mukaan Masa on saanut viimein myytyä kämppänsä ja kaavoittaa uudelle lukaalille tonttia pa12822- 11760
Naisten ja miesten tasoeroista
Oletteko huomanneet, että naisissa ylemmän tason naiset ovat sinkkuja, ja miehissä alemman tason incelit? Toimivat paris124756