Mietin tossa kun neuvolasta annettiin mulle esitteitä äitiyspoliklinikalle, et voi käydä siellä vapaaehtoisesti tutkituttamassa onko vauvalla niskassa kohoumaa....onko kellään kokemuksia?kannattaako käydä?entä maksaako se mitään?
hei!
15
770
Vastaukset
- kokenut(?) 19v
Kannattaa käydä jo siitä syystä, että näet kun sikiösi liikkuu.
Ei ole tietenkään vaaraksi sikiölle. - maksaa
poliklinikkamaksun verran joka on parinkymmenen euron paikkeilla. Meillä polimaksut 22e.
- Samainen 19 v
Miten niin muka maksaisi? Eikös kunnalliset äitiysneuvolapalvelut ole aina maksuttomia?
- Milla.M
Samainen 19 v kirjoitti:
Miten niin muka maksaisi? Eikös kunnalliset äitiysneuvolapalvelut ole aina maksuttomia?
minun tietääkseni raskauden aikaiset ultrat eivät ole aina maksuttomia, vaan joissakin kunnissa peritään tuo pkl-maksu.
- rv 32+5
Milla.M kirjoitti:
minun tietääkseni raskauden aikaiset ultrat eivät ole aina maksuttomia, vaan joissakin kunnissa peritään tuo pkl-maksu.
Ainakin KOKS:issa istukanpaikan kontrolliultra maksoi tuon poliklinikkamaksun 22€ verran...
- rv 32+5
rv 32+5 kirjoitti:
Ainakin KOKS:issa istukanpaikan kontrolliultra maksoi tuon poliklinikkamaksun 22€ verran...
Ja saman maksoi keskiultrakin, joka on ainoa raskausaikaan kuuluva ultra täälläpäin
- eipä
rv 32+5 kirjoitti:
Ja saman maksoi keskiultrakin, joka on ainoa raskausaikaan kuuluva ultra täälläpäin
ole enää... nykyään saa Koksista myös np-ultran ja tahtoessaan myös riskiarvioinnin verestä samalla. Alkoi lokakuun alusta. Ja sekin tosiaan maksaa sen poliklinikkamaksun, 22 egee.
- nyt rv 33+0
eipä kirjoitti:
ole enää... nykyään saa Koksista myös np-ultran ja tahtoessaan myös riskiarvioinnin verestä samalla. Alkoi lokakuun alusta. Ja sekin tosiaan maksaa sen poliklinikkamaksun, 22 egee.
mulle moista neuvolassa tarjottu...Enkä osannu pyytää, esikoista ku oottelen...
- nyt rv 33+0
nyt rv 33+0 kirjoitti:
mulle moista neuvolassa tarjottu...Enkä osannu pyytää, esikoista ku oottelen...
siis tietty...lukihäiriö vissiin vaivaa...eihän sitä silloin tietyst ollu tarjolla ku ite oon ollu siin vaiheessa...jos se kerran lokakuusta on ollu mahollinen...
- tuleva äippä
Kaikki kunalliset palvelut tutkimuksineen, laboratoriokäynteineen, gynegolokineen (äitiysneuvolassa tapahtuvat) sekä ultrat jotka liittyvät raskauteen ovat ilmaisia. Lisäksi jotkin kunnat kuten esim. turku tarjoaa raskausajan fysioterapiakerran jossa käydään läpi selkää ja lantiopohjalihaksia vahvistavat liikkeet. Kävin juuri tänään sellaisessa ja oli ihan ok ja hyödyllinen :).
- maksaa
Olen käynyt kahden eri raskauden aikana kahdessa eri sairaalassa äitiyspoliklinikalla ultraäänissä ja aina ovat maksaneet poliklinikkamaksun (22 eur) verran.
- tuleva äippä
maksaa kirjoitti:
Olen käynyt kahden eri raskauden aikana kahdessa eri sairaalassa äitiyspoliklinikalla ultraäänissä ja aina ovat maksaneet poliklinikkamaksun (22 eur) verran.
Mutta kun niiden ei kuulu maksaa. Äitiyspalvelut ovat ilmaisia. Missä kunnassa asut?
- odottavainen
tuleva äippä kirjoitti:
Mutta kun niiden ei kuulu maksaa. Äitiyspalvelut ovat ilmaisia. Missä kunnassa asut?
Meilläkin täällä lapissa kyllä maksaa plkl-käynti eli ultra sen 22€. Meillä täällä kuuluu kaksi ultraa raskauteen, ja molemmat on vapaaehtoisia, ja myös maksavat. Tuleehan ne kuitenkin edullisemmaksi kuin jos kävisi yksityisellä.
Alä noin ikävästi täällä yleistä ettei niiden kuulu maksaa, se on varmasti eri puolilla Suomea eri asia. - Sinä se et
tiedä yhtään mitään mistään, joten turpa kiinni!!
- ei edellinen kirjoittaja
tuleva äippä kirjoitti:
Tampereella kaupunki kustantaa yhden ultran(ei siis mitään maksua), sen voi sitten valita käykö np-ultrassa vai rakenneultrassa. Kunnan ei todellakaan ole pakko maksaa ultria. Riippuu ihan siitä miten määrärahoja on kyseisille palveluille varattu.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Riikka Purra leikkasi alimmalta tulodesiililtä 15 %
Muistaako kukaan Riikka Purran kovaäänisen vaalilupauksen ennen eduskuntavaaleja? https://yle.fi/a/74-20221152 "THL o3296247Muistele nainen niitä meidän yhteisiä hetkiä
Miltä ne tuntui? Enkö aina huokunut välittämistä, kiintymystä. Eikö sinulla aina ollut hyvä olo kanssani? Minulla ainaki483706Sofia Virta: bänet!
Matkailuautoilija metsänomistaja puoliso on nyt entisen teeren poikia, ja Sofia tekee comebackin vapaille markkinoille.1502893"Suomi voisi ottaa taloudessa oppia Espanjasta"
"Espanjassa talouspolitiikka on löysempää, mutta velka-aste on kääntynyt jopa laskuun.", pohdiskelee Suomen seuraava pää2272200Kokoomus: SDP johtaa kansalaisia harhaan
(Umpityhmät palstademarit ovat taas uskoneet Lindtmanin höpötykset Espanjasta.) SDP harhaanjohtaa kansalaisia talouspol1071763- 721292
Niin että miten
Haluatko oikeasti olla minun kanssa oikeassa elämässä, vai onko tämä vain kirjoittelua831112Nuoriso on tyhmää tutkijat ovat todenneet
Nyt se on todettu ääneen mitä kaikki ovat jo pitkään epäilleet. Nuoriso on tyhmentynyt tasaiseen tahtiin. Kohta pitää ni145983Ikävä tilanne rikoksen vuoksi Espanjassa - Jari Sillanpää pistää uutta matoa koukkuun
Jari Sillanpää on ehkä yksi suosituimmista tangokuninkaallisista. Ex-tangokuningas juhli viime syksynä 30 vuotista uraan10968Tätä ei tv:ssä: Farmi-tippuja Amski rehellisenä ongelmista kuvauksissa
Ennakkosuosikki Amskidabamski Anne-Mari Tarkkio joutui ulos Farmi Suomi -realitystä. Voimatehtävässä vastakkain asettui11914