Mietin tossa kun neuvolasta annettiin mulle esitteitä äitiyspoliklinikalle, et voi käydä siellä vapaaehtoisesti tutkituttamassa onko vauvalla niskassa kohoumaa....onko kellään kokemuksia?kannattaako käydä?entä maksaako se mitään?
hei!
15
769
Vastaukset
- kokenut(?) 19v
Kannattaa käydä jo siitä syystä, että näet kun sikiösi liikkuu.
Ei ole tietenkään vaaraksi sikiölle. - maksaa
poliklinikkamaksun verran joka on parinkymmenen euron paikkeilla. Meillä polimaksut 22e.
- Samainen 19 v
Miten niin muka maksaisi? Eikös kunnalliset äitiysneuvolapalvelut ole aina maksuttomia?
- Milla.M
Samainen 19 v kirjoitti:
Miten niin muka maksaisi? Eikös kunnalliset äitiysneuvolapalvelut ole aina maksuttomia?
minun tietääkseni raskauden aikaiset ultrat eivät ole aina maksuttomia, vaan joissakin kunnissa peritään tuo pkl-maksu.
- rv 32+5
Milla.M kirjoitti:
minun tietääkseni raskauden aikaiset ultrat eivät ole aina maksuttomia, vaan joissakin kunnissa peritään tuo pkl-maksu.
Ainakin KOKS:issa istukanpaikan kontrolliultra maksoi tuon poliklinikkamaksun 22€ verran...
- rv 32+5
rv 32+5 kirjoitti:
Ainakin KOKS:issa istukanpaikan kontrolliultra maksoi tuon poliklinikkamaksun 22€ verran...
Ja saman maksoi keskiultrakin, joka on ainoa raskausaikaan kuuluva ultra täälläpäin
- eipä
rv 32+5 kirjoitti:
Ja saman maksoi keskiultrakin, joka on ainoa raskausaikaan kuuluva ultra täälläpäin
ole enää... nykyään saa Koksista myös np-ultran ja tahtoessaan myös riskiarvioinnin verestä samalla. Alkoi lokakuun alusta. Ja sekin tosiaan maksaa sen poliklinikkamaksun, 22 egee.
- nyt rv 33+0
eipä kirjoitti:
ole enää... nykyään saa Koksista myös np-ultran ja tahtoessaan myös riskiarvioinnin verestä samalla. Alkoi lokakuun alusta. Ja sekin tosiaan maksaa sen poliklinikkamaksun, 22 egee.
mulle moista neuvolassa tarjottu...Enkä osannu pyytää, esikoista ku oottelen...
- nyt rv 33+0
nyt rv 33+0 kirjoitti:
mulle moista neuvolassa tarjottu...Enkä osannu pyytää, esikoista ku oottelen...
siis tietty...lukihäiriö vissiin vaivaa...eihän sitä silloin tietyst ollu tarjolla ku ite oon ollu siin vaiheessa...jos se kerran lokakuusta on ollu mahollinen...
- tuleva äippä
Kaikki kunalliset palvelut tutkimuksineen, laboratoriokäynteineen, gynegolokineen (äitiysneuvolassa tapahtuvat) sekä ultrat jotka liittyvät raskauteen ovat ilmaisia. Lisäksi jotkin kunnat kuten esim. turku tarjoaa raskausajan fysioterapiakerran jossa käydään läpi selkää ja lantiopohjalihaksia vahvistavat liikkeet. Kävin juuri tänään sellaisessa ja oli ihan ok ja hyödyllinen :).
- maksaa
Olen käynyt kahden eri raskauden aikana kahdessa eri sairaalassa äitiyspoliklinikalla ultraäänissä ja aina ovat maksaneet poliklinikkamaksun (22 eur) verran.
- tuleva äippä
maksaa kirjoitti:
Olen käynyt kahden eri raskauden aikana kahdessa eri sairaalassa äitiyspoliklinikalla ultraäänissä ja aina ovat maksaneet poliklinikkamaksun (22 eur) verran.
Mutta kun niiden ei kuulu maksaa. Äitiyspalvelut ovat ilmaisia. Missä kunnassa asut?
- odottavainen
tuleva äippä kirjoitti:
Mutta kun niiden ei kuulu maksaa. Äitiyspalvelut ovat ilmaisia. Missä kunnassa asut?
Meilläkin täällä lapissa kyllä maksaa plkl-käynti eli ultra sen 22€. Meillä täällä kuuluu kaksi ultraa raskauteen, ja molemmat on vapaaehtoisia, ja myös maksavat. Tuleehan ne kuitenkin edullisemmaksi kuin jos kävisi yksityisellä.
Alä noin ikävästi täällä yleistä ettei niiden kuulu maksaa, se on varmasti eri puolilla Suomea eri asia. - Sinä se et
tiedä yhtään mitään mistään, joten turpa kiinni!!
- ei edellinen kirjoittaja
tuleva äippä kirjoitti:
Tampereella kaupunki kustantaa yhden ultran(ei siis mitään maksua), sen voi sitten valita käykö np-ultrassa vai rakenneultrassa. Kunnan ei todellakaan ole pakko maksaa ultria. Riippuu ihan siitä miten määrärahoja on kyseisille palveluille varattu.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Riikan kukkaronnyöri on umpisolmussa
Kulutus ei lähde liikkeelle, koska kansalaiset eivät usko, että: – työpaikka säilyy – tulot eivät romahda – talous ei h52732Jos vedetään mutkat suoraksi?
Niin kumpaan ryhmään kuulut? A) Niihin, jotka menevät edellä ja tekevät? Vai B) Niihin, jotka kulkevat perässä ja ar1062571Tanskan malli perustuu korkeaan ansioturvaan
Ja vahvoihin työllisyys- ja kotoutumispalveluihin. Suomessa Riikka on leikannut juuri näitä: palkkatukea, työttömyysturv142276Vain vasemmistolaiset ovat aitoja suomalaisia
Esimerkiksi persut ovat ulkomaalaisen pääomasijoittajan edunvalvojia, eivät auta köyhiä suomalaisia.451870- 321453
Anteeksipyyntöni
Jätän tähän anteeksipyyntöni sinulle, koska en voi sanoa sitä missään muuallakaan. Pyydän anteeksi, jos purkamani tuska141443- 1761155
Sydämeni valtiaalle
En täältä aio asioita kysellä. Haluan tuoda tiedoksesi, että pohjimmiltani en ihmisiä tahdo satuttaa ja ajattelen muiden1011144Persu ajoi autoa
Ajoi lapsen yli https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/597a7468-3d1d-455e-bed2-21c1efc31ac1201053Oletko tyytyväinen
Tämän hetkiseen tilanteeseenne? Odotatko, että lähennytte vai yritätkö päästä yli ja eteenpäin?81948