kertokaapa miehet mitä mieltä.
poikani joutuu kohta valitsemaan armeijan ja siviilipalveluksen välillä.
itse olen hänelle kertonut molempien vaihtoehtojen olevan mahdollisia, en kuitenkaan ole kumpaakaan vaihtoehtoa tyrkyttänyt enkä paremmaksi maininnut.
toivoisin kuitenkin itse että menisi siviilipalvelukseen koska itse en vain näe että armeijasta olisi mitään todellista hyötyä. itse olen armeijan käynyt (alik.) ja aikanaan armeijassa olessani mietin jäisinkö töihin armeijaan (rukkiin olisi ollut jo "pääsylippu") mutta jotenkin koko touhu turhautti minut ja totesin että ompa oikea leikkikoulu.
mitä mieltä olette, vähentääkö miehen arvoa onko armeijan käynyt vai siviilipalvelusmies?
itselleni on aivan sama kumpi jos vaan todella tuntee saaneensa hyötyä siitä mitä tekee....
miesten mielipiteitä
52
2284
Vastaukset
- vankilaan :)
lomat nimittäin pyörii paremmin (kuten tiedostusvälineistä on huomattu)
Eipä tuosta siviilipalveluksestakaan välttämättä hyötyä ole jos huonon palveluspaikan valitsee. Armeijan 6kk vaihtoehto saattaa olla opiskelujen kannalta joskus käytännöllisin vaihtoehto. Muuten on kyllä aivan sama kumman joku on käynyt, vai onko kumpaakaan.
"vähentääkö miehen arvoa onko armeijan käynyt vai siviilipalvelusmies?"
- Kummassakin porukassa on niitä velliperseitä joita en arvosta. Siviilipalveluksen ymmärrän niin sanotuista "vakaumuksellisista" syistä.
"en vain näe että armeijasta olisi mitään todellista hyötyä"
- Ei sinulle, ei pojalle, ei yhteiskunnalle? Oletko ihan varma? Minkälaisesta maanpuolustuksesta olisi sinusta hyötyä? Vai onko maanpuolustus kokonaisuudessa turha?- Hörhö
merkitystä, onko käynyt armeijan vai suorittanut siviilipalveluksen.
Armeijassa saattaa päästä huomattavan helpolla, kun taas parhaassa tapauksessa sivarina pääsee erittäin hyvään palveluspaikkaan, mistä on hyvinkin paljon hyötyä tulevaisuudessa. - Minä.Mies
Voi elämä mitä vellihousuja. Nykyää naisetki pärjää armeijassa, onks pojassas jotai vikaa vai miks ei vois täyttää velvollisuuttaan? Enivei, mun mielest ois pirun hienoo et sivarit määrättäs kertauksii. Ois hauska nähä ku ne joutus kerra vuodes jonnekki hoivahommii viikoks kerrallaa:)
- kersantti nappula
Armeijassa tehdään miehiä, sivarissa syntyy homoja...joten?
- .......
olen eri mieltä. tosin sivareista en tiedä kun en tunne ainuttakaan, mutta armeija teki kyllä miehistä poikasia. surkuhupaisa elämys koko asepalvelus.
- IngallsinLaura
Armeijassa hyvät, nuoret miehenalut taannutetaan tarhakakaroiksi. Pissa-, kakka- ja pierujutut naurattavat taas samalla lailla kuin ennen eskari-ikää, suhtautuminen naisiin muuttuu samanlaiseksi kuin päiväkodissa, ja viinasta tulee kuin karkki kolmevuotiaalle.
Mutta onhan se hyvä, että mies oppii haravoimaan hiekkaa (285 päivää luulisi tekevän mestarin) veronmaksajien rahoilla ainoassa diktatuurisessa systeemissä muka-demokraattisen valtion sisällä... - kersantti nappula
IngallsinLaura kirjoitti:
Armeijassa hyvät, nuoret miehenalut taannutetaan tarhakakaroiksi. Pissa-, kakka- ja pierujutut naurattavat taas samalla lailla kuin ennen eskari-ikää, suhtautuminen naisiin muuttuu samanlaiseksi kuin päiväkodissa, ja viinasta tulee kuin karkki kolmevuotiaalle.
Mutta onhan se hyvä, että mies oppii haravoimaan hiekkaa (285 päivää luulisi tekevän mestarin) veronmaksajien rahoilla ainoassa diktatuurisessa systeemissä muka-demokraattisen valtion sisällä...Voisi kuvitella että olet joko itse käynyt armeijan, tai sitten olet seukannut jonkun sivarin kanssa. Molempi pahempi.
- Kolli_Kellinen
Mutta onhan se hyvä, että mies oppii haravoimaan hiekkaa (285 päivää luulisi tekevän mestarin) veronmaksajien rahoilla ainoassa diktatuurisessa systeemissä muka-demokraattisen valtion sisällä...Aika provosoivasti asian ilmaisit, mutta pääpiirteittäin olen samaa mieltä kanssasi. Omat armeijakokemukseni ovat yli 15 vuoden takaa, mutta ainakin itse opin siellä lähinnä tupakoimaan, ryyppäämään ja käyttämään huumeita.
Voi olla että jotakuta harvaa tapausta armeija "miehistää", mutta suurin osa oppii vain huonoja tapoja ja asenteita ja solmii arveluttavia kontakteja. Ammattiarmeija olisi paljon parempi vaihtoehto. - kersantti nappula
Kolli_Kellinen kirjoitti:
Aika provosoivasti asian ilmaisit, mutta pääpiirteittäin olen samaa mieltä kanssasi. Omat armeijakokemukseni ovat yli 15 vuoden takaa, mutta ainakin itse opin siellä lähinnä tupakoimaan, ryyppäämään ja käyttämään huumeita.
Voi olla että jotakuta harvaa tapausta armeija "miehistää", mutta suurin osa oppii vain huonoja tapoja ja asenteita ja solmii arveluttavia kontakteja. Ammattiarmeija olisi paljon parempi vaihtoehto.Te sivarit ette sitten näe metsää puilta? Miten se, että joutuu tekemisiin erilaisten ihmisten kanssa, joista jotkut saattavat ollakin epäilyttäviä, vähentää armeijan miehistävää vaikutusta? Miten se, että joutuu ottamaan käskyjä vastaan, vähentää armeijan miehistävää vaikutusta? Suurin osa suomalaisista 18-22 vuotiaista miehistä on niin mammanpoikia ja vätyksiä, että armeija ei tee muuta kuin HYVÄÄ heille.
- IngallsinLaura
kersantti nappula kirjoitti:
Voisi kuvitella että olet joko itse käynyt armeijan, tai sitten olet seukannut jonkun sivarin kanssa. Molempi pahempi.
En suosittele uraa meediona :)
Avomiehen olen armeijaan saatellut ja sieltä vastaanottanut. Samoin useamman ystävän sekä pikkuveljen.
Tunnen henkkoht vain yhden sivarin. Hän on vapaapainija ja oikeasti kovin kundi, jonka olen tavannut. Sanan varsinaisessa merkityksessä.
Minut saisi armeijaan vain tekemällä siitä tosi-tv:tä :D - IngallsinLaura
Te sivarit ette sitten näe metsää puilta? Miten se, että joutuu tekemisiin erilaisten ihmisten kanssa, joista jotkut saattavat ollakin epäilyttäviä, vähentää armeijan miehistävää vaikutusta? Miten se, että joutuu ottamaan käskyjä vastaan, vähentää armeijan miehistävää vaikutusta? Suurin osa suomalaisista 18-22 vuotiaista miehistä on niin mammanpoikia ja vätyksiä, että armeija ei tee muuta kuin HYVÄÄ heille.
Jos tämä ylistetty miehisyys on sitä, että demokratiaa ei ole, vaan otetaan nöyristellen vastaan aivottomia ja typeriä käskyjä toisilta vain siksi, että he niin sanovat, niin luoja paratkoon minä EN KOSKAAN halua miehekästä miestä.
En itselleni, enkä lähelleni. Minä haluan miehen, jolla on omat aivot sekä kyky käyttää niitä. - kersantti nappula
Jos tämä ylistetty miehisyys on sitä, että demokratiaa ei ole, vaan otetaan nöyristellen vastaan aivottomia ja typeriä käskyjä toisilta vain siksi, että he niin sanovat, niin luoja paratkoon minä EN KOSKAAN halua miehekästä miestä.
En itselleni, enkä lähelleni. Minä haluan miehen, jolla on omat aivot sekä kyky käyttää niitä.Et taida jaksaa kantaa kauppakassia kotiisi hengästymättä? Luulen että armeija voisi miehistää sinuakin. Tervetuloa.
- IngallsinLaura
Et taida jaksaa kantaa kauppakassia kotiisi hengästymättä? Luulen että armeija voisi miehistää sinuakin. Tervetuloa.
Tänäänkin kannoin kaksi (läppärin ja ei-niin-pienen käsilaukun lisäksi).
Ja penkistä on noussut 70.
Voi kun armeija opettaisikin kantamaan ne kauppakassit! Olisi jotain hyötyä veroeuroista.
Se kun on vähän epäreilua, että opetetaan sitä haravointia niillekin, joilla ei edes ole pihaa! - kersantti nappula
Tänäänkin kannoin kaksi (läppärin ja ei-niin-pienen käsilaukun lisäksi).
Ja penkistä on noussut 70.
Voi kun armeija opettaisikin kantamaan ne kauppakassit! Olisi jotain hyötyä veroeuroista.
Se kun on vähän epäreilua, että opetetaan sitä haravointia niillekin, joilla ei edes ole pihaa!;))
- -k32v-
;))
olisiko se sit nolo jos se näkis? ;D
se mihin voimat loppuu, siitä sisu alkaa.
et äläs tee koskaan sitä virhettä, et meet arvioimaan naisten kykyjä hoitaa homma himaan :D
et usko pois vaan. - IngallsinLaura
;))
Hah.
Aika huono, uskottavuuden takia olisi kannattanut jättää painamatta Lähetä viesti -nappia.
Ei kai kenenkään ole mikään pakko uskoa mitään, mitä täällä kirjoitetaan. Yhtä hyvin minä voin tehdä päätelmät, että olet takuulla itse sivari, homosuhteessa enosi kanssa ja joutunut pyytämään mummosi käymään kaupassa puolestasi. Mistä sen kukaan tietää... :D - lapset,
Hah.
Aika huono, uskottavuuden takia olisi kannattanut jättää painamatta Lähetä viesti -nappia.
Ei kai kenenkään ole mikään pakko uskoa mitään, mitä täällä kirjoitetaan. Yhtä hyvin minä voin tehdä päätelmät, että olet takuulla itse sivari, homosuhteessa enosi kanssa ja joutunut pyytämään mummosi käymään kaupassa puolestasi. Mistä sen kukaan tietää... :Dlapset...
- on suuri vitsi
Tehdäänpä pieni vertailu. Kaverini ja minä kirjoitimme ylioppilaiksi viime keväänä. Kaverini on nyt armeijassa, minä opiskelen yliopistossa - jossa voi myös siviilipalveluksen suorittaa.
Kaveri armeijassa:
-armeija tarjoaa ylläpidon, ei tarvitse itse huolehtia itsestä
-armeija antaa tehtävät, ei tarvitse itse kantaa vastuuta siitä, että saa jotain aikaiseksi
-ei tarvitse käyttää omia aivoja: riittää kun tottelee käskyjä
Minä yliopistossa:
-kannan itse vastuun itsestäni, asun yksin ja hoidan omat asiani
-kannan itse täyden vastuun tekemisistäni: kukaan ei katso perääni, että olenko suorittanut opintoja vai enkö
-joudun vaivaamaan aivojani päivittäin tehden niin opiskelua kuin elämää yleensä koskevia ratkaisuja
Mitä tulee paljon puhuttuun "toisten kanssa toimeen tulemisen oppimiseen armeijassa", niin loppujen lopuksi armeijassa on melko homogeenista porukkaa: melko lailla samanikäisiä miehiä, joista vielä monelta osin erimieliset ovat karsiutuneet siviilipalvelukseen/totaalikieltäytyjinä/vapautuksen saaneina. Yliopistossa on molempien sukupuolten edustajia ja ihmisiä kaikista ikäluokista. Löytyy sekä maanpuolustushenkisiä että totaalikieltäytyjiä.
Kumpikohan näistä tekee miehen, siis itsestään vastuun kantavan, ajattelevan aikuisen ihmisen? Armeija, jossa elämää ja arkipäivääkään koskevia ratkaisuja ja vastuunkantoa ei tarvitse tehdä, vai yliopisto, jossa kaiken vastuun kantaa opiskelija itse?
En epäile lainkaan, ettenkö miehistyisi enemmän yliopistossa ja omillaan asuessani kuin "miehistyisin" armeijassa. - kersantti nappula
lapset, kirjoitti:
lapset...
Kohta on komppaniassa nimittäin iltavahvuuslaskennan aika.
- Måste Gädda
Kun taan työhaastattelua, on yksi kysymys sotilasarvo.
Jos on käynyt AUK.n tai RUK.n se on kova meriitti.
Jos on tava.Soldat täytyy olla tarkkana.
Jos on sivari niin ei tule ainakaan meille töihin. Se on aivan selvä.
Mielestäni armeijan käymättömyys kertoo jotain oleellista miesihmisestä.- -k32v-
no jopas oli pöljästi linjailtu.
tollanen asenteellisuus kertoo työnhakijalleki jotain oleellista työnantajasta. - AUK = turha
Noh, se on ihan oma häviösi, jos tuolla perusteella rankkaat
työntekijöitä. Luultavasti menetät monta hyvää työntekijää
asenteesi vuoksi, mutta omapa on häpeäsi. Ei minua haittaa
yhtään, vaikka yrityksesi ei menestyisikään.
Itse olen AUK:n käynyt, enkä kyllä ainakaan itse laskisi
sitään miksikään huimaksi saavutukseksi. Älynlahjoja siellä
ei ainakaan vaadita, eikä siellä koulutettavasta "johtajuudesta"
ole mitään hyötyä työelämässä. Sitä paitsi nykyään AUK:uun
pääsee melko mitättömin saavutuksin, koska suurin osa
valitsee ennemmin 6kk palvelusajan.
Asennevamma on ehkä se pahin vamma, myös työnantajissa. - Kihihii
AUK meriitti? Hah hah! Siihen ei paljon vaadita, että nykyään
AUK:uun pääsee, kun suurin osa valitsee ennemmin 6kk palvelusajan.
AUK:ssa ei kummoisia älynlahjoja vaadita, eikä siellä opetettavasta
"johtamisesta" ole mitään hyötyä nykyajan työelämässä.
Itse olen AUK:n aikoinani käynyt, eikä ainakaan minusta
tuntunut mitenkään suurelta saavutukselta. höpö, aukkiin nyt pääsee kuka tahansa idiootti joka sinne vaan suostuu lähtemään. Rukilla on sentään vielä tänäpäivänkin edes jtn. arvoa / merkitystä koska sinne valitaan sit aukin peruskoulutuksen jälkeen ne muutama särmintä tyyppiä. Siinä vaiheessa kaikilla on jo sama kakku lusittavana jtn. rukkiin pääsystä joutuu jopa oikeasti kilpailemaan.
- Måste gädda
No AUK.n ja/tai RUK.n pienentää suuresti todennäköisyyttä että kaveri on ns.lusmuilija.
Armeijan käyntikin kai jo kertoo siitä nykyään.
Sen sijaan sivarius viittaa vahvasti siihen.
Työntekijän irtisanomisturva on nykyään niin vahva että on pakko yrittää tulkita pienet asiat kun kaveri kertoo vain myönteisiä asioita itsestään työhaastattelussa.
Itse en luontaisesti ole mikään esiintyjä, vaan luonteeltani hieman ujohko,jolloin esimiesasemassaolo sekä
esiintymiskokemuksen saanti armeijassa antoi paljon valmiuksia nykyiseen työhöni.
En tarkoita että SaINT metodeja käytettäisiin sellaisenaan siviilissä, mutta johtamistyöhönkin on jossakin oppinsa hankittava. Armeija on hyvä opinahjo siihen.
Esimiesasemassaolo antaa myös perspektiiviä alaisena oloon. Näin uskallan väittää. - IngallsinLaura
Måste gädda kirjoitti:
No AUK.n ja/tai RUK.n pienentää suuresti todennäköisyyttä että kaveri on ns.lusmuilija.
Armeijan käyntikin kai jo kertoo siitä nykyään.
Sen sijaan sivarius viittaa vahvasti siihen.
Työntekijän irtisanomisturva on nykyään niin vahva että on pakko yrittää tulkita pienet asiat kun kaveri kertoo vain myönteisiä asioita itsestään työhaastattelussa.
Itse en luontaisesti ole mikään esiintyjä, vaan luonteeltani hieman ujohko,jolloin esimiesasemassaolo sekä
esiintymiskokemuksen saanti armeijassa antoi paljon valmiuksia nykyiseen työhöni.
En tarkoita että SaINT metodeja käytettäisiin sellaisenaan siviilissä, mutta johtamistyöhönkin on jossakin oppinsa hankittava. Armeija on hyvä opinahjo siihen.
Esimiesasemassaolo antaa myös perspektiiviä alaisena oloon. Näin uskallan väittää.Montako lusmuilijasivaria olet kohdannut? Millä lailla lusmuilu on näkynyt?
Huomaa kyllä, että olet oppisi ottanut armeijasta etkä oikeasta elämästä. Ja annan kun arvaan: mielestäsi teet hyvin johtamalla diktatoriseen tyyliin, "koska se on oikein, koska armeijassa opetettiin ja siksi se on niin. piste"?
Vaikea kyllä uskoa, että sinulla olisi oikeaa johtamiskoulutusta, sillä annat vaikuttaa henkilökohtaisen mielipiteen vaikuttaa noin vahvasti työelämän valintohin. - AnnoDomini.
Montako lusmuilijasivaria olet kohdannut? Millä lailla lusmuilu on näkynyt?
Huomaa kyllä, että olet oppisi ottanut armeijasta etkä oikeasta elämästä. Ja annan kun arvaan: mielestäsi teet hyvin johtamalla diktatoriseen tyyliin, "koska se on oikein, koska armeijassa opetettiin ja siksi se on niin. piste"?
Vaikea kyllä uskoa, että sinulla olisi oikeaa johtamiskoulutusta, sillä annat vaikuttaa henkilökohtaisen mielipiteen vaikuttaa noin vahvasti työelämän valintohin.Älä nainen puutu miesten armeija ja johtamis juttuihin.
- Laura I.
AnnoDomini. kirjoitti:
Älä nainen puutu miesten armeija ja johtamis juttuihin.
oli niin paljon virheitä, että siihen kyllä tekisi mieleni puuttua. Oletko käynyt peruskoulun?
- -k32v-
se, et valitsee itse, on tervettä. se, et tekis aina niinku muut tekee, ei olis välttämättä kovin tervettä :)
jos valintaan liittyy muiden laittamii paineita, niin sitte on ymmärrettävää, jos sen "tyylin" valitsis kuitenki toisen kahdesta yhtälaisesta vaihtoehdosta sen mukaan, miten muut tekee.
jos muut asettelee paineita ja joutuu valitsemaan sellasen, mitä ei todellakaan haluu, se on huonompi juttu se. koska todnäk silloin kärsii ja palveluski loppuu ennenaikojaan. sillon olis parempi suosiolla mennä siihen paikkaan, jossa pystyy sen ajan olemaan.
yleensä intistä, siellä menee vaan aikaa, mut siitä kuitenki selvii suh iisisti :) et loppupeleissä melkein se ja sama, makukysymys. aikuistumisen kannalta hyvä puoli ehken se, et joutuu väkisin oleen pois äiteen helmoista. kovin moni kiun armeijaan mennessään oo vielä kovin aikuinen. ja valinnan kannalta tärkee se, että ei puhuta mistään paskaa vaan niiden oikeilla nimillä, mitä ne oikeesti on. ei mitään miestenkoulu- paskaa tai sivarit on homoja- paskaa.
ja vielä sekin, et jos kaverit menee jonneki, se voi olla tärkeämpi kriteeri nuorelle kundille, kuin mitä se olis vanhemmalle kundille.
joissain työhönottohaastatteluissa kysellään onko käyny armeijan ja onko aliupseeri/upseerikoulutus. se saattaa joissain paikoissa vaikuttaa silleen, et se katsotaan johtamistaitoon liittyviin juttuihi. mut muuten armeijalla ei pitäisi olla paljoa vaikutusta työelämään enää.
jokaisella on tietysti omat mielipiteet asioista, eli jotku voi edelleen olla sitä mieltä, et sivarit on homoja. mut se on niide oma ongelma ja harmi, jos sellaiset mielipiteet mahdollisesti vaikuttaa jonku tulevaisuuteen. - MMies
"toivoisin kuitenkin itse että menisi siviilipalvelukseen koska itse en vain näe että armeijasta olisi mitään todellista hyötyä. "
Vielä vähemmän todellista hyötyä sivarista on. Armeijasta nyt saattaa jotain hyötyä olla, jos aikoo esimerkiksi poliisiksi tai vastaavaa, mutta sivarin hyödyt rajoittuu sitten palveluspaikasta saatavana työkokemuksena, eli riippuu täysin minkälaisen palveluspaikan sattuu saamaan. 13 kk legioonassa ei hyödytä ketään millään lailla- kaikkein vähiten valtiota.
"mitä mieltä olette, vähentääkö miehen arvoa onko armeijan käynyt vai siviilipalvelusmies?"
Kyllä kai se jotain miehestä kertoo jos mies tekee itsestään pellen ryömimällä jonkun juntin edessä. - f.n.k
Mielenkiintoista,jos Jehovan todistajilta viedään oikeus yleisestä asevelvollisuudesta kieltäytymiseen,käsittääkseni ovat totaalikieltäytyjiä? Perusteluna kansainväliset ihmisoikeusjärjestöt tms.pitävät sitä,että jehovien oikeus kieltäytyä eriarvoistaa asevelvolliset Suomessa.Ei ymmärrä,jos taustalla on uskonnollinen vakaumus.
Siviliipalvelumiehet sitten.Suorittavat oman osuustensa kansalaispalveluna.Ne,jotka menevät armeijaan,menevät.Valinnanvapaus säilyy ja yleinen asevelvollisuus.
En näe ongelmaa edellisissä,vaan suomen asevelvollisuusajan lyhyydessä.Mitä helvettiä siellä kerkiää tehdä 6.kk:ssa.Ei mitään.- MMies
".Ei ymmärrä,jos taustalla on uskonnollinen vakaumus."
Sama vakaumushan on kristityilläkin. - f.n.k
MMies kirjoitti:
".Ei ymmärrä,jos taustalla on uskonnollinen vakaumus."
Sama vakaumushan on kristityilläkin.Ja estääkö vakaumus asevelvollisuuden.
- MMies
f.n.k kirjoitti:
Ja estääkö vakaumus asevelvollisuuden.
Jokaisessa raamatussa on kymmenen käskyä, jotka määrittävät kristityn arvoperustan ja toiminnan eli uskonto itsessään estää asepalveluksen ilman mitään erillisiä vakaumuksia.
- f.n.k
MMies kirjoitti:
Jokaisessa raamatussa on kymmenen käskyä, jotka määrittävät kristityn arvoperustan ja toiminnan eli uskonto itsessään estää asepalveluksen ilman mitään erillisiä vakaumuksia.
Tappaminen on aina väärin.Mutta entäs pahan tappaminen? Murhamiesten,terroristien..jne. Jos hyvä ei voi tappaa,niin suojeleeko vain paha(joka tappaa)hyvää pahalta? Ihmiskunta kiertää ikuista kehää.Raamatullinen hyvän ja pahan välinen taistelu on aina ollut ja tulee aina olemaan.
"historia toistaa itseään" - MMies
f.n.k kirjoitti:
Tappaminen on aina väärin.Mutta entäs pahan tappaminen? Murhamiesten,terroristien..jne. Jos hyvä ei voi tappaa,niin suojeleeko vain paha(joka tappaa)hyvää pahalta? Ihmiskunta kiertää ikuista kehää.Raamatullinen hyvän ja pahan välinen taistelu on aina ollut ja tulee aina olemaan.
"historia toistaa itseään"".Mutta entäs pahan tappaminen? Murhamiesten,terroristien..jne."
Eihän murhamiehiä tapeta. Poikkeuksena jotkut barbaarivaltiot kuten Somalia, Kiina ja Yhdysvallat. Sama pätee kidutukseenkin, vain kehittymättömät ali-ihmiset sortavat puolustuskyvyttömiä.
"Jos hyvä ei voi tappaa,niin suojeleeko vain paha(joka tappaa)hyvää pahalta?"
"Paha" ei suojele mitään, kaikkein vähiten "hyvää".
- Hossi37
Kyllä armeijaan eikä miksikään sivariksi vaikka intti nykyään onkin sellainen päiväkoti mistä lapsukaiset ohjataan kiltisti kotiin joka viikonloppu äipän helmoihin.
- f.n.k
Olen samaa mieltä nykyisestä palvelusajan pituudesta.Kohta se varmaan lyhenee kolmeen kuukauteen.Siitä ei olekkaan sitten enää pitkä matka peruskoulun oppiaineeseen nimeltä "armeija".
- Hossi37
f.n.k kirjoitti:
Olen samaa mieltä nykyisestä palvelusajan pituudesta.Kohta se varmaan lyhenee kolmeen kuukauteen.Siitä ei olekkaan sitten enää pitkä matka peruskoulun oppiaineeseen nimeltä "armeija".
koko rojekti taitaa hoitua pelkkänä kirjekurssina :)
Joku vetää kohta kuitenkin herneen nenään mut so what :)
Juoksuttamiset sun muut touhut takaisin, kunnon rättisulkeiset kehiin ja lomille ei alokas aikana olleskaan. Vois olla toivoo et noista nykypäivän lorvijoista tuliskin jotain. - f.n.k
Hossi37 kirjoitti:
Juoksuttamiset sun muut touhut takaisin, kunnon rättisulkeiset kehiin ja lomille ei alokas aikana olleskaan. Vois olla toivoo et noista nykypäivän lorvijoista tuliskin jotain.Rauhan aikana.
- hossukka
f.n.k kirjoitti:
Rauhan aikana.
Armeijalla ei ole nyt mitään virkaa?
- Ei näin
Hossi37 kirjoitti:
Juoksuttamiset sun muut touhut takaisin, kunnon rättisulkeiset kehiin ja lomille ei alokas aikana olleskaan. Vois olla toivoo et noista nykypäivän lorvijoista tuliskin jotain.Aivan eri mieltä. Armeijan meininki ei parane palaamalla
takaisin entisiin menetelmiin, vaan kehittämällä nykyisiä.
Yksi suurimmista ongemista on se, että armeijan koulutus
on tehotonta ja ammattitaidotonta. Vittuuntuneet alikersantit
"kouluttavat" vittuuntuneita alokkaita ja motivaatio viilettää
lähellä nollaa.
Skappareiden koulutusstrategia on se, että jos ei koulutus
mene perille, niin sitten huudetaan kovempaa. Helvetti
mitä räpellystä.
Ei se asioiden sisäistäminen parane yhtään alokkaita pompottamalla
ja heille huutamalla, päinvastoin. Asiallinen ja ammattitaitoinen
kouluttaja saa aikaiseksi muutakin kuin v-käyrän nousua.
Kannattaisi armeijankin kehittää vähän menetelmiään,
eikä vain edetä nykyisellä "vahinko kiertämään" -taktiikalla. - vääpeli körmy
Ei näin kirjoitti:
Aivan eri mieltä. Armeijan meininki ei parane palaamalla
takaisin entisiin menetelmiin, vaan kehittämällä nykyisiä.
Yksi suurimmista ongemista on se, että armeijan koulutus
on tehotonta ja ammattitaidotonta. Vittuuntuneet alikersantit
"kouluttavat" vittuuntuneita alokkaita ja motivaatio viilettää
lähellä nollaa.
Skappareiden koulutusstrategia on se, että jos ei koulutus
mene perille, niin sitten huudetaan kovempaa. Helvetti
mitä räpellystä.
Ei se asioiden sisäistäminen parane yhtään alokkaita pompottamalla
ja heille huutamalla, päinvastoin. Asiallinen ja ammattitaitoinen
kouluttaja saa aikaiseksi muutakin kuin v-käyrän nousua.
Kannattaisi armeijankin kehittää vähän menetelmiään,
eikä vain edetä nykyisellä "vahinko kiertämään" -taktiikalla.Meillä ainakin koulutus oli huippuluokkaa, ei turhaa äkseeraamista. Opeteltiin erilaisia aseita, aina Uzista AK-47:aan. Lähitaistelutaitoja myöskin, kuinka viholliselta otetaan nirri pois pelkällä puukolla.
Minulla on hyviä kokemuksia Suomen Armeijasta, vitun hyvä mesta, etten sanois. Sivarit missaa paljon kun menevät jonnekin kirjastoon duuniin.
Mutta riippuu varmaan paljonkin mihin joukko-osastoon päätyy. - Hossi37
vääpeli körmy kirjoitti:
Meillä ainakin koulutus oli huippuluokkaa, ei turhaa äkseeraamista. Opeteltiin erilaisia aseita, aina Uzista AK-47:aan. Lähitaistelutaitoja myöskin, kuinka viholliselta otetaan nirri pois pelkällä puukolla.
Minulla on hyviä kokemuksia Suomen Armeijasta, vitun hyvä mesta, etten sanois. Sivarit missaa paljon kun menevät jonnekin kirjastoon duuniin.
Mutta riippuu varmaan paljonkin mihin joukko-osastoon päätyy.Vika, ei mitään negatiivista. Välillä juostiin niin kauan ku jaksettiin ja sit juostiin vielä vähän lisää. Kuitenkin opeteltiin kaikennäköisä juttuja pinkan vääntämisestä ampumataitoihin.
Nasta paikka sanon minä tai ainakin oli.
- Serpico
... on täällä kertoilla armeijan käyneelle miehelle omia armeijakokemuksia ja turhautumisia. Ei se miehen arvoa määritä missä asevelvollisuutensa suorittaa. Miehen arvoista kertoo se onko tässä maailmassa tavoittelemassa joka asiassa vain omaa etua vai ajatteleeko yhteistä hyvääkin. Toiset palvelevat parhaiten asiantuntijatehtävissä varsinaisen sotilasposition ulkopuolella.
Aika pieni prosentti tämän palstan kirjoittajista on kykenevä tekemään laskelmia nykyisen systeemin ja palkka-armeijan kustannusten eroista. - ei virkaa
Onko puolustusvoimilla nykytodellisuudessa loppujen lopuksi enää mitään merkitystä? Sotia ei tänä päivänä enää miesvahvuuden perusteella ratkaista (katsokaa vaikka USA:n sotilaita Irakissa) ja vaikka ratkaistaisiinkin, Suomen armeijasta ei kokonsa puolesta olisi vastusta kellekään. Tekniikka ja teknologia ratkaisevat ja niitä käyttämään sopisi paremmin palkka-armeija kuin lauma hätinä täysi-ikäistä tykinruokaa.
- Karel
Tsetseenit voisivat ajatella samalla tavalla ja heittää pillit pussiin. Vaan kylläpä näyttää vastusta olevat. Huipputekniikasta ei ole kyse.
- mutta yksi juttu
Karel kirjoitti:
Tsetseenit voisivat ajatella samalla tavalla ja heittää pillit pussiin. Vaan kylläpä näyttää vastusta olevat. Huipputekniikasta ei ole kyse.
Suomen tilanne on kuitenkin aivan eri: on aika vaikea kuvitella sellainen tilanne, että maailman suurimman talousmahdin ja kenties suurimman kansainvälisen vaikuttajan, Euroopan Unionin, jäsen joutuisi erään tärkeimmistä kauppakumppaneistaan, Venäjän, hyökkäyksen kohteeksi.
Ja ketä muita vihollisia Suomella voisi ympärillä olla? Terroriryhmien yms. varalta ei tarvita suurta reserviä, vaan pieni palkka-armeija riittää.
Jos sota tulee, niin se on suursota, ei Suomen ja Venäjän välinen. Ja suursotaan ei voi varautua tarpeeksi. Palkka-armeijaa kehiin.
- M135
Mielestäni isän ei kuulukaan patistaa poikaansa.
Poika löytää omat ratkaisunsa.
Itse, kun aikoinani lähdin hyvinkin innokkaana armeijaan, niin olin jollakin tavalla pettynyt siitä, että isäni ei tukenut minua armeija asiassa. Vaan oli enemmänkin neutraali, myös enemmänkin huolehtivainen.
Koskaan en ole saanut isäukolta minkäänlaista kehua armeijasta. Joskus olin tästä hyvinkin harmissani. Hieman suuttunutkin silloin aikoinaan.
Mutta.
Myöhemmin olen tajunnut sen, että ne juuri ovatkin parhaita isäukkoja, jotka antavat pojallensa enemmänkin turvaa, kuin vaatimuksia ja velvotteita esim. työstä tai armeijan käynnistä.
Armeijahan on sotaa varten. Ei kukaan isä toivo pojalleen sitä, että joutuisi poika sotimaan. Isä itse menee sotimaan perheensä puolesta.
Poika kyllä löytää oman tiensä.
Armeijan käymisellä, tai sen käymättä jättämisellä ei ole merkitystä. Mies löytää polkunsa ennemmin tai myöhemmin. Paljon tärkeämpää on reilu toimiminen hädässä, oli sitten siviilipalvelusmies tai armeijan käynyt, tai muuten vaan.- M135
Nykyään vain perhe-arvot ovat hajalla.
Ei ole isejä eikä poikia. Ei äitejä eikä tyttäriä.
Kukaan ei huolehdi kenestäkään. Kukaan ei tee toisen puolesta.
Sellaista tänään.
Harvat.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Riikka Purra: työttömät tulee velvoittaa töihin
Purra panisi työttömät tulevaisuudessa työskentelemään sosiaaliturvan saamiseksi, koska työllisyysaste ei muuten näytä l3252144Alle 15 oli
Arvasi että lapsi asialla hallin palossa. Surullista. Mutta jos osaa/kykenee käyttää tulentekovehkeitä niin pitää osata591883Mikä on kaivattusi ihanin ja ärsyttävin piirre?
Ja onko hän mies, nainen ja muun sukupuolinen? Mies. Huomaavaisuus. Kiireisyys. Joskus voi rentoutuakin.1081654- 1091405
Heh, persut = vassarit = 10,0 %
Minja tuli nyt jo Riikan rinnalle, sitten alkaa tekemään kaulaa. Molemmilta kympin arvoinen suoritus! https://www.hs.f1831323- 711295
- 801247
- 221233
Näin Ellen Jokikunnaksen Ralph-poikaa suojellaan julkisuudelta - Katso tuoreet kuvat Italiasta!
Ellen Jokikunnas ja Jari Rask ovat Ralph-poikansa kanssa kakkoskodissa Italiassa. Mukana on myös Unelmia Italiassa -kuva171177Paula Koivuniemi täyttää tänään 78 vuotta! Sydämelliset onnittelut!
Paula Koivuniemi, tuo suomalaisen iskelmän ikoninen artisti, täyttää tänään 78 vuotta. Muutaman vuoden estradeilta pois40976