Olen harkitsemassa n. 20 000 kilometrin työmatka-ajoon Xantiaa. Olen saanut sen kuvan, että kyseessä on melko viaton ja ah, niin mukava auto. Bensan kulutuksesta ei ole mitään tietoa, olisi mukava kuulla kokemuksia aiheesta. Ja muuten saa antaa ostovinkkejä n. 4 - 5 000 hintaisista Xantioista. Milloin niihin muuten tuli ilmastoinnit?
t. neuvoista kiitollinen
Xantian kulutus?
8
1206
Vastaukset
- kuluttamaan
Ei Xantia ole mitenkään paha kuluttamaan kokoisekseen. Itse ajelen pääasiassa pääkaupunkiseudulla työmatkaa 2.0/16 -98 Xantialla.
Keskimääräinen kulutus on ollut noin 8 litraa sadalla. Parhaimmillaan olen päässyt hiukan alle 7:llä litralla maantiellä, mutta talvella kylmä ja kesällä ilmastointi nostavat sitä hiukan.
Tuntuu, että ainakin tämä viimeinen facelift malli Xantiasta on onnistunut ja kestävä versio. Pienellä huolenpidolla (20.000 välein) se pelaa tosi varmasti. - Öölanti
20 000km... On sulla pirullinen työmatka:o)
- Betteri
siksipä hän varmaan haluaakin taittaa sen mukavasti!
Se muuten johtuu tästä nykyisestä aluepolitiikasta. Varaudu vaan jo itsekin.
- vie 8 l satasella
reilun kolmen vuoden ja 60 tkm kokemuksella.
Ainoastaan takapyörän laakerit vaihdettu 150t ja pakoputki 140 t. Muuten ei mitään vikaa. Kulutus vakio 8 l kesät talvet (talvet esilämmitys. - Rellu-Arska
Minulla oli kaksi Xantiaa peräkkäin: vm. -94 2.0i automaatti ja vm. -00 1.8 manuaalilla. Molemmat mukavia ajaa, erinomaisia talviautoja niin lämpenemiseltään kuin ajo-ominaisuuksiltaankin ja aika viattomiakin. Ei voi nykyisestä Rellustani sanoa yhtä paljon hyvää, vaikka sekin on pelannut.
Kulutusta en saanut yhtä alas kuin edelliset vastaajat. Automaatti vei tien päällä 7,5 - 8,5 litraa ja kaupungissa yli 10 l, talvella jopa 12 l. Uudempi vain vähän vähemmän, mutta siinä olikin ilmastointi, joka lisää kulutusta lähes ympäri vuoden, koska automaattitoiminto käynnistää ilmastoinnin aina, kun puhallus on suunnattu tuulilasiin, kuten talvella useimmiten on.- raskas kaasujalka
Mulla on 2.0i 16v -99 käsinhämmennettävä, ilmastoinnilla. Kaasujalka on raskas, joten maantiellä vie vähän päälle 7 litraa/100 km ympäri vuoden. Kaupunkipyöritystä en harrasta, joten kulutusta vaikea sanoa.
Ton koslan kulutuslukemiin ei näytä talvi vaikuttavan ainakaan korottavasti. Kesät talvet sama kulutus. Pitäisikö huolestua? ;)
25 tkm ajan vuodessa. - pitkän työmatkan mies
raskas kaasujalka kirjoitti:
Mulla on 2.0i 16v -99 käsinhämmennettävä, ilmastoinnilla. Kaasujalka on raskas, joten maantiellä vie vähän päälle 7 litraa/100 km ympäri vuoden. Kaupunkipyöritystä en harrasta, joten kulutusta vaikea sanoa.
Ton koslan kulutuslukemiin ei näytä talvi vaikuttavan ainakaan korottavasti. Kesät talvet sama kulutus. Pitäisikö huolestua? ;)
25 tkm ajan vuodessa.Kiitos kommenteista,
ei tuo mahdottomalta kuulosta. Mitä tuo 1.8 kone mahtaa kuluttaa? Onko ruiskukone kuitenkin?
Ei kuulosta pahalta, jos kaksilitraisella painavalla ja mukavalla autolla pääsee noin kohtuullisella kulutuksella. Ajoin muuten 19 vuoden kypsässä iässä GS sitikalla, josta jäi lämmin muisto!
Harkinta jatkuu! - citycitikka
pitkän työmatkan mies kirjoitti:
Kiitos kommenteista,
ei tuo mahdottomalta kuulosta. Mitä tuo 1.8 kone mahtaa kuluttaa? Onko ruiskukone kuitenkin?
Ei kuulosta pahalta, jos kaksilitraisella painavalla ja mukavalla autolla pääsee noin kohtuullisella kulutuksella. Ajoin muuten 19 vuoden kypsässä iässä GS sitikalla, josta jäi lämmin muisto!
Harkinta jatkuu!on 1,8 V-16 mallia -99 break. Keskikulutus 3 vuoden ajalta on karvan alle 8 litraa/100 km. Sisältää eniten taajama-ajoa. Kesäisin muutama tuhannen km (n.5000 km) matkailuvaunun vetämistä. Kulutus ei talvella ole sen suurempaa kuin kesällä. Käytän kitkarenkaita.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 915846
Riikan kukkaronnyöri on umpisolmussa
Kulutus ei lähde liikkeelle, koska kansalaiset eivät usko, että: – työpaikka säilyy – tulot eivät romahda – talous ei h804762Tanskan malli perustuu korkeaan ansioturvaan
Ja vahvoihin työllisyys- ja kotoutumispalveluihin. Suomessa Riikka on leikannut juuri näitä: palkkatukea, työttömyysturv912988Epäily: Räppäri yritti tappaa vauvansa.
https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/epaily-mies-yritti-tappaa-vauvansa/9300728 Tämä on erittäin järkyttävä teko täysin p262770Anteeksipyyntöni
Jätän tähän anteeksipyyntöni sinulle, koska en voi sanoa sitä missään muuallakaan. Pyydän anteeksi, jos purkamani tuska252026Sydämeni valtiaalle
En täältä aio asioita kysellä. Haluan tuoda tiedoksesi, että pohjimmiltani en ihmisiä tahdo satuttaa ja ajattelen muiden1191486Mikseivät suomalaiset kuluta? istutaan vaan säästötilirahojen päällä..
...Ihan haluamalla halutaan että maa menee konkurssiin? Ihan käsittämätöntä, ennätymäärät säästöjä sekä konkursseja sam3351047Oletko tyytyväinen
Tämän hetkiseen tilanteeseenne? Odotatko, että lähennytte vai yritätkö päästä yli ja eteenpäin?851018Jos oikeasti haluat vielä
Tee mitä miehen täytyy tehdä ja lähesty rohkeasti 📞 laita vaikka viestiä vielä kerran 😚125940- 48744