Inkapolku ja korkeanpaikankammo

Ricu

Moi

Osaisiko joku kertoa, että haittaako "keskinkertainen" korkeanpaikankammo Inkapolun vaeltamista? Eli onko polulla kapeita kohtia, joissa on jyrkkä pudotus toisella puolella, huteria siltoja tai pitkiä jyrkkiä ylä- tai alamäkiä, joissa maa "katoaa" alta?

Kiitoksia.

6

2121

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Trail

Pidän itseäni melko pelkurina korkeiden paikkojen suhteen mutta minun muistaakseni ei Inka Traililla ollut mitään ongelmaa sillä alueella. Useimmillehan kävely tuottaa tuskaa ohuen ilman vuoksi. Sen takia kannattaa viettää muutama päivä Cuscossa ennen kävelylle lähtemistä. Ja kantajat kokki kannattaa ottaa myös, ilman opastahan reitille ei edes saa lähteä. Vuoristotauti eli kärsimys ohuesta ilmasta tulee jos on tullakseen, mutta siihen saa apteekista tabuja ja kokateen juominen ja kokan lehtien pureskelu auttavat myös päänsärkyyn. Vuoristotautiin ei voi varautua kuntoilemalla tai esim. lopettamalla tupakanpolton vaikkakin em. asiat toki auttavat siihen että kunto ei niin helposti petä. Mutta reittihän on vain vähän yli neljäkymmentä kilometriä joten päivämatkat eivät muodostu pitkiksi.

• Ricu

Kiitoksia vastauksesta.

Tuo ohueen ilmaan tottuminenhan on hyvin yksilöllistä, eikä siihen tosiaan voi kauheasti varautua. Tarkoitus olisikin viettää Cuzcossa hieman aikaa ennen patikointia.

• Steffo

On olemassa Diamox-nimisä tabletteja jotka auttavat sorochen oireisiin ja helpottavat sopeutumista. Niitä saa kotimaastakin lääkäriltä. Itse käytin niitä enimmäkseen nukkuessa, koska monen keski-ikäisen miehen tapaan hengitykseni ei ole kovin tehokasta nukkuessa. Pieniä sivuvaikutuksia Diamoxissa on.

• minna.
        Ricu kirjoitti:

Kiitoksia vastauksesta.

Tuo ohueen ilmaan tottuminenhan on hyvin yksilöllistä, eikä siihen tosiaan voi kauheasti varautua. Tarkoitus olisikin viettää Cuzcossa hieman aikaa ennen patikointia.

moi.

oletko milloin ajatellut retkelle lahtea? tulin itse eilen cuzcoon ja tarkoitus olisi viettaa taalla jokusen aikaa espanjaa opiskellen, mutta myos jonkin moisia retkia olisi kiva tehda. Olen reissussa yksin joten aina olisi kiva tehda jotain myos seurassa. hauskaa lomaa!!

minna

• MatkaajaEA
        minna. kirjoitti:

moi.

oletko milloin ajatellut retkelle lahtea? tulin itse eilen cuzcoon ja tarkoitus olisi viettaa taalla jokusen aikaa espanjaa opiskellen, mutta myos jonkin moisia retkia olisi kiva tehda. Olen reissussa yksin joten aina olisi kiva tehda jotain myos seurassa. hauskaa lomaa!!

minna

Moi,

Olen samoilla seuduilla liikkeella seuraavat n. 6kk. Laita osoitteesi niin voidaan kirjoitella jos vaikka tormattaisiin jossain vaiheessa.

• minna.
        MatkaajaEA kirjoitti:

Moi,

Olen samoilla seuduilla liikkeella seuraavat n. 6kk. Laita osoitteesi niin voidaan kirjoitella jos vaikka tormattaisiin jossain vaiheessa.

Eli cuscossa viela kolme - nelja viikkoa, sittepa en tiiakkaa mita meinaan. mutta e-maili on [email protected]. Tosiaan olisi kiva espanjankielen panttaamisen ohella puhua suomeakin. joten ilmottele tosiaan jos oot lahiaikoina cuskoon tulossa

minna

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Rukoilimme Länsimuurilla 2000 vuoden jälkeen, Jumalamme oli antanut meille kaiken takaisin

Western Wall, In our Hands. 55th Para. https://www.youtube.com/watch?v=u4BJAppyCSo https://en.wikipedia.org/wiki/55th_
      Ateismi
      25
      2480
    2. Kerro kaivattusi

Jokin tapa/piirre mikä sinua viehättää ja mistä hän voisi myös tunnistaa itsensä.
      Ikävä
      53
      1773
    3. Saako kantaa asetta

Voiko olla koskaan kotelossa lonkalla ase.. Siis ei mikään luvaton ase. Johon on luvat. Esim luottamustoimessa, tai kaup
      Ähtäri
      11
      1134
    4. Vakkuri puhuu että Suomi joutuu sotaan.

Hänen mukaansa asiantuntijat ovat yhtä mieltä että Suomi joutuu sotaan Venäjän kanssa. En tiedä kuinka lähellä se on, mu
      Maailman menoa
      298
      1044
    5. Toinen toista

Hyvää sunnuntai huomenta susi rinssiltä 🤴🏼☕❄️⚜️❤️
      Ikävä
      259
      982
    6. Mikään ei ole ikuista

Hyvää huomenta. ☕ Susi ulvoo yksin ja tyhjyys kutsuu luokseen.⚜️❄️❤️🥱
      Ikävä
      146
      903
    7. Rakastan sua

Tiedäthän sen ❤️😢
      Ikävä
      56
      874
    8. Mies mitä ajattelet naisista?

Kerro mitä ajatuksia nousee. Mitä naiset sinulle merkitsee? Sana on vapaa.
      Ikävä
      110
      769
    9. Mitä laitatte karjalanpiirakan päälle?

Voita tietenkin, mutta mitä muuta? Itse yleensä juustoa, jotain leikkelemakkaraa ja tuorekurkkua
      Tuusniemi
      9
      767
    10. Onko sulla mua enää yhtään ikävä

Etkö halua enää yrittääkään?
      Ikävä
      46
      745
    Aihe