Bella Delphin 760

veneen hakija

Onkohan kenelläkään tietoa siitä minkä hintainen tuollainen vene mahtaa käytettynä olla?
Ai niin valmistusvuosi olisi 1993 tai vähän uudempi.

6

7177

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Arska vaan.

ei ole paljon kaupiteltu kun ovat niin käytännöllisiä.
      Mutta jos tommosen sattuisi löytämään niin kai sen arvo olis jossain tuolla 40000€ pinnassa, kunnosta riippuen.

• tyytyväinen takahyttiveneen...

Joo eli jotain käsitystä hinnoista on, koska olen harkinnut vaihtavani ko veneen. Minulla on vm 1992 100hv Yanmarilla. Hyvitys hinnat ovat pyörineet siinä 35-40t€ maastossa riippuen millä varusteilla kauppaa tehdään. Vene itsessään on erinomainen. Itse käytämme sitä yhteysveneenä, sukelluskäytössä ja ihan vaan ajeluun, mutta pääasiassa matkaveneenä. Pisin pätkä yhtäsoittoa merellä 5 viikkoa. Vielä ei ole tullut venettä vastaan, missä joka lokero olisi yhtä hyvin hyödynnetty. Ja kuten edellinen sanoi, niin on todella käytännöllinen vene. Uskon, että kaikki veneeni tulee olemaan takahyttiveneitä...

Syy vaihtamiseen on halu saada vene, jossa on erilliset ruoka ja makuu tilat. Delphinissä on hyvä sänky ja kun pöydän nostaa ylös ruokailua varten mahtuu 4-6hlöä mukavasti syömään. Se, mikä alkaa satojen veneessä vietettyjen öiden jälkeen harmittamaan, on se sängyn ja pöydän väkrääminen pari kertaa vuorokaudessa... Mutta vaikea on löytää takahyttivenettä missä tämä ongelma olisi pystytty ratkaisemaan.

Niin ja kelikelpoisuudesta vielä... kyllä on! Ja saariston "alkuasukkaatkin" arvostavat kyseistä venettä. Tulevat laituriin ajon jälkeen usein utelemaan veneestä ja siitä on syntynyt jo monet hyvät keskustelut ja jopa ystävyyssuhdetta.

Suosittelen todella lämpimästi ko venettä.

• Raimo_P

Mulla on jonkin verran kokemusta moisesta, tosin vanhemmasta Delfin 760 veneestä. Kyseessähän on käytännössä sama vene, mutta vanhempi ajalta ennenkuin Bella osti veneen muotit. Myöhemmin Bella teki pieniä muutoksia (mm. vessa lisättiin) veneeseen ja se nimettiin Delfin 800:ksi. Vessa on sinänsä toki matkakäytössä hyvä, mutta tekee veneestä mielestäni hiukan ahtaan, koska sisätila on suht pieni muutenkin.

Mulla ollut vene oli muistaakseni vuosimallia -89 ja siinä oli 130 hv Volvon diesel. Vene oli meillä pari vuotta. Kokemukset veneestä ja venetyypistä olivat erittäin positiiviset. Vene on erittäin merikelpoinen, jykevää tekoa ja käytännöllinen. Tuolla koneella veneellä ajoi mukavasti sellaista 16-18 solmun matkavauhtia. Huiput oli muistaakseni jotain 22 solmua.

Ihastuin venetyyppiin niin paljon, että Delfinin jälkeen seuraava veneeni oli Minor 28, joka on hyvin samantyyppinen paatti, joskin sisätiloiltaan hiukan isompi. Tällä hetkellä alla on Targa 27. Peräkopit sopivat minusta suomalaisiin olosuhteisiin mainiosti. ;)

• 130hv

Hinta pyörii 20,000€.ja päällekin. Itelläni on tuommonen. Volvo penta 130hv Hyvä vene ihme kun eivät tee enempää.

• Keskikulutus

Entäs keskikulutus 130hv koneella?

• 200hvminimi
        Keskikulutus kirjoitti:

Entäs keskikulutus 130hv koneella?

Käytännössä 30 l tunnissa, jos saa jonkinlaiseen liukuun. Alitehoinenhan tuo on pahasti.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mihin kaivattusi

Ja sinun juttusi kaatui?
      Ikävä
      189
      8603
    2. En löydä sinua

En löydä sinua täältä, etkä sinä varmaankaan minua. Ennen kirjoitin selkeillä tunnisteilla, nyt jätän ne pois. Varmaan k
      Ikävä
      26
      4738
    3. Ketä julkkista

kaivattunne muistuttaa?
      Ikävä
      50
      4238
    4. Tunniste

Jonka vain sinä ja kaivattusi tietää. ⬇️
      Ikävä
      59
      3792
    5. Opettelen sun jokaisen virheen

ja rakastan sua.
      Ikävä
      51
      3216
    6. Miten, milloin

Se onnistuisi sun luona
      Ikävä
      50
      2980
    7. Ne oli ne hymyt

Mitä vaihdettiin. Siksi mulla on taas niin järjetön ikävä. Jos haluat musta eroon päästä niin älä huomioi mua. Muuten kä
      Ikävä
      26
      2676
    8. Haluan huomiota sulta

nainen…tiedoksi. 😥❤️ -M-
      Ikävä
      43
      2491
    9. Miten mä olisin

Rohkeampi lähestymään häntä. En tiedä. En osaa nykyään edes tikusta tehdä asiaa vaan käyttäydyn päin vastoin välttelen.
      Ikävä
      41
      2218
    10. Anteeksi kun käyttäydyn

niin ristiriitaisesti. Mä en usko että haluaisit minusta mitään, hyvässä tapauksessa olet unohtanut minut. Ja silti toiv
      Ikävä
      38
      2203
    Aihe