Koulussa en nää mitn ku katson taululle/videotykille, päätä särkee, ku kirjotan vihkoo muistiin panoja eli katson ensin lähelle vihkoon ja sit suuntaan naamani taululle ni kestää tosi pitkä aika "kohdistua", siristän koko ajan automaattisesti silmiä, en tiiä miks ym.. poikaystävän lasit on -1,25 molemmat ja ne tuntuu tosi hyville päässä, koko maailma saa värit ja muutenki telkka näyttää mielettömältä katsoa ku näkee tarkasti kaiken.
Kävin optikol ni -0,25 oli toinen ja toinen -0,5.. en uskonu noita lukemia ni menin n.2kk kuluttua uudestaa (viime lauantai) ni oli toisessa optikossa -0,25 toinen silmä ja toinen -0,75 ja mulla on kuulemma hajataittoa. Lapsenaki mul oli kuulemma hajataittoa, mitä ihmettä se on? mullahan on näköjään hyvä näkö. Mun mielest noi luvut on "liian hyvät" mun silmiksi koska tuntu et tarvisin paljo vanhemmat (esim ne poikaystävän lasit tuntuu ihan hyville, ehkä aavistuksen vahvat, mut joku -1.0 olis mulle ihan hyvä.) Mitä ihmettä.
Sitte toinen juttu. Mua vaivaa ku siellä optikolla ni oli kaks sellasta "kuva kohtaa" mihin en vastannu oikein, siis ku en osannu sanoa ni sanoin sillee vähän nii ku heittämälä kahteen kohtaan, eli ne ei oo luotettavat nyt ne tulokset.. vaivaa. mulle laitettii eilen lasit tilaukseen ja tulee torstaina, jos en oo tyytyväinen eli en nää hyvin niil laseil ni voinko sanoa että nyt joku mättää et en oo näihin tyytyväinen, maksaako se mulle lisää? ahdistaa toi ku musta tuntuu että nyt tilattii aivan väärät koska en sanonut 2 kohdassa luotettavaa vastausta vaan heitin.. tyhmä oon. Auttakaa..
Whatta fuck?!!!
9
1021
Vastaukset
- :::::::::::::::
Et kerro ollenkaan paljon sulla on tuota hajataittoa. Se tulee vielä noihin normaaleihin miinuksiin päälle. Eiköhän sulle ihan oikean vahvuiset lasit tule. Optikot osaa hommansa, useimmiten.
- Alkup.
ei minulle kerrottu. Sanottii vaan että hajataittoa sulla on että lasit vois hankkia.
- Tyttö82
huolestuisi, jos et kahdessa kohdassa sanonut ihan oikein. Kyllä mäkin olen nuorempana paljonkin arvaillut, että mihin suuntaan ne e:n sakarat sojottaa, vaikken ole nähnyt mitään. Ei se nyt niin vakavaa ole. Nykyään kyllä sanon aina silmälääkärille, että en enää kunnolla näe enkä ole varma vastauksesta, johon lääkäri on sanonut, etä voi yrittää arvatakin.
Kyllä varmasti ihan oikeat lasit sulle tilattiin! Ei se nyt siitä kahdesta kohdasta voi kiinni olla. - Ilta
näkee millaisia suomen optikot ovat! Ne ei selitä tarpeeksi hyvin asioita, kunhan vaan ostat äkkiä ne kalliit lasit. En ole koskaan kuulut optikon sanovan, että nyt ei kannattaisi ostaa uusia laseja. Aina ne tarkistuksen jälkeen kehottaa vaihtamaan lasit. Silmälääkärit ei tätä harrasta.
- minäkin....
hmm missähän sinä olet käynyt, itse olen suosittanut useammalle ("pihille" ;)) asiakkaalle kokeilla tiimarin-laseja ja tulla sen jälkeen hakemaan oikein korjatut lasit, mikäli ne eivät toimi halutulla tavalla.
- ...
Miksi ihmeessä kävit optikolla kun "tiedät" että -1.0 on sinulle hyvä voimakkuus?? Mitäs se optikko sillä surkealla koulutuksellaan ja kaikkien niiden testien jälkeen tietää?! Tokihan sinä, joka olet poikaystäväsi laseja koittanut ja hyviksi todennut, tiedät paremmin!
- alkup.
kuka hölmö menisi tilaamaan itselleen laseja ilman että testauttaisi näköä jos olisikin joku mutu? ja nythän tuli ilmi että mulla on hajataittoa, enpä minä siitä tiennyt.. eli hyvä että kävin tarkastuksessa laseja hankkiessani.
Olen käyttänyt nyt noita laseja päivittäin, tuntuu oudolle.. tuntuu kuin katsoisin kieroon, toinen silmä tuntuu todella oudolle. (vasen).. mut kaipa tää tästä, kyllä ne oloa helpottavat.
Sinulle optikko, mistä päin maata löydät tiimarin jossa myydään kaukolaseja?! olisin ostanut jos jostain olisin löytänyt. ne kaikki ovat lukulaseja.. - lasikauppa
alkup. kirjoitti:
kuka hölmö menisi tilaamaan itselleen laseja ilman että testauttaisi näköä jos olisikin joku mutu? ja nythän tuli ilmi että mulla on hajataittoa, enpä minä siitä tiennyt.. eli hyvä että kävin tarkastuksessa laseja hankkiessani.
Olen käyttänyt nyt noita laseja päivittäin, tuntuu oudolle.. tuntuu kuin katsoisin kieroon, toinen silmä tuntuu todella oudolle. (vasen).. mut kaipa tää tästä, kyllä ne oloa helpottavat.
Sinulle optikko, mistä päin maata löydät tiimarin jossa myydään kaukolaseja?! olisin ostanut jos jostain olisin löytänyt. ne kaikki ovat lukulaseja..No eihän tiimarista miinuslaseja saa, mutta joidenkin ihmisten kaukonäkö korjataan pluslaseilla ja toki ne käyvät joillekkin myös lukulaseiksi.
Tosin sinun tapauksessasi tiimari myy eioota.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Riikka runnoo: datakeskuksille tulee UUSI yritystuki
"Suomen valtio erikseen tukee esimerkiksi kryptovaluuttaan tai aikuisviihteeseen tai muuhun keskittyviä datakeskuksia.",175053Elikkä Riikka Purra ei kannusta Suomea edes euroviisuissa
Sellaista on persujen "isänmaallisuus", oma kansa viimeiseksi ja ulkomaalaiset ensimmäisiksi. https://www.iltalehti.fi/942293- 1351978
Riikka: 3 euron bensa, Ruotsi: bensavero jopa alle EU-minimin
Eipä vaan suomalainen autoilija saa kaikkien rakastamalta Riikalta sympatiaa. Ruotsissa on eri meininki, siellä diskutee481858Victoria-tytär, 16, vertaa Martina Aitolehteä ja Esko Eerikäistä: "Iskä on enemmän..."
Martina Aitolehti ja Esko Eerikäinen ovat ex-pari ja heillä on yksi yhteinen tytär, Victoria. Eerikäinen oli Huomenta Su1171640"UKRAINA HYÖKKÄÄ LATVIAN ÖLJYVARASTOON JA JUNAAN"!!!
"MATKUSTAJAJUNA SAI UKRAINALAISLENNOKEISTA VAKAVIA VAURIOITA"!!!551246Hilma Hallo-ahon kuvat julki - kiistää SSK ryhmän nimen merkityksen
Eduskunnan puhemies Jussi Halla-ahon tyttären ympärille on noussut skandaali. Lehdistö sai selville Hilma Hallo-ahon kuu111892Sofia Belorf rehellisenä suhteen alusta Jeff-miljonäärirakkaaseen: "Hän ei..."
Sofia Belórfin elämä on tapetilla Sofia Bling Bling Dubai -realityssä. Näyttävien puitteiden rinnalla Belórf avaa elämää48821Äänestän seuraavissa eduskuntavaaleissa persuja.
Persut on ainoa puolue, joka aidosti vastustaa islamisaatiota Suomessa.301818Kaupungin yt
Honkolan tai hietaman koulu suljetaan. Säästölistalle on nostettu muun muassa Honkolan tai Hietaman koulun toiminnan l24654