kääntyy vasemman kautta,

ei oikean

nii eli meidän neiti 6kk oli tänään neuvolassa eikä suostunut kääntymään kuin vasemman kyljen kautta mahalleen,eikä laittanut jalkoja kunnolla alleen seistessä (kotona en ollut huomannut eroja).Lähete fys.terapeutille.Kotona kokeilin niin pitemmän tovin jälkeen kääntyi oikea kyljen kautta ihan itse ja seisominenkin onnistui paremmin kuin neuvolassa kun muutama kerta harjoiteltiin.Neuvolassa sanoi ettei hätää mutta tämä neiti on minun esimmäinen ja huoli tietenkin suuri..onko minun lapseni sittenkin epänormaali ;-) Onko muilla vastaavaa kokemusta ja miten tilanne muuttui?? unohtui mainita että toinen jalka usein suorana (vasen muistaakseni) kun toinen koukussa.Molemmat jalat kyllä muuten toimivat vallan terhakasti.

3

273

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • yks vaan

sama tilanne, poika nyt 6 kk. Kääntyy mahalleen aika harvoin.. kyljellään tykkää olla. ensi maanantaina olis neuvola saas nähdä mitä meille sanotaan. Mutta omasta neuvolakortistani katsoin että olen ollu yli 6kk ennen kuin olen ruennu kunnolla pyörimään. Että voi olla laiskuutta meidänkin pojalla. Huolettaa kyllä itseäänki!! Meidän poika seisoo kyllä tosi hienosti.

• tollainen

Aluksi oppii toisen kautta ja vie vähän aikaa, mutta tulee kyllä toisenkin kautta ympäri kunhan kerkeää.

• -älä huoli-

Normaalisti motorinen kehitys etenee siten, että alkuun oppii kääntymään toisen kyljen kautta ja siitä n. kuukauden (toki aika vaihtelee) kuluttua myös toiselta kyljeltä! Meillä oppi kääntymään 4kk:n iässä ja kääntyi pääasiassa vasemman kautta suht pitkään, vajaan 7kk:n ikäiseksi. Sitten pyörikin sujuvasti kummin päin vaan.

Jaloilleen varaamisesta: ymmärtääkseni 6kk:n iässä ei mitenkään eritysesti vielä tarvitse varata jaloille. Meillä ei neuvolassa kummemmin tätä taitoa ole edes tiedusteltu ennen kuin 8kk:n iässä. Meillä ei erityisesti varannut jaloilleen tuolloinkaan, mutta 10kk iässä jo käveli tukia pitkin.

Eli en usko, että mitään syytä huoleen. Hieman ihmettelen neuvolanne toimintaa kyllä :/

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Räppäri kuoli vankilassa

Ei kuulemma ole tapahtunut rikosta. Sama vahinkohan kävi Epsteinille. https://www.hs.fi/suomi/art-2000011840869.html "
      Maailman menoa
      87
      4028
    2. Välillä kyllä tuntuu, että jaat vihjeitä

Mutta miten niistä voi olla ollenkaan varma? Ja minä saan niistä kimmokkeen luulemaan yhtä sun toista. Eli mitä ajatella
      Ikävä
      24
      2891
    3. No kyllä te luuserit voitte tehdä mitä vaan keskenänne, sitä en ymmärrä miksi pelaat,nainen

Pisteesi silmissäni, edes ystävätasolla tippui jo tuhannella, kun sain selville pelailusi, olet toisen kanssa, vaikka ol
      Ikävä
      45
      2310
    4. Missä näitte viimeksi?

Missä näit kaivattua viimeksi ja oliko sähköä ilmassa?
      Ikävä
      34
      1311
    5. Puukotus yöllä

Oli kaveri hermostunut ja antanut puukosta.
      Sotkamo
      10
      899
    6. 131
      875
    7. rakas J siellä jossain

Niin ikävä sua. -P. Nainen
      Ikävä
      6
      844
    8. Masan touhut etenee

Punatiilitalon tietotoimiston mukaan Masa on saanut viimein myytyä kämppänsä ja kaavoittaa uudelle lukaalille tonttia pa
      Äänekoski
      12
      811
    9. Naisten ja miesten tasoeroista

Oletteko huomanneet, että naisissa ylemmän tason naiset ovat sinkkuja, ja miehissä alemman tason incelit? Toimivat paris
      Ikävä
      124
      756
    10. You've been running and

so has your mind, I'm thinking of you all the time... 💘
      Ikävä
      11
      750
    Aihe