olen nyt rv 10 1 ja minulla todettiin klamydia.
olen melko varma että en ole saanut sitä mieheltäni jonka kanssa olen seurustellut 2 vuotta. vaan ehkä aikaisemmalta kumppaniltani. eli siis tämä tauti on luultavasti itänyt minussa jo hyvän aikaa mutta oireetta. eli kysyn nyt että onko teille tullut mitään vakavia ongelmia tästä taudista sillon kun olette olleet raskaana tai sen jälkeen?
Apua mulla on...
14
1449
Vastaukset
- vain
inhottava tauti, olen sairastanut pari kertaa ja pitää hoitaa välittömästi!
On muuten todella epätodennäköistä että sinulla olisi ollut se kaksivuotta eikä oireita...? Etkö kysynyt lääkäriltä asiasta onko se edes mahdollista...mietippäs asiaa..jos et ole itse käynyt vieraissa niin...? Keskustelkaa asiasta äläkä ole liian sinisilmäinen..Oireethan varsinkin naisella on voimakkaita: virtsatientulehdus, selkäsärky, epänormaali valkovuoto....- ..........................
no mulla ei oo siis mitään oireita... ja en tod ole käyny vieraissa et voisko tuo tarttua jostain esim yleisistä vessoista. mut mitä jos se onkin ollut minussa jo yli 2 vuotta oireetta ja silti tulin raskaaks...
- tuleva äippä
.......................... kirjoitti:
no mulla ei oo siis mitään oireita... ja en tod ole käyny vieraissa et voisko tuo tarttua jostain esim yleisistä vessoista. mut mitä jos se onkin ollut minussa jo yli 2 vuotta oireetta ja silti tulin raskaaks...
klamydia tarttuu vain sukupuoliyhdynnässä ja suuseksissä (tällöin se leviää kurkkuun)
- s-hoitaja
Kaikki eivät saa kalmydiasta mitään oireita, vaan ovat taudin kantajia siitä tietämättään.
- tuleva äippä
itse asiassa klamydiaa esiintyy myös piilevää ja jopa sellaisena että sen voi todet avain verestä eli on täysin mahdollista sairastaa klamydiaa ja olla saamatta oireita. Mutta klamydia pienentää hedelmällisyyttä...eli en menisi vannomaan että ukko ei ole hedelmöitymisen jälkeen käynyt vieraissa ja sitten tartuttanut sitä sinuun...mene nyt hoidattamaan se klamydia pois ja selvitä asia miehesi kanssa välittömästi ja katso että mieskin hoidattaa itsensä ettei tulevaisuudessa tartuta sitä sinuun uudelleen tai jos eroatte niin muihin.
- on....
kyllä uskollisinta sorttia... eikä ikimaailmassa menisi vieraisiin...eli se on poissuljettu mahdollisuus...me ollaan tätä lasta haluttu jo pitkän aikaa ja suhteemme on hyvällä pohjalla... mutta mietityttää kovasti että mistä sain taudin. voiko siis olla mahdollista että sain tämän jostain muualta? ja vaikuttaako tämä minun raskauteeni? minulla ei kyllä ole ollut raskausoireita ja ekaan ultraan on vielä muutama viikko.
- Tyhmiä taas liikkellä...
on.... kirjoitti:
kyllä uskollisinta sorttia... eikä ikimaailmassa menisi vieraisiin...eli se on poissuljettu mahdollisuus...me ollaan tätä lasta haluttu jo pitkän aikaa ja suhteemme on hyvällä pohjalla... mutta mietityttää kovasti että mistä sain taudin. voiko siis olla mahdollista että sain tämän jostain muualta? ja vaikuttaako tämä minun raskauteeni? minulla ei kyllä ole ollut raskausoireita ja ekaan ultraan on vielä muutama viikko.
"voiko siis olla mahdollista että sain tämän jostain muualta?"
MIETIHÄN VÄHÄN AIKAA MITÄ KYSELET...!!! - ongelmia??
Tyhmiä taas liikkellä... kirjoitti:
"voiko siis olla mahdollista että sain tämän jostain muualta?"
MIETIHÄN VÄHÄN AIKAA MITÄ KYSELET...!!!siis mikä ihmisiä risoo niin paljon että täällä pitää alkaa muita morkkaamaan jos haluaa kysellä asioista, oli ne sitten kuin tyhmiä tahansa!!!
- saa..
ongelmia?? kirjoitti:
siis mikä ihmisiä risoo niin paljon että täällä pitää alkaa muita morkkaamaan jos haluaa kysellä asioista, oli ne sitten kuin tyhmiä tahansa!!!
morkata, jos on aihetta.
Vai väitätkö muuta?
- kokemusta on
miks et usko että miehes olis käynyt vieraissa? Meillä kävi just niin ja sain sen mieheltäni. Oli se tunnustus kyl työn ja tuskan takana.. Puhukaa asiat auki.
- keskustelen
tästä mieheni kanssa mutta luotan häneen sata prosenttisesti. hän on vielä niin ujoa tyyppiä että ei kyllä vieraisiin lähtis... ja baareissakaan ei ole käynyt kertaakaan seurustelumme aikana yksin vaan olen ollut aina mukana...
- jnijnh
keskustelen kirjoitti:
tästä mieheni kanssa mutta luotan häneen sata prosenttisesti. hän on vielä niin ujoa tyyppiä että ei kyllä vieraisiin lähtis... ja baareissakaan ei ole käynyt kertaakaan seurustelumme aikana yksin vaan olen ollut aina mukana...
ne ujot pimppiä saa..sun silmät on suhteellisen siniset!
- löytyy aina
http://www.vaestoliitto.fi/seksuaaliterveys/seksuaaliterveysklinikan_nettipa/nuoret/tietopankit/seksitaudit/klamydia/
tuolla vähän infoa...
sulla kun on netti nii googleta esim. "klamydia raskaus"
tulee paljon luettavaa ja hae keskustelu sivustoilta ihan pelkällä haulla tota asiaa.
(libero,sonera plaza,vauvat,net jne...) - klamydiasta.
Klamydia tarttuu suojaamattomassa seksikontaktissa (emätinyhdynnöissä, suuseksissä, peräsuoliyhdynnöissä…) Suurin osa tartunnoista saadan kotimaassa ja suomalaiselta kumppanilta. Klamydian itämisaika on noin 1-3 viikkoa; ja suurin osa naisista ja suuri osa miehistä ei saa klamydiatartunnasta lainkaan oireita! Silti heille voi kehittyä pitkäaikainen klamydiatulehdus, joka hoitamattomana aiheuttaa naisille mm munatorvien arpeutumisen kautta lapsettomuutta. Oireisessa klamydiatulehduksessa miehillä esiintyy kipua, virtsankirvelyä, niukkaa vesimäistä tai limaista vuotoa virtsaputkesta. Naisille klamydia voi aiheuttaa kipua virtsatessa, tihentynyttä virtsaamistarvetta ja lisääntynyttä valkovuotoa. Klamydia voi aiheuttaa myös sisäsynnytinelinten tulehduksen, joka oireita ovat alavatsakipu, kuukautisvuotohäiriöt ja lämmönnousu.
Myöhäisoireet
Klamydia on salakavala sukupuolitauti, koska se voi esiintyä jopa vuosia täysin oireettomana ja silti aiheuttaa hankalia myöhäisoireita. Naisilla yleisimmät myöhäisoireet ovat edellä jo mainittu sisäsynnytinelinten tulehdus, ja kohdun seinämän- ja munasarjojen tulehdus. Nämä aiheuttavat munatorviin pysyviä vaurioita ja siten hedelmättömyyttä. Suomessa nykyään tehtävistä koeputkihedelmöityksistä noin puolet tehdään juuri klamydian seurauksena syntyneiden munatorvivaurioiden vuoksi. Miehille klamydia voi aiheuttaa lisäkivestulehduksia ja sekä naisille että miehillä klamydiatulehdus voi aiheuttaa niveltulehduksia.
Eli olet todella voinut saada sen jo aikoja sitten ja raskauden myötä se nyt paljastui.
On se kumma kun niin monet heti ajattelevat,että jompi kumpi on ilman muuta pettänyt. Kannattaisi tutkia ennen kuin hutkii.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 996053
Riikan kukkaronnyöri on umpisolmussa
Kulutus ei lähde liikkeelle, koska kansalaiset eivät usko, että: – työpaikka säilyy – tulot eivät romahda – talous ei h804792Tanskan malli perustuu korkeaan ansioturvaan
Ja vahvoihin työllisyys- ja kotoutumispalveluihin. Suomessa Riikka on leikannut juuri näitä: palkkatukea, työttömyysturv963045Epäily: Räppäri yritti tappaa vauvansa.
https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/epaily-mies-yritti-tappaa-vauvansa/9300728 Tämä on erittäin järkyttävä teko täysin p282843Anteeksipyyntöni
Jätän tähän anteeksipyyntöni sinulle, koska en voi sanoa sitä missään muuallakaan. Pyydän anteeksi, jos purkamani tuska262105Sydämeni valtiaalle
En täältä aio asioita kysellä. Haluan tuoda tiedoksesi, että pohjimmiltani en ihmisiä tahdo satuttaa ja ajattelen muiden1191516Mikseivät suomalaiset kuluta? istutaan vaan säästötilirahojen päällä..
...Ihan haluamalla halutaan että maa menee konkurssiin? Ihan käsittämätöntä, ennätymäärät säästöjä sekä konkursseja sam3351067Oletko tyytyväinen
Tämän hetkiseen tilanteeseenne? Odotatko, että lähennytte vai yritätkö päästä yli ja eteenpäin?851028Jos oikeasti haluat vielä
Tee mitä miehen täytyy tehdä ja lähesty rohkeasti 📞 laita vaikka viestiä vielä kerran 😚125970- 48774