Kuivausrumpu

Hese

Ajattelin kysyä tällä palstalla vaateasiaa, kun täällä näyttää olevan enemmän vastaajia. Elikäs, oletteko kuivannut vauvanvaatteita kuivausrummussa esim nurinkäännettynä vaikka vaatteessa on kielto kuivausrummussa kuivattamiselle? Onko vaatteet pysyneet kuosissaan?? Pääsis vaan vähemmällä vaatehankinnoilla, jos saisi kuivausrummussa kuivattaa ja sais nopeammin päälle.

4

1342

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Rumpuilija

Kyllä meillä on kuivattu rummussa kaikenlaisia vaatteita. Sehän siinä vaan on, että nuo vaatteet, joissa on kielto, tahtovat kutistua reippaammin.
      Tämän otankin huomioon ostaessani vaatteita. Eli kun vauvani käyttää kokoa 80 cm, ostankin 86 cm tai jopa 90 cm vaatteita ja jätän näin tämän kutistumisvaran.
      Sellaisen ohjeen olen kuullut, että jos vaate on nk. stretch-kangasta, sitä ei kannattaisi kuivata rummussa sillä tämä venyvyys-ominaisuus kärsii ja vaate voi lepruuntua.
      Itse olen kyllä stretch-materiaalejakin kuivannut rummussa enkä ole huomannut mitään olennaista muutosta. Mutta ehkä tämä tulee sitten ilmi esim. vuoden päästä...

• pyykkärikin

Vaatteiden värit voivat haalistua ja painokuviot (muovimaiset) saattavat sulaa tai haljeta ja tosiaan usein vaatteet kutistuvat. Rumpukuivauksen etuna on nopeuden lisäksi se, ettei tarvitse käyttää juurikaan huuhteluainetta, vaan rummutus pehmentää pyykit. Jäävät myös aika sileiksi, ei tule kuivumisryppyjä.

Vedenpitäviä ulkohaalareita ei kannata rumpukuivata, koska niiden muovimaiset "tiivisteet" kärsivät.

• kelailin

Surutta on pantu rumpuun sillä periaatteella että käyttövaatteen pitää olla helposti huollettava ja kestettävä pesut ja kuivaukset eli jos ei kestä niin menköön.

Mutta oikeastaan mietin tuossa just et näyttäs siltä et kuivausrumpu jotenkin imasee ne vaatteet oikeaan kuosiinsa. Vertauskohtana olen käyttänyt narukuivattuja joissa saa silittäessä tehdä oikein töitä että saisi ne joka suuntaa vanuvat saumat kohdalleen.

Onko tää harhaa vai onko muut kokenu samaa?

• kuivataan

Heippa!

Meillä menevät kaikki vauvanvaatteet kuivausrumpuun. Isomman vaatteissa jo on vähän sellaisia, mitkä ei sinne sovi, mutta kaikki meidän valikoimasta löytyvät vaavin vaatteet kuivataan aina rummussa. Niistä tulee paljon pehmosempia vauvan päälle laitettavaksi. Vaavilla lähes kaikki vaatteet ovat trikoisia ja sopivat siksi kuivausrumpukäsittelyyn ja lisäksi tietty kaikki lakanat ja muut petivaatteet.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Israel aloitti 3. maailmansodan

https://www.is.fi/ulkomaat/art-2000011297979.html Israel se sitten aloitti näköjään kolmannen maailmansodan.
      Maailman menoa
      466
      3664
    2. Kaksi vuotta

Sitten mä ihastuin suhun päätä pahkaa, kun meillä klikkasi heti ekasta päivästä lähtien. Et varmasti tunne samoin ja tek
      Ikävä
      15
      2726
    3. Nainen, meidän talossa on säännöt

1. Mies on aina oikeassa. 2. Ei vastaväitteitä. 3. Mäkättäminen kielletty. 4. Suhde on tärkein. 5. Ei salaisuuksia. 6. E
      Ikävä
      276
      2114
    4. Raamatun kiroukset ja uhkaukset osoittavat sen ihmisperäisyyden

"Se sanotaan galatalaiskirjeessä, että jos joku levittää väärää evankeliumia: "...jos joku julistaa teille evankeliumia
      Hindulaisuus
      443
      1988
    5. Miksi me ei mies voida edes viestitellä irl?

En odota enkä vaadi mitään, voitaisiin vain olla yhteyksissä jollain tapaa ihan oikeasti.
      Ikävä
      84
      1344
    6. Tekisin mitä vaan että

Pääsisin eroon susta.
      Ikävä
      156
      1251
    7. Oliko Farmi-finaalitehtävät mielestäsi tasaveroisia Lloydin ja Johannan välillä?

Onnea Farmi-voitosta, Lloyd. Et tainnut olla ihan kaikkien suosikki, mutta puskit voittoon! Oliko finaalitehtävät miel
      Tv-sarjat
      63
      1108
    8. Mies haluaisin sinun kanssa

Rakkauslapsen. Hänestä tulisi tosi söpö ja fiksu.
      Ikävä
      79
      1025
    9. Rakennetaanko yhdessä?

Haluaisin rakentaa sun kanssa yhteistä tulevaisuutta❤️ Onko meistä siihen? Huomaan että sulta puuttuu se joku tärkeä elä
      Ikävä
      41
      1008
    10. Onko hän elämäsi rakkaus?

Itse olen sitä mieltä että kyllä se näin taitaa nyt olla
      Ikävä
      56
      999
    Aihe