Kuivausrumpu

Hese

Ajattelin kysyä tällä palstalla vaateasiaa, kun täällä näyttää olevan enemmän vastaajia. Elikäs, oletteko kuivannut vauvanvaatteita kuivausrummussa esim nurinkäännettynä vaikka vaatteessa on kielto kuivausrummussa kuivattamiselle? Onko vaatteet pysyneet kuosissaan?? Pääsis vaan vähemmällä vaatehankinnoilla, jos saisi kuivausrummussa kuivattaa ja sais nopeammin päälle.

4

1403

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Rumpuilija

Kyllä meillä on kuivattu rummussa kaikenlaisia vaatteita. Sehän siinä vaan on, että nuo vaatteet, joissa on kielto, tahtovat kutistua reippaammin.
      Tämän otankin huomioon ostaessani vaatteita. Eli kun vauvani käyttää kokoa 80 cm, ostankin 86 cm tai jopa 90 cm vaatteita ja jätän näin tämän kutistumisvaran.
      Sellaisen ohjeen olen kuullut, että jos vaate on nk. stretch-kangasta, sitä ei kannattaisi kuivata rummussa sillä tämä venyvyys-ominaisuus kärsii ja vaate voi lepruuntua.
      Itse olen kyllä stretch-materiaalejakin kuivannut rummussa enkä ole huomannut mitään olennaista muutosta. Mutta ehkä tämä tulee sitten ilmi esim. vuoden päästä...

• pyykkärikin

Vaatteiden värit voivat haalistua ja painokuviot (muovimaiset) saattavat sulaa tai haljeta ja tosiaan usein vaatteet kutistuvat. Rumpukuivauksen etuna on nopeuden lisäksi se, ettei tarvitse käyttää juurikaan huuhteluainetta, vaan rummutus pehmentää pyykit. Jäävät myös aika sileiksi, ei tule kuivumisryppyjä.

Vedenpitäviä ulkohaalareita ei kannata rumpukuivata, koska niiden muovimaiset "tiivisteet" kärsivät.

• kelailin

Surutta on pantu rumpuun sillä periaatteella että käyttövaatteen pitää olla helposti huollettava ja kestettävä pesut ja kuivaukset eli jos ei kestä niin menköön.

Mutta oikeastaan mietin tuossa just et näyttäs siltä et kuivausrumpu jotenkin imasee ne vaatteet oikeaan kuosiinsa. Vertauskohtana olen käyttänyt narukuivattuja joissa saa silittäessä tehdä oikein töitä että saisi ne joka suuntaa vanuvat saumat kohdalleen.

Onko tää harhaa vai onko muut kokenu samaa?

• kuivataan

Heippa!

Meillä menevät kaikki vauvanvaatteet kuivausrumpuun. Isomman vaatteissa jo on vähän sellaisia, mitkä ei sinne sovi, mutta kaikki meidän valikoimasta löytyvät vaavin vaatteet kuivataan aina rummussa. Niistä tulee paljon pehmosempia vauvan päälle laitettavaksi. Vaavilla lähes kaikki vaatteet ovat trikoisia ja sopivat siksi kuivausrumpukäsittelyyn ja lisäksi tietty kaikki lakanat ja muut petivaatteet.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Räppäri kuoli vankilassa

Ei kuulemma ole tapahtunut rikosta. Sama vahinkohan kävi Epsteinille. https://www.hs.fi/suomi/art-2000011840869.html "
      Maailman menoa
      149
      5828
    2. Välillä kyllä tuntuu, että jaat vihjeitä

Mutta miten niistä voi olla ollenkaan varma? Ja minä saan niistä kimmokkeen luulemaan yhtä sun toista. Eli mitä ajatella
      Ikävä
      35
      4243
    3. Näin Enter-napilla tehdään miljardi euroa - Helsingissä

"Ei se nyt niin kovin ihmeelliseltä näytä. Tavallinen nappi, musta muovinpala, joka kököttää parikymppiä maksavan mustan
      Maailman menoa
      0
      3520
    4. Eipä tunnu se "pedofilia" huuto kiinnostavan

Lähinnä se sekohäirikkö ressukka joutuu itse vastaileen itselleen, mitään näkyvyyttä ei saa, palstalla ylipäätään on hyv
      Maailman menoa
      49
      2741
    5. Minulla ei ole ketään muita

Enkä halua ketään muita kuin sinut.
      Ikävä
      31
      2554
    6. No kyllä te luuserit voitte tehdä mitä vaan keskenänne, sitä en ymmärrä miksi pelaat,nainen

Pisteesi silmissäni, edes ystävätasolla tippui jo tuhannella, kun sain selville pelailusi, olet toisen kanssa, vaikka ol
      Ikävä
      45
      2520
    7. Jätä minut rauhaan

En pidä sinusta. Lopeta seuraaminen. Älä tulkitse keskustelutaitoa tai ystävällisyyttä miksikään sellaiseksi mitä ne eiv
      Ikävä
      32
      2498
    8. 4,5 promillee

Aika rajut lukemat joku eilen puhaltanut.
      Suomussalmi
      16
      2408
    9. Harmittaako sinua yhtään?

Tuntuuko pahalta ollenkaan?
      Ikävä
      43
      2065
    10. Ben Z: "SDP ei ole ollut 50 vuoteen näin huolissaan velasta"

"– Olen ollut eduskunnassa noin 50 vuotta, eikä SDP ole koskaan ollut niin huolissaan velasta kuin nyt. Se on tietysti h
      Maailman menoa
      26
      2025
    Aihe