Vaikea masennus

Toimintakyvytön

Onko kenelläkään kokemusta vaikeasta masennuksesta, joka vie täysin toimintakyvyn? Vuorokaudet menevät sängyssä nukkuen, josta ei jaksa nousta, kuin muutaman kerran päivässä syömään. Nukuttua tulee lähes 20 h/vrk. Suihkussa käyntiin tai hampaiden harjaukseen ei riitä voimia, tv:tä jaksaa katsoa ehkä muutaman tunnin. Kymmenen vuoden lääkekokeilut tai terapia eivät ole minua auttaneet. Tiedän, että se auttaisi, jos jaksaisi vain nousta ylös ja pestä vaikka koneellisen pyykkiä tai kiertää korttelin kävellen, mutta en jaksa.

3

591

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • mutta.

Sairauden ja voimattomuuden tunne on varmasti hirveää, mutta sikäli kuulostaa lohdulliselta, jos pystyy nukkumaan oikeasti noinkin paljon päivässä. Itse mieluiten vain makaisin sängyssä horroksessa tuntematta minkäänlaista halua nousta ylös. Mutta olen niin levoton enkä saa nukuttua kuin yöllä. Silti en kestä tätäkään maailmaa.

• mitattu

kilpirauhas arvot!? Kärsin kilpirauhsen liikatoiminnasta ja sen tuntuu aiheuttavan masennusta ja pahaa oloa. Ihmettelin kun yhtäkkiä ilman mitään sen kummempaa syytä alkoi tulemaan pahaolo kohtauksia. Kohta paranen kun saan lääkityksen kirpirauhaselle.

• syksyntyttö

Heippa sulle,

tiedän että tämä kuulostaa hölmöltä, mutta uskon että sulla on oikeasti vielä mahdollisuus voida paremmin. Olen itse lukenut paljon vaihtoehtoterapioista kun kärsin ahdistuksesta ja masennuksesta, ja niistä oikeasti on ollut apua monelle jotka ovat jo toivonsa menettäneet! Näistä on kuulemma apua vaikeasti masentuneillekin, eritoten kun käytetään yhdessä:

-mäkikuisma ja E-EPA
      -Sinkki, magnesium ja B-vitamiinilisät kaikki yhdessä, auttavat kaikki masennukseen, mielenterevydenongelmiin ja hermostuneisuuteen

Näiden lisäksi monilla on tosi hyviä kokemuksia vyöhyketerapiasta ja aromaterapiasta masennuksen hoidossa (masennukseen hyviä mm. mandariini, neroli, tosi monia erilaisia aromaterapiaöljyjä masennuksen helpottamiseksi). Bachin kukkaterapiasta ainakin mustard sopisi ehkä sinulle (bachin kukkatippoja saa luontaistuotekaupoista, niitä on yhteensä 38 erilaista kukkatippaa, jotka auttavat erilaisiin mielentiloihin, kerralla voi käyttää jopa 5 erilaista kukkatippaa).

Lisäksi ruokavaliota kannattaa oikeasti petrata, kahvit ja kofeiinipitoiset jutut reilusti vähemmälle tai jopa pois, jos eivät sovi sulle, samoin vaaleat vehnäjauhot pois tai reilusti vähennetään. Kala, täysjyvätuotteet, paljon hedelmiä ja tietysti syö lempiruokiasi, niitä juttuja joita rakastat. Tietyn verran liikuntaa on myös hyväksi, mutta tee sellaista josta pidät. Itse en käy aerobiceissa, jumpissa tms, koska ne ei vaan tunnu hyviltä, mutta tykkään iltaisin käydä rauhassa kävelemässä kaupungilla, lauleskella ja kuunnella musiikkia: se liikunta tulee siinä hyvänä sivutuotteena. Tee sitä liikuntaa mistä pidät, oli se sitten tanssi, punttis, jumppa, tennis, pingis...Tiedän että tämä kuulostaa tyhmältä, mutta kun alat voimaan paremmin, niin että kykenet tekemään asioita, luovu tekemästä sitä mikä ei tunnu hyvältä: tee niitä asioita joita rakastat, elä omannäköistäsi elämää, sinun tarvitsee vain olla se joka todella olet, ei kenenkään muunlainen, älä anna muiden vaatimusten tms. tukahduttaa sitä joka sisimmissäsi olet, koska sun ei ole pakko uhrata elämääsi kenenkään toisen vaatimusten, toiveiden tms. täyttämiselle, se olisi väärin itseäsi ja toisia kohtaan. Elä niin kuin sinusta tuntuu hyvälle elää.

Kaikkea hyvää ja jaksamista toivottaen,

syksyntyttö

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kuka paiskasi vauvan betoniin Oulussa?

Nimi esiin.....
      Oulu
      91
      5906
    2. Riikan kukkaronnyöri on umpisolmussa

Kulutus ei lähde liikkeelle, koska kansalaiset eivät usko, että: – työpaikka säilyy – tulot eivät romahda – talous ei h
      Maailman menoa
      80
      4772
    3. Tanskan malli perustuu korkeaan ansioturvaan

Ja vahvoihin työllisyys- ja kotoutumispalveluihin. Suomessa Riikka on leikannut juuri näitä: palkkatukea, työttömyysturv
      Maailman menoa
      93
      3001
    4. Epäily: Räppäri yritti tappaa vauvansa.

https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/epaily-mies-yritti-tappaa-vauvansa/9300728 Tämä on erittäin järkyttävä teko täysin p
      Maailman menoa
      26
      2780
    5. Anteeksipyyntöni

Jätän tähän anteeksipyyntöni sinulle, koska en voi sanoa sitä missään muuallakaan. Pyydän anteeksi, jos purkamani tuska
      Järki ja tunteet
      25
      2046
    6. Sydämeni valtiaalle

En täältä aio asioita kysellä. Haluan tuoda tiedoksesi, että pohjimmiltani en ihmisiä tahdo satuttaa ja ajattelen muiden
      Ikävä
      119
      1496
    7. Mikseivät suomalaiset kuluta? istutaan vaan säästötilirahojen päällä..

...Ihan haluamalla halutaan että maa menee konkurssiin? Ihan käsittämätöntä, ennätymäärät säästöjä sekä konkursseja sam
      Maailman menoa
      335
      1047
    8. Oletko tyytyväinen

Tämän hetkiseen tilanteeseenne? Odotatko, että lähennytte vai yritätkö päästä yli ja eteenpäin?
      Ikävä
      85
      1018
    9. Jos oikeasti haluat vielä

Tee mitä miehen täytyy tehdä ja lähesty rohkeasti 📞 laita vaikka viestiä vielä kerran 😚
      Ikävä
      125
      950
    10. Eihän se tietysti minulle kuulu

Mies, mutta missä olet? 🤨 😠
      Ikävä
      48
      754
    Aihe