...osaatteko ratkaista? :)
http://mbnet.fi/zorgy/wanha/Einsteinin_arvoitus.htm
Itse en ole yrittänytkään vielä, teki kyllä mieli käyttää työaikaa tuohon kun sain linkin spostiin, mutta ei mun annettu olla rauhassa......
Einsteinin arvoitus - kenen kala?
12
731
Vastaukset
- vaikee...
en oikein usko, että vain 2 prossaa pystyy tohon. en nyt laita vastausta, jos muutkin yrittävät vielä:))
...minäkin sain tuon sitten lopulta ratkaistua, ja se jos mikä osoittaa että ei voi tuo 2 prosenttia pitää paikkansa.
Minä tein tuommoisen taulukon, ilman sitä en kyllä olisi ikinä löytänyt ratkaisua.- Mummo73
Ursa kirjoitti:
...minäkin sain tuon sitten lopulta ratkaistua, ja se jos mikä osoittaa että ei voi tuo 2 prosenttia pitää paikkansa.
Minä tein tuommoisen taulukon, ilman sitä en kyllä olisi ikinä löytänyt ratkaisua.sitä että maailman väestöstä n.80%:lla ei ole tarpeelisia asuinoloja, 50% on aliravittuja, n.1%:lla on tietokone, 1%:lla on akateeminen loppututkinto, jos sinulla on pankkitili tai rahaa sukan varressa kuulut 8% maapallon hyvinvoivista ihmisistä, Jos sinulla on jääkaapissa ruokaa, vaatteet ylläsi, katto päänpäällä ja sinulla on sänky missä nukkua - olet rikkaampi kuin 75 % maapallon ihmisistä ja maailmassa on yli 2miljardia ihmistä jotka eivät osaa lukea.
Eli me Suomalaiset ei monestikkaan ymmärretä kuinka hyvät olot meillä on. Suurin osa tuosta 98% jotka eivät osaa ratkaista tuota Einsteinin arvoitusta ovat valjastaneet aivokapasiteettinsä siihen kysymykseen "kuinka saan huomiseksi ruokaa" ja kuinka monta prosenttia tuosta luvusta onkaan lapsia? Eli se 2% ei heitä kovinkaan kauaksi totuudesta vaikka Suomessa ratkaisu prosentti olisi lähempänä sataa kuin nollaa.
Muuten ihan hauska tehtävä, en vaan jaksanut tehdä sitä paperilla vaan tekasin sen excelissä. Mummo73 kirjoitti:
sitä että maailman väestöstä n.80%:lla ei ole tarpeelisia asuinoloja, 50% on aliravittuja, n.1%:lla on tietokone, 1%:lla on akateeminen loppututkinto, jos sinulla on pankkitili tai rahaa sukan varressa kuulut 8% maapallon hyvinvoivista ihmisistä, Jos sinulla on jääkaapissa ruokaa, vaatteet ylläsi, katto päänpäällä ja sinulla on sänky missä nukkua - olet rikkaampi kuin 75 % maapallon ihmisistä ja maailmassa on yli 2miljardia ihmistä jotka eivät osaa lukea.
Eli me Suomalaiset ei monestikkaan ymmärretä kuinka hyvät olot meillä on. Suurin osa tuosta 98% jotka eivät osaa ratkaista tuota Einsteinin arvoitusta ovat valjastaneet aivokapasiteettinsä siihen kysymykseen "kuinka saan huomiseksi ruokaa" ja kuinka monta prosenttia tuosta luvusta onkaan lapsia? Eli se 2% ei heitä kovinkaan kauaksi totuudesta vaikka Suomessa ratkaisu prosentti olisi lähempänä sataa kuin nollaa.
Muuten ihan hauska tehtävä, en vaan jaksanut tehdä sitä paperilla vaan tekasin sen excelissä....kun noin karuja lukuja lukee niin kyllä meitä oman mittapuumme mukaan hyväosaisia on todella vähän.
Sama kai se on esim. äo-testien kanssa, niiden pitäisi puolueettomasti mitata kunkin ihmisen älykkyyttä, mutta siihen en usko yhtään. Kyllä ne tehtävät on varmaan tehty siihen malliin, joihin me vauraan lännen ihmiset olemme tottuneet ja harjaantuneet sylilapsesta asti. Siksi pärjäämme testeissä paremmin ja olemme sitten mukamas "älykkäämpiä".
- kala.
Kala on varmaan jonkun rekatun kala. Tuskin puskis voisi kalaa pitää, jos pitäisi olisi varmasti kala ruutanan ja hauen sekoitus ja eläisi liian pienessä lammikossa.
...tämä sinällään fiksu ja reflektoiva vastaus kyllä varmaan kuuluu niiden Einsteinin 98 prosentin joukkoon. :D
ryhmätyönä iloisissa tunnelmissa eräissä pikkujouluissa ja joukkueemme voitti valtavan kokoisen visky pullon. paperia tarvittiin ja päättelymme eivät menneet minkään totutun kaavion mukaisesti ja vastaus oli Saksalaisen lemmikki on kala.
unohtui kirjoittaa että ei saa paljastaa ratkaisua vielä. ;)
Mutta okei, oli varmaan hauskat pikkujoulut. Ja kyllähän tuosta tosiaan pitäis pullo viskiä palkinnoksi saada! :D Nyt vaan joukkue olen minä itse, joten kyllä siinä palkinnossa on kova nieleminen... (yöks)
- anihca
Kait mäkin sit tohon 2% kuulun, kun sain sen kans just atulukkoa ja kynää ja paperia avuksi käyttäen ratkaistua ;)
ihan ylintä eliittiä olet! ;) Viskipaukut kuuluisi nyt sullekin tarjota, mutta en vieläkään tiedä, miten juomalasi pakataan semmoiseen muotoon, että sen saa lähetettyä liitteenä sähköpostissa...
Mutta tää on hyvä:
http://youtube.com/watch?v=zetp5Fn9jfc- people..
Ursa kirjoitti:
ihan ylintä eliittiä olet! ;) Viskipaukut kuuluisi nyt sullekin tarjota, mutta en vieläkään tiedä, miten juomalasi pakataan semmoiseen muotoon, että sen saa lähetettyä liitteenä sähköpostissa...
Mutta tää on hyvä:
http://youtube.com/watch?v=zetp5Fn9jfcEhkä jo ensi vuonna. Hyvää Itsenäisyyspäivää kaikille!!
http://www.ampparit.com/click.php?nid=826621657 people.. kirjoitti:
Ehkä jo ensi vuonna. Hyvää Itsenäisyyspäivää kaikille!!
http://www.ampparit.com/click.php?nid=826621657Voi kauhistus, arvaan kyllä mihin eräät tuota kännykän ominaisuutta sitten käyttää... Toivottavasti tuon toiminnon voi sitten kytkeä pois käytöstä jos istuu vaikkapa hienolla illallisella... :P
Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Räppäri kuoli vankilassa
Ei kuulemma ole tapahtunut rikosta. Sama vahinkohan kävi Epsteinille. https://www.hs.fi/suomi/art-2000011840869.html "944263Välillä kyllä tuntuu, että jaat vihjeitä
Mutta miten niistä voi olla ollenkaan varma? Ja minä saan niistä kimmokkeen luulemaan yhtä sun toista. Eli mitä ajatella293233No kyllä te luuserit voitte tehdä mitä vaan keskenänne, sitä en ymmärrä miksi pelaat,nainen
Pisteesi silmissäni, edes ystävätasolla tippui jo tuhannella, kun sain selville pelailusi, olet toisen kanssa, vaikka ol452350- 351358
- 10949
- 141948
- 6904
Masan touhut etenee
Punatiilitalon tietotoimiston mukaan Masa on saanut viimein myytyä kämppänsä ja kaavoittaa uudelle lukaalille tonttia pa12842Naisten ja miesten tasoeroista
Oletteko huomanneet, että naisissa ylemmän tason naiset ovat sinkkuja, ja miehissä alemman tason incelit? Toimivat paris124786- 11780