hemoglobiini

Annika81

Mulla oli hemoglobiini laskenut alle 110. Hempan kanssa ollu joskus aiemminkin ongelmia mutta nyt kysyisin kun raskaana ollaan niin onko joku käyttänyt tuota Kräuterblutsaftia raskaana ollessaan? Tehosiko ja menikö vatsa sekaisin?
Mulla on ollu raudan imeytymisen kanssa ongelmia ja vatsa tuppaa menemään ihan sekaisin ainakin obsidanista ja retaferistä.

12

984

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ottaa...

sellainen obsidan ilman sitä kuorta. Itselläni meni kaikista mahdollisista rautalääkkeistä vatsa sekaisin, mutta tuo auttoin. Avaat sen kuoren ja heität ne rakeet sieltä sisältä vaan suuhun ja kuoren roskiin :)
      Neuvolassa minulle näin neuvottiin ja sanottiin että kaikille ei vaan tuo kuoriaine käy.

• neuvolalta.

Se kuoriaine on lääkkeessä siksi,että imeytyisi oikeassa paikassa ruuansulatuskanavassa. Mahtaako se avattuna auttaa minkään vertaa?

• Entinen aneeminen
        neuvolalta. kirjoitti:

Se kuoriaine on lääkkeessä siksi,että imeytyisi oikeassa paikassa ruuansulatuskanavassa. Mahtaako se avattuna auttaa minkään vertaa?

Minäkin otin obsidan-tabletista kuoret pois ja otin rakeet runsaan veden kanssa. Hb nousi hyvin ja on nyt 153.

• "pillereitä"

joista saa rautaa. Itse käytän täysin synteettömiä "ravinnnonlisiä" ja rauta-arvoni kohosi pikapuolin 120:stä 135:een. Todella loistava tuote eikä aiheuta minkäänlaisia vatsaoireita eikä pahoinvointia.

• meppe

ei nuo pillerit ja kapselit toimineet vaan laittoi vatsan ihan täysin kovalle eikä hbp noussut yhtään. Litkua olen sitten vetänyt eikä mitään sivu oireita ole tullut. amku on tietenkin ihan älyttömän paha mutta hbp on noussut ainakin siihen rajalle että hyvän puolella ollaan.

• kuoren kanssa!

Äly hoi..... Kuoriaine on sitä varten, että aine liukenee vasta ohutsuolessa eikä sillä tavalla aiheuta ärsytystä MAHALAUKUSSA. Älkää hyvät immeiset availko niitä kapseleita ellette nimenomaan halua vatsaoireita! Ja mikäli olette avanneet kapselin ja heittäneet rakeet suuhun, ettekä ole saaneet oireita, ei myöskään oireita tule kapselin kanssa. Silloin teillä on rautamaha.

• ...

Juu näinhän asia yleensä onkin, mutta tuo obsidan esimerkiksi on suunniteltu niin, että sen voi tosiaan avata ja ottaa ne rakeet vaikkapa ihan ruokaan sekoitettuna. Toisilla kuoriaine ärsyttää mahaa ja siitä siis ei tosiaan ole haittaa jos sen avaa. Mutta noin yleisesti, niin kyllähän se kuori siinä kannataa pitää, niinkuin kerroitkin.

• raskaudessa

Matala Hb raskaudessa on normaalia eikä sairaus. 110 on täysin normaali arvo! Ei siis paniikkia :)

• maalismamma82

vitamiinien kanssa, itse syön Retafer-merkkisiä rautatabletteja, joista ei ole mennyt vatsa sekaisin, päinvastoin..
      Otan niitä appelsiinimehun kanssa ja myös samalla otan vitamiinitabletin (multitabs-special2 )..olen saanut nostettua näin hemoglobiinia.Mutta ilman vitaminiä en olisi saanut nostettua, kokeiltu on..

• naci

kuulun kai niihin onnellisiin, jolla toi hemoglobiini ei ole liikaa laskenut, viimeksi mitattiin rv.37 ja oli 117. mutta en tiedä onko auttanut se, että olen syönyt aamuisin aina ruisleipää (ja muutenkin) vitamiinien kanssa, ja veriruoat sisältää myös hyvin rautaa. mulla tämä on ainakin riittänyt!

• rv 33+0

myös mulla on hb pysyny koko ajan yli 126 (joka oli ennen raskautta mun normaali max arvo)...Just viikko sitte neuvolassa sano, et taian pärjätä loppuun asti ilman lisärautaa...

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Riikka Purra leikkasi alimmalta tulodesiililtä 15 %

Muistaako kukaan Riikka Purran kovaäänisen vaalilupauksen ennen eduskuntavaaleja? https://yle.fi/a/74-20221152 "THL o
      Maailman menoa
      325
      6225
    2. Muistele nainen niitä meidän yhteisiä hetkiä

Miltä ne tuntui? Enkö aina huokunut välittämistä, kiintymystä. Eikö sinulla aina ollut hyvä olo kanssani? Minulla ainaki
      Ikävä
      48
      3686
    3. Sofia Virta: bänet!

Matkailuautoilija metsänomistaja puoliso on nyt entisen teeren poikia, ja Sofia tekee comebackin vapaille markkinoille.
      Maailman menoa
      149
      2861
    4. "Suomi voisi ottaa taloudessa oppia Espanjasta"

"Espanjassa talouspolitiikka on löysempää, mutta velka-aste on kääntynyt jopa laskuun.", pohdiskelee Suomen seuraava pää
      Maailman menoa
      227
      2190
    5. Kokoomus: SDP johtaa kansalaisia harhaan

(Umpityhmät palstademarit ovat taas uskoneet Lindtmanin höpötykset Espanjasta.) SDP harhaanjohtaa kansalaisia talouspol
      Maailman menoa
      107
      1763
    6. Otan vielä joskus yhteyttä

Ja jos et vastaa, niin tulen sinne. Pakko puhua.
      Ikävä
      67
      1232
    7. Niin että miten

Haluatko oikeasti olla minun kanssa oikeassa elämässä, vai onko tämä vain kirjoittelua
      Ikävä
      83
      1102
    8. Nuoriso on tyhmää tutkijat ovat todenneet

Nyt se on todettu ääneen mitä kaikki ovat jo pitkään epäilleet. Nuoriso on tyhmentynyt tasaiseen tahtiin. Kohta pitää ni
      Sinkut
      145
      983
    9. Ikävä tilanne rikoksen vuoksi Espanjassa - Jari Sillanpää pistää uutta matoa koukkuun

Jari Sillanpää on ehkä yksi suosituimmista tangokuninkaallisista. Ex-tangokuningas juhli viime syksynä 30 vuotista uraan
      Suomalaiset julkkikset
      10
      958
    10. Tätä ei tv:ssä: Farmi-tippuja Amski rehellisenä ongelmista kuvauksissa

Ennakkosuosikki Amskidabamski Anne-Mari Tarkkio joutui ulos Farmi Suomi -realitystä. Voimatehtävässä vastakkain asettui
      Tv-sarjat
      11
      904
    Aihe