Näin viime elokuussa kanahaukkanaaraan joka nappasi keskeltä jokea isokoskelon kynsiinsä. Siipien varassa meloskeli rantaan saalis hyppysissä, nokki ja otti mukaansa "lennolle"!
Saalis
15
5217
Vastaukset
- olen
ollut samanlaisessa tilanteessa.Olin vain jo juuri ennättänyt ampua koskelon metsästysreissulla.No eihän siinä kovin paljon hävinnyt kun paisti meni parempiin suihin.Tapahtui kauan sitten.
- koskelon
otit paistiksi? Eikös se maistu kissanpaskalta?
- Lokkalainen
koskelon kirjoitti:
kuullut koskaan koskelokeiton reseptiä? No, otetaan kaks, kolme pulloa kirkasta liemeksi, ne kattilaan, turkki pois linnulta, pannaan koskelo kattilaan. Parin tunnin kuluttua heitetään koskelo helv***iin ja juodaan liemi.
- hyvin
Lokkalainen kirjoitti:
kuullut koskaan koskelokeiton reseptiä? No, otetaan kaks, kolme pulloa kirkasta liemeksi, ne kattilaan, turkki pois linnulta, pannaan koskelo kattilaan. Parin tunnin kuluttua heitetään koskelo helv***iin ja juodaan liemi.
koskelolle. Ei sitä kukaan tervejärkinen syö, vai syökö? Ei minkään sortin koskelo ole mikään riistalintu!
- asioitten
koskelon kirjoitti:
ymmärtämiskykysi kyllä puhuu puolestaan.Enhän minä sitä saanut vaan kanahaukka.Olisin kyllä mielelläni ottanut paistiksi koska on kokemusta sen mausta.Maukastahan se on vaikka minunkin serkkupoika toista väitti.Kissanpaskaa olet nähtävästi maistanutkin.
- olla
hyvin kirjoitti:
koskelolle. Ei sitä kukaan tervejärkinen syö, vai syökö? Ei minkään sortin koskelo ole mikään riistalintu!
järjenjuoksussa vikaa.Miksi luulet sitä liotettavan kirkkaassa jos ei maun takia,vaikka tuon iänikuisen sekopäitten vitsin hitaasti ajatteleva kertoja ei ihan sitä tarkoittanutkaan.Kompastuu vain omaan nokkeluuteensa.Koskelon rinta ei häviä tippaakaan metson rinnalle.Tämä edellyttää kylläkin kykyä erotella lihat suolista.Olet vain typerys joka muita apinoit tietämättä mistään mitään.
- syö
asioitten kirjoitti:
ymmärtämiskykysi kyllä puhuu puolestaan.Enhän minä sitä saanut vaan kanahaukka.Olisin kyllä mielelläni ottanut paistiksi koska on kokemusta sen mausta.Maukastahan se on vaikka minunkin serkkupoika toista väitti.Kissanpaskaa olet nähtävästi maistanutkin.
vaikka olisi kuinka nälkä. En usko, että sinäkään olet syönyt. Tapat vain turhaan kauniita lintuja!
- Marra
asioitten kirjoitti:
Juha K Kairikko (Suomen Metsästäjäliiton tj) kirjoittaa isokoskelosta:
Isokoskelo on useimpien metsästäjien tuntema lintulaji, jota kuitenkin sisämaassa metsästetään varsin vähän, koska sen lihaa pidetään liian kalalta maistuvana. Saaristossa makuvivahdetta ei vieroksuta, vaan isokoskelokoiraat ovat keväisin tavoiteltua riistaa ja syksyllä syötäväksi ammutaan molempia sukupuolia.
Kumpikin riitelevä osapuoli on oikeassa: Maku on paha, mutta koskeloa pidetään kuitenkin tavoiteltavana riistana. - mainiolta
Marra kirjoitti:
Juha K Kairikko (Suomen Metsästäjäliiton tj) kirjoittaa isokoskelosta:
Isokoskelo on useimpien metsästäjien tuntema lintulaji, jota kuitenkin sisämaassa metsästetään varsin vähän, koska sen lihaa pidetään liian kalalta maistuvana. Saaristossa makuvivahdetta ei vieroksuta, vaan isokoskelokoiraat ovat keväisin tavoiteltua riistaa ja syksyllä syötäväksi ammutaan molempia sukupuolia.
Kumpikin riitelevä osapuoli on oikeassa: Maku on paha, mutta koskeloa pidetään kuitenkin tavoiteltavana riistana.kun nylkee ja kaapii rasvat pois. Jos tykkää sen kalalle vivahtavan rasvan mausta, niin silloin ei kun pataan nahkoineen ja rasvoineen. Itse sisämaan kasvattina nyljen ne. Isoja lintuja ovat, painavat melkein saman kuin hanhi. Ei taida kyllä syyskunnosta nousta kanahaukalla ilmaan. Olikohan saalislinnun tunnistus varma?
- Jännitävä
mainiolta kirjoitti:
kun nylkee ja kaapii rasvat pois. Jos tykkää sen kalalle vivahtavan rasvan mausta, niin silloin ei kun pataan nahkoineen ja rasvoineen. Itse sisämaan kasvattina nyljen ne. Isoja lintuja ovat, painavat melkein saman kuin hanhi. Ei taida kyllä syyskunnosta nousta kanahaukalla ilmaan. Olikohan saalislinnun tunnistus varma?
Matkaa 20-30 m mökin ikkunasta katsottuna ja vielä oli kiikarikin ja aikaakin oli n. 5 min tarkastella tapahtunutta. Isokoskelo painaa n. 1200-2100g.
Uskottava se on kun omin silmin näkee...
Ps. Hanhi nyt on reippaasti (painavampi)isompi kuin isokoskelo. - metsästäjä isolla
syö kirjoitti:
vaikka olisi kuinka nälkä. En usko, että sinäkään olet syönyt. Tapat vain turhaan kauniita lintuja!
M:llä.Juuri siksi en ollenkaan ymmärrä koskelon maun moittijoita.Juuri nämä henkilöt tappavat huvikseen.Takavuosina oli koskeloa joulupöydässä joka vuosi kun metsästysreissu merelle oli myös jokasyksyinen tapahtuma.Taisi kyllä kysymyksessä olla pikkukoskelo koska se on enemmän merilintu.Nälkääni en varsinaisesti tarvitse koskeloa syödä.Riistaa on aina ollut muutenkin aivan varmasti niin paljon ja niin montaa lajia kuin tarvitsen.
Taidat hakeakin riidan tynkää enemmänkin eläinsuojelun kuin makuasioitten takia.Ei ole mahtanut tulla kovinkaan montaa riistalajia maistelluksi.Kaikkein vähiten koskeloa.
- isokoskelon
todella ilmaan? Terve isokoskelo painaa pari kolme kiloa, joten epäilen, että jaksaisi sellaista nostaa ilmaan. Sairaan ja laihan linnun ehkä...
- Jännittävää
näyttänyt paljoa painavan. Saman kesän poikanen(?) oli tuo koskelo mutta täyskasvusen näköinen/kokoinen ja elokuun loppua se oli. Riski lintu oli se kanahaukka...Olihan se kokemus nähtäväksi.
- jakilk
No kertokaa nyt, onko tuo pakastiemissa oleva tämän syksyn isokoskelo syömäkelpoinen, vai kiikutanko sen jäteastiaan. Millainen maku ??
- Jänkäkoira
On se. Itse nyljen ja otan rasvat pois. Itse liha ei maistu kalalle vaan se rasva. Kuten muutkin koskeloa syöneet ovat kertoneet se maistuu vallan mainiolta.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Riikka Purra leikkasi alimmalta tulodesiililtä 15 %
Muistaako kukaan Riikka Purran kovaäänisen vaalilupauksen ennen eduskuntavaaleja? https://yle.fi/a/74-20221152 "THL o2785809Muistele nainen niitä meidän yhteisiä hetkiä
Miltä ne tuntui? Enkö aina huokunut välittämistä, kiintymystä. Eikö sinulla aina ollut hyvä olo kanssani? Minulla ainaki373376Sofia Virta: bänet!
Matkailuautoilija metsänomistaja puoliso on nyt entisen teeren poikia, ja Sofia tekee comebackin vapaille markkinoille.1432617"Suomi voisi ottaa taloudessa oppia Espanjasta"
"Espanjassa talouspolitiikka on löysempää, mutta velka-aste on kääntynyt jopa laskuun.", pohdiskelee Suomen seuraava pää2212102Kokoomus: SDP johtaa kansalaisia harhaan
(Umpityhmät palstademarit ovat taas uskoneet Lindtmanin höpötykset Espanjasta.) SDP harhaanjohtaa kansalaisia talouspol741624- 641047
Niin että miten
Haluatko oikeasti olla minun kanssa oikeassa elämässä, vai onko tämä vain kirjoittelua77971Ikävä tilanne rikoksen vuoksi Espanjassa - Jari Sillanpää pistää uutta matoa koukkuun
Jari Sillanpää on ehkä yksi suosituimmista tangokuninkaallisista. Ex-tangokuningas juhli viime syksynä 30 vuotista uraan9845Nuoriso on tyhmää tutkijat ovat todenneet
Nyt se on todettu ääneen mitä kaikki ovat jo pitkään epäilleet. Nuoriso on tyhmentynyt tasaiseen tahtiin. Kohta pitää ni123843Tätä ei tv:ssä: Farmi-tippuja Amski rehellisenä ongelmista kuvauksissa
Ennakkosuosikki Amskidabamski Anne-Mari Tarkkio joutui ulos Farmi Suomi -realitystä. Voimatehtävässä vastakkain asettui10788