Ostin 2001 vm-audin

Saapa nähdä

Miten työpaikalla puhuvat, varmaan leuhkaksi puhuvat kahvi porukassa. Entinen auto oli diesel pösö vm-96. On muuten hieno auto,maksaa joudun mutta hyvästä joutuu..?

26

2200

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • puhetta

...maailmaan mahtuu ja varmasti niitä tulet kuulemaankin, senkin rehvastelija ;) Sen sijaan jos olisit ostanut samalla rahalla jonkun uuden korealaisen rutkun, niin kukaan ei kiinnittäisi mitään huomiota - näin se vaan menee.

Onnea "uudelle" audille ja tervetuloa tyytyväisten autoilijoiden joukkoon :D

• auto voi

Töissä kanssa ihmisissä aiheuttaa kateutta, vaikka ihminen on aivan sama ilman auton vaihtoakin?

• BMW325
        auto voi kirjoitti:

Töissä kanssa ihmisissä aiheuttaa kateutta, vaikka ihminen on aivan sama ilman auton vaihtoakin?

Se entinen mies ostettuaan audin muuttui herraksi, hidalkoksi ja vielä urheilullisesti ajavaksi...

• vanhemman

eli -99 A6 quattro dieselin tammikuussa. Hienoa, hiljaista ja tasaista kyytiä on. Kovasti ovat työ- ja muutkin kaverit kehuneet tyyliin "no nyt on auton mallia" jne. Tuo Audi on ensimmäinen premium-autoni; lähes kaikki "tavalliset" merkit onkin tullut jo kokeiltua. Varmuudella seuraavatkin autot tulevat olemaan premiumeja, merkistä en vielä tiedä.

Kokemukset 25 tkm:n jälkeen ovat pääasiassa hyviä. Todella paljon odotin ja paljon myös ovat odotukset täyttyneet. Helpompi on luetella pettymykset: mökkitiellä matala maavara, hiukan liian kovat istuimet ja väri (sininen, saisi olla tummemman sininen tai esim. musta).

Harmittaa ainostaan se, että aikaisemmin en tajunnut ostaa premiumia, (vaikka tällaista vanhempaakin) sen verran suuri ero noihin halvempiin on (toki myös hinnassa). Yhtenä vaihtoehtona oli uusi samanhintainen bensa-auto ja koeajoin niitäkin kolme eri merkkiä. Nyt ymmärrän hyvin miksi jotkut autot maksavat enemmän kuin toiset. Se ero ei todellakaan ole missään mielikuvissa vaikka jotkut tällä palstalla yrittävät epätoivoisesti niin väittääkin.

• mielikuvissa

ei sitä kukaan tosissaan väitä täällä. ne väittävät, jotka eivät ole kokeilleet, tai pystyneet kokeilemaan. siksi nauran sellaisille ihmisille. saan paljon nauruja tältä palstalta ja itsetuntoni nousee kohisten kun mietin millaiset rääpäleet noita kommentteja kirjoittelee. ilmeisesti sellaiset, joita potkitaan snakarilla joka viikonloppu.

• -Sinivuokko
        mielikuvissa kirjoitti:

ei sitä kukaan tosissaan väitä täällä. ne väittävät, jotka eivät ole kokeilleet, tai pystyneet kokeilemaan. siksi nauran sellaisille ihmisille. saan paljon nauruja tältä palstalta ja itsetuntoni nousee kohisten kun mietin millaiset rääpäleet noita kommentteja kirjoittelee. ilmeisesti sellaiset, joita potkitaan snakarilla joka viikonloppu.

Sinäkö potkit helgamummun snagarikiskan jonossa viikonvaihteessa.
        Olemme jäljilläsi vätys.

• Minä Vaan

kyselen, että mitä merkkejä ja malleja sitten koeajoit ja mitä siinä Audissa oli parempaa tai huonompaa? Oletko ottanut huomioon kaikki kustannukset mitä tulee vanhassa autossa? Oletko nyt Audi-"fani"?

• vanhempaan
        Minä Vaan kirjoitti:

kyselen, että mitä merkkejä ja malleja sitten koeajoit ja mitä siinä Audissa oli parempaa tai huonompaa? Oletko ottanut huomioon kaikki kustannukset mitä tulee vanhassa autossa? Oletko nyt Audi-"fani"?

Audiin vaihtanut. Siis minä koeajoin uuden Toyota Corollan; talvella koeajoin, olipa levoton ja huono auto ajaa. En olisi ostanut muutenkaan ulkonäön takia, olipahan joku vertailupohja koska on eniten myyty auto Suomessa. Koeajoin myös Skoda Octavian, tasapainoinen kaikilta ominaisuuksiltaan. Samoin Ford Focuksen. Se oli hyvä ajaa ja hyvännäköinen. Koeajoin myös Peugeot uuden 407:n, liian kallis ja pieni sisätiloiltaan, Peugeot 307 farkun (kaverin auto, vuoden vanha), hiukan meluisa ja aika huonot varusteet sekä kaverin Mersun, olikohan -99 270 CDI tuo malli. Mersu oli hyvä. Koeajoin myös -99 A6 2.8 -bensa-audin. Se oli automaatti eikä suorituskyky tuntunut niin hyvältä mitä kuvittelin. Myyjän puheet polttoaineen kulutuksesta myös hirvittivät. Viimeinen koeajettava olikin tuo nykyinen Audi.

• vester

on ostaa 5 vuotta vanha auto???

• Jurso

Mitä järkeä ostaa uudempi? Sehän on vielä Suomen autokantaa nuorentava yksilö. Keski-ikähän on noin 11 vuotta.

• stressierkki
        Jurso kirjoitti:

Mitä järkeä ostaa uudempi? Sehän on vielä Suomen autokantaa nuorentava yksilö. Keski-ikähän on noin 11 vuotta.

on jo noin vanhoihin penkkeihin päästetty.
        Otitko myös vaimosi käytettynä ja vanhana?

• vanhempaan

Audiin vaihtanut tässä nyt vastaa, että kun samalla hinnalla ei saa mieleistään uutta. Tuossa samassa ketjussa olenkin jotain vastaillut.

• Vaimon
        stressierkki kirjoitti:

on jo noin vanhoihin penkkeihin päästetty.
        Otitko myös vaimosi käytettynä ja vanhana?

Pitää olla 18-vuotias vähintäänkin....

• A6V6TDIqA 2001

>>Mitä järkeä on ostaa 5 vuotta vanha auto???

• Q-Noviisi

Mulla ei yksinkertaisesti olisi rahaa ostaa uutena sellaista auto kun haluaisin. Itse asiassa en suostuisi edes laittamaan autoon niin paljon rahaa. Oma Audini 1.8Tq maksoi uutena varusteineen yli 50k ja maksoin itse siitä 5v vanhana alle 25k. En kaipaa oikeastaan mitään siihen lisää, 205hp/330Nm (n. 7s. 0-100km/h), sportpenkit/alusta ja neliveto. Auto on sisältä kuin uusi edelleen, ainoastaan konepellin kiveniskemät kertovat iästä.

• järkeä

Olen samaa mieltä, ei mitään tolkkua! Kyllä auton pitää olla 6-7 vuotta vanha, jotta sen saa järkihinnalla.

• audi premiumia?;)

kerrotko tarkemmin mikä on sitä premiumia, mulla laukes audista kon, maahantuoja vetöytyi kuoreensa, huoltoliike kiistää etc.. mun mielstä suomeksi paskaa paketissa!

• audiin tyytyväinen

sunkin pitäis jo tajuta että vuoden -82 audissa ei sentään ole takuuta.....herää pahvi.

• herätys

Moi olisit säästänyt ja uuden ostanut.Ties mikä hintti sunkin auton penkillä on runkannut.Ei muuta kun hyvää joulua ja uuttavuotta.

• ostajasta

VAihdoin uudemman japsin vanhaan audiin, mukavampi on ajaa ja laatua huokuu mutta missähän sitä kannattaa huollattaa? En viitsisi vanhusta enää audicenteriin viedä. Eli hyvät huoltopaikkavinkit helsingissä otetaan vastaan.

• hjuva_

Sellainen kuin Leppäsuon huoltokorjaamo Hgin keskustassa. Toimii musta kuin merkkihuolto, mutta ehkä 25-30 % edukkaammin.

• uusi!!!

Heh...ehkä se vielä oston jälkeen hymyilyttää ajella kohta 6-vuotiaalla ja toisten kuluttamalla premiumilla, vaan hymy yleensä näillä kavereilla hyytyy kun tulee eka isompi vika tai kuluvan osan vaihto. Quattrossakin jos voimansiirron osa hajoaa niin ei satasella korjata, ja koneen elektroniikka on kallista korjata aina. Ja kun ei takuuta ole niin itse maksat. Ja koskaan et voi olla varma miten autoa on ekat kilometrit kohdeltu ja onko se taitavasti kolarikorjattu.

Itse arvostan UUTTA Audia, hienoja autoja, vaan en tavan palkansaajana ota riskiä käytetyn osalta. Koska ostovoimani ei riitä isoon Audiin, enkä perus A3:sta 1,6-mopokoneella tykkää, niin ajelen mieluummin upouudella VW Golf 1,4 TSI:llä, sain se 2 viikkoa sitten. Olen tyytyväinen.

• Q-Noviisi

Nuo quottron ongelmat on huuhaata. Toimivat hienosti ilman ongelmia niinkin vanhoissa kuin 100, 200 ja 90 malleissa. Sähköongelmat ovat kyllä totta mutta AUTO ON KULUTUSTAVARA, ja niin siihen tulee suhtautua. Ja hintaerolla uuden ja käytetyn välillä korjaa hemmetin paljon ongelmia.

• Q-Noviisi

Onnea uudelle autollesi. On vain tosiasia, että auto täysin uudenlaisella tekniikalla, ensimmäiset tuotantokappaleet, kärsivät aina lapsivioista. Vaikka korjaukset menevätkin takuuseen niin korjaamolla juokseminen kypsyttää. Olen joskus valitettavasti omistanut silloin uuden G-mallin Opel Astran juuri kun se tuli markkinoille, tuloksena 13 korjaamokäytiä kahdessa vuodessa... hiukan suunnitteluvirheitä. Opel vaihtui parivuotta käytettyyn 1.8T Passattiin ja siihen loppuivat ongelmat.

• kuin uusi

Isäni peri -96-mallisen aanelkun lähisukulaiseltaan kuolemantapauksen johdosta. Auto ollut sukulaisnaisella uudesta alkaen, ajettu n. 80 tkm, ulkokuoressa pari mitätöntä naarmua ja sisätilat aivan kuin uudessa, ei naarmuja eikä potkimisjälkiä, ei mitään. Ei ole rääkätty, alusta tiukka eikä välyksiä, kone käy tasaisen hiljaa jne, nyt hän ajellut sillä vuoden päivät ja ei mitään probleemia. Täytyy sanoa että vaikka on edellistä korimallia niin laadun ja mukavuuden aistii tuostakin, kun vertaan omaan uuteen -06 pikkuautooni. Alkoi mullakin ajatus muuttumaan siten että muutaman vuoden päästä vois harkitakkin käytettyä Audia jos nyt yleensä siinä vaiheessa enää polttomoottoriautoilla on järkeä ajaa (öljykriisi tms)...

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kuka paiskasi vauvan betoniin Oulussa?

Nimi esiin.....
      Oulu
      92
      5951
    2. Riikan kukkaronnyöri on umpisolmussa

Kulutus ei lähde liikkeelle, koska kansalaiset eivät usko, että: – työpaikka säilyy – tulot eivät romahda – talous ei h
      Maailman menoa
      80
      4772
    3. Tanskan malli perustuu korkeaan ansioturvaan

Ja vahvoihin työllisyys- ja kotoutumispalveluihin. Suomessa Riikka on leikannut juuri näitä: palkkatukea, työttömyysturv
      Maailman menoa
      95
      3017
    4. Epäily: Räppäri yritti tappaa vauvansa.

https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/epaily-mies-yritti-tappaa-vauvansa/9300728 Tämä on erittäin järkyttävä teko täysin p
      Maailman menoa
      26
      2790
    5. Anteeksipyyntöni

Jätän tähän anteeksipyyntöni sinulle, koska en voi sanoa sitä missään muuallakaan. Pyydän anteeksi, jos purkamani tuska
      Järki ja tunteet
      26
      2065
    6. Sydämeni valtiaalle

En täältä aio asioita kysellä. Haluan tuoda tiedoksesi, että pohjimmiltani en ihmisiä tahdo satuttaa ja ajattelen muiden
      Ikävä
      119
      1496
    7. Mikseivät suomalaiset kuluta? istutaan vaan säästötilirahojen päällä..

...Ihan haluamalla halutaan että maa menee konkurssiin? Ihan käsittämätöntä, ennätymäärät säästöjä sekä konkursseja sam
      Maailman menoa
      335
      1057
    8. Oletko tyytyväinen

Tämän hetkiseen tilanteeseenne? Odotatko, että lähennytte vai yritätkö päästä yli ja eteenpäin?
      Ikävä
      85
      1028
    9. Jos oikeasti haluat vielä

Tee mitä miehen täytyy tehdä ja lähesty rohkeasti 📞 laita vaikka viestiä vielä kerran 😚
      Ikävä
      125
      960
    10. Eihän se tietysti minulle kuulu

Mies, mutta missä olet? 🤨 😠
      Ikävä
      48
      764
    Aihe