Mitä on myllytys?

..i..

Olis tarkoitus maalata vanha HT-vene törmäyslistan alapuolelta kokonaan. Ilmeiseti myrkkymaali lähtee parhaiten ihan hiomalla / kaapimalla ja käyttämällä apuna jotain myrkkymaalinpoistajaa, mutta kyljet onkin sitten vähän haastavampi. Millä kyljistä vesirajan yläpuolella saa hyvät, kun on jo joku kertaalleen maalannut?

Mitä tämä "myllytys" on, jos monessa vanhassa viestissä puhuttiin?

9

2801

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • jerry g

      Myllytyksellä tarkoitetaan koneellista kiillotusta, jossa pintaa hiotaan tarkoitukseen sopivalla koneella ja hiontatahnoilla.

      • Vili

        Eli hommaat porakoneeseen kiinnitettävän lammasnahka hiomakiekon.On olemassa kiilloituskoneita,mutta niitten kierrosluku on liian pieni,ne on tarkoitettu kiilloitukseen,porakoneessa saat säädettyä kierrokset sopiviksi.Yhden käden rälläkkä olisi mainio käsittelyvyyden takia,mutta kun on kierroskone niin tuppaa kuumenemaan ajan myöytä ja ankkurin palo on mahdollinen.Aineeseen,Farecla no:6 ja ei mitään muuta.Rätti kosteaksi ja ainetta päälle ja eikun hiomaan.Vesipesu ja päälle vaha.Naapuri ei millään usko että veneen vuosimalli on -77.
        Nyt tulee varmaankin joku vitun sir BB ja sanoo,ei se silleen tehdä,mutta tee se silleen niin hyvä tulee.


      • myllytys ohjeet
        Vili kirjoitti:

        Eli hommaat porakoneeseen kiinnitettävän lammasnahka hiomakiekon.On olemassa kiilloituskoneita,mutta niitten kierrosluku on liian pieni,ne on tarkoitettu kiilloitukseen,porakoneessa saat säädettyä kierrokset sopiviksi.Yhden käden rälläkkä olisi mainio käsittelyvyyden takia,mutta kun on kierroskone niin tuppaa kuumenemaan ajan myöytä ja ankkurin palo on mahdollinen.Aineeseen,Farecla no:6 ja ei mitään muuta.Rätti kosteaksi ja ainetta päälle ja eikun hiomaan.Vesipesu ja päälle vaha.Naapuri ei millään usko että veneen vuosimalli on -77.
        Nyt tulee varmaankin joku vitun sir BB ja sanoo,ei se silleen tehdä,mutta tee se silleen niin hyvä tulee.

        Joo unohda porakone, faregla, rälläkkä ja koko ohje jos et halua pilata venettäsi. Kiillotukseen on näköjään monia tapoja, tee se itse ja ammattilaiset. Kiiltävää saa varmasti monella tavalla. Oikea myllytys kone ei ole porakone eikä rälläkkä vaan semmoinen mistä saa säädettyä kierroksia, edelleen muistutan että siinä eräässä venemestarin numerossa oli hyvä ja tyhjentävä artikkeli aiheesta, en muista numeroa. Lue toi niin ei tarvitse väitellään uudestaan.http://keskustelu.suomi24.fi/show.fcgi?category=111&conference=668&posting=22000000015069867


      • sdgsgsgsg
        myllytys ohjeet kirjoitti:

        Joo unohda porakone, faregla, rälläkkä ja koko ohje jos et halua pilata venettäsi. Kiillotukseen on näköjään monia tapoja, tee se itse ja ammattilaiset. Kiiltävää saa varmasti monella tavalla. Oikea myllytys kone ei ole porakone eikä rälläkkä vaan semmoinen mistä saa säädettyä kierroksia, edelleen muistutan että siinä eräässä venemestarin numerossa oli hyvä ja tyhjentävä artikkeli aiheesta, en muista numeroa. Lue toi niin ei tarvitse väitellään uudestaan.http://keskustelu.suomi24.fi/show.fcgi?category=111&conference=668&posting=22000000015069867

        http://keskustelu.suomi24.fi/show.fcgi?category=111&conference=668&posting=22000000015069867


      • jerry g
        Vili kirjoitti:

        Eli hommaat porakoneeseen kiinnitettävän lammasnahka hiomakiekon.On olemassa kiilloituskoneita,mutta niitten kierrosluku on liian pieni,ne on tarkoitettu kiilloitukseen,porakoneessa saat säädettyä kierrokset sopiviksi.Yhden käden rälläkkä olisi mainio käsittelyvyyden takia,mutta kun on kierroskone niin tuppaa kuumenemaan ajan myöytä ja ankkurin palo on mahdollinen.Aineeseen,Farecla no:6 ja ei mitään muuta.Rätti kosteaksi ja ainetta päälle ja eikun hiomaan.Vesipesu ja päälle vaha.Naapuri ei millään usko että veneen vuosimalli on -77.
        Nyt tulee varmaankin joku vitun sir BB ja sanoo,ei se silleen tehdä,mutta tee se silleen niin hyvä tulee.

        No Vili voi minun puolestani myllyttää vaikka sauvasekoittajallaan. Kunnon kiillotuskoneessa on säädettävät kierrokset ja 2500 r/min on jo sellainen vauhti, että tahnat palaa kiinni. Tarkoituseen tehty kone jaksaa vääntää hiljaisemmilla kierroksilla riittävästi. Itse olen myllytyshommia tehnyt ammatikseni viimeiset parikymmentä vuotta pääsääntöisesti autoja, mutta on siinä ajassa useampia veneitäkin ollut. Uskoisin tietäväni, mistä puhun.


      • Vili
        jerry g kirjoitti:

        No Vili voi minun puolestani myllyttää vaikka sauvasekoittajallaan. Kunnon kiillotuskoneessa on säädettävät kierrokset ja 2500 r/min on jo sellainen vauhti, että tahnat palaa kiinni. Tarkoituseen tehty kone jaksaa vääntää hiljaisemmilla kierroksilla riittävästi. Itse olen myllytyshommia tehnyt ammatikseni viimeiset parikymmentä vuotta pääsääntöisesti autoja, mutta on siinä ajassa useampia veneitäkin ollut. Uskoisin tietäväni, mistä puhun.

        Tämä on minun tapa. Pajassani on parikin kappaletta sähkökäyttöisiä kiiloituskoneita ja paineilmakäyttöinen epäkesko hiomakone.Jos myllytän auton missä on pelkästään sileätä peltiä,käytän niitä.Vene on eri asia.Olen yrittänyt kaikilla näillä koneilla huonolla tuloksella.Tarkoitus on saada koko vene uutta vastaavaksi,eikä vain suorat pinnat.Se väite että porakoneella pilaa veneen osoittaa ettei miehellä ole kokemusta veneenmyllytyksestä. Sauvasekoitin voi olla mainio apuväline kun myllyttää wc:ilmastointiputken sisäpuolelta.


      • jerry g
        Vili kirjoitti:

        Tämä on minun tapa. Pajassani on parikin kappaletta sähkökäyttöisiä kiiloituskoneita ja paineilmakäyttöinen epäkesko hiomakone.Jos myllytän auton missä on pelkästään sileätä peltiä,käytän niitä.Vene on eri asia.Olen yrittänyt kaikilla näillä koneilla huonolla tuloksella.Tarkoitus on saada koko vene uutta vastaavaksi,eikä vain suorat pinnat.Se väite että porakoneella pilaa veneen osoittaa ettei miehellä ole kokemusta veneenmyllytyksestä. Sauvasekoitin voi olla mainio apuväline kun myllyttää wc:ilmastointiputken sisäpuolelta.

        Siis, en ole väittänyt, että porakoneella pilaa veneen ja veneen kiillotuksesta on minulla kokemusta kymmenien vieraiden ja parin oman osalta. Epäilenpä, että et ole koskaan käsissäsi pitänytkään kunnon kiillotuskonetta, kun väität että sillä ei voi venettä kiillottaa. On se kone sitten mikä tahansa, ei sillä joka paikkaan pääse ja sitten otettava mielikuvitus apuun. Ja jos nyt aletaan autoja ja veneitä vertailemaan, niin löytyy niistä autoista muutakin kuin sileätä peltiä. Voit varmistua asiasta tarkkailemalla vaikka oman autosi etupuskuria. Vai onko niin, että autossasi et niistä vaikeammista paikoista niin piittaa? Minulla on sen verran ammattiylpeyttä, että joka kohta käydään läpi niin autossa kuin veneessäkin.


      • semmonen vitun iso
        jerry g kirjoitti:

        Siis, en ole väittänyt, että porakoneella pilaa veneen ja veneen kiillotuksesta on minulla kokemusta kymmenien vieraiden ja parin oman osalta. Epäilenpä, että et ole koskaan käsissäsi pitänytkään kunnon kiillotuskonetta, kun väität että sillä ei voi venettä kiillottaa. On se kone sitten mikä tahansa, ei sillä joka paikkaan pääse ja sitten otettava mielikuvitus apuun. Ja jos nyt aletaan autoja ja veneitä vertailemaan, niin löytyy niistä autoista muutakin kuin sileätä peltiä. Voit varmistua asiasta tarkkailemalla vaikka oman autosi etupuskuria. Vai onko niin, että autossasi et niistä vaikeammista paikoista niin piittaa? Minulla on sen verran ammattiylpeyttä, että joka kohta käydään läpi niin autossa kuin veneessäkin.

        lattiankillotuskone ja muutama kaveri siihen avuks, paremmin toimii jos käännät veneen kyljelleen.


      • jerry g
        semmonen vitun iso kirjoitti:

        lattiankillotuskone ja muutama kaveri siihen avuks, paremmin toimii jos käännät veneen kyljelleen.

        Ei minun tarvitse, koska omistan kunnollisen kiillotuskoneen, jota osaan käyttää.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mikä on loppuelämäsi suunnitelma

      Kaivattuasi kohtaan? Olet päättänyt jotain?
      Ikävä
      112
      1236
    2. Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun

      ...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa
      Ikävä
      120
      1111
    3. Uskaltaisitko vielä

      Lähestyä vai et kaivattuasi?
      Ikävä
      138
      1003
    4. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      98
      833
    5. "Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut

      Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten
      Maailman menoa
      308
      792
    6. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      82
      704
    7. Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:

      Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap
      Iisalmi
      54
      626
    8. Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen

      Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist
      Ikävä
      49
      609
    9. Lienee aika luopua siitä kaikesta

      mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j
      Ikävä
      64
      592
    10. Mitä toivot

      Kaivattusi suhteen?
      Ikävä
      75
      514
    Aihe