Hiivatulehdus ja kuukautiset

ywonnne

Hei! Voiko hiivatulehduksen takia menkat jäädä tulematta tai tulla myöhässä? Minulla on kuukautiset kohta jo viikon myöhässä, vaikka yleensä ovat kovin säännölliset. Raskauden mahdollisuus on olemassa, joskin hyvin pieni koska ollaan huolellisesti käytetty ehkäisyä, mutta eihän sekään aina riitä. Tein testin kolme päivää sen jälkeen kun menkkojen piti alkaa ja negaa näytti. Kuukautisia vaan ei kuulu, mutta rinnat on hieman arat. Minulla oli hiivatulehdus, johon otin reseptilääkkeen 1-2 viikkoa sitten. *huokaus*

8

12818

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • saara.

Ei. Siis eivät voi menkat hiivasienitulehduksen takia jättää tulematta.

Viikko ei ole vielä kovinkaan suuri myöhästys. Oletko kenties stressaantunut tai laihdutuskuurilla? Ne voisivat aiheuttaa myöhästymistä.

Rintojen arkuus johtuu varmaan siitä, että kuukautiset ovat tuloillaan.

Odottele rauhassa. Eivätköhän ne kohta ala.

• Ywonnne

Laihdutuskuurilla en ole, mutta vähemmästäkin tässä stressaantuu kun ne ei ala. En haluaisi lasta vielä moneen vuoteen, minulle on kuitenkin itsestään selvää, että pidän sen jos olen raskaana. Mullistuuko elämä vai ei...

• Ywonnne
        Ywonnne kirjoitti:

Laihdutuskuurilla en ole, mutta vähemmästäkin tässä stressaantuu kun ne ei ala. En haluaisi lasta vielä moneen vuoteen, minulle on kuitenkin itsestään selvää, että pidän sen jos olen raskaana. Mullistuuko elämä vai ei...

Tulihan ne sitten lopulta, 6 päivää myöhässä. Viimeksi menkat on heittänyt näin paljon joskus teininä. Vastaisuuden varalle on tietysti hyvä tietää, että joskus voi käydä näinkin, ettei heti ala tuolla tavalla panikoimaan...(vaikka kyllä mä kuitenkin alan)

• haukiii

en tiiä onko mulla hiivatulehdus`? on kuitenkin tullut kellertävää `valkovuotoa´ olen aika nuori eikä kuukautiset ole vielä alkanut, toivon että joku auttaisi minua! pitäisikö minun ottaa yhteyttä lääkäriin???

• haukiii
        haukiii kirjoitti:

en tiiä onko mulla hiivatulehdus`? on kuitenkin tullut kellertävää `valkovuotoa´ olen aika nuori eikä kuukautiset ole vielä alkanut, toivon että joku auttaisi minua! pitäisikö minun ottaa yhteyttä lääkäriin???

olen niin epä varma jne.... jos juku mua vois auttaa niin olisin todella , paljon kiitollinen

• tietohiiri
        haukiii kirjoitti:

olen niin epä varma jne.... jos juku mua vois auttaa niin olisin todella , paljon kiitollinen

haukiii
        minulla on sama juttu kuin sinulla, minulla on tullut myös vähän kellertävää vuotoa mutta minä luin yhdeltä sivulta että jos on hiivatulehdus niin mitä kannattaa tehdä koton. kun ensin kannattaa kuullemma kokeilla kotikonsteja jos ei aut niin kannattaa ottaa yhteyttä lääkäriin.

mutta tässä pätkässä on asiat mitä kannattaa tehdä.

Joskus hiivatulehdus voi hävitä itsekseen, mutta ei aina. Sille on myös ominaista uusiutua joillakin usein, joillakin harvemmin. Kannattaa poistaa kaikki tekijät, jotka aiheuttavat sukuelinten hankausta ja ärsytystä, kuten esimerkiksi tiuhat yhdynnät ja alapesut saippualla. Tiukkojen vaatteiden sijaan kannattaa käyttää löysiä vaatteita ja vaihtaa stringit vähemmän hankaaviin alushousuihin.
        Anna alavartalolle ilmakylpyjä, eli esimerkiksi nuku ilman pikkuhousuja. Vältä hauduttavia pikkuhousunsuojia.
        Intiimialueen pesuun tulee käyttää pelkkää vettä tai intiimipesuun tarkoitettuja pesuaineita, joiden Ph on alle 5. Ärtynyttä ja kutiavaa ihoa voi hoitaa perusvoiteella tai ihoöljyllä.
        Myös suun kautta nautittavat maitohappobakteereja sisältävät tuotteet (Asidofilus-, Gefilus-, ja Bifilustuotteet) puolustavat kehon omaa bakteerikantaa, mutta tutkittua näyttöä asiasta on niukalti. Voit myös lisätä ruokavalioosi jotain hapanta kuten puolukkaa tai maustamatonta jogurttia.

olen itse aloittanut toimenpiteet

• Chardonnay

Hiivatulehdus lähtee ainoastaan lääkkeellä jota saa ilman reseptiä apteekistä, turhaa ees kokeilla mitää "kotikonsteja" ku marssii vaan apteekkiin ja ottaa pillerin nassuun ni seuraavana päivänä koko setti on ohi :)

Hiiva tarttuu myös seksissä mieheen, eli ei seksiä!

• BBT1

Voi apua. Kyllä hiivan saa usein talttumaan ilman lääkettäkin.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kumpi vetoaa enemmän sinuun

Kaivatun ulkonäkö vai persoonallisuus? Ulkonäössä kasvot vai vartalo? Mikä luonteessa viehättää eniten? Mikä ulkonäössä?
      Ikävä
      97
      2008
    2. Ei se mene ohi ajan kanssa

Näin se vaan on.
      Ikävä
      98
      1468
    3. Tavoitteeni onkin ärsyttää

Sua niin turhaudut ja unohdat koko homman
      Ikävä
      112
      1177
    4. Tunnistebiisi

Laita joku tunnistebiisi, niin tiedän ett oot täällä ja kaipaat ehkä mua
      Ikävä
      76
      1067
    5. Taidat tykätä linnuista paljon

Mikä on sun lemppari ☺️😉🥹🦢🐦‍⬛🦉🦜🦚
      Ikävä
      121
      1062
    6. Okei nyt mä ymmärrän

Olet siis noin rakastunut, se selittää. Onneksesi tunne on molemminpuolinen 😘
      Ikävä
      57
      903
    7. Miks käyttäydyt noin?

Välttelet kaikkia kohtaamisia...
      Ikävä
      51
      867
    8. Olen huolissani

Että joku päivä ihastut/rakastut siskooni. Ja itseasiassa haluaisin, ettei hän olisi mitenkään sinun tyyppiäsi ja pitäis
      Ikävä
      58
      836
    9. Ei sun tarvi jännittää enää

en yritä enää mitään. Tiedän että olin mauton ja sössin kaiken.
      Ikävä
      36
      812
    10. Minkälainen ääni mulla on mies

Sinun mielestä?
      Ikävä
      33
      723
    Aihe