Mistä mahtaa johtua?

nellero

Minulla on 2 palettikalaa, kun parikalojahan nuo lienee..aluksi kalat tulivat ihan hyvin toimeen keskenään, mutta nyt toinen palettikaloistani näykkii toista niin, että sen pyrstö ja muutkin evät ovat ihan riekaleina..ja se on menettänyt värinsä. Toinen se vaan komeilee akvaariossa!! Mistä tämä johtuu ja voisko asialle tehdä jotain?

4

438

Vastaukset 4

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • fish KING

Eihän ne vaan oo molemmat koiraita?

Kuvaile akvaariosi kasvillisuutta, piiloja, ahvenien reviirejä?
      Akvaarion kokokin voisi auttaa, ehkä muu kalastokin mutta ei ole pää asia tässä keississä.

• nellero

Molemmat ovat naaraita, akvaariossani on paljon kasveja..siellä on laivanhylky ja ruukku jolle toinen palettikaloistani on omistautunut. En tiedä mitä tarkoitat ahvenien reviireillä, mutta koko on 140 l. ja kaloja minulla on: 6 raitanuoliaista, 6 kuparitetraa, 3 kardinaalia, 6 kiilakylkeä, 2 palettikalaa, 1 täpläpartamonni ja leväbarbi (tiedän että se tarvitsisi isomman altaan joten ÄLÄ huomauta!)

• fish KING
        nellero kirjoitti:

Molemmat ovat naaraita, akvaariossani on paljon kasveja..siellä on laivanhylky ja ruukku jolle toinen palettikaloistani on omistautunut. En tiedä mitä tarkoitat ahvenien reviireillä, mutta koko on 140 l. ja kaloja minulla on: 6 raitanuoliaista, 6 kuparitetraa, 3 kardinaalia, 6 kiilakylkeä, 2 palettikalaa, 1 täpläpartamonni ja leväbarbi (tiedän että se tarvitsisi isomman altaan joten ÄLÄ huomauta!)

Ne on niin agressiivisia luonteeltaan että paras olis teettää niille paljon piiloja kumpaankin päätyyn akvaariota,eipä tuossa oikein muuta voi tehä.

Parikalana tarkoitetaan saman lajin kummankin sukupuolen edustajaa jolloin samassa akvaariossa suositellaan pidettävän sekä koirasta että naarasta yksin kappalein.
        Silloinkaan ei voi olla varma rauhan säilymisestä kun ahvenista on kyse.

Mites kun sulla on noita raita nuoliaisia niin onko sulla kierteisiä akvaariossa joista raidat pitää huolen ettei populaatio pääse räjähtämään käsiin vai millä ruokita nuoliaisia?

Leväbarbista ei tule huomautusta vaikka se vaatisi lajikumppaneita puoli tusinaa vielä lisää ja pari metriä pitkän akvaarion.

• .nellero
        fish KING kirjoitti:

Ne on niin agressiivisia luonteeltaan että paras olis teettää niille paljon piiloja kumpaankin päätyyn akvaariota,eipä tuossa oikein muuta voi tehä.

Parikalana tarkoitetaan saman lajin kummankin sukupuolen edustajaa jolloin samassa akvaariossa suositellaan pidettävän sekä koirasta että naarasta yksin kappalein.
        Silloinkaan ei voi olla varma rauhan säilymisestä kun ahvenista on kyse.

Mites kun sulla on noita raita nuoliaisia niin onko sulla kierteisiä akvaariossa joista raidat pitää huolen ettei populaatio pääse räjähtämään käsiin vai millä ruokita nuoliaisia?

Leväbarbista ei tule huomautusta vaikka se vaatisi lajikumppaneita puoli tusinaa vielä lisää ja pari metriä pitkän akvaarion.

Ei mulla ole kyllä ollut kierteisiä mikäli tarkoitat kotiloita..vai?

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Haapaveden upea kurvikuningatar

No nyt on kyllä mahtava uutinen että Haapaveden rohkea ja toimelias nainen ja yrittäjä on päässyt finaaliin kurvikuninga
      Haapavesi
      106
      1374
    2. Uskaltaisitko ihana nuorempi nainen lähettää

WhatsApp -viestiä, jos sulla on mun numero. Olisin ihan haltioitunut... Tykkään ja kaipaan ❤️❤️
      Ikävä
      91
      807
    3. Sinulle viestiä

Me sitten oikeasti tutustutaan ensin!!
      Ikävä
      54
      706
    4. Meinasi nainen mennä pasmat sekaisin

Rupesin vapisemaan, kun huomasin sinut. Mutta sain sentään juuri ja juuri koottua itseni, etten ihan häpäissyt itseäni.
      Ikävä
      35
      701
    5. Suomi meni ihan itse sössimään peruskoulunsa

Nyt syytellään maahanmuuttoa, vaikka ihan itse lopetettiin vaatimaan oppilailta koulunkäynnin tarkoitus eli opiskelu ja
      Maailman menoa
      124
      614
    6. Lidilikö Suomussalmelle

Tännekki Lidili. Loppus tuo kiskominen näillä jäljellä olevilla. K-Market ihan sikakallis ja hyvin ylimieliset omistajat
      Suomussalmi
      30
      561
    7. Tuli paha mieli miten kaikki meni meillä

Harmittaa myönnän sen, kun molemmilla oli selvästi toiveita ennen kuin sukset meni ristiin. Olen jäässä. 😔
      Ikävä
      31
      527
    8. Upeaa Google!

Kohta on töitä tarjolla kaikille! Suomen taloushistorian suurin investointi ja Kajaani mainittu! Sähkö kyllä riittää, tö
      Kajaani
      187
      527
    9. Ei makeat pimut sytytä

sen jälkeen kun on nähnyt sinut. Olet vain ihastus vailla vertaa. Kun sinut tuntee muut eivät tunnu miltään. Tajuatko ol
      Ikävä
      32
      526
    10. Mitä sä teet

Juuri nyt?
      Ikävä
      61
      520
    Aihe