Mistä mahtaa johtua?

nellero

Minulla on 2 palettikalaa, kun parikalojahan nuo lienee..aluksi kalat tulivat ihan hyvin toimeen keskenään, mutta nyt toinen palettikaloistani näykkii toista niin, että sen pyrstö ja muutkin evät ovat ihan riekaleina..ja se on menettänyt värinsä. Toinen se vaan komeilee akvaariossa!! Mistä tämä johtuu ja voisko asialle tehdä jotain?

4

346

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • fish KING

Eihän ne vaan oo molemmat koiraita?

Kuvaile akvaariosi kasvillisuutta, piiloja, ahvenien reviirejä?
      Akvaarion kokokin voisi auttaa, ehkä muu kalastokin mutta ei ole pää asia tässä keississä.

• nellero

Molemmat ovat naaraita, akvaariossani on paljon kasveja..siellä on laivanhylky ja ruukku jolle toinen palettikaloistani on omistautunut. En tiedä mitä tarkoitat ahvenien reviireillä, mutta koko on 140 l. ja kaloja minulla on: 6 raitanuoliaista, 6 kuparitetraa, 3 kardinaalia, 6 kiilakylkeä, 2 palettikalaa, 1 täpläpartamonni ja leväbarbi (tiedän että se tarvitsisi isomman altaan joten ÄLÄ huomauta!)

• fish KING
        nellero kirjoitti:

Molemmat ovat naaraita, akvaariossani on paljon kasveja..siellä on laivanhylky ja ruukku jolle toinen palettikaloistani on omistautunut. En tiedä mitä tarkoitat ahvenien reviireillä, mutta koko on 140 l. ja kaloja minulla on: 6 raitanuoliaista, 6 kuparitetraa, 3 kardinaalia, 6 kiilakylkeä, 2 palettikalaa, 1 täpläpartamonni ja leväbarbi (tiedän että se tarvitsisi isomman altaan joten ÄLÄ huomauta!)

Ne on niin agressiivisia luonteeltaan että paras olis teettää niille paljon piiloja kumpaankin päätyyn akvaariota,eipä tuossa oikein muuta voi tehä.

Parikalana tarkoitetaan saman lajin kummankin sukupuolen edustajaa jolloin samassa akvaariossa suositellaan pidettävän sekä koirasta että naarasta yksin kappalein.
        Silloinkaan ei voi olla varma rauhan säilymisestä kun ahvenista on kyse.

Mites kun sulla on noita raita nuoliaisia niin onko sulla kierteisiä akvaariossa joista raidat pitää huolen ettei populaatio pääse räjähtämään käsiin vai millä ruokita nuoliaisia?

Leväbarbista ei tule huomautusta vaikka se vaatisi lajikumppaneita puoli tusinaa vielä lisää ja pari metriä pitkän akvaarion.

• .nellero
        fish KING kirjoitti:

Ne on niin agressiivisia luonteeltaan että paras olis teettää niille paljon piiloja kumpaankin päätyyn akvaariota,eipä tuossa oikein muuta voi tehä.

Parikalana tarkoitetaan saman lajin kummankin sukupuolen edustajaa jolloin samassa akvaariossa suositellaan pidettävän sekä koirasta että naarasta yksin kappalein.
        Silloinkaan ei voi olla varma rauhan säilymisestä kun ahvenista on kyse.

Mites kun sulla on noita raita nuoliaisia niin onko sulla kierteisiä akvaariossa joista raidat pitää huolen ettei populaatio pääse räjähtämään käsiin vai millä ruokita nuoliaisia?

Leväbarbista ei tule huomautusta vaikka se vaatisi lajikumppaneita puoli tusinaa vielä lisää ja pari metriä pitkän akvaarion.

Ei mulla ole kyllä ollut kierteisiä mikäli tarkoitat kotiloita..vai?

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mitä ominaisuutta arvostat eniten hänessä?

Ihastuksessasi, rakkautesi kohteessa
      Ikävä
      156
      2677
    2. Miksi mies kääntyy poispäin

Ja teeskentelee, ettei näe minua, kun törmäämme vahingossa? 🫣
      Ikävä
      199
      1957
    3. Kerro kaivatustasi.

1. Minkälainen koti 2. Ammatti 3. Ulkonäkö 4. Ikä
      Ikävä
      71
      1706
    4. Kysy jotain kaivatultasi

Laita tunnisteet molemmista
      Ikävä
      92
      1638
    5. Kesä, kesä!

Veikkaan, ettet juuri nyt ikävöi minua, ehket enää koskaan? Näkemättömyys on laimentanut tunteet, ja katselet iloisena k
      Tunteet
      9
      1421
    6. Minkälaisesta seksistä

haaveilet kaivattusi kanssa?
      Ikävä
      75
      1098
    7. Kai me nainen jollain tasolla tykätään

Toisistamme kun tämä on kestänyt niin kauan
      Ikävä
      81
      1040
    8. Tarkkanäköisyys

Oon muuten pirun hyvä huomaamaan asioita! Senhän sä varmaan kyllä jo tiesitkin.
      Ikävä
      95
      1019
    9. Oletko kertonut jo muille tunteistasi?

Ystävillesi esimerkiksi? Minä en ole vielä kertonut kenellekään tästä meidän jutusta.
      Ikävä
      26
      1004
    10. Miksi sanotaan että Suomella on suuri armeija, tykistö jne.

Asioita tarkemmin seuranneet tietävät että tuolla Ukrainassa palaa kuukaudessa sen verran mitä Suomella on kokonaisuudes
      Maailman menoa
      191
      954
    Aihe