Olisko hyviä neuvoja?

-juu-

Luulen että vaimoni yritettiin raiskata firmansa pikkujouluissa. Hän ei itse sitä kertonut, mutta monet asiat viittaavat siihen. Ensinnäkin hän on ollut täysin poissa tolaltaan pikkujoulujen jälkeen. Toiseksi en ole saanut suudella enkä koskettaa häntä vaikka ennen pikkujouluja elämämme oli aivan normaalia. Kolmanneksi, kuulin että pikkujouluiltana sattui jonkinlainen "välikohtaus", jossa vaimoni oli osallisena. Aluksi luulin että se oli vaan joku typerä riita, mutta kun elämä on ollut poissa raiteiltaan jo pari viikkoa niin en usko että se oli mikään ihan tavallinen pikku riita.

Hän ei itse suostu puhumaan asiasta ollenkaan... on vain henkisesti täysin lukossa. Sanoo että ei koskaan tule kertomaan minulle mitään koko asiasta ja että minun pitäisi antaa hänelle aikaa miettiä asioita ja selvittää ajatuksensa. Ja että aika parantaa, jos parantaa. Olen itsekin aivan rikki. Haluaisin auttaa, mutta hän ei laske minua lähelleen. Olin ensin aivan paniikissa että mistä on kysymys. Vaimo suostui pitkän tivaamisen jälkeen sanomaan että kyse ei ole minusta vaan jostain mikä ei johdu minusta. Lisäksi muistin jälkeenpäin vaimoni maininneen ennen pikkujouluihin lähtöä eräästä työkaveristaan joka aina tällaisissa tilaisuuksissa (eli viinaa otettuaan) lähenteli häntä.

En tietenkään voi olla varma siitä mitä on tapahtunut... voihan kysymys olla jostain ihan muustakin. Mutta itse epäilen eniten raiskausta, raiskauksen yritystä tai sitten joku on vaan jotenkin erityisen agressiivisesti vongannut pillua häneltä.

Olisiko kenelläkään ideoita miten voisin auttaa häntä. On vaan jotenkin niin avuton olo. Haluaisin auttaa, mutta en tiedä miten. Tiedän että hän ei itse tule apua pyytämään. Annan hänelle tietysti aikaa niinkuin hän toivoo. Mutta tuntuu todella pahalta kun ei voi halata, suudella eikä lohduttaa. Rakastan häntä paljon ja haluaisin auttaa. Kysyin häneltä epätoivoissani että tykkääkö hän edes enää minusta. Siihenkin hän sanoi että ei voi valitettavasti vastata tuollaiseen kysymykseen tällä hetkellä.

Auttakaa, pliis! Mitä voin tehdä? Ajatuksia?

4

1473

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Pikkujoulupukki

Ikävä kyllä, mutta ei kuulosta siltä, että pelkästään yritettiin. Homma luultavasti tehtiin ja sitten oliko raiskaus vai humalaisen suostumus, niin siitä sitten tiedä. Jostain syystä ihmiset toilailee pikkujouluissa.

• valitettavasti

.....tuli mieleen, että vaimosi on pettänyt sinua ja nyt miettii koko elämäänsä, että haluaako jatkaa kanssasi vai ei.

Jos haluat olla varma, niin voithan petkuttaa ja sanoa vaimollesi, että "kuulin mitä teit pikkujouluissa"... jos vaimosi tosiaan teki, niin se näkyy käytöksestään ja puheistaan kun luulee jääneensä kiinni.

• surullista

Ei tarvitse enää miettiä miksei naiset uskalla kertoa miehilleen jos heille on tehty seksuaalista väkivaltaa - eiväthän he kumminkaan uskoisi ja itse ovat ainakin antaneet aihetta... hyvässä lykyssä tulee vielä turpiin pettämisestä. Surullista.

• Murskaaja

kyllä vahvasti moraaliselta krapulalta. Kyse onkin enää vain siitä, mistä tuo krapula on alkunsa saanut. En haluaisi lähteä spekuloimaan tapahtuneella jos ja kun kyseessä on pitkälti sinun ja vaimosi välinen yksityisasia, mutta teen sen silti, sillä sekä sinä että vaimosi (lainausten kautta tulkittuna) vaikutatte keskivertoa sivistyneemmältä pariskunnalta.

Jotenkin, aivan tunnepohjalta heitettynä, voisin kuvitella että kyseesessä voisi olla vaikka seuraavaa:

Vaimosi humaltuu juhlissa, samoin kenties juuri hänen mainitsemansa lähentelijä. Lähentelijä lähestyy vaimoasi pahat mielessä ja (tässä kohden kaksi vaihtoehtoa) vaimosi torjuu lähentelyt ja mies tekee vaimollesi seksuaalista väkivaltaa tai, vaimosi ei torju lähentelyjä ja juttu etenee liian pitkälle ja päättyy seksiin. Toisaalta sama kuin edellä, mutta jossain kohden vaimosi antaa ymmärtää että nyt saa riittää, mutta lähentelijä ei lopetakkaan.

Ja kaikki edellä kuvatut vaihtoehdot sopisivat tilanteeseen jossa kenties mahdollinen touhuaminen paljastuu jollekin työkavereista, ts. vaimosi ja taho X tulevat yllätetyiksi.

Fiilispohjalta luulen että paketissa olisi nyt vähän kaikkea. Vähän matkaa sallittua lähentelyä ja lopun matkaa ei niin sallittua. Kaupan päälle kukaties tuo mainittu kärähtäminen kesken puuhastelujen.

Nyt, koska luotan siihen että olet fiksu aviomies, haluan sanoa kaksi asiaa, periaatteella mies miehelle:

1. Älä missään tapauksessa jallita vaimoasi tyyliin "tiedän mitä teit pikkujouluissa".
      Hän voisi toki langeta tuohon, mutta vaikka sitten ei, pahempaa hänestä itsestään olisi kusettamisen yrityksesi. Joten vaikka nyt kirpoo, älä prässää häntä liikaa.

2. Minä olen aikoinaan seurustellut joidenkin itseäni fiksumpien naisten kanssa. Olen myös seurustellut itseäni vähemmän fiksujen naisten kanssa. Yhteistä heille on kuitenkin ollut aina se, että jos heille itselleen tapahtuu jotain tahikka he joutuvat jonninmoiseen tunne umppariin, ei tuota umpisolmua avaa enää yhtään mikään.
      Joko aukenevat itse (järjettömän ja lohduttoman pitkän ajanjakson jälkeen) tai muutoin koteloituvat sisäisesti umpeen kuin simpukat. Ja tuo edellä kerrottu on yksi niistä syistä, miksi minä en enää ole naisten kanssa sen läheisimmissä tekemisissä laisinkaan.

Toivon että asiat oikenevat ja vaimosi poikkeaa järjenvastaisesta naislogiikasta sen verran, että aukenee sinulle.
      Jos ei, niin sitten tottakai tilanne on pahempi teille kummallekin, sillä jos hän nyt pitää sinuun etäisyyttä mainitsemallasi tavalla ja tuo tilanne jatkuu liian pitkään, silloin (uskoit sitä nyt tai et) avioliittonne on koetuksella.

Tämä oli siis mieheltä miehelle.

Mutta sitten jokunen lohdun sana. Viitaten tuohon järjenvastaiseen naislogiikkaan, on asialla myös kääntöpuoli.
      Se on nimenomaan naisten tapa käsitellä itselleen vaikeita, vakavia ja paikoin järkyttäviäkin ongelmia.
      Heillä on tuo simpukka-syndrooma joka ajaa miehen kuin miehen hulluuden partaalle, mutta silti, se on enemmänkin luontainen mekanismi, kuin esimerkiksi täydellistä ajattelemattomuutta sen suhteen, miten lähimmäiset jaksavat heidän kipuiluaan.

Muinoin kun itseäni ahdisti, saatoin kyllä itkeä pillittää siinä kuin naisetkin mutta myös varsin miehekkäästi pistää kämpän remonttiin.

Tässä mainitussa tapauksessa suoritin omalla kohdallani miesterapiaa joka sisälsi sekä voimattoman kyynelehdinnän että sisäisen pahan olon purkamisen fyysisessä muodossa elottomiin esineisiin. (ts. pistin kamat pirstoiksi)

Tämä tälläinen EI auttanut minua yli pahimmasta, mutta se auttoi minua jatkamaan elämääni. Tämän puhdistaumisriitin jälkeen kannoin kyllä surua sisimmässäni, mutta jatkoin myös sosiaalista elämääni.

Niinpä siis, vaikka naiset käsittelevät asiat ikäänkuin mieslogiikan vastaisesti, pyyhettä ei vielä tarvitse heittää kehään.

Anna vaimollesi aikaa. Uskoakseni naisgeenit hänessä tällä erää ohjaavat hänen toimiaan niin pitkään, kunnes asiat on märehditty ja purkitettu.

Sen jälkeen, toivon omasta puolestani näin, on keskustelun aika.

Olen pahoillani myös siitä että lohtuni on laadultaan sänkisen karheaa, mutta miehenä uskon että ymmärrät tämän.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Räppäri kuoli vankilassa

Ei kuulemma ole tapahtunut rikosta. Sama vahinkohan kävi Epsteinille. https://www.hs.fi/suomi/art-2000011840869.html "
      Maailman menoa
      87
      4188
    2. Välillä kyllä tuntuu, että jaat vihjeitä

Mutta miten niistä voi olla ollenkaan varma? Ja minä saan niistä kimmokkeen luulemaan yhtä sun toista. Eli mitä ajatella
      Ikävä
      29
      3163
    3. No kyllä te luuserit voitte tehdä mitä vaan keskenänne, sitä en ymmärrä miksi pelaat,nainen

Pisteesi silmissäni, edes ystävätasolla tippui jo tuhannella, kun sain selville pelailusi, olet toisen kanssa, vaikka ol
      Ikävä
      45
      2340
    4. Missä näitte viimeksi?

Missä näit kaivattua viimeksi ja oliko sähköä ilmassa?
      Ikävä
      35
      1348
    5. Puukotus yöllä

Oli kaveri hermostunut ja antanut puukosta.
      Sotkamo
      10
      929
    6. Mitä sun kaltainen ihminen tekee tämmöisessä paikassa?

Et kuulu tänne?
      Ikävä
      134
      921
    7. rakas J siellä jossain

Niin ikävä sua. -P. Nainen
      Ikävä
      6
      894
    8. Masan touhut etenee

Punatiilitalon tietotoimiston mukaan Masa on saanut viimein myytyä kämppänsä ja kaavoittaa uudelle lukaalille tonttia pa
      Äänekoski
      12
      832
    9. Naisten ja miesten tasoeroista

Oletteko huomanneet, että naisissa ylemmän tason naiset ovat sinkkuja, ja miehissä alemman tason incelit? Toimivat paris
      Ikävä
      124
      776
    10. You've been running and

so has your mind, I'm thinking of you all the time... 💘
      Ikävä
      11
      770
    Aihe