Kamalaa monkerrusta. Ei mihinä kuhuna tuollaasta kärsi kuunnella notta soon niin asia.
savvoo
8
842
Vastaukset
- peljästynyt
hyvä immeine ruppee terveyvelläs leikkimmään. Vielä minä sinulle mykyrokan syötän. Sinä et oo ennen sitä tienny kivutuksesta mittään.
- Kala Kukkonen
Onpahan opinvehkeet...elikkä nuo nettivehkeet
suavuttanna pohjammuan peltotilikkuin nurkassa
rojottavat mökinköhelöt,kun alakaavat kiinnostua ja näköjään
haluta savonkielen oppia,ja tuntuupa jotta suavat jo siitä jottain tolokkuakkii.
Näin se vuan sivistys lähti leviämmään savosta
länttäkohti näillä uuvemmilla sähkövehkeillä.
Eipähän tarvihe valametilla päivät pitkät
levikepyöriin piällä ajjoo koheltoo tamppoomassa
pohjammuan märkiä joulukuisia peltosarkoja.
Siästyy siinäi usseempi litra tiisseliä kun
istuu opissa tietokonneen iäressä.
Tukirahoillekkii on tärkeempee käyttöö ja
tarvetta,vaikkapa kurlata niitä uutenavuonna
kurkusta alas.
Hävviipähän siinä hampaista karies.
Mittee niitä rahoja alakoo kylyvee ja ripottelemaan
muahan siemeninä, semmonehan on joutavvoo touhua.- peljästynyt
Olj siinä sananrieskoo. Kiitoksen oksija. Oekeen tulj suu mutrulle ku tek nii hyvvee.
- toheloo
ku määt rienoomaan meejän hyvvee murretta.
Kyllä savon murre on ylvoemanen muihin verrattuna.
Meenoon että vastuu on kuulijalla ku savolaenen puhhuu.. ;) - hupaja jootavoo
Savonmurre ee eo mittää mongertamista. Seon murre murteetten jookossa ja sitäpaetsi niije eliittijä.
Ikkää ee oo tarvinna sitä hävetä,kaenostella taekka suatikka välttee laasumasta.
Jos joku ee ymmärrä,se ee oo minun vikanj,sillä vastuu on kuulijalla ja sen korvassa.
Leepänj oon hankkinna,maenetta suavuttanna ja aena oon ollunna etunenässä pitämässä savolaeste puolija,savomurre ee oo mongerrosta sanon sen vuan nyt kerran,heleveti äkkijä ja niin jotta äkkinäesettii sen ymmärtää. Tästä ee tarvihe ennee keskustella,eehä,ymmärrätkö sinä sen?
Ikinä en ennee kuuntele Rehupiiklesijä,paena sinä kuhunamihinä se piähäs!! - Anonyymi
VITUN SAVOLOISET ALI-IHMISET! LAKATKAA SE LÄNNEN KAUPUNKEIHI TULO JA PYSYKÄÄ SIÄL OMAS PASKAS! TÄÄL MEE EI TEITÄ TARVITA!
T: HÄME ON PARAS- Anonyymi
Eläpä huoli! Tämä savolainen ei ainakaan enää Hämeeseen ainakaan mene. Muutama vuosi riitti siellä kyllä sen toteamiseen, että ei enää koskaan. Älykkäänä ihmisenä oli turhan kiusallista asua sellaisessa paikassa, jossa melkein kaikki muut vaikuttivat lievästi kehitysvammaisilta. Niin niukkaa, tympeää ja typerää oli nimittäin ihmisten ulosanti. Hämäläisten hitaus ei tosiaan ole mikään pelkkä huhupuhe. Huumorintajukin oli siellä tuntematon käsite. En lisäksi ole missään muualla tavannut niin ilkeää ja kusipäistä porukkaa. Mutta ymmärtäähän sen, että primitiivistä aggressiota pukkaa helposti pintaan, jos itse hädin tuskin osaa edes puhua ja kohtaakin yhtäkkiä ihmisiä joilla järki pelaa ja jotka eivät jää sanan velkaa.
Eli pitäkää Hämeenne ihan rauhassa. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Eläpä huoli! Tämä savolainen ei ainakaan enää Hämeeseen ainakaan mene. Muutama vuosi riitti siellä kyllä sen toteamiseen, että ei enää koskaan. Älykkäänä ihmisenä oli turhan kiusallista asua sellaisessa paikassa, jossa melkein kaikki muut vaikuttivat lievästi kehitysvammaisilta. Niin niukkaa, tympeää ja typerää oli nimittäin ihmisten ulosanti. Hämäläisten hitaus ei tosiaan ole mikään pelkkä huhupuhe. Huumorintajukin oli siellä tuntematon käsite. En lisäksi ole missään muualla tavannut niin ilkeää ja kusipäistä porukkaa. Mutta ymmärtäähän sen, että primitiivistä aggressiota pukkaa helposti pintaan, jos itse hädin tuskin osaa edes puhua ja kohtaakin yhtäkkiä ihmisiä joilla järki pelaa ja jotka eivät jää sanan velkaa.
Eli pitäkää Hämeenne ihan rauhassa.Harrastin 80-luvulla purjelentoa ja laskuvarjoilua. Mukana oli yksi hämäläinen.
Laskuvarjohyppykoulutuksen lopputenttivaiheessa oli ns. hopehyppy, jossa varjossa ei ollut pakkoaukaisua, vaan hyppääjän piti avata varjo oikealla hetkellä itse. Ohjeena oli laskea kolmeen, ennen kuin vedetään avauskahvasta. Kävi niin, että varjo ei auennut. Kun juoksimme kentän laidalle, jonne kaveri oli pudonnut ja näimme hiekassa kuopan. Saavuttuamme kuopan reunalle, kuopasta kuului, ..."kolme".
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kiitos nainen
Kuitenkin. Olet sitten ajanmerkkinä. Tuskin enää sinua näen ja huomasitko, että olit siinä viimeisen kerran samassa paik123710MTV: Kirkossa saarnan pitänyt Jyrki 69 koki yllätyksen - Paljastaa: "Se mikä oli hyvin erikoista..."
Jyrki Linnankivi alias Jyrki 69 on rokkari ja kirkonmies. Teologiaa opiskeleva Linnankivi piti elämänsä ensimmäisen saar721944Hyväksytkö sinä sen että päättäjämme ei rakenna rauhaa Venäjän kanssa?
Vielä kun sota ehkäpä voitaisiin välttää rauhanponnisteluilla niin millä verukkeella voidaan sanoa että on hyvä asia kun5421598Kirjoita yhdellä sanalla
Joku meihin liittyvä asia, mitä muut ei tiedä. Sen jälkeen laitan sulle wappiviestin821243Olet hyvin erilainen
Herkempi, ajattelevaisempi. Toisaalta taas hyvin varma siitä mitä haluat. Et anna yhtään periksi. Osaat myös ilkeillä ja671057Yksi syy nainen miksi sinusta pidän
on se, että tykkään luomusta. Olet luonnollinen, ihana ja kaunis. Ja luonne, no, en ole tavannut vielä sellaista, joka s33998Hyödyt Suomelle???
Haluaisin asettaa teille palstalla kirjoittelevat Venäjää puolustelevat ja muut "asiantuntijat" yhden kysymyksen pohditt214898Hyvää Joulua mies!
Toivottavasti kaikki on hyvin siellä. Anteeksi että olen hieman lisännyt taakkaasi ymmärtämättä kunnolla tilannettasi, o60853- 171844
Paljastavat kuvat Selviytyjät Suomi kulisseista - 1 päivä vs 36 päivää viidakossa - Katso tästä!
Ohhoh! Yli kuukausi viidakossa voi muuttaa ulkonäköä perusarkeen aika rajusti. Kuka mielestäsi muuttui eniten: Mia Mill3778