Palstan negatiivisuus!

ketka taalla kirjoittelevat?

Olisi mielenkiintoista tietaa, ketka talla palstalla kirjoittelevat naita negatiivisia kommentteja Suomesta. itse olen Helginsista, ja mielestani se on aivan ihana paikka asua ja elaa (jos ei lasketa saata). Kertokaa palstalaiset taustastanne, missa synnyitte, missa kavitte koulunne, missa maissa olette asuneet jne jne. Olen todella pettynyt, etta suomalaiset ajattelevat naein negatiivisesti omasta maastaan! Ei se onni ole maasta kiinni vaan itsesta. Jokainen tekee itsensa onnelliseksi maassa kuin maassa.

15

1441

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • tuo

viimeinen lause myös venäläisille, afrikkalaisille jne. Oletko muuten pettynyt suomalaisiin joilla on negatiivisiä ajatuksia, vai suomeen kun siitä on niin paljon em. ajatuksia? Itse olen eniten pettynyt siihen, että suomalaisilla on niin vähän ajatuksia.

• Pfaf..

En nyt ala itsestäni antamaan pyytämäsi kaltaisia yksityiskohtaisia tietoja... Taustaksi riittänee että olen himpun yli kolmekymppinen, naimisissa suomalaisen miehen kanssa ja asunut kahdessa eri länsimaisssa maassa. Koulutukseltani olen akateeminen.

Suomihan on vallan mukava maa. Sen suurin ongelma minun alallani on pienuus. Jos en aikoinani olisi lähtenyt ulkomaille, olisin jumittanut samoissa duuneissa ja pätkätöissä pikkupalkalla hamaan ikuisuuteen. Nyt tunnen että koulutustani arvostetaan ja erinomaisesta kielitaidostani on hyötyä.

Mitä asumiseen tulee, niin kaikki on yleensä jo tuttuutensa puolesta suomessa helpompaa... Ei tarvitse ihmetellä miten saada sähköt kykettyä asuntoon jne. Muutan varmastikin jossain vaiheessa takaisin, mikäli eteen tulee tarpeeksi mielenkiintoisia työtehtäviä.

Suomi on Euroopan Kouvola. Eli itse halusin isompia markkinoita, enemmän mahdollisuuksia, enemmän erilaisuutta, enemmän vaihtoehtoja ja pidän vaihtelusta.

• vituttaa suomalaisten

negatiivisuus kaikkeen Suomessa.

Tulin juuri Brasilaista ja siellä ihmiset ovat ultrapositiivisia vaikka ei olisi kenkiin varaa.

• Hell Ginsi

Jotkut tulee Brasilaista... Inhottaa, ettei suomalaiset osaa kirjoittaa.

Täällä naputtelee yksi positiivinen suomalainen, joka kyllästyi Suomeen ja suomalaisten ilkeyteen ja negatiivisuuteen. Sen sijaan, että olisin nöyrästi kyyristynyt paikoilleni ja urputtanut hiljaa nurkassa, läksin pois.

Olen iloinen puolestasi, jos Suomessa asuminenkaan ei saa onneasi pilattua. Yritä opettaa kanssaihmisiäsikin samanlaisiksi.

Minulle se riitti. Olen pettynyt Suomeen. Yritä sinä vain supisuomalaisella tyypillisellä tavalla automaattisesti leimata ihmiset, jotka tekevät jotain aktiivista oman elämänsä parantamiseksi - ja poistuvat maasta, jossa onnellisuus on vaikeampaa saavuttaa kuin monessa muussa maassa.

• just me

Olin todella masentunut Suomessa ja paatin lahtea pois. En enaa jaksanut tormata niihin ilkeisiin ihmisiin jotka omassa surullisessa elamassaan ei kestanyt sita etta joku ehka haluaa olla jopa onnellinen. Ja siksi yrittaa myos pilata muiden elaman..
        En myoskaan kestanyt sita ainaista valittamista mita suomalaiset harrastaa paljon. Mikaan ei ole ikina hyvin, kaikki on pain vittua.. Ja ainainen huoli rahasta. Raha sita raha tata. Itse en ole ikina ollut mikaan hullu rahan peraan vaikka on se kivaa kun sita on. Minulle vaan raha ei ole kaikki kaikessa, tarkeampia ovat laheiset ihmiset ja onnellisuus.
        Myos ihmisten kylmyys jatti minutkin kylmaksi. Tunteista ei puhuta, ollaan tuppisuita jne. vaikka kaikki me ihmisia ollaan ja yleensa ihmisella on tunteet.

Minakin petyin suomeen. On ihanaa kuulla etta muilla on samanlaisia kokemuksia. Minulla on paljon laheisia ihmisia Suomessa mutta tiedan etten voi koskaan palata. Lomat riittaa. Olen loytanyt tosi onnellisen elaman muualla. Se on niin uskomatonta miten paljon helpompaa elama voi olla muualla, ja outoa huomata miten Suomessa asiat tekemalla tehdaan niin vitun hankaliksi.

• - - - >
        just me kirjoitti:

Olin todella masentunut Suomessa ja paatin lahtea pois. En enaa jaksanut tormata niihin ilkeisiin ihmisiin jotka omassa surullisessa elamassaan ei kestanyt sita etta joku ehka haluaa olla jopa onnellinen. Ja siksi yrittaa myos pilata muiden elaman..
        En myoskaan kestanyt sita ainaista valittamista mita suomalaiset harrastaa paljon. Mikaan ei ole ikina hyvin, kaikki on pain vittua.. Ja ainainen huoli rahasta. Raha sita raha tata. Itse en ole ikina ollut mikaan hullu rahan peraan vaikka on se kivaa kun sita on. Minulle vaan raha ei ole kaikki kaikessa, tarkeampia ovat laheiset ihmiset ja onnellisuus.
        Myos ihmisten kylmyys jatti minutkin kylmaksi. Tunteista ei puhuta, ollaan tuppisuita jne. vaikka kaikki me ihmisia ollaan ja yleensa ihmisella on tunteet.

Minakin petyin suomeen. On ihanaa kuulla etta muilla on samanlaisia kokemuksia. Minulla on paljon laheisia ihmisia Suomessa mutta tiedan etten voi koskaan palata. Lomat riittaa. Olen loytanyt tosi onnellisen elaman muualla. Se on niin uskomatonta miten paljon helpompaa elama voi olla muualla, ja outoa huomata miten Suomessa asiat tekemalla tehdaan niin vitun hankaliksi.

Kertoisitko kauanko olet asunut ulkomailla ja mikä maa on kyseessä ja mitkä ovat sen hyvät puolet?

• vituttaa myös

"Inhottaa, ettei suomalaiset osaa kirjoittaa"

pikkumaisuus. Pienet ihmiset ovat pikkumaisia.

• kattiloita
        vituttaa myös kirjoitti:

"Inhottaa, ettei suomalaiset osaa kirjoittaa"

pikkumaisuus. Pienet ihmiset ovat pikkumaisia.

soimaavat, kuten nyt taas. Sinun kommenttisi oli niin ei-pikkumaista!?

Harvoin täällä lukee todella mielenkiintoista ja positiivista asiaa. Yleensä se tosiaan on tuota puolin ja toisin morkkaamista, samalla esitellen juuri sitä piirrettä itsessään, jota toisissa suomalaisissa pilkkaa. Minä olen sellainen, ja niin olet sinäkin.

• lähtenyt

En minä ole ainakaan huomennut mitään negatiivista kirjoittelua. Ne epäkohdat joita Suomessa on niin paljon, että sieltä pitää lähteä, ovat vain tosiasioita. Ja mitä tulee paikkakuntaan niin minä olen Helsingistä, enkä tiedä missä Helginsi sijaitsee, mutta arvelen tekstistäsi, että Suomessa.

• Great Reetta
      • keskustelu

Olisikohan muuten noin, että ulkomailla kielteisyytemme korostuu? Eiköhän se vähitellen laannu siellä - opimme myönteisemmiksi. Suomessa lietsotaan toinen toisensa huonoa omakuvaa panemalla kukin itseään maan rakoon, ja muitakin.

• lukea
        keskustelu kirjoitti:

Olisikohan muuten noin, että ulkomailla kielteisyytemme korostuu? Eiköhän se vähitellen laannu siellä - opimme myönteisemmiksi. Suomessa lietsotaan toinen toisensa huonoa omakuvaa panemalla kukin itseään maan rakoon, ja muitakin.

Negatiivisuus istuu suomalaisessa kuin tauti. Asenne on jo ilmeisesti äidinmaidossa imetty ja sitä olen täällä ulkomailla nyt purkamassa pois itsestäni. Paljon olen jo saanutkin aikaan ja elämä on alkanut näyttää valoisamman puolen itsestään - vihdoinkin.

Jos oikein haluaa provosoitua, niin voi vaikka tulla tänne keskustelemaan. Sitten sulkee vain koneen ja palaa nykyisyyteen ja kiittää yläkerran herraa elämänsä suunnan muutoksesta.

• heti huomaa

Pidän kaikkia suomalaisia todella pikkumaisina !

Kukaan ei ole ollut missään ja kaikki on yhden savun kylästä kotoisin ?

Ei ole urbaania kulttuuria ja sen huomaa jokainen arjessa !

• pikkumaisina

pidät? Oletko suomalainen? Ainakin kirjoitat suomeksi. Oletko pikkumainen? Oletko urbaani? Hyväksytkö vain kaupunkikulttuurin? Suuri osa maailman väestöstä asuu taajamien ulkopuolella, tiesitkö? Mutta sehän on nippelitietoa, pikkumaista. Olet laajojen ajatusten ihminen, suuri Urbaani.

Ugh.

• suututtanut?

Mahtaa olla joku todella puhumisen arvoinen asia. Et toki pikkuasioista viitsisi kirjoitella, kun et ole itse pikkumainen. Kerropa meille muillekin, mikä sattui nokkaasi tällä kertaa?

Ai niin, ehkä olet ulkomaalaisena Suomessa? Jos olet, niin puhut hyvää suomea - onnittelen. Tämä ei ole kovin helppo kieli.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Räppäri kuoli vankilassa

Ei kuulemma ole tapahtunut rikosta. Sama vahinkohan kävi Epsteinille. https://www.hs.fi/suomi/art-2000011840869.html "
      Maailman menoa
      87
      4138
    2. Välillä kyllä tuntuu, että jaat vihjeitä

Mutta miten niistä voi olla ollenkaan varma? Ja minä saan niistä kimmokkeen luulemaan yhtä sun toista. Eli mitä ajatella
      Ikävä
      28
      3067
    3. No kyllä te luuserit voitte tehdä mitä vaan keskenänne, sitä en ymmärrä miksi pelaat,nainen

Pisteesi silmissäni, edes ystävätasolla tippui jo tuhannella, kun sain selville pelailusi, olet toisen kanssa, vaikka ol
      Ikävä
      45
      2330
    4. Missä näitte viimeksi?

Missä näit kaivattua viimeksi ja oliko sähköä ilmassa?
      Ikävä
      35
      1338
    5. Puukotus yöllä

Oli kaveri hermostunut ja antanut puukosta.
      Sotkamo
      10
      919
    6. 133
      901
    7. rakas J siellä jossain

Niin ikävä sua. -P. Nainen
      Ikävä
      6
      894
    8. Masan touhut etenee

Punatiilitalon tietotoimiston mukaan Masa on saanut viimein myytyä kämppänsä ja kaavoittaa uudelle lukaalille tonttia pa
      Äänekoski
      12
      832
    9. Naisten ja miesten tasoeroista

Oletteko huomanneet, että naisissa ylemmän tason naiset ovat sinkkuja, ja miehissä alemman tason incelit? Toimivat paris
      Ikävä
      124
      776
    10. You've been running and

so has your mind, I'm thinking of you all the time... 💘
      Ikävä
      11
      760
    Aihe