Kummassa klubikerhossa on paremmat edut?
Kumpaan klubikerhoon köyhän on järkevämpi liittyä?
Viking Club vs. Silja Club
49
4923
Vastaukset
- hermiitti
Nytkin Viking sivuilla on hyviä klubitarjousristeilyjä, eikä tartte olla klubipisteitä kasassa ollenkaan. Siljalla joutuu keräämään kalliista reissuista eka pisteitä ennen kuin klubijäsenyys alkaa hyödyttää.
- sos
joo vikingclubin tarjoukset 20 eur/a-hytti Tukholmanristeilylle melkein joka päivä, siljalla taitaa vastaavat risteilyt maksaa 200 eur, jos saa silläkään.
- hermiitti
sos kirjoitti:
joo vikingclubin tarjoukset 20 eur/a-hytti Tukholmanristeilylle melkein joka päivä, siljalla taitaa vastaavat risteilyt maksaa 200 eur, jos saa silläkään.
Sekin vielä, että Club Siljan jäseneksi voi liittyä vasta, kun on käynyt kerran risteilyllä.
- parempi
hermiitti kirjoitti:
Sekin vielä, että Club Siljan jäseneksi voi liittyä vasta, kun on käynyt kerran risteilyllä.
Itse olen aina pitänyt Wikingin laivoista,Olemme reissanneet usein koirien kanssakin yli ja niitäkin on kohdeltu hyvin ja palvelu ystävällistä ja ruoka hyvää ja ei ole Tallinkin omistuksessa.
Kohta vaihtavat henkilökuntansakin ammattitaidottomiin ja tylyihin Baltteihin ja varmasti muuttuu Ruuan taso ja palvelu huonommaksi muutenkin.
Tallinkin laivojen seisova pöytä on ollut lähinnä huono vitsi koska hintaan ei kuulu edes juomat eikä kahvi ja ruoka on yksinkertaisesti ala-arvoista.Saa nähdä milloin muuttavat Siljan ruokailun samanlaiseksi.
Illalla mennään Wikingillä taas reissuun ja seisovaan pöytään nauttimaan hyvästä ja laadukkaasta ruuasta ja hyvästä palvelusta. - mitä ihmeen
hermiitti kirjoitti:
Sekin vielä, että Club Siljan jäseneksi voi liittyä vasta, kun on käynyt kerran risteilyllä.
merkitystä sillä mahtaa olla?? Sinä saat siitä ekasta matkasta ne pisteet ihan normaalisti.
Täällä taitaa puhua ihmisiä, jotka eivät ole laivalla ikinä käyneetkään. Tutustukaa ihmeessä niihin clubeihin niin yksikään ei voi väittää, etteikö Club Siljassa olisi paremmat edut. Tämä on kylmää faktaa, ei mutua. Minun Viking Club kortti leikkautui kahtia jo muutama vuosi sitten. - hermiitti
mitä ihmeen kirjoitti:
merkitystä sillä mahtaa olla?? Sinä saat siitä ekasta matkasta ne pisteet ihan normaalisti.
Täällä taitaa puhua ihmisiä, jotka eivät ole laivalla ikinä käyneetkään. Tutustukaa ihmeessä niihin clubeihin niin yksikään ei voi väittää, etteikö Club Siljassa olisi paremmat edut. Tämä on kylmää faktaa, ei mutua. Minun Viking Club kortti leikkautui kahtia jo muutama vuosi sitten.Minä kävin Siljalla juuri marraskuussa ja liityin Club Siljaan. Mulle tuli jäsenkortti postissa ja kävin heti katsomassa mun pistesaldoa, joka näytti nollaa.
- niin voipi olla että
hermiitti kirjoitti:
Minä kävin Siljalla juuri marraskuussa ja liityin Club Siljaan. Mulle tuli jäsenkortti postissa ja kävin heti katsomassa mun pistesaldoa, joka näytti nollaa.
Sulle ei ole mitään kertynyt kortille, jonka olet vasta kotiisi saanut. Ensin pitää matkustaa jotta saa sen kortin. Kortille alkaa pisteitä kertyä heti seuraavasta matkasta kunhan muistat mainita asiakas numeron varauksen yhteydessä ja näyttää kortin joka kerta kun teet ostoksia laivalla. 60€= 1 piste.
Ja itselläni on molemmat klubi kortit ja Vikingin kortista ei ole minulle ollut vielä mitään hyötyä, sillä siljan piste kerrytys ja tarjoukset ovat paljon hyödyllisempiä kuin kilpailijan, mutta jos Siljan systeemi muuttuu samnlaiseksi kuin Tallinkilla niin sitten se on Viking. En rupea maksamaan 10€ muutaman tarjouksen takia 2 vuoden välein. - minä,
niin voipi olla että kirjoitti:
Sulle ei ole mitään kertynyt kortille, jonka olet vasta kotiisi saanut. Ensin pitää matkustaa jotta saa sen kortin. Kortille alkaa pisteitä kertyä heti seuraavasta matkasta kunhan muistat mainita asiakas numeron varauksen yhteydessä ja näyttää kortin joka kerta kun teet ostoksia laivalla. 60€= 1 piste.
Ja itselläni on molemmat klubi kortit ja Vikingin kortista ei ole minulle ollut vielä mitään hyötyä, sillä siljan piste kerrytys ja tarjoukset ovat paljon hyödyllisempiä kuin kilpailijan, mutta jos Siljan systeemi muuttuu samnlaiseksi kuin Tallinkilla niin sitten se on Viking. En rupea maksamaan 10€ muutaman tarjouksen takia 2 vuoden välein.liityin club siljaan, kysyin asiasta. Ilmoitin varausnumeron jälkeenpäin ja sain matkasta pisteet. Ostoksista tuskin saat, mutta matkasta minä ainakin sain.
- vielä.
minä, kirjoitti:
liityin club siljaan, kysyin asiasta. Ilmoitin varausnumeron jälkeenpäin ja sain matkasta pisteet. Ostoksista tuskin saat, mutta matkasta minä ainakin sain.
mielestäni ainakin silloin kun liityin clubiin oli liittymiskaavakkeesakin kohta, johon merkattiin varausnumero siltä matkalta, jolta liityin. Tästä on aikaa n. 4-5 vuotta.
edellisen kirjoittajan kanssa olen samaa mieltä. Ei mitään hyötyä Viking kortista. Päinvastoin tuo kirjoittamani autopakettimatka on hyvä esimerkki päinvastaisesta. - hermiitti
minä, kirjoitti:
liityin club siljaan, kysyin asiasta. Ilmoitin varausnumeron jälkeenpäin ja sain matkasta pisteet. Ostoksista tuskin saat, mutta matkasta minä ainakin sain.
Entä jos liittyykin vasta laivalla Clun Siljaan? Silloinkin kysytään viimeistä risteilyä, jonka on Siljalla tehnyt, eikä siitä saa pisteitä.
Siljalla on puhtaasti sellainen imago, että köyhät älkää tulko meidän laivoille ollenkaan, kun ette pääse ikinä kultatasolle, jolloin alkaa vasta saada merkittäviä risteilytarjouksia. Koittakaa nyt jo vähitellen ymmärtää, että kaikilla ei ole varaa reissata Siljan Clubiristeilyillä! - joo!
hermiitti kirjoitti:
Entä jos liittyykin vasta laivalla Clun Siljaan? Silloinkin kysytään viimeistä risteilyä, jonka on Siljalla tehnyt, eikä siitä saa pisteitä.
Siljalla on puhtaasti sellainen imago, että köyhät älkää tulko meidän laivoille ollenkaan, kun ette pääse ikinä kultatasolle, jolloin alkaa vasta saada merkittäviä risteilytarjouksia. Koittakaa nyt jo vähitellen ymmärtää, että kaikilla ei ole varaa reissata Siljan Clubiristeilyillä!>
Suosittelen ottamaan asioista selvää, ennenkuin tulee avautumaan esimerkiksi tänne. Kultatasolla ei ole mitään tekemistä asian kanssa. Kultatasolla toki tulee helpommin pisteitä ja sitä kautta bonusristeilyita ja vieläpä loistoluokissa. Enkä minä pane pahakseni iltasanomaa ja drinkkikuponkia, sekä ilmaista varausnumeroa.
Vaikka olisit perustasolla saat silti risteilyt kanta-asiakashinnoilla. Jälleen palaan tuohon autopakettiesimerkkiin jossa ero on MERKITTÄVÄ.
Jos sinulla on rahasta kiinni laivalle meneminen ja juuri siitä 10eurosta jolla saat viikkarilta halvemmalla hytin, kannattaa jättää suosiolla väliin.
En tiedä saako pisteitä vai ei. Minä sain silloin pisteet tasan tarkkaan siitä risteilystä jonka varauksen yhteydessä liityin clubiin. En muista tapahtuiko tämä laivalla vai maissa. Turha sitä täällä on parkua, kysy siljalta. - hermiitti
niin voipi olla että kirjoitti:
Sulle ei ole mitään kertynyt kortille, jonka olet vasta kotiisi saanut. Ensin pitää matkustaa jotta saa sen kortin. Kortille alkaa pisteitä kertyä heti seuraavasta matkasta kunhan muistat mainita asiakas numeron varauksen yhteydessä ja näyttää kortin joka kerta kun teet ostoksia laivalla. 60€= 1 piste.
Ja itselläni on molemmat klubi kortit ja Vikingin kortista ei ole minulle ollut vielä mitään hyötyä, sillä siljan piste kerrytys ja tarjoukset ovat paljon hyödyllisempiä kuin kilpailijan, mutta jos Siljan systeemi muuttuu samnlaiseksi kuin Tallinkilla niin sitten se on Viking. En rupea maksamaan 10€ muutaman tarjouksen takia 2 vuoden välein.Sain todellakin kaksi kanta-asiakaspistettä siltä risteilyltä, jolla liityin Club Siljaan.
- risteilyyn peräti
hermiitti kirjoitti:
Sain todellakin kaksi kanta-asiakaspistettä siltä risteilyltä, jolla liityin Club Siljaan.
120€/ se onkin varmaan isoin summa jonka raaskit matkaan laittaa.
- hermiitti
risteilyyn peräti kirjoitti:
120€/ se onkin varmaan isoin summa jonka raaskit matkaan laittaa.
Olin marraskuussa Siljalla Helsinki-Tukholma risteilyllä, jolloin liityin Club Siljaan ja samasta reissusta sain pisteeni. Mulla oli seaside-hytti ja ja söin buffetissa. Risteilyyn meni rahaa noin 350 euroa! Tulihan sitä shoppailtuakin laivalla varmaan sadalla eurolla. Tuloihini nähden reissuni oli kyllä aivan liian arvokas.
- risteilysi maksoi
hermiitti kirjoitti:
Olin marraskuussa Siljalla Helsinki-Tukholma risteilyllä, jolloin liityin Club Siljaan ja samasta reissusta sain pisteeni. Mulla oli seaside-hytti ja ja söin buffetissa. Risteilyyn meni rahaa noin 350 euroa! Tulihan sitä shoppailtuakin laivalla varmaan sadalla eurolla. Tuloihini nähden reissuni oli kyllä aivan liian arvokas.
350€ eli siis pelkkä matka, niin sun olisi pitänyt saada 5 pistettä 350/60=5,8 pistettä.
- hermiitti
risteilysi maksoi kirjoitti:
350€ eli siis pelkkä matka, niin sun olisi pitänyt saada 5 pistettä 350/60=5,8 pistettä.
Mulla lukee kohdassa tasomatkasi 2 pistettä, eikö risteilystä saa aina vaan kaksi pistettä?
- 2 pistettä
hermiitti kirjoitti:
Mulla lukee kohdassa tasomatkasi 2 pistettä, eikö risteilystä saa aina vaan kaksi pistettä?
Club- bonus pisteitä pitäisi tulla jokaista 60€ kohden 1piste ja tasopisteitä kertyy samalla periaatteella, mutta ne ovat voimassa vain 1vuoden. Bonus pisteet voimassa 3-vuotta. Tasomatkat ovat tehtyjä matkoja/vuosi risteily on 2 matkaa.
- rrtrtter
2 pistettä kirjoitti:
Club- bonus pisteitä pitäisi tulla jokaista 60€ kohden 1piste ja tasopisteitä kertyy samalla periaatteella, mutta ne ovat voimassa vain 1vuoden. Bonus pisteet voimassa 3-vuotta. Tasomatkat ovat tehtyjä matkoja/vuosi risteily on 2 matkaa.
olenko ihan väärässä, kun muistelen että hesan risteilyt ovat 1.5 pistettä suuntaansa (eli yht 3p) ja turusta 1 piste suuntaansa (yht 2p)??. kultatasolla 60eur/1.5 pistettä.
vinkkinä: aina syyskuussa turun linjalla on club silja viikot. silloin saa ostoksista tuplapisteet. juuri nämä viikot ovat minutkin pitäneet aina kevyesti kultatasolla, koska keskitän yhden laivamatkan vuodessa näille viikoille.
- autopaketti
konkreettinen esimerkki autopaketista, jonka tuttavani tilasi eilen.
Lähtö lauantaina, paluu lauantaina. Suomesta aamulaivalla, Ruotsista iltalaivalla.
Viking Line hinta C4 hytissä yli 280euroa
Katsoimme minun Club Silja kortilla samanlaisen autopaketin, hinta 182euroa.
Fakta on, että Viking Clubissa EI OLE mainittavia etuja. Siljalta sentään saa bonusta, kuten euromarketista tai siwasta.
ps. tuttava muuten kysyi eilen, voiko Silja Clubiin liittyä heti ja harmitteli, että oli tilannut matkan Viking Lineltä tuntia aikaisemmin. Ovat aina ennen käyttäneet Viking Lineä todella usein, joten tietävät kyllä ne "muka tarjoukset".- hermiitti.
Vaihdan heti Siljalle, kun Siljalta saa ikkunallisen hytin Hki-Tukholma risteilylle 20 eurolla! Viimeksi maksoin Siljalla ikkunallisesta hytistä samanlaisella risteilyllä 350 euroa aterioineen!
- että sinulle
hermiitti. kirjoitti:
Vaihdan heti Siljalle, kun Siljalta saa ikkunallisen hytin Hki-Tukholma risteilylle 20 eurolla! Viimeksi maksoin Siljalla ikkunallisesta hytistä samanlaisella risteilyllä 350 euroa aterioineen!
Viking on parempi, mutta jos Siljalla saa muitakin kuin matka etuja niin se on Silja- sitä paitsi mitä hintoihin tulee niin Siljalla on usein samanlaisia erikois etuja kuin Vikingilläkin, itsemenin juuri syksyllä 16€ maksaneena Seaside hytissä kun muistin vain käydä ClubSilja netti sivuilla katsomassa erikois etuja. Viking Clubin edut kun on periaatteessa yhtä tyhjän kanssa kun samaan aikaan myydään ei kortin haltijoille samoja lähtöjä 0-30€/ hytti A,B tai C-luokassa.
- Mariellan
hermiitti. kirjoitti:
Vaihdan heti Siljalle, kun Siljalta saa ikkunallisen hytin Hki-Tukholma risteilylle 20 eurolla! Viimeksi maksoin Siljalla ikkunallisesta hytistä samanlaisella risteilyllä 350 euroa aterioineen!
uudistumisen jälkeen ollut tutustumistarjous. Vai onko niin, että ei matkat mene kaupaksi.
- tähän
että sinulle kirjoitti:
Viking on parempi, mutta jos Siljalla saa muitakin kuin matka etuja niin se on Silja- sitä paitsi mitä hintoihin tulee niin Siljalla on usein samanlaisia erikois etuja kuin Vikingilläkin, itsemenin juuri syksyllä 16€ maksaneena Seaside hytissä kun muistin vain käydä ClubSilja netti sivuilla katsomassa erikois etuja. Viking Clubin edut kun on periaatteessa yhtä tyhjän kanssa kun samaan aikaan myydään ei kortin haltijoille samoja lähtöjä 0-30€/ hytti A,B tai C-luokassa.
voisi lisätä, että Vikingillä on tietyt päivät, jolloin tarjoukset on voimassa, jos on yleensä tarjouksia. Siljalla kanta-as. hinnat voimassa aina.
Lisäksi Siljalla pisteillä ja rahalla tarjouksia. yms..
Olet muuten oikeassa, että aina ei muista käydä juuri Club Siljan sivuilla katsomassa. Näitä tarjouksia kun ei ole Siljan sivuilla. - Ville Viikinki
pidä paikkaansa, hinta Vikingillä on alkaen 116€ aamu ilta Turusta(tarjous FRAUTO) ,tiedän kun juuri kävin!
- näin.
Ville Viikinki kirjoitti:
pidä paikkaansa, hinta Vikingillä on alkaen 116€ aamu ilta Turusta(tarjous FRAUTO) ,tiedän kun juuri kävin!
itse kuitin. Kaikilla ei ole aikaa odottaa milloin tulee tarjous. Silja Clubilaisilla on aina tarjous esimerkiksi juuri autopaketista. Kaikilla ei ole myöskään mahdollista lähteä esimerkiksi viikolla.
Luulisi tuttavieni tietävän, kun matkustavat 5-10 kertaa vuodessa autolla ruotsiin. Vaihtavat Siljaan tämän matkan jälkeen. - -traveller-
näin. kirjoitti:
itse kuitin. Kaikilla ei ole aikaa odottaa milloin tulee tarjous. Silja Clubilaisilla on aina tarjous esimerkiksi juuri autopaketista. Kaikilla ei ole myöskään mahdollista lähteä esimerkiksi viikolla.
Luulisi tuttavieni tietävän, kun matkustavat 5-10 kertaa vuodessa autolla ruotsiin. Vaihtavat Siljaan tämän matkan jälkeen.Vikingin FRAUTO-reittihinta on ympärivuotinen erikoishinta
kuten siljan kanta-asiakashintakin. On se kumma jos ystäväsi matkustavat 5-10 kertaa
vuodessa reittimatkalla niin ei tuota Vikingin
hintaa tiedä. Sen saavat kaikki ja on huomattavasti halvempi kuin Siljan kanta-asiakashinta esimerkissäsi.
Eli ei tarvitse olla edes VikingClub-jäsen.
Puhumattakaan siitä että myös VikingClubin jäsenille on omat reittihinnat, mitkä ovat edullisempia kuin Siljan kantishinnat. Ja Viking clubiin voi liittyä ilmaiseksi matkustamatta kertakaan ja saa edut.
Tuo sun puheesi "näin kuitin" haiskahtaa pahasti.
Siljalla on paremmat laivat mutta Viking on edullisempi,hintajohtaja. Siitä ei pääse yli eikä ympäri. Se on heidän markkinointistrategiansa jota seurataan tarkasti. Sen takia heidän laivoen käyttöasteet ovat toista luokkaa kuin Siljalla. - juuri näistä kanta-asiakas ...
-traveller- kirjoitti:
Vikingin FRAUTO-reittihinta on ympärivuotinen erikoishinta
kuten siljan kanta-asiakashintakin. On se kumma jos ystäväsi matkustavat 5-10 kertaa
vuodessa reittimatkalla niin ei tuota Vikingin
hintaa tiedä. Sen saavat kaikki ja on huomattavasti halvempi kuin Siljan kanta-asiakashinta esimerkissäsi.
Eli ei tarvitse olla edes VikingClub-jäsen.
Puhumattakaan siitä että myös VikingClubin jäsenille on omat reittihinnat, mitkä ovat edullisempia kuin Siljan kantishinnat. Ja Viking clubiin voi liittyä ilmaiseksi matkustamatta kertakaan ja saa edut.
Tuo sun puheesi "näin kuitin" haiskahtaa pahasti.
Siljalla on paremmat laivat mutta Viking on edullisempi,hintajohtaja. Siitä ei pääse yli eikä ympäri. Se on heidän markkinointistrategiansa jota seurataan tarkasti. Sen takia heidän laivoen käyttöasteet ovat toista luokkaa kuin Siljalla.Joten jos Viking tarjoaa kaikille kaikki lähtönsä samoin hinnoin, niin silloinhan sen kanta-asiakas toiminta on aivan turhaa. Eli "luotettava"- asiakas ei saa mitään yhtää sen enempää kuin satunnainen kerran kymmenessä vuodessa matkustavakaan.
- -traveller-
juuri näistä kanta-asiakas ... kirjoitti:
Joten jos Viking tarjoaa kaikille kaikki lähtönsä samoin hinnoin, niin silloinhan sen kanta-asiakas toiminta on aivan turhaa. Eli "luotettava"- asiakas ei saa mitään yhtää sen enempää kuin satunnainen kerran kymmenessä vuodessa matkustavakaan.
Viking Club toimii eri periaatteella kuin
Siljan kanta-asiakasjärjestelmä.
VikingClubiin liittyneet saavat todella edullisia risteilytarjouksia postiinsa.
Viking Clubilaisille on myös omat edulliset reittihinnat. Vikingillä lisäksi kaikille saatavissa olevat erikoishinnat esim. reittimatkoissa (FRAUTO) mitkä ovat sekä siljan normaali- että kanta-asiakashintoja edullisemmat.
VikingClub hinnat ovat kuitenkin aina näitä edullisempia joten clubiin kuulumisesta on konkreettista hyötyä.
Siljalla on kanta-asiakasjärjestelmä joka perustuu bonuspisteiden keräämiseen.
Hintataso on korkeampi ja bonusmatkat eivät
sitä eroa tasaa, mutta ei ole tarkoituskaan.
Yhtiöillä on erilainen markkinointitapa ja osittain myös kohderyhmät.
Nim. Sekä Siljan että Vikingin kanta-asiakas - molemmissa
-traveller- kirjoitti:
Viking Club toimii eri periaatteella kuin
Siljan kanta-asiakasjärjestelmä.
VikingClubiin liittyneet saavat todella edullisia risteilytarjouksia postiinsa.
Viking Clubilaisille on myös omat edulliset reittihinnat. Vikingillä lisäksi kaikille saatavissa olevat erikoishinnat esim. reittimatkoissa (FRAUTO) mitkä ovat sekä siljan normaali- että kanta-asiakashintoja edullisemmat.
VikingClub hinnat ovat kuitenkin aina näitä edullisempia joten clubiin kuulumisesta on konkreettista hyötyä.
Siljalla on kanta-asiakasjärjestelmä joka perustuu bonuspisteiden keräämiseen.
Hintataso on korkeampi ja bonusmatkat eivät
sitä eroa tasaa, mutta ei ole tarkoituskaan.
Yhtiöillä on erilainen markkinointitapa ja osittain myös kohderyhmät.
Nim. Sekä Siljan että Vikingin kanta-asiakasmutta Vikingin edut eivät ole vielä (2-votta) yhtään hyödyttäneet minua. Koko korttia olen käyttänyt 1 kerran, Siljan korttia samassa ajassa useitakymmeniä.
- hermiitti
-traveller- kirjoitti:
Viking Club toimii eri periaatteella kuin
Siljan kanta-asiakasjärjestelmä.
VikingClubiin liittyneet saavat todella edullisia risteilytarjouksia postiinsa.
Viking Clubilaisille on myös omat edulliset reittihinnat. Vikingillä lisäksi kaikille saatavissa olevat erikoishinnat esim. reittimatkoissa (FRAUTO) mitkä ovat sekä siljan normaali- että kanta-asiakashintoja edullisemmat.
VikingClub hinnat ovat kuitenkin aina näitä edullisempia joten clubiin kuulumisesta on konkreettista hyötyä.
Siljalla on kanta-asiakasjärjestelmä joka perustuu bonuspisteiden keräämiseen.
Hintataso on korkeampi ja bonusmatkat eivät
sitä eroa tasaa, mutta ei ole tarkoituskaan.
Yhtiöillä on erilainen markkinointitapa ja osittain myös kohderyhmät.
Nim. Sekä Siljan että Vikingin kanta-asiakasSilja haluaa olla varakkaamman väen "laivayhtiö", kun taas Viking on koko kansan laivayhtiö.
- ja paskat
hermiitti kirjoitti:
Silja haluaa olla varakkaamman väen "laivayhtiö", kun taas Viking on koko kansan laivayhtiö.
Jonkunhan on kaikki maalaiset, mustalaiset ja vähä varaiset kuljetettava. Kuten sinut Hermiitti
- -traveller-
ja paskat kirjoitti:
Jonkunhan on kaikki maalaiset, mustalaiset ja vähä varaiset kuljetettava. Kuten sinut Hermiitti
Niillä vähävaraisilla taitaa sitten olla parempi taloudellinen tilanne kun näillä Suomen "rikkailla" kun Viking on aina tehnyt parempaa tulosta kuin Silja. ;) No joo, toihan on toi yleinen mielikuva, mutta jos otettaisiin matkustaja profiili molemmilta laivoilta niin mustalaisia ja maalaisia riittää yllin kyllin samalla tavoin Siljalle kuin Vikingille.
- ei ole uskallettu
-traveller- kirjoitti:
Niillä vähävaraisilla taitaa sitten olla parempi taloudellinen tilanne kun näillä Suomen "rikkailla" kun Viking on aina tehnyt parempaa tulosta kuin Silja. ;) No joo, toihan on toi yleinen mielikuva, mutta jos otettaisiin matkustaja profiili molemmilta laivoilta niin mustalaisia ja maalaisia riittää yllin kyllin samalla tavoin Siljalle kuin Vikingille.
ottaa riskejä ja tuoda mitään mullistavia uutuuksia liikenteeseen, ei juuri kokeiltu mitään uusia reittejä, toisin kuin kilpailijalla Siljalla. Tosin jotkin Siljan kokeilut ovatkin osoittautuneet vikatikeiksi. Silja oli vielä 2-vuotta sitten SeaContainerssin ainoa osa, joka tuotti voittoa.
- tätä,
-traveller- kirjoitti:
Viking Club toimii eri periaatteella kuin
Siljan kanta-asiakasjärjestelmä.
VikingClubiin liittyneet saavat todella edullisia risteilytarjouksia postiinsa.
Viking Clubilaisille on myös omat edulliset reittihinnat. Vikingillä lisäksi kaikille saatavissa olevat erikoishinnat esim. reittimatkoissa (FRAUTO) mitkä ovat sekä siljan normaali- että kanta-asiakashintoja edullisemmat.
VikingClub hinnat ovat kuitenkin aina näitä edullisempia joten clubiin kuulumisesta on konkreettista hyötyä.
Siljalla on kanta-asiakasjärjestelmä joka perustuu bonuspisteiden keräämiseen.
Hintataso on korkeampi ja bonusmatkat eivät
sitä eroa tasaa, mutta ei ole tarkoituskaan.
Yhtiöillä on erilainen markkinointitapa ja osittain myös kohderyhmät.
Nim. Sekä Siljan että Vikingin kanta-asiakasjauhamista. Usko jo hyvä ihminen, että esimerkiksi tuo FRAUTO ON kalliimpi, kuin Siljan kanta-asiakashinta autopaketille.
Siljan hintataso EI ole korkeampi. En tiedä miten tänä päivänäkin joku voi väittää näin.
Siljalla on ihan yhtä hyviä tarjouksia, kuin Vikingilläkin. Siljalla ei ole tiettyjä päiviä, jolloin pitää matkustaa tai tietty hyttiluokka tiettynä päivänä.
En usko alkuunkaan, että olet Siljan kanta-asiakas, koska muuten et puhuisi täytyy potaskaa.
Ja minä todella uskallan väittää, että bonusmatkat todellakin tasaavat ja menevät vielä Vikingin ohikin, jos olet todella Siljan kanta-asiakas. Pisteiden kerääminen ei ole mikään itseisarvo. Se on bonusta. Saat kanta-asiakashinnat/tarjoukset myös perustason kortilla. Toki kun esimerkiksi itse pääsin kultatasolle, en ole sieltä kertaakaan tippunut. Pisteitä tulee todella helposti ja myös bonusmatkojen määrä luonnollisesti kasvaa. Mitä saisin vikingiltä? Kaksi kertaa 360 Commodoreluokan bonusmatkaa syksyltä takana. Yhteensä 720euroa. Mitä saisin Vikingiltä? Huipputarjouksen a-luokan hytissä tiettynä päivänä ? Ei tasaa eroa.. eipä..
Toki ymmärrän, jos olet 1-2 kertaa laivalla käyvä, niin sinulla ei voi olla kokonaisvaltaista näkemystä asioista.
Itse matkustan laivalla 10-12 kertaa vuodessa risteilyn muodossa ja reittimatkat päälle. Minä tiedän, että säästän selvää rahaa kun matkustan siljalla ja olen siljan kanta-asiakas. Saan lisäksi paremmat hytit ja laivat, sekä bonusmatkat. Ja jos pilkkua oikein halutaan nussia, niin Siljan tax freekin on halvempi monine erikoistarjouksineen, puhumattakaan kanta-asiakastarjouksista. Buffet siljalla on kalliimpi, mutta itselläni pari euroa sinne tänne ei kaada budjettia.
Toivoisi, että kaikkea mutua ei kerrottaisi "faktoina", vaikkei tämä mikään virallinen forumi olekaan. - Siljalla paremmat edut
tätä, kirjoitti:
jauhamista. Usko jo hyvä ihminen, että esimerkiksi tuo FRAUTO ON kalliimpi, kuin Siljan kanta-asiakashinta autopaketille.
Siljan hintataso EI ole korkeampi. En tiedä miten tänä päivänäkin joku voi väittää näin.
Siljalla on ihan yhtä hyviä tarjouksia, kuin Vikingilläkin. Siljalla ei ole tiettyjä päiviä, jolloin pitää matkustaa tai tietty hyttiluokka tiettynä päivänä.
En usko alkuunkaan, että olet Siljan kanta-asiakas, koska muuten et puhuisi täytyy potaskaa.
Ja minä todella uskallan väittää, että bonusmatkat todellakin tasaavat ja menevät vielä Vikingin ohikin, jos olet todella Siljan kanta-asiakas. Pisteiden kerääminen ei ole mikään itseisarvo. Se on bonusta. Saat kanta-asiakashinnat/tarjoukset myös perustason kortilla. Toki kun esimerkiksi itse pääsin kultatasolle, en ole sieltä kertaakaan tippunut. Pisteitä tulee todella helposti ja myös bonusmatkojen määrä luonnollisesti kasvaa. Mitä saisin vikingiltä? Kaksi kertaa 360 Commodoreluokan bonusmatkaa syksyltä takana. Yhteensä 720euroa. Mitä saisin Vikingiltä? Huipputarjouksen a-luokan hytissä tiettynä päivänä ? Ei tasaa eroa.. eipä..
Toki ymmärrän, jos olet 1-2 kertaa laivalla käyvä, niin sinulla ei voi olla kokonaisvaltaista näkemystä asioista.
Itse matkustan laivalla 10-12 kertaa vuodessa risteilyn muodossa ja reittimatkat päälle. Minä tiedän, että säästän selvää rahaa kun matkustan siljalla ja olen siljan kanta-asiakas. Saan lisäksi paremmat hytit ja laivat, sekä bonusmatkat. Ja jos pilkkua oikein halutaan nussia, niin Siljan tax freekin on halvempi monine erikoistarjouksineen, puhumattakaan kanta-asiakastarjouksista. Buffet siljalla on kalliimpi, mutta itselläni pari euroa sinne tänne ei kaada budjettia.
Toivoisi, että kaikkea mutua ei kerrottaisi "faktoina", vaikkei tämä mikään virallinen forumi olekaan.Itse matkustan laivalla 5-7 kertaa vuodessa ja olen "vain" hopeatasolla ja silti olen saanuthyviä etuja ja varmasti säästänyt rahaakin. Vikingin edut on tosiaan tiukasti sidottu tiettyyn matkustus aikaan ja sen lisäksi ne samat tarjoukset on kaikille avoimia viim. sitten kun lähtö aika on lähellä eikä paikat ole mennyt.
Itse olisin tänä vuonna päässyt kulta tasolle, jos olisin tehnyt yhden normaali kanta-asiakas hintaisen (promenade-luokassa) matkan marraskuun aikana, mutta ei ollut mahdollisuutta lähteä. - -traveller-
tätä, kirjoitti:
jauhamista. Usko jo hyvä ihminen, että esimerkiksi tuo FRAUTO ON kalliimpi, kuin Siljan kanta-asiakashinta autopaketille.
Siljan hintataso EI ole korkeampi. En tiedä miten tänä päivänäkin joku voi väittää näin.
Siljalla on ihan yhtä hyviä tarjouksia, kuin Vikingilläkin. Siljalla ei ole tiettyjä päiviä, jolloin pitää matkustaa tai tietty hyttiluokka tiettynä päivänä.
En usko alkuunkaan, että olet Siljan kanta-asiakas, koska muuten et puhuisi täytyy potaskaa.
Ja minä todella uskallan väittää, että bonusmatkat todellakin tasaavat ja menevät vielä Vikingin ohikin, jos olet todella Siljan kanta-asiakas. Pisteiden kerääminen ei ole mikään itseisarvo. Se on bonusta. Saat kanta-asiakashinnat/tarjoukset myös perustason kortilla. Toki kun esimerkiksi itse pääsin kultatasolle, en ole sieltä kertaakaan tippunut. Pisteitä tulee todella helposti ja myös bonusmatkojen määrä luonnollisesti kasvaa. Mitä saisin vikingiltä? Kaksi kertaa 360 Commodoreluokan bonusmatkaa syksyltä takana. Yhteensä 720euroa. Mitä saisin Vikingiltä? Huipputarjouksen a-luokan hytissä tiettynä päivänä ? Ei tasaa eroa.. eipä..
Toki ymmärrän, jos olet 1-2 kertaa laivalla käyvä, niin sinulla ei voi olla kokonaisvaltaista näkemystä asioista.
Itse matkustan laivalla 10-12 kertaa vuodessa risteilyn muodossa ja reittimatkat päälle. Minä tiedän, että säästän selvää rahaa kun matkustan siljalla ja olen siljan kanta-asiakas. Saan lisäksi paremmat hytit ja laivat, sekä bonusmatkat. Ja jos pilkkua oikein halutaan nussia, niin Siljan tax freekin on halvempi monine erikoistarjouksineen, puhumattakaan kanta-asiakastarjouksista. Buffet siljalla on kalliimpi, mutta itselläni pari euroa sinne tänne ei kaada budjettia.
Toivoisi, että kaikkea mutua ei kerrottaisi "faktoina", vaikkei tämä mikään virallinen forumi olekaan.Olen Siljan kulta-asiakas ollut 3 vuotta, enemmän matkustan Siljalla kuin Vikingillä.
Matkani ovat pääasiassa reittimatkoja. Joskus harvoin myös risteilyjä.Commodoressakin tulee matkustettua 1-2 krt vuodessa.Mutta ihan sama jos et usko.
Vikingillä saat muuten esim. Gabriellalta parvekkeellisen 25m2 LUX-hytin(entinen Siljan commodoreluokka), erikoisaamiaiset kahdelle mennen tullen ja 3-ruokalajin a la carte illallisen mennen tullen perjantailähdöllä vuoden ympäri 374,- (herkutteluristeilypaketti, 2007-vuoden hinta)ja arkena vieläkin edullisemmin.
Siljan kanta-asiakashinta commolle perjantaisin
on v. 2007 507-593e/hytti ilman illallisia.
Illlallisineen yli 700,-
Vaikka saisit ne bonukset niin hinta on parempi.
Ja tässä sulle esimerkkiä autopaketista:
Hel-Sto C-luokka su-to
Silja kanta-as 126,-
Viking FRAUTO 98,-
Viking Club 84,-
Ja sunhan pitäisi verrata Siljan kanta-asiakasautopaketin hintaa Viking Club-autopakettiin?
Sano esimerkki milloin Vikingin autopaketti on kalliimpi?
Matkustan mielelläni Siljalla ja bonusjärjestelmä on mielestäni myös hyvä niille jota sitä käyttää. Mutta edullisimmin loppupeleissä matkustat Viking Clubilla myös reittimatkoilla.
Ja tottakai Siljan matkat maksavat enemmän koska
laivat ja hyttien taso on parempi, sitä en kiellä.
Vikingillä ja Siljalla on erilaiset tavat ja hyvä niin että on vaihtoehtoja.
Turha tosiaan jauhaa tätä ja mäkin haluaisin että
nimenomaan faktoina puhuttaisiin asioista.
- wäittelyä
Siljaa kun ei enää ole ja sitäpaitsi Viking on kaikilla tavoilla parempi kuin muut.
- dsd
Silja on hävinnyt? Kerro heti! Perustele väitteesi Viking paremmuudesta!
Älä pelle tule tänne paskaa jauhamaan ilman kokemusta. Mene takaisin sinne FCBS:lle! - on todellakin
dsd kirjoitti:
Silja on hävinnyt? Kerro heti! Perustele väitteesi Viking paremmuudesta!
Älä pelle tule tänne paskaa jauhamaan ilman kokemusta. Mene takaisin sinne FCBS:lle!lakannut olemasta. Yhtiön nimi on nykyään TALLINK-Silja, (tai Sillink epävirallisesti) ja todennäköisesti tulevaisuudessa pelkkä Tallink. Siljan loppu alkoi tosin jo silloin, kun omistajaksi tuli bermudalais-amerikkalainen Seacontainers ja lopullinen niitti oli sitten tämä virolainen mukavuuslippuvarustamo Tallink.
- onko,
on todellakin kirjoitti:
lakannut olemasta. Yhtiön nimi on nykyään TALLINK-Silja, (tai Sillink epävirallisesti) ja todennäköisesti tulevaisuudessa pelkkä Tallink. Siljan loppu alkoi tosin jo silloin, kun omistajaksi tuli bermudalais-amerikkalainen Seacontainers ja lopullinen niitti oli sitten tämä virolainen mukavuuslippuvarustamo Tallink.
lakkasiko esimerkiksi Saab olemasta kun sen osti GM? Ei lakannut.
Sanoin jo, mene takaisin sinne FCBS:llä pohtimaan tuota paskaasi. Säälität minua! - Silja-Tallink
onko, kirjoitti:
lakkasiko esimerkiksi Saab olemasta kun sen osti GM? Ei lakannut.
Sanoin jo, mene takaisin sinne FCBS:llä pohtimaan tuota paskaasi. Säälität minua!Joidenkin Englanin kielisten lähteiden mukaan yhtiön virallinen nimi on:
Suomessa: Silja-Tallink Oy
Ruotsissa: Silja-Tallink Ab
Virossa: Kukaan ei tiedä???
Toisten lähteiden mukaan:
Suomessa: Tallink-Silja Oy Ab
Ruotsissa: Tallink-Silja Ab
Virossa: Kukaan ei tiedä???
- ErkkiEinari
Minä olen kaikkien kolmen jäsen, Vikingin, Siljan ja Tallinkin. En se vuoksi, että tietäisin mikä on järkevämpää.
Vikingin kortin saa kai yhä kaikki ilmaisesti pelkästään kuin vain tilaavat, Siljan ja Tallinkin sain ensimmäisen kerran ilmaiseksi, Tallinkin uusiminen vaati jotakin (5 €?), mutta se tuli takaisin ensimmäisellä reissulla.
Matkalle lähtiessäni olen tsekannut mikä yhtiö minut ja muut matkalaiset hinta-laatusuhteeltaan parhaiten kuljettavat (auto joskus mukana, useimmiten ei) ja mahdollisesti hotellin samaan pakettiin tarjoavat. Minulla ovat kaikki kolme ovat olleet eri kerroilla edullisimpia ajasta, tarpeeesta ja kohteesta riippuen: Tukholmaan useimmiten Viking, mutta joskus bonuspisteillä Silja, Tallinnaan Tallink, mutta yllättävän monesti myös SeaCat, jos pikalaivaa olen arvostanut. No SeaCat ei enää ole Siljaa eikä Tallinkia.
Sinänsä minusta on hölmöä liittyä tällaisiin clubeihin ja täyttää lompakkoa korteilla, mutta näyttää niistä olevan todella rahallista hyötyä. Ennen kaikkea sähköpostiin tulleet Vikingin ja joskus harvoin Siljan tarjoukset ovat olleet miltei ilmaisia matkoja, jos laivalla ostoksia ei laske kuluiksi.- hermiitti
Virossa en ole ikinä käynyt ja aika harvoin käyn muutenkin laivalla. Olen kylläkin Club Siljan ja Viking Clubin jäsen.
- Anonyymi
Ota molemmat. Ei synny mitään riippuvuutta, että pitäisi ottaa vaan yhtä. Olet ja teet kuten haluat ja keräät aina edut.
- Anonyymi
Kun kuuluu kumpaankin, saa aina parhaat edut.
- Anonyymi
Viime perjantaina kävin Tallinnassa Vinkkarilla. Edestakainen matka maksoi 5€. Ei tullut kysyttyä mitä hinta on muilla.
- Anonyymi
Vaikka Vikingiltä saakin nykyään veneitä, niin Tallinkin bonuspisteet on hyödyllisempiä. Niitä kertyy myös Tallinkin hotelleista.
- Anonyymi
Jahas, taasen on vakiohäirikkömme syönyt pilleripurkkinsa tyhjäksi ja demonit ovat alkaneet riivata.
- Anonyymi
Viking Club parempi. Selkeästi parempi. Club Onessa ei oikeastaan mitään etuja.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1948711
En löydä sinua
En löydä sinua täältä, etkä sinä varmaankaan minua. Ennen kirjoitin selkeillä tunnisteilla, nyt jätän ne pois. Varmaan k264868- 504318
- 623877
- 513246
- 503070
Miten mä olisin
Rohkeampi lähestymään häntä. En tiedä. En osaa nykyään edes tikusta tehdä asiaa vaan käyttäydyn päin vastoin välttelen.552852Ne oli ne hymyt
Mitä vaihdettiin. Siksi mulla on taas niin järjetön ikävä. Jos haluat musta eroon päästä niin älä huomioi mua. Muuten kä262716- 432521
Anteeksi kun käyttäydyn
niin ristiriitaisesti. Mä en usko että haluaisit minusta mitään, hyvässä tapauksessa olet unohtanut minut. Ja silti toiv422425