Heipä hei!
Onkos täällä muita työttömiä vauvakuumeilijoita?? Itse olen ollut vuoden verran oman alan töistä työttömänä, tosin mies on ykstyisyrittäjä, joten jotain hommaa aina välillä minullekin löytyy, mutta siis periaatteessa työtön olen.
Meillä vauvan teko päätös tehtiin nimenomaan minun työttömyyden takia. Lapsia joka tapauksessa aiottiin joskus tehdä, niin pari kuukautta sitten päätettiin, et miks ei nyt, kun ei kerta niitä töitäkään löydy kiven altakaan. Niin, ja jos tässä onnistutaan, niin eipä kyllä sitten tarvitse hetkeen miettiä mitähän sitä päivät pitkät tekis ;)
Ja ensimmäistä yritys kiertoo porskutellaan. Eilen tein malttamattomana ensimmäisen testin, negatiivisen. Mutta kun ei tuota tätiäkään näy ei kuulu, niin toivoani en vielä menettänyt. Kärsivällistä odottelua vaan ja sitten uutta testiä kehiin :)
Työttömiä vauvakuumeilijoita
6
692
Vastaukset
- mato-
Juu työttömänä nyt oon ollu. Syksyn. Nyt keväällä oon kyl menossa talouskouluun ettei ihan tyhjänpanttina tartte olla. Mulla oli opintopaikka, mutta ei se sitte kiinnostanukaan, joten lopetin. Ei sitte löytyny työtä.. :/ Ammattiakaan ei ole.
Kyllä tätä vähä mietittii, että pitäiskö se ammatti silti olla, mutta ei haluttu alkaa odotteleen enää. Vaikka nuoria ollaanki.
Kolmatta kiertoa mennään... Oon täsä miettiny, että jos nyt tärppäs, ni ei varmaan kesälläkään voi sitte kesätöitä tehä, kun la menis elokuulle...
Meillä oli haaveissa kyllä jo pitempään, mutta kun lopetin opinnot kesken ni siinä vaiheessa päätettii alkaa yrittää. Että lopen alotettii yrittää ennen ku aiemmin aiottiin.
No joo, tulipa pitkästi.. :D- haloo!!
hei ei raskaus oo sairaus joka estää työskentelyn, erikoisolosuhteet erikseen. jos saapi kesäksi töitä ni miksi niitä ei tekis. ei niitä äitiysrahojakaan paljon ennen saa. ja pitäs se ammatti olla ja nuoruuski humputeltu...
- mato-
haloo!! kirjoitti:
hei ei raskaus oo sairaus joka estää työskentelyn, erikoisolosuhteet erikseen. jos saapi kesäksi töitä ni miksi niitä ei tekis. ei niitä äitiysrahojakaan paljon ennen saa. ja pitäs se ammatti olla ja nuoruuski humputeltu...
Ei se olekaan mikään sairaus, mutta se VOI estää työskentelyn...
Ootko ollu raskaana? Jos, niin miten sujui viimeiset kuukaudet?
Minä en ole ollut, mutta lukenut kyllä tarinoita ja kokemuksia...
Siinä on tällasia juttuja, jos olisin raskaana..
-otetaanko raskaana oleva töihin (vai mieluummin se, joka ei odota)
-työaikaa jäis (siis JOS nyt ois tärpänny..) ehkä kuukausi, puol toista. Otetaanko mieluummin sellane joka vois olla kauemmin... Äitiysrahakausi alkaa 30-50 päivää ennen laskettua aikaa.
-voiko tehä työtä. Joillaki raskaus on niin raskasta loppuvaiheesta (jo tuossa vaiheessa) ettei työntekoon oikein jaksa enää, tai edes voi tehdä paljoa mitään.
-mitä tahansa työtä en lähtis tekemään. Yhtäkkiä liika raskasta--ei ei..
-asun pienellä paikkakunnalla, joten työmahdollisuudetkin vähäiset, kauemmas en siinä vaiheessa enää lähtis
Tottakai, jos oma vointi sallii ja työtä saa, ni menen kesällä töihin. Mä olen vain hirveän pessimistinen sen suhteen että saako edes, kun jos olis raskaana, ei vois olla kauaa, eikä ole edes juuri työkokemusta mistään.
"ja pitäs se ammatti olla ja nuoruuski humputeltu..."
Kuka pakottaa? ;) Ja miksi pitäis..?
No, minä ainaki olen nuoruuden humputukset humputellu. Eli en ole kun ei ole kiinnostanut. :) Paitsi että eihän mun tarttis valintojani täälä perustella...
- yxvaan77
Mulla loppui 8,5kk.n määräaikanen heinäkuun alussa ja siitä lähtien ollu kodin hengettärenä äetylinä 10v pojulle ;)
Nyt vaan sitä toivoo että tulis päiviks jotain järkevää tekemistä ettei ois ihan liikaa aikaa vatvoo mielessään ja murehtia tätä kun mitään ei tapahdu...:((
Keväästä lähin on yritetty ja puolen vuoden jälkeen ruvennu siinä määrin turhauttaan koko homma että sen jo mielellään välillä unohtais vaikka eihän se tietenkä täysin mahdollista niinkään oo.. mutta siis, koitan nyt kulkee kultasta keskitietä että en enää niin hirveesti yritä/kuumeile mutta eihän sitä voi kokonaan luovuttaakaan koska sittenhän se pieni mahdollisuus huononee entisestään...
Sit toisinaan taas (etenki menkkojen alkamispäivinä) on niin kipee/masentunu että sillon on ihan tyytyväinen ettei tarvi mihinkä töihin/ulos ihmisten ilmoille lähtee. :/ - Fleece-karhu
Olen siis 27-vuotias ja melko äskettäin valmistunut. Järki ja kaikki muut sanovat, että olisi hyvä olla vakituinen työpaikka ensin, mutta tuntuu, että tällaista synnytysikäistä ja muutenkin vielä haahuiluvaiheessa olevaa ei kukaan ota vakkariksi, ja sitten kun ikää alkaa olla enemmän, alkaa lastensaamisikä kaikota ja ehkäpä työpaikoillakin ajatellaan, ettei me enää noin vanhaa oteta.
Perheenlisäys ei siis ihan nytjustiinsa ole ajankohtaista mutta mietin, että jos pidän vakituista työpaikkaa kriteerinä, ei onnistu varmaan ikinä :/. Ei tuo määräaikaisuus sinänsä ahista, olen tottunut siihen että asiat saa tietää aina muutenkin noin kaksi minuuttia ennen ;), mutta kierolta tuntuu kun vakitöitä ei saa ja muussa tilanteessa lisääntyvä on joidenkin mielestä paha ja vastuuton ihminen. Miehen tilanne on kyllä taloudellisesti vakaa(mpi), mutta enpä haluaisi itsekään mihinkään työttömyyskierteeseen loppuiäksi.
Miten te muut 20-30 -ikäiset (tai nuoremmat/vanhemmatkin) olette tätä asiaa ajatelleet?- kuulutetaan!
Olen myös 27-vuotias ja ammatteja hankittuna kaksi. Ensimmäisen jouduin unohtamaan allergiani takia ja tähän toiseen opiskellessani jo tiesin että vakipaikan saaminen alalta on vaikeaa. Niin eli niillä määräaikaisilla työsuhteilla tässä on elelty kunnes tuli muutto uudelle paikkakunnalle. Kaikki vanhat työsuhteet jäi ja uutta työtä täältä en ole onnistunut saamaan.
Eli minä en tuota vakipaikkaa ole koskaan pitänyt minään kriteerinä, enkä oikeestaan koko työn saantia tällä hetkellä. Ehkä tämä on monen mielestä oudosti ajateltu, mutta tärkeintä tällä hetkellä on tuo lapsen saaminen :) Työpaikkoja toki koko ajan toisella silmällä seuraan, mutta ei se ole mikään katastrofi jos en sellasta ennen lapsen saantia saa. Pärjätään kyllä sillä pienemmälläkin äippä rahalla ja miehen tuloilla.
Mitä taas tuohon raskauteen/raskauden mahdollisuuteen ja töiden saamiseen tulee, niin viime keväänä minut "voitti" työhaastattelussa raskaana oleva nainen, joka sai sen paikan. Vaikka minulla oli hommaan enemmän koulutusta/kokemusta, taisi haastattelija kattoo että perheellinen oli enemmän rahan tarpeessa...Että näinkin päin voi käydä!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Vasemmistohallitus palauttaa hintasääntelyn, esim. bensalitra vain 1e.
Tuleva vasemmistolaisista koostuva hallitus ottaa käyttöön vanhat hyvät keinot pitää hinnat kurissa. Tähän tarkoitukse814620Vasemmistolainen valehteli jälleen - Purra tai persut eivät luvanneet "euron bensaa"
Väite "euron bensasta" on ensisijaisesti poliittisten vastustajien käyttämä puhdas vale. Persut kyllä kampanjoivat näky1093837Arman Alizadin viesti puna-aktivisteille: "Pitäkää lärvinne nytkin kiinni"
Arman Alizad kritisoi vasemmiston kaksinaismoralismia. Iranissa syntynyt suosikkijuontaja Arman Alizad pakeni perheensä1763627Minja Koskela nostanut vasemmistoliiton kannatuksen ennätykseen
Koskela valittiin puolueen johtoon lokakuussa 2024, ja silloin Ylen kysely antoi puolueelle 9,3 prosentin kannatuksen.632062Antti johtaa Petteriä jo 7,1 prosenttiyksiköllä
Tällä menolla sdp menee kokoomuksesta kierroksella ohi jo tällä vaalikaudella. https://yle.fi/a/74-20213575711928Mitä on tullut
Entisen abcn rakennuksen tilalle se oli tyhjillään monta vuotta siellä oli jo nyt valot onko huoltoasema? 5:30.781268- 1281125
Palosta selvinnyt 18 vuotias munira tarvitsi tulkin kun puhui Iltalehdelle
Suomessa asuva 18 vuotias tarvii tulkin !!! Tää Suomea puhumaton on palossa kuolleen naisen veli ja asui perheen kanssa.1401050- 49979
Mikä homma?
https://share.google/NvruSS4P4EzjTWPov Poliisilla oli keskiviikkona 4. maaliskuuta yksityisasunnossa Saarijärvellä tehtä26891