Tässä ku on lueskellut näitä viestejä täällä niin olen huomannut erään kiintoisan seikan. Eli täällä on paljon solvauksia kokkolan suunnalta... eli mistä tämä johtuu? Pietarsaarelaiset eivät solvaa kokkolalaisia läheskään yhtä paljon eli tämän täytyy olla naapuri kateutta!! Ja pietarsaarelaiset näyttävät olevan sivistyneempiä ihmisiä kuin kokkolalaiset.
Terveisiä vaasasta!
Pietarsaari vs. Kokkola
20
3441
Vastaukset
- ???
En ole huomannut moista,kuka Jeppikselle on kateellinen?
- ilmeisesti joku
kokkolalainen saatin heti vastaamaan!
ilmeisesti joku kirjoitti:
kokkolalainen saatin heti vastaamaan!
Ei,kun Vaasalainen.
- humanisti1
Jeppiksellä on ylivoimaisesti parempi naapurikaupunki:-))
- jooopas jooo
No kerro nyt vielä se kokkolalaisten aina niin hauska ja yllättävä korkeasaari-pietarsaari vitsi... aina se jaksaa naurattaa?!
- Rosteri2
jooopas jooo kirjoitti:
No kerro nyt vielä se kokkolalaisten aina niin hauska ja yllättävä korkeasaari-pietarsaari vitsi... aina se jaksaa naurattaa?!
Kun aikoinaan väännettiin kättä jalkapallojoukkueen nimestä, niin suomenkielisetkin oli sitä mieltä, pitkähkön pohdinnan jälkeen, että väännetään se nyt kuitenkin siitä ruotsinkielisestä nimestä
Jakobstads rostfria, eikä
Pietarsaaren ruostumaton:-)) - edustavammalta
Rosteri2 kirjoitti:
Kun aikoinaan väännettiin kättä jalkapallojoukkueen nimestä, niin suomenkielisetkin oli sitä mieltä, pitkähkön pohdinnan jälkeen, että väännetään se nyt kuitenkin siitä ruotsinkielisestä nimestä
Jakobstads rostfria, eikä
Pietarsaaren ruostumaton:-))suomeksi Pi-Ru tai Pie-ru tai ruotsiksi Ja-ro...
aivan...pieru ois kova sana
Olen kummassakin paikassa asunut ja huomannut, että kummatkin haukkuvat ihan yhtä paljon. Tuskin siinä mistään kateudesta on kyse. Naapurikaupungit haukkuvat aina toisiaan...
- että molemmissa paikoissa
osataan haukkua, mutta ei tarvi kun lukea näitä kirjoituksia täällä niin eiköhän homma oo selvä!
- ~Nainen Kokkolasta~
Kyllä sieltäkin päin osataan kielteistä kommenttia laittaa, joskaan en nyt sellaisia ihan lähiaikoina ole lukenut. Tiedä nyt tuosta, kummat tässä ovat sivistyneempää sakkia, tuskinpa nämä nettisivut ovat oikea paikka tuollaisen arvioimiseen.
Itse olen käyn aina silloin tällöin Pietarsaaressa, ihan mukava paikka mielestäni. Tähän asti tapaamani pietarsaarelaiset tuntuvat olevan hyvin sosiaalista porukkaa. Mutta toki myös pietarsaarelaisten joukkoon muutama mätämuna mahtuu. - ~Nainen Kokkolasta~
Piti vielä mainita, että kokkolalaiset solvaavat myös omaa kaupunkiaan ja sen asukkaitaan (seuraappa vaikka huviksesi joskus tuota Kokkola-palstaa niin näet, mitä tarkoitan.)
- Anonyymi
Kokkolassa on komeita ja tyylikkäitä miehiä jotka jossain Kaivarin terassilla heti joku rikas perijä ottaisi ja veisi Ranskan Rivieralle vanhan rahan huvilaan etteivät kateelliset yritä iskeä!
- Anonyymi
Kokkoma kehittyy, Pietarsaari ei ja se on siksi koska RKP vallassa, joten todella kökköä
- Anonyymi
Kummatkin pikkukaupungit ovat melko hiljaisia ja kehittymättömiä tuppukyliä vaikkapa Seinäjokeen tai Vaasaankin verrattuina.
- Anonyymi
Olen rikkaan suvun naisen kanssa ja sikäli taloudellisesti riippumaton. Heitän välillä muutaman yöhoitajan keikan Kokkola tai Meilahti. Autotallissa on Mersu ja Range Rover. Juon vain tiettyä olutta vihreästä lasipullosta..
- Anonyymi
Naapuri love
- Anonyymi
Kokkola lienee kuitenkin kasvukeskus. Pietarsaari aloilleen jähmettynyt pikku-svenskilä lähinnä?
- Anonyymi
Ei Pietarsaari pysty kasvamaan ilman kuntaliitoksia.Kuntaliitoksilla voidaan pitää enemmistö ruotsinkielisenä.Se olisi uhka jos kaupungin väkiluku alkaisi kasvamaan koska lisäväestö olisi todennäköisesti suomenkielistä.
- Anonyymi
Kokkola ei todellakaan ole kasvukeskus ja Pietarsaari vielä vähemmän. Lähimmät kasvukeskukset ovat Vaasa ja Seinäjoki.
- Anonyymi
Kokkolalla parempi satama ja melkoinen teollisuuspotentiaali Ykspihlajassa.
Ja onhan Kokkolassa Suntti. Onko Pietarsaaressa edes ojaa?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Tyttäreni kuoli lihavuusleikkaukseen.
Miettikää kuiten 2 kertaa, ennenkuin menette lihavuusleikkaukseen.35088781 Eurolla 35 euroa, 1.5x minimikerroin, 0x kierrätys ja minimitalletus vain 5e!
Noniin nyt pamahti sitten VB:ltä älyttömän kova tarjous ensitallettajille. Euron panoksella 35 euroa jos kokkishown voit12581Viiimeinen viesti
Sinulle neiti ristiriita vai mikä nimesi sitten ikinä onkaan. Mulle alkaa riittää tää sekoilu. Oot leikkiny mun tunteill692358- 1791955
epäonnen perjantain rikos yritys
onpa epäselvä kuva, tuolla laadullako keskustaa tarkkaillaan lego hahmotkin selvempiä161542Yllätyspaukku! Vappu Pimiä rikkoi vaikean rajapyykin yllättävässä bisneksessä: "Nyt hymyilyttää...!"
Wau, onnea, Vappu Pimiä, upea suoritus! PS. Pimiä tänään televisiossa, ohjelmatietojen mukaan hän on Puoli seiskassa vie91401- 1121347
Suomessa ei ole järkeä tarjota terveyspalveluita joka kolkassa
- Suomen väestötiheys 1.1.2022 oli 18,3 asukasta maaneliökilometriä kohden. - Uudenmaan maakunnassa asuu keskimäärin 181841328RÖTÖSHERRAT KIIKKIIN PUOLANGALLA.
Puolankalaisilla tehtävä ryhmäkanne itsensä yleintäneistä rötöstelijöista, sekä maksattaa kunnan maksama tyhmän koplan j601310Kirjoitin sinulle koska
tunnen sinua kohtaan niin paljon. Sydäntäni särkee, kun kätken ihastumisen, kaipauksen, sinua kohtaan tuntemani lämmön j421227