....mutta Suomussalmi on yksi niistä surkeimmista paikoista Suomessa. Meni Luusuakin kirkkaasti ohi. En ole koskaan tavannut niin kateellista, katkeraa ja kieroa kansaa kun tämä "hiljainen kansa" täällä. Ne pellon heinäpäät kuvaavat näitä ihmisiä paremmin kuin mitkään sanat. Koskaan ja kenellekään ei voi suositella poikkeamista täälläpäin, huolimatta kauniista luonnosta. Ottakaahan ihmiset itseänne niskasta kiinni ja lakkakaa kadehtimasta naapurianne, tavoittelemasta pelkästään omaa etuanne ja olkaa rehellisiä EDES ITSELLENNE.
Paljon on reissattu....
9
980
Vastaukset
- mehtis
Cry me a river helsinki city boy
- katkeria ja kieroja
ja baarissa nyrkit pystyss p.s vielläks se yks terva-räkälä on pystyss siellä suomussalmella?
- Olikohan
tämä kirjoittaja TURISTI,joka ohimennessään ehti tehdä noin paljo huomioita (onko mykät heinäpäätkin kateellisia toisilleen,mikä teräväkatseinen huomio) vaiko ihanan lapsuutensa täällä viettänyt ja aikuisuus jossain muualla,enkä epäile etteikö siellä jossain MYÖSKIN ole aivan ihanaa elämää.(Olen kokenut senkin)
Asuinpaikka vapaushan meillä on ja vaatimustasotkin sen suhteen heittelee.Myös sananvapaus yksilöllisiinkin mielipiteisiin.
Kielteinenkim "mainos"voi joskus kääntyä positiiviseksi "uteliaisuudeksi"
J.K OON REHELLINEN kuten pyysit.
(Meni LuusuaKIN KIRKKAASTI ohi...pitäsköhän käydä siellä.)- Kuukkeli85
Kyllähän tämä suomussalmi on hieno paikka. En tiedä onko se hieno paikka asua, mutta kesällä tosi hieno paikka käväistä vaikka reissullansa.. Kummiskin löytyy nähtävyyttä ja on METSÄÄ jota ei siellä etelässä varmaan paljoa ole!
Olet tainnut viihtyä täällä pitempäänkin kun olet päässyt näkemään/kokemaan suomussalmelaisia.. Et taida olla mikään turisti joka oli ohikulku matkalla!
Ja on, on se tervareitti vielä pystyssä. Omistaja Isto vain kuoli lentokone onnettomuudessa, ja siinä baarissa on nyt uudet omistajat..
- afe
mielestäni maailman paras luonto ja maailman parhaita ihmisiä. Siellä tutut ja vieraat otetaan joka kodissa ystävällisesti vastaan ja kunnon lihasoppaakin tarjotaan. Ja tietysti kahvipannu tulelle heti, kun vieras tulee ja sitten mukavia juttuja.
- bxnbxfnfn
Asunto merinäköalalla Alanyasta Hanki itsellesi uusi elämä
- Tyytyväinen
Ostin asunnon Ämmänsaaren keskustasta, olen eläkkeellä ja tämä on todella uusi elämä. Vieressä hieno kylpylä Kiannon Kuohut jossa on minulle kaikki hienoudet kuntosalista porealtaisiin jne. Maisemat mitä mahtavimmat Kiantajärven rannalla ulkoillessa, teatteri Retikka ym.Voisko hienommin enää eläkepäiviään viettää.Missä voisi tämän paremmat olot olla? Sas se????
- ohhoh
Et ole paljon nähnyt maailmaa , kun mielestäsi suomussalmi on surkea paikka . Kåypäs vielä Romaniassa ja muutamissa entisissä neuvosliiton maissa ja pohjois koreassa niin voit puhua sitten surkeista paikoista.
- koopee3
Minähän varoitin ja käskin Painua KUUSAMOON
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Riikka runnoo: datakeskuksille tulee UUSI yritystuki
"Suomen valtio erikseen tukee esimerkiksi kryptovaluuttaan tai aikuisviihteeseen tai muuhun keskittyviä datakeskuksia."432150Eläkeläiset siirrettävä muuttotappioalueille
Joutoväki pois ruuhkauttamasta elättäjien arkea. Samalla putoaa jokaisen asumiskulut ja rahaa jää enemmän kuluttamiseen.1801931- 1161352
En kerro nimeäsi nainen
Sillä olet nyt salaisuus jota kannan sydämessäni. Tämä mitä tunnen ja kuinka sinuun vahvasti ihastuin on jo niin erikoin711160- 96972
Olet kiva ihminen
En kiellä sitä yhtään. Sinussa on hyvin paljon erinomaisia puolia, enemmän varmasti kun meissä muissa. Sitten on puoli73919Auta mua mies
Ota vielä yhteyttä, keksi oikeat sanat että vuosien ajan kasvanut muuri murtuu meidän väliltä vaikka aluksi vain vähän.78859Uuden upotuskasteen vaiettu ongelma
Alkuseurakunnan kaste oli useamman vuosisadan upotuskaste, joka toimitettiin joko ulkona luonnon vesistöissä tai kasteki44845Ja tääkin vielä...
Kukakohan on valittanut, Salmiko itse? https://www.viiskunta.fi/rehtori-valittiin-ahtarissa-ilman-hakumenettelya-o/1347931802- 54701