haluaisin kysyä onko kellään ollut samanlaista raskauskokemusta. eli mulla meni alku raskaus tosi hyvin, mutta viimiset 3kk mä vain oksensin ja oksensin ja voin pahoin. aamulla tuli pahaolo jo ennen kun nousin ylös sängystä. ja se kesti yleensä johonkin klo 16.00 asti. koko ajan se oli, illalla se vaan vähän yleensä helpotti. välillä olin maannut sängyssä jo 2vrk putkeen ja vaan oksentanut (ihan kuin kamala mahatauti). soitin monesti sairaalaan äitiyspolille, mutta sieltä sanottiin vaan että kaikki on hyvin jos vesi pysyy sisällä edes 5 min. kukaan ei ottanut minua tosissaan, ja jouduin lopettamaan koulunkin kesken ilman lääkärintodistusta. tuntui että kaikki oli jotenkin minun vikaani. vaikka silloin olisin tarvinnut tukea ja ymmärrystä joltain lääkäriltä tms. otin asian monesti puheeksi, mutta ei sitä tutkittu eikä mitään. mentiin vaan seuraavaan asiaan.
itse olen myöhemmin pähkäillyt, ja saanut tähän synnäriltä varmistuksen, että koska olen pienen kokoinen (155cm), niin vauva kasvaessaan on alkanut painamaan johonkin (esim. vatsalaukku tai sisäelin). synnytyksen ajan oksensin aina välillä, ja seuraavana aamuna ei pahaa oloa enää ollut. eli mikään ei enää painanut mihinkään.
onko jollain ollut vastaavaa kokemusta?
3kk oksentelua
3
258
Vastaukset
- Jihuuu
Mutta ihan noin paha kun sinulla. Viimeisten kuukausien aikana tuli myös itse oksennettua jokunen kerta ja neuvolassakin sanoin pahoinvoinnista ja sielläkin terkka vaan ihmetteli, että onpas kummallista "ei yleensä loppuraskaudessa ole" ja hän arveli, että johtuisi siitä että maha painaa vatsalaukkua sen verran (olen 166cm, tyttö oli syntyessään 48cm 2860g).
Synnytyksen aikana minuakin oksetti, tosin ulos sain kaottua vain vähän ennen tytön ulos tulemista kunnon laatat, siihen asti oli tuntikausia ollut sellainen olo että nyt oksettaa..
Eipä enää synnytyksen jälkeen ollut pahoinvointia ja oksetusta, joten mistäpä muustakaan se voisi johtua kuin siitä vauvan painamisesta mahalaukkuun.
Ihmetyttää, että sinun tapauksessasi kun oksentelu on ollut huomattavan suurtakin, ei lääkäri ole ottanut tosissaan :/- Zimba-83
nyt myöhemmin olen miettinyt, et jos tehtäisi toinen lapsi, ja tulisi taas tuo paha olo, niin miten ihmeessä me pärjätään. mä en meinaan pärjännyt kunnolla yksinänikään, miten sitten lapsen kanssa. mut eihän se ole sanottu, et pahaolo tulis taas. voihan lapsi olla vaikka eri asennossa, ja...
- Elfarran
Mulla oli pahoinvointia ja oksentelua kyllä koko raskausajan, mutta oli se loppuraskauden pahoinvointi erilaista kuin sillon aiemmin. Tosi kovaa närästystä (ei koskaan muullon) oli ja vattaan ja selkään koski (joka asennossa) sillain omituisesti.
Neuvolassa sanottiin just, että siellä on litissä sisäelimet.
Ja oireet loppu tieten synnytykseen.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Epäily: Räppäri yritti tappaa vauvansa.
https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/epaily-mies-yritti-tappaa-vauvansa/9300728 Tämä on erittäin järkyttävä teko täysin p475475Räppäri kuoli vankilassa
Ei kuulemma ole tapahtunut rikosta. Sama vahinkohan kävi Epsteinille. https://www.hs.fi/suomi/art-2000011840869.html "612356Välillä kyllä tuntuu, että jaat vihjeitä
Mutta miten niistä voi olla ollenkaan varma? Ja minä saan niistä kimmokkeen luulemaan yhtä sun toista. Eli mitä ajatella181880Onko Sanna menossa Ukrainaan viettämään vuosipäivää?
Kun on bongattu Varsovan lentokentältä?1451771- 171595
No kyllä te luuserit voitte tehdä mitä vaan keskenänne, sitä en ymmärrä miksi pelaat,nainen
Pisteesi silmissäni, edes ystävätasolla tippui jo tuhannella, kun sain selville pelailusi, olet toisen kanssa, vaikka ol331543Kulukusuunnat
Eikö kuhmolaiset iha oikiasti tiiä kumpi o vasen ja kumpi oikia? Tuolla ku liikennemerkissä näkyy nuolet ylös ja alas, v5138881-vuotias Frederik avoimena - Ei omasta mielestä kelpaa tästä syystä realityihin: "Veemäinen..."
Junttidiscon kuninkaana tunnettu Frederik, 81, on esiintymislavoilla suvereeni tekijä. Mies on viihdyttänyt ympäri Suome171117Muusikko yritti tappaa kaksiviikkoisen vauvan
Karu epäily: Muusikko, 32, yritti tappaa kaksiviikkoisen vauvan Oulussa. IS:n selvityksen perusteella miestä ei ole syy771088Joutuuko Suomi24-palvelu taas oikeuteen ?
Nämä Purraa ja Perussuomalaista johtoa pedofiilian suojeliana pitävän kirjoittajan viestit eivät vain poistu täältä. Se2231021