haluaisin kysyä onko kellään ollut samanlaista raskauskokemusta. eli mulla meni alku raskaus tosi hyvin, mutta viimiset 3kk mä vain oksensin ja oksensin ja voin pahoin. aamulla tuli pahaolo jo ennen kun nousin ylös sängystä. ja se kesti yleensä johonkin klo 16.00 asti. koko ajan se oli, illalla se vaan vähän yleensä helpotti. välillä olin maannut sängyssä jo 2vrk putkeen ja vaan oksentanut (ihan kuin kamala mahatauti). soitin monesti sairaalaan äitiyspolille, mutta sieltä sanottiin vaan että kaikki on hyvin jos vesi pysyy sisällä edes 5 min. kukaan ei ottanut minua tosissaan, ja jouduin lopettamaan koulunkin kesken ilman lääkärintodistusta. tuntui että kaikki oli jotenkin minun vikaani. vaikka silloin olisin tarvinnut tukea ja ymmärrystä joltain lääkäriltä tms. otin asian monesti puheeksi, mutta ei sitä tutkittu eikä mitään. mentiin vaan seuraavaan asiaan.
itse olen myöhemmin pähkäillyt, ja saanut tähän synnäriltä varmistuksen, että koska olen pienen kokoinen (155cm), niin vauva kasvaessaan on alkanut painamaan johonkin (esim. vatsalaukku tai sisäelin). synnytyksen ajan oksensin aina välillä, ja seuraavana aamuna ei pahaa oloa enää ollut. eli mikään ei enää painanut mihinkään.
onko jollain ollut vastaavaa kokemusta?
3kk oksentelua
3
263
Vastaukset
- Jihuuu
Mutta ihan noin paha kun sinulla. Viimeisten kuukausien aikana tuli myös itse oksennettua jokunen kerta ja neuvolassakin sanoin pahoinvoinnista ja sielläkin terkka vaan ihmetteli, että onpas kummallista "ei yleensä loppuraskaudessa ole" ja hän arveli, että johtuisi siitä että maha painaa vatsalaukkua sen verran (olen 166cm, tyttö oli syntyessään 48cm 2860g).
Synnytyksen aikana minuakin oksetti, tosin ulos sain kaottua vain vähän ennen tytön ulos tulemista kunnon laatat, siihen asti oli tuntikausia ollut sellainen olo että nyt oksettaa..
Eipä enää synnytyksen jälkeen ollut pahoinvointia ja oksetusta, joten mistäpä muustakaan se voisi johtua kuin siitä vauvan painamisesta mahalaukkuun.
Ihmetyttää, että sinun tapauksessasi kun oksentelu on ollut huomattavan suurtakin, ei lääkäri ole ottanut tosissaan :/- Zimba-83
nyt myöhemmin olen miettinyt, et jos tehtäisi toinen lapsi, ja tulisi taas tuo paha olo, niin miten ihmeessä me pärjätään. mä en meinaan pärjännyt kunnolla yksinänikään, miten sitten lapsen kanssa. mut eihän se ole sanottu, et pahaolo tulis taas. voihan lapsi olla vaikka eri asennossa, ja...
- Elfarran
Mulla oli pahoinvointia ja oksentelua kyllä koko raskausajan, mutta oli se loppuraskauden pahoinvointi erilaista kuin sillon aiemmin. Tosi kovaa närästystä (ei koskaan muullon) oli ja vattaan ja selkään koski (joka asennossa) sillain omituisesti.
Neuvolassa sanottiin just, että siellä on litissä sisäelimet.
Ja oireet loppu tieten synnytykseen.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Eroa Orpo! Orpo eroa!
Suomen kansa vaatii viimein ottamaan meidät huomioon, eikä vain ulkomaalaisia pääomasijoittajia. Koska täällä Suomessa1092700Odottavan aika on pitkä, Lindtmanin hallitusta tule jo!
Eilisen perusteella nykyinen hallitus epäonnistui kaikissa vaalilupauksissaan, joten olemme ansainneet uudet eduskuntava621724SDP esti Suomen luisumisen kohti 1984 Orwell -yhteiskuntaa
Äärioikeistohallitus olisi halunnut Stasin tapaan mikrofonit jokaisen kansalaisen kotiin, mutta SDP esti tuon siirtymän151710Naiset ei halua kilttejä miehiä
Näin se vaan on..jos olet ilman tatskoja, et rähjää, sinulla ei ole rikosrekisteriä, olet liian kiltti, et sano pahasti,2631585Wille Rydman (ps) osoitti olevansa kommunisti
Hän toistaa Neuvostoliiton virhettä. Haluaa pitää palveula yllä maksoi mitä maksoi, vaikkei ole maksavia asiakkaita. --91552Seiska: Helmi Loukasmäki paljastaa - Näin Danny ja Helmi tapasivat
Helmi Loukasmäki, 25, ja Ilkka Danny Lipsanen, 83, ovat seurattuja julkkiksia. Mutta tiesitkö, miten he tapasivat? Lue261256Ainoastaan 10 aloitusta ekasivulla yhdeltä henkilöltä
Kovasti on vaivaa, ei oo muuta tekemistä tällä henkilöllä päivisin ja öisin... Taas märehtimistä ja samaa jankutusta.261125Kiinteistökauppoja
Onko totta ettö haapaveden kaupunki on ostanut vanhan kesoilin kiinteistön? Kuulemma siihen muuttaa autokorjaamo vanhan411052RAAMATULLINEN KASTE ON SAPATTI-LAUANTAI, EI SUNNUNTAI
Aihe, josta ehkä on eniten kiistaa kristillisten seurakuntien piirissä, on kysymys oikeasta raamatullisesta pyhäpäivästä4041022Menettämisestä
Ajatteletko, että olet menettänyt mahdollisuutesi häneen? Osaatko sanoa miksi niin tapahtui?811015