Itsenäisyyspäivä.

TöllinLiisa

Sammumaton rakkaus,
sydämessäni asuu.

Isäni ,sinäkö sen sotaan
lähtiessäs sydämeeni kylvit?


Isän menetys.
Kylmyyden lapsen
sieluun loi ,
sen kannan läpi elämäni.

Itsenäisyyttä juhlitaan.

Ohjelmaaki ,jossa verestetään,
hyvä niin.

Sota-ajan lauluja ,
harmaissaan miehet ja
haitari soi.

Oii ,miten itku repii ,
sieluni ikkunaverhoja.

Lauluissa soii ,
sodan tuulet,
sydänveren syvintä.

Äitinki usein lauloi,
"Anna arpisten haavojen olla,
niitä auki et repiä saa".

Kyyneleinen päivä.

Tyttäresi,
isä vieläki sinua ikävöin.

11

405

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • lio

      Isäsi joka sai menettää henkensä vapaan Suomen puolesta on yksi monista sankareista, sytytetään elävät kynttilät itsenäissyyspäivän kunniaksi

      • TöllinLiisa

        Kynttilät palaa kummuilla ja
        sydämissä.

        Hyvää Itsenäisyyspäivää.Lio


    • Rellu

      Kyllä se rakkaus on Liisa sinuun istutettu, kun
      olet alkusi saanut. Isän sotaan lähtö vain
      vahvisti sitä häneen.

      Sytytämme kynttilän heille,
      jotka tulisilla tantereilla
      vapautemme edestä taistelivat.

      Annamme kiitoksen heille,
      jotka elämänsä alttiina
      sodan melskeeseen joutuivat
      lähtemään
      osa sinne iäksi jäi
      kotiin koskaan pääsemättä.

      Kiitos Liisa koskettavasta runostasi.

      Kynttilä isälle, kaikille heille, jotka meille
      ovat tämän itsenäisyyden eteen jo poismenneet.

      • TöllinLiisa

        Itsenäisyyden äärellä,
        siinä koen.

        Jotai semmosta ,
        jota ei sanoiks
        pukea taida.


        Kynttilät palaa sankarihaudoilla.Liisa


    • Runoilijatar

      Kauniisti ja koskettavasti kirjoitit Liisa,kiitos siitä.

      Hyvää itsenäisyyspäivää sinulle :)

      • TöllinLiisa

        Kiitos lämpimistä sanoistas.

        Hyvää Itsenäisyyspäivää .Liisa


      • Luonteva
        TöllinLiisa kirjoitti:

        Kiitos lämpimistä sanoistas.

        Hyvää Itsenäisyyspäivää .Liisa

        Sydämestä syttynyt lemmenliekki katselee yksinäisissä ikkunoissani, valopilkkuna ikävän pimeälle.

        -Rakkaudella Tulitukalle-


      • TöllinLiisa
        Luonteva kirjoitti:

        Sydämestä syttynyt lemmenliekki katselee yksinäisissä ikkunoissani, valopilkkuna ikävän pimeälle.

        -Rakkaudella Tulitukalle-

        Rakkaus..Kaiken keskellä valaisee.

        Sydän kokee yksinäisyyden.

        Elämä riisunnu , kaipuu toisen
        ihmisen asuu meissä.

        Nyt sytytän ikkunalleni kynttilän.
        Hyvää Itsenäisyyspäivää Luonteva.

        Rakkaudella Liisa.


      • Luonteva
        TöllinLiisa kirjoitti:

        Rakkaus..Kaiken keskellä valaisee.

        Sydän kokee yksinäisyyden.

        Elämä riisunnu , kaipuu toisen
        ihmisen asuu meissä.

        Nyt sytytän ikkunalleni kynttilän.
        Hyvää Itsenäisyyspäivää Luonteva.

        Rakkaudella Liisa.

        Hehkeää Itsenäisyyttä myös ja valoisaa mieltä. Sydäntemme ei tarvitsis kokea kaipuuta jatkuvasti, niin vain on ollut turhan kauan.

        -Rakkaudella Tulitukalle-


    • n52-ejk.

      runo surun reunoista huolimatta.

      esim. nämä rivit upeaa kuvakieltä!

      itku repii ,
      sieluni ikkunaverhoja.

      • TöllinLiisa

        Tulkinta kiitos ,n52-ejk.

        Lämmöllä harmaaseen päivään.Liisa


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      150
      1479
    2. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      104
      911
    3. Mikä teidän jutussa on ongelmana?

      Missä meni pieleen?
      Ikävä
      75
      733
    4. 51
      625
    5. Koillis motor

      Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa
      Suomussalmi
      15
      573
    6. ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla

      Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann
      Haapavesi
      40
      504
    7. Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?

      Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m
      Suhteet
      157
      476
    8. Tehdäänkö tänään toiveista totta?

      Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..
      Ikävä
      44
      462
    9. Missä näet kaivattuasi?

      Mitä teet silloin? Tuleeko pakene reaktio? Vai hellä tunne ja ere..
      Ikävä
      26
      409
    10. Rydman sivuutti mutupohjalta asiantuntija-arviot tutkimusrahoitusta myönnettäessä

      Onko Rydman sopiva tai kykenevä toimimaan ministerinä? Ei ole. Ministerit ovat joutuneet puhuteltaviksi vähemmästäkin;
      Maailman menoa
      185
      402
    Aihe