kanttikoski

mollissa

haetaan taas kuljettajaa/jia. palkka sopimuksen mukaan eli tarkoittaako se huutokauppaa? millä suostut ajaan? pysyiskö kuskit jos tohon kirjoittais edes et palkka tessin mukainen?onko kantin palkat niin huonot kun annetaan ymmärtää?

66

21300

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • itseäni

      jos olisin työpaikkaa vailla 13-14 euroa tunti plus lisät. Kyllä luulis maksavan jos on ammattimiestä vaille.

      • työehto

        Palkka työehtosopimuksen mukainen. Sitä se tarkoittaa, jos ilmoitat heti paikkaa kysellessä sen.


    • tages

      tosi huonot palkat! kalusto uutta mut ostettu kuskien palkoilla! tarjoaa 21% auton tuotosta!ja siinä kaikki ulko/kotimaan pvrahat.. itse kyllä veijo osas pitää palkat kohdallaan kun oli renki!niin se muuttuu ääni kellossa!

      • 10pist.ja papukaija merkki

        Voiko tosiaan tämmöisiä palkanmaksu järjestelmiä olla nykypäivän SUOmessa? Siinä on näköjään isännän nuolijoille suunniteltu ihka oma järjestelmä!


      • pekkarekka

        onx tagee näkyny missää enää?


      • nykyään
        pekkarekka kirjoitti:

        onx tagee näkyny missää enää?

        ntc:llä. siis norrbottens taliban center


      • muodostunee..
        10pist.ja papukaija merkki kirjoitti:

        Voiko tosiaan tämmöisiä palkanmaksu järjestelmiä olla nykypäivän SUOmessa? Siinä on näköjään isännän nuolijoille suunniteltu ihka oma järjestelmä!

        Auto tuottaa käsittääkseni kilometrien mukaan, eikös? Tosin karttakilometrien. Mutta sinäänsähän auton tuottoon sidottu palkka on aivan sama kuin kilometripalkka. 21% auton tuotosta lienee noin 26senttiä/km. Ja ulkomaanpäivärahat tosiaan sisältyvät tuohon...

        Urakkapalkka ei kyllä ole miellyttävä ajatus, varsinkin jos se ei ole hyvä. Luulisin Veijon luottavan ulkomaanajoon haluavien nuorten kuskien määrään. Tuolla liksalla pääsee kuitenkin hiukan parempaan ansioon kuin kotimaan TES-palkalla jos on ahkera.


      • tages
        muodostunee.. kirjoitti:

        Auto tuottaa käsittääkseni kilometrien mukaan, eikös? Tosin karttakilometrien. Mutta sinäänsähän auton tuottoon sidottu palkka on aivan sama kuin kilometripalkka. 21% auton tuotosta lienee noin 26senttiä/km. Ja ulkomaanpäivärahat tosiaan sisältyvät tuohon...

        Urakkapalkka ei kyllä ole miellyttävä ajatus, varsinkin jos se ei ole hyvä. Luulisin Veijon luottavan ulkomaanajoon haluavien nuorten kuskien määrään. Tuolla liksalla pääsee kuitenkin hiukan parempaan ansioon kuin kotimaan TES-palkalla jos on ahkera.

        verotettava tulo jää kyl tosi pienex et sairaslomapalkka esimerkiksi teettää vaikeuksia! ja mitä ahkeruuteen tulee niin keikkoihin ei itse pysty vaikuttamaan! esim. voit saada 2x norrköpingin keikan turusta viikossa eli 650 kilometriä! helppo laskea jos siihen laitetaan 2 ulko- ja 3 kotimaan päivärahaa et mikä on verotettava!!


      • siitten
        tages kirjoitti:

        verotettava tulo jää kyl tosi pienex et sairaslomapalkka esimerkiksi teettää vaikeuksia! ja mitä ahkeruuteen tulee niin keikkoihin ei itse pysty vaikuttamaan! esim. voit saada 2x norrköpingin keikan turusta viikossa eli 650 kilometriä! helppo laskea jos siihen laitetaan 2 ulko- ja 3 kotimaan päivärahaa et mikä on verotettava!!

        Ajaako vekan kuskit tommosiakin keikkoja noilla ehdoilla? Siihen en ehkä lähtis.

        Itse heitin vekalla 21% jokusen keikan ruotsi-norja cemtiä ja siitä saattaa tahkota 4000km/viikko. Voi varmaan jäädä lyhyemmäksikin reissu jos vaikka vuorilla tulee lunta...

        Ja onhan tuo päivärahoilla pelaaminen toki pois eläkkeistä.. senhän nyt voisi fiksu kaveri ottaa huomioon säästämällä.


      • jusu
        siitten kirjoitti:

        Ajaako vekan kuskit tommosiakin keikkoja noilla ehdoilla? Siihen en ehkä lähtis.

        Itse heitin vekalla 21% jokusen keikan ruotsi-norja cemtiä ja siitä saattaa tahkota 4000km/viikko. Voi varmaan jäädä lyhyemmäksikin reissu jos vaikka vuorilla tulee lunta...

        Ja onhan tuo päivärahoilla pelaaminen toki pois eläkkeistä.. senhän nyt voisi fiksu kaveri ottaa huomioon säästämällä.

        kai se reissu yhtä pitkä on vaikka luntakin sataisi? aikaa voi ottaa enemmän!cemt hommissa jää laivamatkat pois ja sinä aikana ehtii kyllä pitkänmatkaa!


      • säästät
        siitten kirjoitti:

        Ajaako vekan kuskit tommosiakin keikkoja noilla ehdoilla? Siihen en ehkä lähtis.

        Itse heitin vekalla 21% jokusen keikan ruotsi-norja cemtiä ja siitä saattaa tahkota 4000km/viikko. Voi varmaan jäädä lyhyemmäksikin reissu jos vaikka vuorilla tulee lunta...

        Ja onhan tuo päivärahoilla pelaaminen toki pois eläkkeistä.. senhän nyt voisi fiksu kaveri ottaa huomioon säästämällä.

        kädestä suuhun kun on meininki täällä päin


      • reissu
        jusu kirjoitti:

        kai se reissu yhtä pitkä on vaikka luntakin sataisi? aikaa voi ottaa enemmän!cemt hommissa jää laivamatkat pois ja sinä aikana ehtii kyllä pitkänmatkaa!

        Kyllähän yksittäinen reissu on samanmittainen säässä kuin säässä mutta jos joutuu jäämään vuoristoon odottamaan kolonna-ajoa tai muuta mukavaa niin viikon aikana ei kerrykään useita reissuja. Cemtissä saa kai yleensä ajella sen minkä kerkeää. Ja uskallus on Norjassa hieman eri asia, kuulin juttua että poliisit ovat aika tarkkana taukojen ja lepoaikojen kanssa, voi saada helposti 20 000 kr sakkoa ja vuoden ajokiellon (Norjaan). Vanhemmat äijät ainakin sanoivat ajavansa säännösten mukaan..


      • abce
        nykyään kirjoitti:

        ntc:llä. siis norrbottens taliban center

        Ja 21%:n tuottohan on kaikkien kulujen jälkeen. Ei kannata sitten ainakaan kovin paljoo harhaan ajaa tai kierrellä, syö sitä omaa tiliä vieläkin pienemmäksi. Ja kyllähän Dfds:llä voi keikka jäädä hyvinkin Norrköpingiin ja siitä takas.


      • Tiedoksi vaan
        nykyään kirjoitti:

        ntc:llä. siis norrbottens taliban center

        Ja 21%:n tuottohan on kaikkien kulujen jälkeen. Ei kannata sitten ainakaan kovin paljoo harhaan ajaa tai kierrellä, syö sitä omaa tiliä vieläkin pienemmäksi. Ja kyllähän Dfds:llä voi keikka jäädä hyvinkin Norrköpingiin ja siitä takas.


      • Urpo3000
        Tiedoksi vaan kirjoitti:

        Ja 21%:n tuottohan on kaikkien kulujen jälkeen. Ei kannata sitten ainakaan kovin paljoo harhaan ajaa tai kierrellä, syö sitä omaa tiliä vieläkin pienemmäksi. Ja kyllähän Dfds:llä voi keikka jäädä hyvinkin Norrköpingiin ja siitä takas.

        Ajelin kuutisen vuotta tollasella prosenttipalkalla,ventoista ei saanut mitään.Tuttavani laski paljonko nettotuloa menetin sinä aikana...Ei naurattanut.Puoletkin siitä summasta oli paljo rahaa.


      • TUMPELO
        Urpo3000 kirjoitti:

        Ajelin kuutisen vuotta tollasella prosenttipalkalla,ventoista ei saanut mitään.Tuttavani laski paljonko nettotuloa menetin sinä aikana...Ei naurattanut.Puoletkin siitä summasta oli paljo rahaa.

        kanssa mitä jäi erotukseksi kilsaliksa vs. päivä palkka


      • päiväpalkka
        TUMPELO kirjoitti:

        kanssa mitä jäi erotukseksi kilsaliksa vs. päivä palkka

        Onko olemassa joku päiväpalkkasysteemikin? Laskitte mitä laskitte niin kyllä 21% palkalla ajettaessa esim. CEMT Ruotsista Norjaan tienaa enemmän kuin kotimaassa TES-tuntipalkalla jos ajaa suomessa lepoaikoja noudattaen. Ja jos ajetaan vaikka Scenkeriä Norjaan niin silloin ei tule mitään v..n Norrköpingiä vaan joka keikka on Norjaan ja esim. Bergeniin (yleinen reissu) on yli tuhat km.

        En nyt väitä että Veka maksaa hyvin tai tarpeeksi mutta kyllä ymmärrän että sinne saadaan kuskeja.


      • jusu
        päiväpalkka kirjoitti:

        Onko olemassa joku päiväpalkkasysteemikin? Laskitte mitä laskitte niin kyllä 21% palkalla ajettaessa esim. CEMT Ruotsista Norjaan tienaa enemmän kuin kotimaassa TES-tuntipalkalla jos ajaa suomessa lepoaikoja noudattaen. Ja jos ajetaan vaikka Scenkeriä Norjaan niin silloin ei tule mitään v..n Norrköpingiä vaan joka keikka on Norjaan ja esim. Bergeniin (yleinen reissu) on yli tuhat km.

        En nyt väitä että Veka maksaa hyvin tai tarpeeksi mutta kyllä ymmärrän että sinne saadaan kuskeja.

        ja bergenin keikan tuntipalkka ruhtinaalliset 7-8€ ja talvikelillä voipi jäädä jopa alle! ja oikeassa olet et norrköpingin keikkoja ei tule norjan ajossa mut suurin osa veijon kalustosta vain ajaa ruottin liikennettä!


      • Rattimies
        päiväpalkka kirjoitti:

        Onko olemassa joku päiväpalkkasysteemikin? Laskitte mitä laskitte niin kyllä 21% palkalla ajettaessa esim. CEMT Ruotsista Norjaan tienaa enemmän kuin kotimaassa TES-tuntipalkalla jos ajaa suomessa lepoaikoja noudattaen. Ja jos ajetaan vaikka Scenkeriä Norjaan niin silloin ei tule mitään v..n Norrköpingiä vaan joka keikka on Norjaan ja esim. Bergeniin (yleinen reissu) on yli tuhat km.

        En nyt väitä että Veka maksaa hyvin tai tarpeeksi mutta kyllä ymmärrän että sinne saadaan kuskeja.

        Oletko tietoinen että TES-tuntipalkkaan maksetaan ylityö-, ilta-, yö-, sunnuntai- ja vapaapäivälisät? Sitten tulee vielä odotusajan palkka ja korvaukset mahdollisesta päivystämisestä sekä ansiotakuu. Muutenhan ei voi TES-tuntipalkasta puhua vaan kyseessä on jotain muuta. Laillisillakin kiekoilla ehtii aika monta ylityötuntia tehdä kaksiviikkojaksoon. Noilla tuottoprosenttipalkoilla voi vain haaveilla moisesta tulotasosta.

        Mulla on ainakin ihan oikea TES-palkka ja todellinen keskituntiansio liikkuu 15 euron paremmalla puolella. Kyllä noilla hämärillä palkkausmuodoilla voi vielä jonkun euron enemmän saada käteen, mutta tuntia kohti ne on kyllä ihan banaanipalkkoja. Itselläni verollinen vuosiansio liikkuu jossain 35000 euron hujakoilla. Tulee siihenkin päivärahat päälle, tosin yleensä vain osapäivärahoja. Toisaalta asun kotona enkä autossa, joten eipä ole niin noita maailmalla asumisen kulujakaan.

        Itseasiassa todellinen keskituntiansio on vieläkin korkeampi jos huomioi lomarahat ja pekkaset. Eli tehtyä työtuntia kohti saan itseasiassa melkein 20 euroa verollista ansiota. Siitä voitte sitten ihan päissänne laskeskella työtuntimääriä.

        Mutta eihän nää irtoperäsankarit olekaan liikaa koulun penkkiä kuluttaneet, eivät varsinkaan matematiikan tunnilla. Mitä niillä pekkasilla ja tehdyillä työtunneilla ja verollisilla ansioilla on väliä, kunhan tulee mahdollisimman paljon käteen rahaa tilipäivänä? Kunpa joku saisi näillekin selitettyä eläkkeen kertymisperusteet ja erilaisten tulosidonnaisten etuuksien laskentaperusteet. Ymmärtäisivät, ettei ne verottomat ansiot ketään autuaaksi tee.


      • sinulla
        jusu kirjoitti:

        ja bergenin keikan tuntipalkka ruhtinaalliset 7-8€ ja talvikelillä voipi jäädä jopa alle! ja oikeassa olet et norrköpingin keikkoja ei tule norjan ajossa mut suurin osa veijon kalustosta vain ajaa ruottin liikennettä!

        Kauanko sulla menee kun käyt Bergenissä? Viikkoko? Minä olen käynyt siellä vain kerran, silloin siihen meni 3 päivää, 36 tuntia työtä, ansio sellanen 700e. Tästä tulis äkkiseltään 19,44e/tuntiansioksi. Toki siellä voi talvella jumittua mutta tuo edellinen laskelmasi oli kyllä tahallaan vedetty alakanttiin...


      • nauratti
        Rattimies kirjoitti:

        Oletko tietoinen että TES-tuntipalkkaan maksetaan ylityö-, ilta-, yö-, sunnuntai- ja vapaapäivälisät? Sitten tulee vielä odotusajan palkka ja korvaukset mahdollisesta päivystämisestä sekä ansiotakuu. Muutenhan ei voi TES-tuntipalkasta puhua vaan kyseessä on jotain muuta. Laillisillakin kiekoilla ehtii aika monta ylityötuntia tehdä kaksiviikkojaksoon. Noilla tuottoprosenttipalkoilla voi vain haaveilla moisesta tulotasosta.

        Mulla on ainakin ihan oikea TES-palkka ja todellinen keskituntiansio liikkuu 15 euron paremmalla puolella. Kyllä noilla hämärillä palkkausmuodoilla voi vielä jonkun euron enemmän saada käteen, mutta tuntia kohti ne on kyllä ihan banaanipalkkoja. Itselläni verollinen vuosiansio liikkuu jossain 35000 euron hujakoilla. Tulee siihenkin päivärahat päälle, tosin yleensä vain osapäivärahoja. Toisaalta asun kotona enkä autossa, joten eipä ole niin noita maailmalla asumisen kulujakaan.

        Itseasiassa todellinen keskituntiansio on vieläkin korkeampi jos huomioi lomarahat ja pekkaset. Eli tehtyä työtuntia kohti saan itseasiassa melkein 20 euroa verollista ansiota. Siitä voitte sitten ihan päissänne laskeskella työtuntimääriä.

        Mutta eihän nää irtoperäsankarit olekaan liikaa koulun penkkiä kuluttaneet, eivät varsinkaan matematiikan tunnilla. Mitä niillä pekkasilla ja tehdyillä työtunneilla ja verollisilla ansioilla on väliä, kunhan tulee mahdollisimman paljon käteen rahaa tilipäivänä? Kunpa joku saisi näillekin selitettyä eläkkeen kertymisperusteet ja erilaisten tulosidonnaisten etuuksien laskentaperusteet. Ymmärtäisivät, ettei ne verottomat ansiot ketään autuaaksi tee.

        Heh, kylläpä oli hauskaa lukea tämä viesti. Varsinkin tuon matematiikanopintojen osalta. Kirjoittaja jolle kommentoit on istunut toistakymmentä vuotta yliopistossa mm. matematiikkaa opiskellen ja valmistunut sieltä myös.

        Tiedän myös työehtosopimuksen palkanmaksukriteerit ja olen työskennelyt firmassa jossa niitä noudatetaan. Siitä minulla on itse asiassa enemmän kokemusta.

        Ajoin vain viikon Vekalla tuurausta ja voi hyvin olla että silloin oli hyvä tuuri keikkojen suhteen. En ala ansioita nyt erittelemään mutta tuon viikon aikana tienasin samalla työmäärällä paremmin kuin kotimaan ajossa vaikka tuossa kotimaan hommassa oli päivärahat ja lain sallimaa pidemmät työvuorot. Usko pois tai jos et niin älä.

        Kyllähän pidemmän päälle TES-palkka on paljon parempi. Jos jostain syystä pyörät ei pyöri niin et jää kuiville, työnantaja kantaa vastuun. Veka sopii sellaseen elämysmatkailuun.


      • väärin
        sinulla kirjoitti:

        Kauanko sulla menee kun käyt Bergenissä? Viikkoko? Minä olen käynyt siellä vain kerran, silloin siihen meni 3 päivää, 36 tuntia työtä, ansio sellanen 700e. Tästä tulis äkkiseltään 19,44e/tuntiansioksi. Toki siellä voi talvella jumittua mutta tuo edellinen laskelmasi oli kyllä tahallaan vedetty alakanttiin...

        Tsekkasin kiekot, kyllä siihen tukholma-bergen-tukholma reissuun sittenkin meni melkein 4 vrk, 42 tunnin työ lastauksinee. Silti tuntiansioksi tulisi 16,7e.


      • jusu
        väärin kirjoitti:

        Tsekkasin kiekot, kyllä siihen tukholma-bergen-tukholma reissuun sittenkin meni melkein 4 vrk, 42 tunnin työ lastauksinee. Silti tuntiansioksi tulisi 16,7e.

        oli sit 4xulkomaan päiväraha a´ 53.70€ eli 214.80€ eli 700€-214.80€=485.20€! ei mikään häävi tulos!


      • jusu
        päiväpalkka kirjoitti:

        Onko olemassa joku päiväpalkkasysteemikin? Laskitte mitä laskitte niin kyllä 21% palkalla ajettaessa esim. CEMT Ruotsista Norjaan tienaa enemmän kuin kotimaassa TES-tuntipalkalla jos ajaa suomessa lepoaikoja noudattaen. Ja jos ajetaan vaikka Scenkeriä Norjaan niin silloin ei tule mitään v..n Norrköpingiä vaan joka keikka on Norjaan ja esim. Bergeniin (yleinen reissu) on yli tuhat km.

        En nyt väitä että Veka maksaa hyvin tai tarpeeksi mutta kyllä ymmärrän että sinne saadaan kuskeja.

        selasin vegvesenin sivuja! hardangerilla kolonna-ajo! muut tiet suljettu, toivottavasti ei ole urakkamiehiä paikalla et saa joulux kinkkua pöytään!


      • kotimaahan
        jusu kirjoitti:

        oli sit 4xulkomaan päiväraha a´ 53.70€ eli 214.80€ eli 700€-214.80€=485.20€! ei mikään häävi tulos!

        Mun alkuperänen pointti oli verrata kanttikosken prossapalkalla ajoa kotimaan ajoon. Eikä siis ulkomaan tes-ajoon. Eli yhä jäi voimaan että kanttikoskella voi onnistua tienaamaan paremmin. Maksaakohan monikaan firma oikeasti suomen tes-palkkaa ulkomaan taulukon mukaan?

        Ja toiseksi, mitä nyt tukholmassa kyselin muiden firmojen kuskeilta palkoista niin oli siellä ismo rajamäkeä, sl-transia ja muitakin joilla äijät ajelivat hyvin vastaavankokoisella kilsapalkalla kuin tämä kanttikosken prossapalkka, sisältäen päivärahat. Eli vaikuttas äkkiseltään siltä että cemtin taksat todella eivät jätä isännälle mahdollisuutta maksaa suomen tes-palkkaa. Eikä se mikään ihme ole kun siellä ovat jo venäläiset ja liettualaiset samoilla apajilla.


      • Rattimies
        jusu kirjoitti:

        oli sit 4xulkomaan päiväraha a´ 53.70€ eli 214.80€ eli 700€-214.80€=485.20€! ei mikään häävi tulos!

        Tätä juuri tarkoitin irtoperämiesten matikalla. Eli minä olen puhunut koko ajan VEROLLISISTA ansioista. 485,20 € jaettuna 42 tunnille. Eipä jää tuntipalkaksi kuin 11,55. Kyllähän jos ne päivärahatkin laskee mukaan keskituntiansioon, saa ihan kohtuullisia lukemia. Ja kun näihin prossa ja kilometripalkkoihin ei yleensä anneta mitään pekkasia päälle, niin on aika surkea keskituntiansio. Väittäisin että se pikkusen korkeampi ulkomaanpäiväraha hupenee kyllä maailmalla asumisen kuluihin.

        Voi noilla aina euroissa enemmän saada, mutta kyllä TES:n mukaiseen palkkaan nähden tuntipalkka jää kokolailla onnettomaksi vaikka sitten verrattaisiin noita ulkomaan hommia kotimaan TES-hommiin. Kyllä mua ainakin hiukan kiinnostaa paljonko saan palkkaa työtuntia kohti - ja nimenomaan sitä verollista palkkaa. Päivärahat ovat vain kustannusten korvauksia, ei palkkaa. Kyllä tuo n. 1000 euroa käteen, minkä nykyisillä hommilla saan parin viikon välein on ainakin vielä riittänyt ihan kohtuulliseen elintasoon. Ja kun jää sitä aikaa elääkin, kun saa viettää vapaa-aikansa kotona. Kyllä mulle tarttis hiukan eri summia maksaa, että lähtisin asumaan koppiin pitkin maita ja mantuja edes kotimaassa, saati sitten ulkomaille.


      • turpo
        jusu kirjoitti:

        selasin vegvesenin sivuja! hardangerilla kolonna-ajo! muut tiet suljettu, toivottavasti ei ole urakkamiehiä paikalla et saa joulux kinkkua pöytään!

        Ei tuo seiskatien reitti Bergeniin muutenkaan ole kovin suosittu ja ainakin nyt tiet 50 ja 52 on auki. Itse oon ajellu Hemsedalenista eli tietä 52 ja se ainkin on hyvä reitti. 50 myös kuulema ok ja jos mahdollisimman tasasen reitin haluaa niin E16 koko matkan. Hardangerista ajelin kerran henkilöautolla ja se 7-tien loppupätkä on kyllä sellasta säkkärää että sinne en lähtis jos ei oo reitille jotain vietävää


      • jusu
        turpo kirjoitti:

        Ei tuo seiskatien reitti Bergeniin muutenkaan ole kovin suosittu ja ainakin nyt tiet 50 ja 52 on auki. Itse oon ajellu Hemsedalenista eli tietä 52 ja se ainkin on hyvä reitti. 50 myös kuulema ok ja jos mahdollisimman tasasen reitin haluaa niin E16 koko matkan. Hardangerista ajelin kerran henkilöautolla ja se 7-tien loppupätkä on kyllä sellasta säkkärää että sinne en lähtis jos ei oo reitille jotain vietävää

        oli vain ainoa reitti mikä oli silloin auki! muut suljettu!ja on kyl tosi että 7 on aika paha lopussa tunneleineen ja ympåriajossa! muistaakseni 21km laelta alas ja viimenen 8km tosi jyrkkää!


      • jusu
        jusu kirjoitti:

        selasin vegvesenin sivuja! hardangerilla kolonna-ajo! muut tiet suljettu, toivottavasti ei ole urakkamiehiä paikalla et saa joulux kinkkua pöytään!

        huono keli hordalandissa,kolonna-ajoa tiedossa ja suljettuja teitä!


      • turpo
        jusu kirjoitti:

        huono keli hordalandissa,kolonna-ajoa tiedossa ja suljettuja teitä!

        Mun nähdäkseni edelleen tiet 50 ja 52 eli parhaat reitit vuoriston yli Bergeniin ovat auki. Oletko samaa mieltä?

        Jos kattoo sivun http://www.vegvesen.no/trafikk/
        linkkiä Europa- og riksveger, sieltä löytyy maininnat kaikista tärkeistä teistä.

        Rv 52 GOL - HEMSEDAL
        Vekslende bart og snødekke. Fare for elg.
        Sist endret 18.12.06 kl. 14:01

        Eli vaihtelevaa keliä. Hirvivaara. snødekke on lumipeite, mitä lienee tuo bart, sanakirjat antaa vaan käännöstä: viikset, alaston. Varmaan se tienpintaan jotenkin liittyy. Vekslende on vaihtelevaa.


      • jusu
        turpo kirjoitti:

        Mun nähdäkseni edelleen tiet 50 ja 52 eli parhaat reitit vuoriston yli Bergeniin ovat auki. Oletko samaa mieltä?

        Jos kattoo sivun http://www.vegvesen.no/trafikk/
        linkkiä Europa- og riksveger, sieltä löytyy maininnat kaikista tärkeistä teistä.

        Rv 52 GOL - HEMSEDAL
        Vekslende bart og snødekke. Fare for elg.
        Sist endret 18.12.06 kl. 14:01

        Eli vaihtelevaa keliä. Hirvivaara. snødekke on lumipeite, mitä lienee tuo bart, sanakirjat antaa vaan käännöstä: viikset, alaston. Varmaan se tienpintaan jotenkin liittyy. Vekslende on vaihtelevaa.

        ku olen kirjoittanut kyseisistä teistä ne ovat olleet suljettuja!ja se bart sana on paljas!ja hirvistä varotellaan!


      • ihan tosiaan
        Rattimies kirjoitti:

        Oletko tietoinen että TES-tuntipalkkaan maksetaan ylityö-, ilta-, yö-, sunnuntai- ja vapaapäivälisät? Sitten tulee vielä odotusajan palkka ja korvaukset mahdollisesta päivystämisestä sekä ansiotakuu. Muutenhan ei voi TES-tuntipalkasta puhua vaan kyseessä on jotain muuta. Laillisillakin kiekoilla ehtii aika monta ylityötuntia tehdä kaksiviikkojaksoon. Noilla tuottoprosenttipalkoilla voi vain haaveilla moisesta tulotasosta.

        Mulla on ainakin ihan oikea TES-palkka ja todellinen keskituntiansio liikkuu 15 euron paremmalla puolella. Kyllä noilla hämärillä palkkausmuodoilla voi vielä jonkun euron enemmän saada käteen, mutta tuntia kohti ne on kyllä ihan banaanipalkkoja. Itselläni verollinen vuosiansio liikkuu jossain 35000 euron hujakoilla. Tulee siihenkin päivärahat päälle, tosin yleensä vain osapäivärahoja. Toisaalta asun kotona enkä autossa, joten eipä ole niin noita maailmalla asumisen kulujakaan.

        Itseasiassa todellinen keskituntiansio on vieläkin korkeampi jos huomioi lomarahat ja pekkaset. Eli tehtyä työtuntia kohti saan itseasiassa melkein 20 euroa verollista ansiota. Siitä voitte sitten ihan päissänne laskeskella työtuntimääriä.

        Mutta eihän nää irtoperäsankarit olekaan liikaa koulun penkkiä kuluttaneet, eivät varsinkaan matematiikan tunnilla. Mitä niillä pekkasilla ja tehdyillä työtunneilla ja verollisilla ansioilla on väliä, kunhan tulee mahdollisimman paljon käteen rahaa tilipäivänä? Kunpa joku saisi näillekin selitettyä eläkkeen kertymisperusteet ja erilaisten tulosidonnaisten etuuksien laskentaperusteet. Ymmärtäisivät, ettei ne verottomat ansiot ketään autuaaksi tee.

        siihen, että jotain eläkerahoja on jemmassa meille... Eheii... Kyllä ne eläkerahat on putsattu, joten turha sieltä on mitn ootella...

        Et kyllä se on ihan fiksuakin kattoo se käteen jäävä osuus mahdollisimman suureksi...


      • ikinä
        ihan tosiaan kirjoitti:

        siihen, että jotain eläkerahoja on jemmassa meille... Eheii... Kyllä ne eläkerahat on putsattu, joten turha sieltä on mitn ootella...

        Et kyllä se on ihan fiksuakin kattoo se käteen jäävä osuus mahdollisimman suureksi...

        ...ehdikään, kun tuijottaa vaan käteen jäävää loppusummaa työtunteja laskematta. No te kaikki hetkellisen rahan perässä juoksijat huolehditte riuhtomisellanne, että ne eläkerahat meille muille varmasti riittää "eläkepommista" huolimatta, kun kuitenkin jotain verollisenakin ansaitsette ja maksatte eläkemaksuja, mutta kuolette infarktiin ennen kuin ehditte eläkkeitänne nostaa.


      • rookie16
        väärin kirjoitti:

        Tsekkasin kiekot, kyllä siihen tukholma-bergen-tukholma reissuun sittenkin meni melkein 4 vrk, 42 tunnin työ lastauksinee. Silti tuntiansioksi tulisi 16,7e.

        42 tuntia tukholma-bergen-tukholma???? paljon purku ja lastaus paikkoja... itse saan kulumaan tehollista ajo-aikaa ko. reitilla noin 29 tuntia.


      • ojalanlaskuoppinipärjää
        muodostunee.. kirjoitti:

        Auto tuottaa käsittääkseni kilometrien mukaan, eikös? Tosin karttakilometrien. Mutta sinäänsähän auton tuottoon sidottu palkka on aivan sama kuin kilometripalkka. 21% auton tuotosta lienee noin 26senttiä/km. Ja ulkomaanpäivärahat tosiaan sisältyvät tuohon...

        Urakkapalkka ei kyllä ole miellyttävä ajatus, varsinkin jos se ei ole hyvä. Luulisin Veijon luottavan ulkomaanajoon haluavien nuorten kuskien määrään. Tuolla liksalla pääsee kuitenkin hiukan parempaan ansioon kuin kotimaan TES-palkalla jos on ahkera.

        Ja ajaa päämärkänä välittämättä laista.Tosin härmäläiset rengit ja isännät on aina osannu sairastua kansantautiin kateus tai siihen kuhan saa ajaa.

        No jos joku haluaa ilman ajaa ni suotakoon hänelle se mahdollisuus.


    • r620

      päivärahat!!

      • Rattimies

        Päivärahat eivät kerrytä eläkettä, eivätkä ne vaikuta mahdollisen ansiosidonnaisen sairas-, isyys-, vanhempain- tai työttömyyspäivärahan laskennassa. Päivärahoista työnantajakaan ei maksa mitään työnantajamaksuja, joten työnantajallekin ne ovat aika edullinen tapa maksaa palkkaa.

        Ulkomaanreissulla ne päivärahat pitäisi tulla joka tapauksessa, vaikka saisi sitä TESsin mukaista tuntipalkkaakin. Jostain syystä AKT on joustanut työnantajaosapuolelle noissa kotimaanpäivärahoissa mahdollistaen tän läpitunti-/prosentti-/kilometripelleilyn.


      • Harmaalla mannilla ympäi eu...
        Rattimies kirjoitti:

        Päivärahat eivät kerrytä eläkettä, eivätkä ne vaikuta mahdollisen ansiosidonnaisen sairas-, isyys-, vanhempain- tai työttömyyspäivärahan laskennassa. Päivärahoista työnantajakaan ei maksa mitään työnantajamaksuja, joten työnantajallekin ne ovat aika edullinen tapa maksaa palkkaa.

        Ulkomaanreissulla ne päivärahat pitäisi tulla joka tapauksessa, vaikka saisi sitä TESsin mukaista tuntipalkkaakin. Jostain syystä AKT on joustanut työnantajaosapuolelle noissa kotimaanpäivärahoissa mahdollistaen tän läpitunti-/prosentti-/kilometripelleilyn.

        Työskentelen eräässä ulkomaan muuttoja tekevässä firmassa. Meille maksetaan laivalla vietetyistä päivistä kotimaan päiväraha ja päivästä 9 tuntia, oli päivällä mittaa sitten 9 tai 15tuntia. Onko tämä yleistä muissa firmoissa? Tiedän kyllä että on oma syyni kun olen tähän firmaan töihin mennyt, joten ei jauheta sitä.


      • huumoriEsKo
        Harmaalla mannilla ympäi eu... kirjoitti:

        Työskentelen eräässä ulkomaan muuttoja tekevässä firmassa. Meille maksetaan laivalla vietetyistä päivistä kotimaan päiväraha ja päivästä 9 tuntia, oli päivällä mittaa sitten 9 tai 15tuntia. Onko tämä yleistä muissa firmoissa? Tiedän kyllä että on oma syyni kun olen tähän firmaan töihin mennyt, joten ei jauheta sitä.

        tuossa soittelin kanttikoskelle kun huomasin että hakivat pohjoismaihin kuskia.. =) no ensimmäinen asia autohommissa minkä aina teen kysyn palkkaa.. no luvattiin 23centtiä kilometriltä sis pvä rahat, 6eskoa purku/lastaus ja laivalla olosta saa mielihyvän sekä huimat tarjoukset . nyt on pakko todeta että mieluummin poimin Pohjanmaalla mansikoita kuin lähden tolla hinnalla ajamaan!


      • autonkuljettaja
        huumoriEsKo kirjoitti:

        tuossa soittelin kanttikoskelle kun huomasin että hakivat pohjoismaihin kuskia.. =) no ensimmäinen asia autohommissa minkä aina teen kysyn palkkaa.. no luvattiin 23centtiä kilometriltä sis pvä rahat, 6eskoa purku/lastaus ja laivalla olosta saa mielihyvän sekä huimat tarjoukset . nyt on pakko todeta että mieluummin poimin Pohjanmaalla mansikoita kuin lähden tolla hinnalla ajamaan!

        moro esko
        noi hommat on miehille jotka osaa työnsä ja sitä kautta hankkivat palkkansa (hieman enemmän kun velliperseet )kannattaa kuivata korvantaustat enenkuin kommentoi alaa josta tietää noinkin vähän


    • yx kuski

      No jo on taas markkinat päällä!!!
      Olen ajanut ko. firmalle ja en voi muuta sanoa kuin että tällä palstalla ei oikeastaan tästä aiheesta puhu kuon ne jotka ei tiedä koko hommasta yhtään mitään.
      Paremmin olen ulkomaan ajossa ko. firmalla tienannut kuin kellään muulla. Ja miettikääs Erään firman taksa oli peräti huimat 16c!!!!
      Et repikääs siitä.
      Se tienaa ketä oikeasti työt kiinnostaa.Ei puhumalla leipää pöytään saa.
      Ei muuta kuin onnea tien päälle.

    • Juhani S

      Ei ne ovat huonommat.

    • Asiasta tietävä

      Turhaan te Veijoa mollaatte , perustakaa itse kuljetusliike ja näillä hinnoilla niin näette mitä jää ja kuinka paljon pystyy kuskille maksaa , eli ei se "isännistä" ole kiinni nämä suomen palkat ! p.s. Järjen käyttö on sallittu ja töihinmeno vapaaehtoista . Veijo Kanttikoski on REILU työnantaja .

      • r500

        Ei nyt ole kysymys kuljetusliikkeen perustamisesta vaan työstä maksettavasta
        PALKASTA!!!Se on työnantajan asia laskea hinnat oikein!Töihin meno on vapaa-
        ehtoista,niin on yrityksen pyörittäminenkin.Miks tuota onnetonta mankumista
        PERUSTA ITTE tarvitsee tulla tähän asiaan sekottamaan.Jokainen saa valita
        mitä tekee.Itse ajan TES palkalla ja en ala sponsoroimaan ketään työlläni.
        Työni teen niin kuin se kuuluukin tehdä,työnantajan parhaaksi,koska se on
        minunkin paras.


    • fh 12-460

      jos on promilleja veres aamulla kun tulee laivasta niin kuskin paikkoja yleensä vapautuu muiltakin kuin vekalta , jos itse on tyytyväinen palkkaansa mitä se kenellekään kuuluu mitä saa .eiköhän jokainen osaa laskee riittääkö vai ei

    • Klerrku moi

      Juuuu... tota, Klerkulla oli kerran laivarannasa niin paljon promilleja veressä että meni alkometri rikki kun puhalsi.

    • alan vaihtaja....

      Niin kauvan pojat ne teidän palkat on persiistä, kun lähette ajamaan niillä!!
      Itse vaihdoin kumipyörät alta pois ja puolet vähemmällä työllä tulee puolet isompi palkka!

    • lastaaja1

      Eipähän ole Veka-transssilla ja Kanttikoskella töissä nykyisin juuri muuta kuin kädettömiä ja aivottomia virolaisia tai venkkuja

      • Kapitalistiriistäjä

        Vaihtelu virkistää..Veijo on vaihtanut SUOMALAISET kädettömät ja aivottomat kuskinsa ulkolaisiin..!
        Varmaan hyvä strategia ..työn laatu ei juuri tosin kohene mutta valittamista ja uhkailuja tulee työnantajalle vähemmän!
        Suomalaiset, kaikkitietävät, rekkaturo-apinat eivät enää elvistele ja räyhää ja tunaroi , vaan virolaiset pelkästään tunaroivat! Senkin kiltisti ja hiljaa..! Iso ero..!


      • tumputtajakapitaali
        Kapitalistiriistäjä kirjoitti:

        Vaihtelu virkistää..Veijo on vaihtanut SUOMALAISET kädettömät ja aivottomat kuskinsa ulkolaisiin..!
        Varmaan hyvä strategia ..työn laatu ei juuri tosin kohene mutta valittamista ja uhkailuja tulee työnantajalle vähemmän!
        Suomalaiset, kaikkitietävät, rekkaturo-apinat eivät enää elvistele ja räyhää ja tunaroi , vaan virolaiset pelkästään tunaroivat! Senkin kiltisti ja hiljaa..! Iso ero..!

        Voi sua sairasta Tumputtajaa,oletko tietoinen jo kanttikoskenkin asioista? Taidatkin olla vasuri sieltä päin.


    • Kysyvä

      Onkos joku tietoinen Kanttikosken ajoista nykyään? Mahtaako käyttää vielä suomalaisia kuskeja ja minkälaisilla palkoilla?

    • Äläsuostu

      Ihme selitystä palkoista täällä. Suomen lain mukaan ei saa maksaa alle Tessin. On ihan oma häpeä jos suostuu ajamaan alle sen. AKT:n tessissä selvällä suomella lukee, että palkan voi sopia muutenkin kuin tuntiperusteisena eli urakkana mutta sen perusteella määräytyvä palkka on tuntia kohden laskettuna oltava vähintään tessin verran. Jos maksetaan alle sen PITÄÄ ottaa yhteyttä sinne omaan liittoon tai työsuojeluvirastoon, jos työnantaja ei suostu maksamaan mitä kuuluu. Maksamattomat palkat saa myös käräjillä itselleen jälkikäteen. Ei pidä suostua kusetukseen.

    • nääs

      Palkka sopimuksen mukaan tarkoittaa AINA huonompaa palkkaa kuin TES. Autoilijalta jolla on huonot sopimukset ja kengän kuva voi olla persuksussa koska tahansa. Nämä autoilijat ja kuskit ovat kuljetusalan syöpä joka pitää aliarvostusta yllä.

    • oiskohommia

      Kuka on TES , onko se joku ulkolainen uusi huolintaliike , oisko jotain yhteystietoja

    • Öyenssöyen

      Kanttikosken auto nähty sunnuntaina ensin seisonnassa Mänttässä TB:llä ja sitten jo muutaman tunnin päästä seisoi Petäjävedellä St1:llä. Sama auto? Mitähän ajua niillä noilla seuduin? Turvenuijia?

    • OUTSTöksTöks

      Öyenssöyen taidat itse olla turvenuija oikein sellaine sanonko? Mitä ajua . Mitäpä se sinulle kuuluu jokainen ajelee miten haluaa. Ja jos rahkeet riittää niin ihan sinulle näyttääkseen. Menestyvillä kuljetusfirmoilla on ajua ihan joka puolella suomenmaata ja ne syö räkänokilta leivän ihan nenän edestä. Ei muuta kuin Övenssöyen puurtamaan aktiiviimallin ääreen,että se korvaus pysyy nykyisellä tasolla. Kyllä siinä on veltolla räkänokalla tekemistä,mutta hyvä niin.Pysyy asenne edes hitusen kohdillaan. Se on Moro!

    • Puupäidenmaa

      On se hienoa kun 12 vuotta vanhat keskusteluketjut sytyttää keskustelun henkiin. Uutisaihetta ei nimeksikään,mutta se katkeruus se perkele sitä ei suomalainen voi ikinä antaa anteeksi. Moni mokaa hyvät hommat ihan itse,mutta silti se on aina työnantajan vika.Ollaan me tyhmää porukkaa.

      • TimoTurhapuro

        On oma syy kun on Kanttikoskella töissä!


    • Työtävailleulkomaakiinno

      Paikka. Taas auki. Kannattaako hakea?

      • Tumppula

        Perse on auki, pitää hakea.


      • MiiQ

        Meni jo 😉


      • EXS-Kantti

        Vieläkö palkkaturva maksaa Kanttikoskella palkat?


      • MiiQ
        EXS-Kantti kirjoitti:

        Vieläkö palkkaturva maksaa Kanttikoskella palkat?

        En tiiä. 30-35 c/km sis. päivärahat kuulemma (riippuu onko dsv'n vai aholan ajot).

        Onko se ihan aikuisten oikeesti paska työnantaja? Ku en tiiä. Kaverin suosituksella olen menossa...


    • Pekka0708

      19e h (kun on kotoa pois) lisät ja pv rahat. Lavetti hommista ,eipä tarvii noita sontahommia miettiä....

    • Vkk

      Viikon reissu Ruotsiin ja palkka n.200 euroa käteen.
      Akt:llä oikeudessa palkkariitoja.

    • Anonyymi

      Kyllä se viron pojille vähenpi riittä varastavat ja myövät naftaa sillein korjaavt tiijä

    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 109
      2128
    2. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      57
      1996
    3. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      15
      1925
    4. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      19
      1677
    5. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      20
      1608
    6. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      12
      1398
    7. Haluan tavata Sinut Rakkaani.

      Olen valmis Kaikkeen kanssasi...Tulisitko vastaa Rakkaani...Olen todella valmistautunut tulevaan ja miettinyt tulevaisuu
      Ikävä
      26
      1340
    8. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      11
      1336
    9. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      15
      1321
    10. Kristityt "pyhät"

      Painukaa helvettiin, mä tulen sinne kans. Luetaan sitten raamattua niin Saatanallisesti. Ehkä Piru osaa opetta?!.
      Kristinusko
      6
      1262
    Aihe