Turha uskoa noita koron pelottelijoita tai romahdus juttuja, vanhat sedät jaksaa heilua mutta eivät pysy nopeasti muuttuvassa suomen nyky-yhteiskunnassa mukana, 00-sukupolveen tulee vaan tottua :-)
Mutta jos ongelmia nyt halutaan oikein väenväksin hakea ja pelotella kaikkea mikä liikkuu niin se ongelma on tässä:
Pääkaupunkiseudulla samalla alueella olevan uuden ja vanhan huoneiston/pientalon/omakotitalon hinta on lähes sama, kuitenkin vanhoihin huoneistoihin tulee käyttää reilusti yli tonni per m2 jos ne kunnostetaan kaikilta osin sitä uutta naapurin taloa vastaavaksi, pelkästään putki ja sähkö remontin osuus on lähes 800e/m2. Kaikkia taloja ei edes pystytä uudistamaan niin radikaalisti. Uusissa taloissa myös tulevat remontit on otettu huomioon, pientalot on tuulettuva pohjaisia ja kerrostaloissa kaikki tekniikka on kuilutettu, niissä remontinkin on tulevaisuudessa paljon helpompia.
Todellinen pommi/ongelma on tämä
5
632
Vastaukset
- ihmetys ja kummastus
Määrittele 00-sukupolvi? Olen 30-kymppinen ulkomailla asuva, hyvin koulutettu ja nuorekas. Tottakai korot tästä vielä nousee, jonka sinäkin tajuaisit, jos et olisi joku amis-taustainen, inssi tms. muuten vaan köyhä ja yksinkertainen toennäköisesti vielä sisäsuomalainen.
- Blondi_2006___
Ha haaa tämä oli päivän paras :-) "määrittele 00-sukupolvi olen 30v, rikas, akameeminen & asun ulkomailla"
Osu ja upposi ha haaa :-)))
hmm... sanotaankos nyt näin vinkiksi että jos et olisi 00-sukupolvea tietäisit mikä on tuon määritelmä, varsinkin jos siellä ulkomailla puhutaan ihan vieraita kieliä ;))) - ihmetys ja kummastus
Blondi_2006___ kirjoitti:
Ha haaa tämä oli päivän paras :-) "määrittele 00-sukupolvi olen 30v, rikas, akameeminen & asun ulkomailla"
Osu ja upposi ha haaa :-)))
hmm... sanotaankos nyt näin vinkiksi että jos et olisi 00-sukupolvea tietäisit mikä on tuon määritelmä, varsinkin jos siellä ulkomailla puhutaan ihan vieraita kieliä ;)))Tiedän, mikä on Generation X. 00-sukupolvesta en ole koskaan kuullutkaan. Lienee joku syväugrilainen sisäsuomalaisten ilmaisu.
- sama?
Eiköhän alueelta kuin alueelta löydy hintaeroa vähintään tuo 800 egulia uusien ja remontti-iässä olevien asuntojen välillä? Ja luulen jopa, ettei edes löydy alueita, joissa ero olisi noin pieni.
- soi muka?
Kuinka joku viitssi edes jankata sitä, että uudet maksavat saman kuin vanhat asunnot? Lueppa vaikka seuraavan Hesarin asuntopalsta, niin silmäsi aukeavat.
Jos uusi maksaa saman kuin vanhakin, niin suosittelen lämpimästi rakentamista. Melkein ilmaiseksi uusi torppa. Miksi siis asut vielä vanhassa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Persut eivät ole kertoneet euronkaan edestä säästökohteita
Mutta änkyttävät kysellä niistä muilta jatkuvasti. Vaikuttaa ettei persuilla ole kykyä omaan ajatteluun ja päätöksenteko382254Marinin hallituskaudella Suomen BKT sentään kasvoi
Tämä ns. kauhukabinetti ei ole saanut aikaan kuin vahinkoa. Otti ennätysvelat rikkaiden veroalennuksiin ja sai työttömyy162163Huulitäytteet ja tekotisssit
Kylillä kulkiissa olen huomannut että tässäkin tuppukylässä on hameväki alkanut muokkaamaan ulkonäköään huulitäytteillä1651818Nuorille miehille ei kelpaa enää paljon käytetty nainen
"En ikinä huolisi mitään kyläpyörää", Tomi täräyttää TikTokissa https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/27182b8f-7759-49d0-82291307Drone-epäily Uudellamaalla
Ihmisiä kehotetaan siirtymään sisätiloihin. https://www.is.fi/kotimaa/art-2000012008358.html1241261Sait mut mies heikoksi
Yllätti tämä asia nyt kyllä. Olet ollut mielessä koko ajan. Ei riitä pelkkä kevät nyt syyksi. Veit jalat alta. Pannaan m861134Vauvat syntyvöät vihan lapsina?
Kyllä on pimeä oppi, ja olen ollut täydessä pimeydessä opillisesti, että pienet lapset syntyisivät paholaisen lapsina. O661065Stefan Therman. Vakava syyte ja vankila uhkaa.
Nyt ei taida mies selvitä enää selityksillä.98934Unelma tilanne
Miten haluaisit, että tilanteenne etenisi tai miten toivoisit hänen lähestyvän sinua? Vai toimitko mielummin itse, jos j70862- 80853