hei
tyttömme nyt 5 kk ja viikko. olemme syöneet erilaisia kasviksia, hedelmäsoseita ja iltaisnn perunaporkkana velliä. juo pääasiassa korviketta. milloin olisi hyvä aloittaa vilja tuotteet ja miten? onko hyvä aloitus esim. neljän viljan velli vai suoraanko puuroa?! entäs sitten liha tuotteet? voiko niitä yhtaikaa kokeilla? ja meidän neiti kun vieläkin pääasiassa maistelee, ei voi kutsua sitä syömiseksi:)
milloin esim, riisiä voi antaa? ;)
lihaa vai viljaa ensin?
4
411
Vastaukset
- olisi aloittaa
niin, että yksi vilja kerrallaan n. viikon välein. Ei siis kannata neljän viljan vellillä aloittaa. Tämä siitä syystä, että allergiat selviäisivät helpommin. Joskus oireet ilmaantuvat vasta 7 päivän jälkeen ruoka-aineen nauttimisesta. Tämä on siis ravitsemusterapeutin vinkki. Neuvolassa ei välttämättä kerrota/tiedetä aina. Ja sama ohje siis koskee kaikkia uusia ruoka-aineita.
Jos vauva rintavauva, itse en ainakaan antaisi lainkaan velliä, koska muutoin edessä tuttipullosta vieroitus. Antaisin suoraan puuroa. Ja kyllä varmaan kannattaisi mieluummin aloittaa viljalla ja sitten jonkin ajan päästä pieniä määriä lihaa mukaan. Ja kaupan hyllyiltähän voi vakoilla, että mitä ruoka-aineita on laitettu minkäkin ikäisille. - juuri
että kerroit, että vauvasi saa pääaisiassa korviketta. No, silti itse antaisin mieluummin puuroa, kuin velliä. Mielestäni tuttipullosta on turha antaa mitään "ylimääräistä" vaan mieluummin totuttaisin lasta syömään lusikasta, kun on jo noin vanhakin. Ja aina parempi, jos tottuu syömään ihan itse tehtyä "kökkäreisempää" puuroa, ettei totu pelkkään aivan hienonnettuun ruokaan. Itse teet tietysti siten, mikä hyvältä tuntuu, tämä on vain minun neuvoni.:)
- kahden äippä
itsellä poika nyt 6kk ja meille neuvolassa neuvottiin aloittamaan lihalla ja sitten vasta viljat. ensin aina yhtä "laatua" kerrallaan, jotta mahdolliset allergiat selviävät. sen vuoksi ensin lihat koska ovat yleensä vähemmän allergisoivia kuin viljat.
ohjeita ja suosituksia on varmasti moneenlähtöön, mutta meillä näin...:D - näin...
Meille taas neuvottiin tuomaan puuro ensin (kaura) koska yöt olivat huonoja...saatiin iltaan tukevampi ateria.ja liha sitten vasta 6kk jälkeen. Kaverin vaaville taas neuvottiin tuomaan liha ensin koska vaavin kasvu ei ollut sitten kait niin vauhdikasta kun meillä. mutta riisipuuroa (piltin) syöty jo jostakin 4,5kk iästä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Räppäri kuoli vankilassa
Ei kuulemma ole tapahtunut rikosta. Sama vahinkohan kävi Epsteinille. https://www.hs.fi/suomi/art-2000011840869.html "904219Välillä kyllä tuntuu, että jaat vihjeitä
Mutta miten niistä voi olla ollenkaan varma? Ja minä saan niistä kimmokkeen luulemaan yhtä sun toista. Eli mitä ajatella293203No kyllä te luuserit voitte tehdä mitä vaan keskenänne, sitä en ymmärrä miksi pelaat,nainen
Pisteesi silmissäni, edes ystävätasolla tippui jo tuhannella, kun sain selville pelailusi, olet toisen kanssa, vaikka ol452340- 351358
- 10939
- 134931
- 6894
Masan touhut etenee
Punatiilitalon tietotoimiston mukaan Masa on saanut viimein myytyä kämppänsä ja kaavoittaa uudelle lukaalille tonttia pa12832Naisten ja miesten tasoeroista
Oletteko huomanneet, että naisissa ylemmän tason naiset ovat sinkkuja, ja miehissä alemman tason incelit? Toimivat paris124776- 11770