Itsenäisyyspäivän paraati sai dramaattisen käänteen Jyväskylässä.
http://www.iltalehti.fi/uutiset/200612065456622_uu.shtml
Panssarin alle jäänyt
192
114881
Vastaukset
- Joopas joo
ja jäädä oman panssarin alle jossain sadetuhnuisessa pikkuparaatissa Jyväskylässä vuonna 2006, tasan ei käy onnenlahjat.
- panssarin alle
meni kiihkossaan.
- RayVen
Mut itsarihan se oli. Youtubest löyty heti sen jälkee video. En tiiä löytyykö enää.
- julkisuustemppu
RayVen kirjoitti:
Mut itsarihan se oli. Youtubest löyty heti sen jälkee video. En tiiä löytyykö enää.
- vaan meni
Selvä ero noilla asioilla.
- --76
julkisuustemppu kirjoitti:
Nämä vanhemmat ikäluokat taitaa olla kaikkein hurjinta porukka, mitä oon uutisia viimepäivinä seuraillut. Joku paappa ampu muijansa kainuussa, Kangasalla pappa puukotti ryyppykaverinsa Jne.. Ei nyky nuoria tarvitse pelätä vaan joitain aivan muita.
- --76
julkisuustemppu kirjoitti:
Nämä vanhemmat ikäluokat taitaa olla kaikkein hurjinta porukka, mitä oon uutisia viimepäivinä seuraillut. Joku paappa ampu muijansa kainuussa, Kangasalla pappa puukotti ryyppykaverinsa Jne.. Ei nyky nuoria tarvitse pelätä vaan joitain aivan muita.
- Talipää
Jospa tarkoitus ei ole tehdä muuttua kampelaksi
vaan jättää jokin vitsin tärkeä viesti jälkipolville.
Jos niin on niin mikä se voi olla?
IM-määrä on Suomessa laskenut, koska on osattu
lääkitä potentiaalisia kampeloita. - Modis
panssarin alle kirjoitti:
meni kiihkossaan.
Olen täysin samaa mieltä.
- Siltä näyttää
Siltä näyttää videolla.
- Just juu
Kyllä näyttää siltä, että itsemurha. Tosin pieni mahdollisuus, että sai sairauskohtauksen? Kyllä ruumiin avaus antaa selvyyttä vielä tähänkin asiaan.
- Sori
en varmaan taas osaa etsiä, mutta en ainakaan tuolta iltalehden sivuilta löytäny videota tuosta. Missä videon voi nähdä?
- videolla
Sori kirjoitti:
en varmaan taas osaa etsiä, mutta en ainakaan tuolta iltalehden sivuilta löytäny videota tuosta. Missä videon voi nähdä?
- ....
Toisinaan täälläkin kirjoitti:
...
Hyvin tuo näkyy
- 89 vuotta vapautta
Sori kirjoitti:
Katso osoite www.youtube.com ylhaallä !
Itse katsoin kun olin ihan paraatin vieressä ! Armeijassa koulutetaan ihmisiä tankkeihin että maataan aloillaan ja sitten tankki ajaa yli, telaketjut kulkee kahta puolta. Olisiko hän yrittänyt samaa että hyppää tankin alle ja antaa mennä yli siinä ei käy kuinkaan, vaan olisiko tankki yrittänytkin väistää kohtalokkain seurauksin, ja eipä veteraani taida enää mikään gasellli olla, joten tuli arviointi virhe.
Joka tapauksessa veteraanin oma syy..- Hän oli päättänyt
Tämä oli siltä mieheltä täysin itsemurha, mitä oli myös aikaisempi Juise Leskisenkin tapaus
- vastalause
Just juu kirjoitti:
Kyllä näyttää siltä, että itsemurha. Tosin pieni mahdollisuus, että sai sairauskohtauksen? Kyllä ruumiin avaus antaa selvyyttä vielä tähänkin asiaan.
Itsemurha tai sitten Eu:n vastalause
- mie vaan
videolla kirjoitti:
katsokaa yotuben sivuilla oleva video. Vanhus sai sairaskohtauksen ja kaatui taaksepäin ei siis itse kävellyt alle!!!!
- valitettavasti
mie vaan kirjoitti:
katsokaa yotuben sivuilla oleva video. Vanhus sai sairaskohtauksen ja kaatui taaksepäin ei siis itse kävellyt alle!!!!
"Veteraani heittäytyi panssarivaunun alle ja kuoli"
"Veteraani näytti silminnäkijöiden mukaan odottaneen tiettyä hetkeä, minkä jälkeen hän astui ripeästi panssarivaunun eteen. Mies heittäytyi panssarivaunun telojen eteen,"
"Silminnäkijöiden kuvauksen mukaan useilla kunniamerkeillä palkittu mies istui muiden kutsuvieraiden seurassa heille varatuilla paikoilla tuolirivistön ensimmäisessä rivissä. Ensin mies alkoi kyykistellä penkin edessä, minkä jälkeen hän käveli ripeästi Vapaudenkadulle 40 tonnin painoisen panssarivaunun eteen, meni toisen polvensa varaan ja kävi sitten pitkäkseen.
Läsnäolijoita kummastuttivat myös miehen puheet juuri ennen onnettomuutta."
http://www3.keskisuomalainen.net/servlet/page?_pageid=67&_dad=portal30&_schema=PORTAL30&file=sahkeuutiset/4803177.html - Youtubessa
videolla kirjoitti:
Internetin suosituimman videosivun päivän katsotuin video.
- itsemuha on itsemuha
mie vaan kirjoitti:
No ei se itsemuha ollu vaan se oli itsemurha. Aluksihan siitä oli tietoa iltalehden ja iltasanomien sivuilla muistaakseni että se olisi ollut sairaskohtaus. Luulen vaan, että se on sulta jäänyt kuulematta ne viimeisimmät tiedot, kannattaa lukea. Viimeisimpien tietojen mukaan se ei ollut sairaskohtaus. Jos olet videon siitä nähnyt, ja keskisuomalaisen juttua lukenut, niin näyttää se varsin tarkoitukselliselta.
- Hihhuli
Mksi ihmeesä se käveli sen tankin alle? Ois kattonu eteesä niin vielä eläs!
- Sandra.s
kyllästynyt tähän nykyiseen meininkiin? Eikös tuolla Linnan juhlissakin kuuluisi olla vähän enemmän noita veteraaneja? Onko unohtunut se että miten meillä on yleensä itsenäinen maa?
Oksettaa katsella noita hehkutuksia puvuista, koruista ja kampauksista. - erno85
Sandra.s kirjoitti:
kyllästynyt tähän nykyiseen meininkiin? Eikös tuolla Linnan juhlissakin kuuluisi olla vähän enemmän noita veteraaneja? Onko unohtunut se että miten meillä on yleensä itsenäinen maa?
Oksettaa katsella noita hehkutuksia puvuista, koruista ja kampauksista.Luulen, että hänet voitaisiin laskea uusimmaksi kaatuneeksi siitä viime sodasta. Hän oli sanonut vierustoverilleen juuri kun ne tankit alkoivat tulla, että tuollaisia ei pitäisi olla ollenkaan olemassa, ja sitten ryntäsi sinne tankin alle.
Ymmärrän kyllä tätä veteraania. Kaikki ei siitä ihmisten tappamisesta siellä sodassa nauttinut. Ehkä hän halusi näyttää meille kuinka sairasta tämä on kun ihmiset pitävät sotaa niin hienona ja ihannoitavana asiana ja nuoretkin romantisoivat ehkä maailman sairainta ihmiskäytöstä. Sodassa ei ole mitään sankaruutta tai kunniaa. Koskaan. - antti66
erno85 kirjoitti:
Luulen, että hänet voitaisiin laskea uusimmaksi kaatuneeksi siitä viime sodasta. Hän oli sanonut vierustoverilleen juuri kun ne tankit alkoivat tulla, että tuollaisia ei pitäisi olla ollenkaan olemassa, ja sitten ryntäsi sinne tankin alle.
Ymmärrän kyllä tätä veteraania. Kaikki ei siitä ihmisten tappamisesta siellä sodassa nauttinut. Ehkä hän halusi näyttää meille kuinka sairasta tämä on kun ihmiset pitävät sotaa niin hienona ja ihannoitavana asiana ja nuoretkin romantisoivat ehkä maailman sairainta ihmiskäytöstä. Sodassa ei ole mitään sankaruutta tai kunniaa. Koskaan.Kaikki mitä kirjoitat, ei siihen ole mitään lisäämistä, tai pois ottamista.
- vastalause tai joku
erno85 kirjoitti:
Luulen, että hänet voitaisiin laskea uusimmaksi kaatuneeksi siitä viime sodasta. Hän oli sanonut vierustoverilleen juuri kun ne tankit alkoivat tulla, että tuollaisia ei pitäisi olla ollenkaan olemassa, ja sitten ryntäsi sinne tankin alle.
Ymmärrän kyllä tätä veteraania. Kaikki ei siitä ihmisten tappamisesta siellä sodassa nauttinut. Ehkä hän halusi näyttää meille kuinka sairasta tämä on kun ihmiset pitävät sotaa niin hienona ja ihannoitavana asiana ja nuoretkin romantisoivat ehkä maailman sairainta ihmiskäytöstä. Sodassa ei ole mitään sankaruutta tai kunniaa. Koskaan.Joo, ne vieressä istuvat oli vähän kummaksuneet sen miehen puheita ennenkuin se oli sinne kävellyt. Mulla on ollut sellainen käsitys, että sotamuistot on voineet tulla sille mieleen ja vaikuttaa asiaan että miksi käveli sinne alle.
Itse kyllä olisin laittanut sinnekkin ne mellakka aidat missä ne veteraanit istuivat. Olisi kyllä huomattu jos olisi lähtenyt yli kiipeämään tai kiertämään aitaa. 20vuotias tyyppi nyt helposti menee sen aidan yli, mutta ei enää melkein 90vuotias, en usko. - Hentus
erno85 kirjoitti:
Ymmärrän kyllä tätä veteraania. Kaikki ei siitä ihmisten tappamisesta siellä sodassa nauttinut. Ehkä hän halusi näyttää meille kuinka sairasta tämä on kun ihmiset pitävät sotaa niin hienona ja ihannoitavana asiana ja nuoretkin romantisoivat ehkä maailman sairainta ihmiskäytöstä. Sodassa ei ole mitään sankaruutta tai kunniaa. Koskaan.Kukaan meistä ei koskaan saa tietää syytä miksi hän sen teki. Ehkei hän kokenut saaneensa muuten tilaisuutta saada ääntään kuuluviin sodan kauhut ja kaiken siitä seuranneen kärsimyksen koettuaan ja teki suuren väkijoukon keskellä viimeisen tekonsa ja mielenilmauksensa sotaa vastaan. Vain hän itse tiesi miksi sen teki. Olisi kyllä voinut jättää viestin mitkä syyt johtivat tekoon, koska teko kyllä sai ihmiset ajattelemaan kysymystä MIKSI?.
- kannanotto
Aivan selvästi kannanotto eutanasian puolesta.
- rth
Selkeä vastalause EU:lle. Ei Suomi ole enää itsenäinen. Monet sotaveteraanit kokevat puolustaneensa Suomea turhaan. Itsenäisyys on mennyt ja köyhyys samaa luokkaa Portugalin ja Puolan kanssa.
- ...mukaan...
rth kirjoitti:
Selkeä vastalause EU:lle. Ei Suomi ole enää itsenäinen. Monet sotaveteraanit kokevat puolustaneensa Suomea turhaan. Itsenäisyys on mennyt ja köyhyys samaa luokkaa Portugalin ja Puolan kanssa.
Taidan ottaa opikseni tästä vuodesta ja vastustaa EU:ta ensivuonna itse... Edellisessä viestissä on järkeä.
- niin--
...mukaan... kirjoitti:
Taidan ottaa opikseni tästä vuodesta ja vastustaa EU:ta ensivuonna itse... Edellisessä viestissä on järkeä.
ja HERÄTYSTÄ sitten... "sota veteraanit tuntevat puolustaneensa Suomea turhaan..." ei juma mitä ajatuksenjuoksua...
- fiksumpi..
niin-- kirjoitti:
ja HERÄTYSTÄ sitten... "sota veteraanit tuntevat puolustaneensa Suomea turhaan..." ei juma mitä ajatuksenjuoksua...
"ei juma mitä ajatuksenjuoksua" No nimenomaan.. Mietippä sinä vähän itse asioita ennenku mölyät niitä julkisesti.
- sulle...
fiksumpi.. kirjoitti:
"ei juma mitä ajatuksenjuoksua" No nimenomaan.. Mietippä sinä vähän itse asioita ennenku mölyät niitä julkisesti.
Onneksi valtaosa suomalaisista ei ole tuota mieltä... EU-myönteisyys etc. sen kertoo..
- lappis
rth kirjoitti:
Olen ihan samaa mieltä. Jos soti turhaan kai sitä voi kuollakin turhaan. Eihän näitä ressukoita enää kunnioiteta asunnotkin (talot) viedään alta
- myönteisyys
sulle... kirjoitti:
Onneksi valtaosa suomalaisista ei ole tuota mieltä... EU-myönteisyys etc. sen kertoo..
Taitaa kuitenkin olla niin että vastustus on suurempi kuin kannatus, jos nyt suoritettaisiin äänestys niin sen perusteella ei Suomi liittyisi euvostoliittoon.
Eduskunta hyväksyi EU:n perustuslain, laki joka ei edes tule mutta kansanäänestyksessä olisi tullut EI, siispä tuota ei uskallettu kansanäänestykseen viedä.
Kukaan ei tiedä mikä oli tuon Jyväskylässä sattuneen murhenäytelmän taustalla.
Ei ole kuitenkaan poissuljettu että joku veteraani on saanut nykymenosta tarpeekseen.
Verellä ja kyynelillä saavutettu itsenäisyys on sossujen ja kokkareiden toimesta myyty brysseliin, ei siis Esko Ahon kuten he itse valheellisesti esittävät.
Puolustusvoimien ylipäällikkönä ihminen joka on julkisesti joskus sanonut että Suomi tulee liittää neuvostoliittoon, siinähän noita syitä onkin jo kerrakseen.
Voimia kuitenkin kyseisen uhrin omaisille ja erityisesti myös tankin miehistölle. - JaaEiTyhjiäPoissaKyllä
myönteisyys kirjoitti:
Taitaa kuitenkin olla niin että vastustus on suurempi kuin kannatus, jos nyt suoritettaisiin äänestys niin sen perusteella ei Suomi liittyisi euvostoliittoon.
Eduskunta hyväksyi EU:n perustuslain, laki joka ei edes tule mutta kansanäänestyksessä olisi tullut EI, siispä tuota ei uskallettu kansanäänestykseen viedä.
Ei ole kuitenkaan poissuljettu että joku veteraani on saanut nykymenosta tarpeekseen.
Verellä ja kyynelillä saavutettu itsenäisyys on sossujen ja kokkareiden toimesta myyty brysseliin, ei siis Esko Ahon kuten he itse valheellisesti esittävät.
Puolustusvoimien ylipäällikkönä ihminen joka on julkisesti joskus sanonut että Suomi tulee liittää neuvostoliittoon, siinähän noita syitä onkin jo kerrakseen.
Voimia kuitenkin kyseisen uhrin omaisille ja erityisesti myös tankin miehistölle."Voimia kuitenkin kyseisen uhrin omaisille ja erityisesti myös tankin miehistölle."
Sekä voimia myös tapahtuman näkijöille. Paikalla oli myös lapsia ja lapsi perheitä, tapaus ei varmasti jäänyt jättämättä jälkiä ihmismieliin. - kans
myönteisyys kirjoitti:
Voimia kuitenkin kyseisen uhrin omaisille ja erityisesti myös tankin miehistölle.samaa mieltä, todella hyvin sanottu:"Voimia kuitenkin kyseisen uhrin omaisille ja erityisesti myös tankin miehistölle." Todella harmittavaa että nuorelle tankin miehistölle sattuu tälläinen onnettomuus. En vähättele kyllä yhtään omaisten tuntemaa tuskaa mutta usein tälläisissä tilanteissa aletaan niinkin helposti syyllistämään esimerkiksi tässä täysin syytöntä tankin kuskia joka teki kaikkensa väistääkseen/välttääkseen tapahtuman. Jaksamisia heille sekä omaisille!
- voi voi voi
minkälainen tyyppi voi noin ajatella ?
vain häiriintynyt - veteraanin poika
kans kirjoitti:
samaa mieltä, todella hyvin sanottu:"Voimia kuitenkin kyseisen uhrin omaisille ja erityisesti myös tankin miehistölle." Todella harmittavaa että nuorelle tankin miehistölle sattuu tälläinen onnettomuus. En vähättele kyllä yhtään omaisten tuntemaa tuskaa mutta usein tälläisissä tilanteissa aletaan niinkin helposti syyllistämään esimerkiksi tässä täysin syytöntä tankin kuskia joka teki kaikkensa väistääkseen/välttääkseen tapahtuman. Jaksamisia heille sekä omaisille!
Oliko omaisia? Ysinäisyys? Tarpeettomuus.Sanonut vähän ennen juovansa elämänsä viimeiset kahvit. Harkittu traaginen protesti!
- minä-
Jotkut vielä yrittää keksiä juttua jostain sairaskohtauksesta. Hän sanoi ennen marssia että "juompa tässä vielä viimeset kahvit". Ja miten hän muka Vielä kävelisi suoraan panssarivaunun alle saatuaan kohtauksen.
Tuota oli mietitty jo etukäteen.- itsemurha-
Aivan selvä itsemurha - näkeehän sen videostakin!!!!
- loppu tuli
- Yapp
loppu tuli kirjoitti:
Siis oikeesti mistä sen videon löytää??????
- video
Yapp kirjoitti:
Siis oikeesti mistä sen videon löytää??????
- Nähty on
Eivät edes punaiset jalankulkuvalot ja poliisiauto 30 metrin päässä estäneet erästä vanhusta tepastelemasta ajoradalle omalla kohdallani. Ennakoin tilanteen onneksi, sillä vanhemmilla ihmisillä tuntuu olevan merkillinen tapa hakea onnettumuudet! He ovat tolkuttoman hitaita ja silti koikkelehtivat vaarallisissa paikoissa, monesti suojatie on 10-20 metrin päässä, mutta EI, on mentävä keskelle liikennettä kaikella uhalla.
Tässä on samaa hölmöilyä - mutta järjestysmiestenkin olisi tämä tiedettävä ja otettava vastuuta!- hese
Ei järjestysmiestä voi jokaisen ihmisen eteen laitaa. Aivan turhaa syyttää järjestys- ja turvatoimia. Vanhus halusi päättää päivänsä näyttävästi - siinä kyllä onnistui.
- JaaEiTyhjiäPoissaKyllä
vielä se tulee sinunkin kohdallesi. Toivottavasti.
- Rajanpiirtäjä
Ihminen omistaa ainoastaan omanruumiinsa ja tekee sillä mitä tahtoo. Jos näkee parhaakseen hypätä panssarivaunun alle asia OK! (the end)
Jos kyseessä oli turhaksi todettu maanpuolustus niin kova on nationalistin kohtalo! Samassa mäntymetsän multakuopassa saa nyt hajota kuin rajantakalaiset(rus). On se rankkaa tämä hölmöläisten elämä!- nomex
Sinunki kroppas joskus:)
- Rajanpiirtäjä
nomex kirjoitti:
Sinunki kroppas joskus:)
Ja hyvä niin.
- myyryläinen
On totta, että ihminen omistaa oman kehonsa ja tekee sillä mitä haluaa. Päivänsä voi päättää monella muullakin tavalla kuin hypätä panssarivaunun alle juhlassa, johon ihmiset ovat tulleet lastensa kanssa. Ei todellakaan mitään lasten silmille sopivaa!!!! Tietenkin on sitten vielä panssarivaunua ajanut henkilö ja hänen kyydissään olleet...olipa v:mäinen tempaus.
- lässytys sikseen
myyryläinen kirjoitti:
On totta, että ihminen omistaa oman kehonsa ja tekee sillä mitä haluaa. Päivänsä voi päättää monella muullakin tavalla kuin hypätä panssarivaunun alle juhlassa, johon ihmiset ovat tulleet lastensa kanssa. Ei todellakaan mitään lasten silmille sopivaa!!!! Tietenkin on sitten vielä panssarivaunua ajanut henkilö ja hänen kyydissään olleet...olipa v:mäinen tempaus.
Se on hyvä notta lapset jo näköö mitä se elämä on, ei ne siitä kierohon kasva. Äitee voi sanoo lapsille notta kattoos kun veteraani hyppäs vaunun alle tutkimahan! Notta on siinä koko perheellä hymy herkäsä, son varma! Koominen vaari, meirän kossit on käyny isoäiteen kuolin vuotehella kahtomas kun se kituu siitä ne oppivat elämähä arvostamahan ja ymmärtämähän.
- tuo
Eikö tuo ihan selväst aikonut mennä tervehtimään inttipoikia lähempää ja sai sydänkohtauksen tai liukastui. Miks se muuten olisi tielle kävelly?
Ainakin mitä minä olen ollut katsomassa parateja, niin aina on joku veteraani kävellyt lähemmäks nostanut käden otsalle ja tervehtinyt...
Niin eli älkää laittako törkeitä valheita ja pilkkakirjoituksia... - arvostava.
Oliko syy
- EU:n vastustaminen?
- Militarismin vastustaminen?
- Veteraanien huono taloudellinen kohtelu?
- Jokin muu yhteiskunnallinen syy?
Joka tapauksessa protesti-itsemurhan tekeminen on aina arvostettava asia.
Hän ei kuollut turhaan!- Vastuunpakoilija
Jokaisen sopisi kantaa vastuunsa omasta elämästään ja tekemisistään, eikä paeta raukkamaisesti niitä ongelmia puhumattomuuden ja tai jopa itsemurhan takia.
Näin tapahtuman aivan lähietäisyydeltä, eikä tuo ollut mikään vahinko, sairaskohtaus tms.
Mies laittaitui vaunun telaketjun alle päättäväisesti, ei siinä panssarivaunussa ehtinyt varmasti tuollaiseen valmistautua. Paikalla oli perheitä lapsineen aivan lähelläkin, todella törkeää huomiontavoittelua tälläisilla keinoilla.
http://www3.keskisuomalainen.net/servlet/page?_pageid=67&_dad=portal30&_schema=PORTAL30&file=sahkeuutiset/4803177.html - arvostava.
Vastuunpakoilija kirjoitti:
Jokaisen sopisi kantaa vastuunsa omasta elämästään ja tekemisistään, eikä paeta raukkamaisesti niitä ongelmia puhumattomuuden ja tai jopa itsemurhan takia.
Näin tapahtuman aivan lähietäisyydeltä, eikä tuo ollut mikään vahinko, sairaskohtaus tms.
Mies laittaitui vaunun telaketjun alle päättäväisesti, ei siinä panssarivaunussa ehtinyt varmasti tuollaiseen valmistautua. Paikalla oli perheitä lapsineen aivan lähelläkin, todella törkeää huomiontavoittelua tälläisilla keinoilla.
http://www3.keskisuomalainen.net/servlet/page?_pageid=67&_dad=portal30&_schema=PORTAL30&file=sahkeuutiset/4803177.htmlMinähän nimenomaan painotin sanaa PROTESTI. Protesti on aina harkittu. Ja esitin vaihtoehdot protestin kohteille.
Mieshän oli ennen itsemurhaiskuaan kertonut protestin syyt, vaikka niistä onkin vasta kuultu huhuja.
Protesti-itsemurhassa henkilö osoittaa halveksuntansa jotain asiaa kohtaan luopumalla elämästään.
Protesti-itsemurhalle on välttämätöntä jonkinasteinen julkisuus - muutenhan kukaan ei saisi tietää protestista.
Tavoite on saada ihmiset ajattelemaan ja suhtautumaan kriittisemmin protestin kohteeseen.
Jokainen, joka on valmis luopumaan ainoasta elämästään parantaakseen maailmaa, on ansainnut kunnioituksen. - tom_mi
arvostava. kirjoitti:
Minähän nimenomaan painotin sanaa PROTESTI. Protesti on aina harkittu. Ja esitin vaihtoehdot protestin kohteille.
Mieshän oli ennen itsemurhaiskuaan kertonut protestin syyt, vaikka niistä onkin vasta kuultu huhuja.
Protesti-itsemurhassa henkilö osoittaa halveksuntansa jotain asiaa kohtaan luopumalla elämästään.
Protesti-itsemurhalle on välttämätöntä jonkinasteinen julkisuus - muutenhan kukaan ei saisi tietää protestista.
Tavoite on saada ihmiset ajattelemaan ja suhtautumaan kriittisemmin protestin kohteeseen.
Jokainen, joka on valmis luopumaan ainoasta elämästään parantaakseen maailmaa, on ansainnut kunnioituksen.Ja nyt kun selvästi tiedämme näiden huhupuheiden perusteella, että kyseessä oli protesti vääristynyttä maailmaa, sotaa ja mitä lie vastaan, silmämme ovat varmasti avautuneet. Lapset näkivät tapahtumat aivan vierestä ja kuski sekä monet muut paikalla olleet luultavasti tulevat tarvitsemaan kriisiapua. Maailma on todellakin parempi paikka, kun yksi veteraani riisti henkensä, eikö totta? Protesti tai ei, tuollainen teko ei ikinä mielestäni ansaitse kunnioitusta.
- JaaEiTyhjiäPoissaKyllä
ainakin se näyttää vahvasti sille, aivan tarkoitukselliselta. Vaatii rohkeutta tuollainen, olipa sitten kyseessä juna, tankki, rekka tai miten tahansa vastaava elämänsä lopettaminen.
Väärässä saatan olla, mutta yksinäinen ja epätoivoinen ihminen saattaa olla kysymyksessä. Ehkä joku pakkomielle ellei jopa harkittu teko, surullista joka tapauksessa.
http://www.youtube.com/watch?v=tsjOLvYcuTc- Kravatti solmu
Kysyppäs rekkakuskeilta, veturinkuljettajilta tai tankkia ohjanneelta varusmieheltä, millaiset loppuelämän kestävät painajaiset heitä vainoavat, tällaisten "rohkeutta" vaativien heittäytymisien jälkeen. Oli sitten tässä tapauksessa kyse protestista tai höperyydestä, niin on todella itsekästä vetää omaan itsetuhoisuuteen mukaan, täysin syyttömiä tahoja!
- enpäs kysy
Kravatti solmu kirjoitti:
Kysyppäs rekkakuskeilta, veturinkuljettajilta tai tankkia ohjanneelta varusmieheltä, millaiset loppuelämän kestävät painajaiset heitä vainoavat, tällaisten "rohkeutta" vaativien heittäytymisien jälkeen. Oli sitten tässä tapauksessa kyse protestista tai höperyydestä, niin on todella itsekästä vetää omaan itsetuhoisuuteen mukaan, täysin syyttömiä tahoja!
kas kun olen vanha rekkakuski itsekin, vaan ei siitä sen enempää. Jotkut menettävät yöunensa, jotkut eivät, rippuu yksilöstä, jotkut kestävät enemmän jotkut vähemmän. Mitä rohkeuteen tulee, ei paskahousu tankin alle heittäytyisi, joten kyllä se rohkeutta vaatii, eri asia on onko se arvostettavaa vai tuomittavaa... Surullinen tapaus jokatapauksessa.
- eikös sitä
enpäs kysy kirjoitti:
kas kun olen vanha rekkakuski itsekin, vaan ei siitä sen enempää. Jotkut menettävät yöunensa, jotkut eivät, rippuu yksilöstä, jotkut kestävät enemmän jotkut vähemmän. Mitä rohkeuteen tulee, ei paskahousu tankin alle heittäytyisi, joten kyllä se rohkeutta vaatii, eri asia on onko se arvostettavaa vai tuomittavaa... Surullinen tapaus jokatapauksessa.
armeijaa juuri käydäkin sitä varten että opittaisiin myös tappamaan?
Veteraanilla aikoinaan ei ollut vaihtoehtoa kun joutui sotaan lähtemään. Suotakoon hänelle anteeksi että päätti tehdä näin. - kravatti solmu
eikös sitä kirjoitti:
armeijaa juuri käydäkin sitä varten että opittaisiin myös tappamaan?
Veteraanilla aikoinaan ei ollut vaihtoehtoa kun joutui sotaan lähtemään. Suotakoon hänelle anteeksi että päätti tehdä näin.Joo...Ei ollut tarkoitus vähätellä veteraanien työtä, eikä tuomita tätäkään ihmistä! Ei se varmaan mikään helppo valinta ollut kävellä tankin alle! Lähinnä tarkoitin viestin kirjoittajan yleistystä, jossa viitattiin juuri rekkojen kanssa nokkakolareita ajaviin ja junan alle hyppiviin ihmisiin.
- JaaEiTyhjiä...
kravatti solmu kirjoitti:
Joo...Ei ollut tarkoitus vähätellä veteraanien työtä, eikä tuomita tätäkään ihmistä! Ei se varmaan mikään helppo valinta ollut kävellä tankin alle! Lähinnä tarkoitin viestin kirjoittajan yleistystä, jossa viitattiin juuri rekkojen kanssa nokkakolareita ajaviin ja junan alle hyppiviin ihmisiin.
Rohkeutta se vaatii, olipa sitten motiivina epätoivo tai vakaa päätös. Niitäkin, jotka hyppäävät junan alle, rekan eteen, ajavat kallioon tai muuten päättävät päivänsä oman toimintansa kautta, ovat päätöksessään rohkeita. Ajatua " kerran vain se kirpaisee " ei ole yhtään helppo pitää tosi tilanteen tullessa kohdalle. Toki pakkomielteen tai äkillisen päähän piston johdosta ei ehkä voi samallalailla puhua rohkeudesta tai sen puuttumisesta, sillä eihän ex-tempore asiaan vaadi valmistautumista, se tapahtuu mielijohteesta. Harva ymmärtääkseni tekee utsemurhan " kun se nyt yht´äkkiä vain tuli mieleen tehdä sellainen ", vaan itsemurhaan päädytään harkinnnan jälkeen. Motiivi saattaa olla sitten mikä tahansa epätoivosta pakoon jotakin tms. Rohkeutta vaatii tappaa/tapattaa itsensä, vaikka epätoivoisena ja elämänhalunsa menettäneenä, en itse saata kuvitellakaan, jotta uskaltaisin moiseen ryhtyä, siksi pidän rohkeutta vaativana sellaiseen ratkaisuun päätyvää. Samaan hengenvetoon toistan, murheellinen ja koskettava tapaus tuo oli, veti mielen apeaksi.
- lehdessä
joka aamulla kotia kannettiin lukee, että mies jopa polvistui toisen jalan varaan ja siitä meni makaamaan ja kaiken lisäksi tuo mies on kuulema kyykistellyt siinä penkin edessä ja puhunut outoja!!
Epäilen, että dementtia on ollut syynä tuohon käytökseen, mutta tuon yuotuben kuvan myötä kyllä näkee, että ei se siinä kerkiä polvistua - JaaEiTyhjiäPoissaKyllä
lehdessä kirjoitti:
joka aamulla kotia kannettiin lukee, että mies jopa polvistui toisen jalan varaan ja siitä meni makaamaan ja kaiken lisäksi tuo mies on kuulema kyykistellyt siinä penkin edessä ja puhunut outoja!!
Epäilen, että dementtia on ollut syynä tuohon käytökseen, mutta tuon yuotuben kuvan myötä kyllä näkee, että ei se siinä kerkiä polvistuaVaikea sanoa kun ei ole omin silmin paikanpäällä nähnyt tapausta.
Saattaahan olla, että polvistumisella tarkoitetaan tässä yhteydessä toisen polven kautta maahan menoa, jossa tapauksessa polvistuminen on väärä sana kuvaamaan asiaa.
Kompastuessaanhan ihminen saattaa kaatua maahan ns.toisen polven kautta ja kupsahtaa siitä maahan, tai tippua vain polvilleen kaatumatta... varsinkin kun kyse on heikkojalkaisesta tai vanhuksesta. Onhan näitä nähty, vanhojen ja liikunta rajoitteisen kanssakin työskennellessäni, mutta en lähde veikkaamaan suuntaan enkä toiseen, tapaturma tai itsemurha, ikävä ja koskettava tapaus jokatapauksessa. - Sandra.s
lehdessä kirjoitti:
Epäilen, että dementtia on ollut syynä tuohon käytökseen, mutta tuon yuotuben kuvan myötä kyllä näkee, että ei se siinä kerkiä polvistuaarvata saattaa että asiaa hyssytellään. Tietysti halutaan myöskin antaa kuva höperöstä vanhuksesta.Asia halutaan painaa villaisella ja toivotaan että KAIKKI unohtaivat nopeasti.
Katsoin myös tuon videon ja mielestäni mies liikkui kyllä aika vikkelästi.
Minäkin uskon että kyseessä oli protesti ja turhautuminen. Miksi? niin monet taistelivat tämän maan puolesta. Menettivät joko henkensä tai terveytensä ainakin osittain.
Heidät on unohdettu. - JaaEiTyhjiä...
Sandra.s kirjoitti:
arvata saattaa että asiaa hyssytellään. Tietysti halutaan myöskin antaa kuva höperöstä vanhuksesta.Asia halutaan painaa villaisella ja toivotaan että KAIKKI unohtaivat nopeasti.
Katsoin myös tuon videon ja mielestäni mies liikkui kyllä aika vikkelästi.
Minäkin uskon että kyseessä oli protesti ja turhautuminen. Miksi? niin monet taistelivat tämän maan puolesta. Menettivät joko henkensä tai terveytensä ainakin osittain.
Heidät on unohdettu.En saata alkaa veikkaamaan motiivin puolesta sitä enkä tätä, saattaa olla protesti, mutta saattaa olla yksinäisyys, tai jokin pakkomielle, tai kuten eräs kirjoitti tässä ketjussa edellä: Tarve tehdä "temppu", maata tankin alla joka ajaa yli, jos maa varaa on, siitähän selviää vahingoittumattomana... tosin varmaan kuulo menee ja saattaa tulla palovammoja, asfaltti ihottumaa ( raahautua mukana ) tai mitä tahansa. Ihmisen mieli on niin kumma asia, että siitä tuskin on perillä etevinkään psykiatri.
Jos löytyy pieni lappu, kotoa tai taskusta, kuten molilta itsemurhan tehneiltä, motiivi saattanee paljastua. Ellei mitään poliisi tutkinnassa ulmene syyksi ja vaikuttimiksi, jäänee tapaus siinä mielessä arvoitukseksi, mikä oli syynä, vai oliko varsinaista syytä, eli oliko teko harkittu vai pakko mielle. Motiivihan saattaa olla vaikka aivan mikä tahansa, josta emme saata aavistaakaan, esim. jokin taisteluissa tapahtunut vähältä piti tapaus, tai tapahtuma jossa hän toimi toisin kuin jäkikäteen olisi halunnut toimia ( omatuntoon jäänyt joakin kaihertamaan ), ehkä hän oli sodassa ajanut tankilla jonkin yli, pyrki näin sovittamaan tekonsa, eli syy saattaa olla aivan mikä tahansa, vailla varsinaista motiivia, ehkä syy jää ikuiseksi arvoitukseksi, surullinen tapaus joka tapauksessa ja herätti paljon ajatuksia ja liikutti monia.
- tuota...
täälläkö on tapahtunut kuolemaan johtanut iäkkään miehen yliajo? Onko tapauksella silminnäkijöitä? Tehtiinkö panssariajoneuvon kuljettajalle huumetesti? Otettiinko häneltä verikoe mahdollisen juopumuksen johdosta? Kaatuiko iäkäs vahnus vahingossa vai kaadettiinko hänet? Tapauksessa on liian monta epäselvää kysymystä, ehdotan CSI:n ryhmää selvittämään ja ratkaisemaan tätä mysteeriä ja nyt urheiluun...
- tuskinpa vain
sillä eihän vaunu väkijoukkoon onneksi ajanut!
- Sandra.s
Linnassa hiljainen hetki?
- näkikö kukaan
oliko Lordi linnanjuhlissa?
- täällä
ei mutta kuin katsomaan http://keskustelu.suomi24.fi/show.fcgi?category=2000000000000013&conference=4500000000001467&posting=22000000021868243
- eihän
Itse näin omin silmin ja se mies JÄÄNYT sen alle vaan juoksi.
- Jykä-Petteri
Tommosilta "veteraaneilta" pitäis ottaa kaikki kunnialla saadut rusetit ja ristit pois.
- Anti-War
Järkkyikö maailmankuvasi noin ? Ahdistaako ajatus siitä, että sodan itse kokenut mies on vuosikymmenten kuluessa huomannut sen järjettömyyden ja haluaa viimeisenä viestinään jälkipolville näyttää mitä niillä sotakoneilla on oikeasti tarkoitus tehdä ?
Näyttikö hyvältä ? Ei tietenkään ole virallisen propagandan mukainen viesti, mutta pienen ihmisen näkökulmastahan asia tulikin vakuuttavasti esitettyä. Luulenpa jotenkin, että kyseinen henkilö halusi myös kyseenalaistaa saamiensa kunniamerkkien "kunniallisuuden"...
Suomi, ainut maa maailmassa, joka vieläkin käy toista maailmansotaa. Suomi, maa jossa sotilasarvoa käytetään yhtenä työntekijöiden valintakriteerinä. Eikö TÄSSÄ olisikin jo pohdiskelun paikkaa meille jokaiselle ?
- :(:(
Eikö ihmiset yhtään välitä? Joku edes olisi voinut estää häntä kävelemästä siihen... Eikä vaan katsoa. Tämä on tätä nykyaikaa, joten en ihmettelekkään jos veteraani halusi itsensä pois päiviltä. Kukaan ei välitä toisista ja nykyajan nuoret eivät edes arvosta sitä, että tämänkin miehen ansioista he saavat elää Suomessa eikä Venäjällä
- örkki
Monet meistä nuorista ovat äärettömän kiitollisia ja pitävät isovanhemmistaan hyvää huolta ja kunnioittavat heitä. Nykyaikana suurin osa nuorista ihailee veteraaneja! Olemme toisaalta myös pahoillamme isovanhempien raskaan nuoruuden takia. Kauheaa ajatellakaan, mitä kaikkea mummi ja pappa ovat joutuneet kokemaan.
Toista olivat Neuvostoliittoa ihailevat 60-luvun nuoret... (Eivät tosin heistäkään kaikki, vain suurin osa.)
- Kuno
Pitää muistaa että tuossa iässä ja nuorempanakin tulee joskus aivoverenkierron häiriöitä joka voi aiheuttaa sekavuustiloja.
- varmasti
omaisia ja läheisiä tämä vanhuksen pois meno näin traakisella tavalla. ei voi kukaan tietää mikä oli motiivi, tai jokin mielen häiriö, koska kyseessähän on vanha ihminen. ihmettelen että noin iäkäs oli yksin liikenteessä kulkemassa.
- ohooo, hups
kuski sai kuullemma kuntsarin, vaikka tilannenopeus oli liian kova.
pojat aikoo maalata vaununkylkeen rollaattorin merkiksi, niinkun maailmansodassa oli tapana tehdä pommikoneisiin- Yapp
Siis kunrsarin? ja se on...?? ja missä osoitteessa se on se viiiideo?
- suomi-armeija-suomi
Yapp kirjoitti:
Siis kunrsarin? ja se on...?? ja missä osoitteessa se on se viiiideo?
Kuntsari=kuntoisuusloma. Eli yksi ylimääräinen vapaapäivä intistä jonkin hyvän suorituksen perusteella.
- ei kai nyt
kuitenkaan
- Vastuunpakoilija
Maalattiinko pommikoneisiin rollaattorien kuvia? Enpä ole tiennytkään, luulin että rollaattori on paljon uudempi keksintö... Niin ja sori kaikille, olen luullut ettei pommareilla voi lentää ihan katutasossa ja lakasta kaikki sileeks siivillään.
LOL
Miettikää vähän mitä sanotte ja kirjoitatte. - aikakonetar
Ottaisit kiltti selvää, ennen kuin rupeat väittämään mitään "tosiasiana"!
- sissi
itsenäisyyspäivä eli juhlapäivä ja pojat oli palveluksessa vaikka muut olivat juhlalomille, myönnetään heille korvaava loma. ja mite vit**sa tilannenopeus voi olla liian kova paraatissa. äly hoi..
- tikittää
Kuka meistä on syytön? Esittäisin kysymyksen näin päin.
”Joku” oli varautunut tilanteeseen, että jotain tämänkaltaista voi sattua.
Ambulanssi paikalla minuutissa, Ihmiset auttamassa heti, tilanne ohi alle kolmessa minuutissa.
Se oli Suomalaista huippu osaamista.
Nyt sitten jossitellaan ja syytellään. minä mukana. Välinpitämättömyys toisen mielipiteeseen ja sanonta ”ei vois vähempää kiinnostaa”, tuntuu olevan vallalla suomalaisessa yhteiskunnassa.
”Oliko kaveri jätetty”? Siltä vaikuttaa tässä tapauksessa ja onko silloin paljon vaihtoehtoja.?
”Taidan ottaa opikseni tästä vuodesta ja vastustaa”………. Oli jonkun kommentti, siihenkö veteraani halusi teollaan yllyttää? Tuskin näin kovilla konsteja hän haluaa muitten käyttävän..
Jaksamista teille jotka olitte tilanteessa mukana.- eiköhän
tuollaiset aattennostatus paraatit olisi aika jo lopettaa.
- elämänkaaren pää
Oliko tässä loppujenlopuksi mitään niin tramaattista. Hyvin iäkäs ihminen päättää lopettaa elämänsä kunniakkaasti.
- kunniallisesti
Itsensä tuhoaminen on sotilaalle pahinta mitä voi olla.
Muistan ikuisesti ensimmäisen armeija-aamuni. Eka iltana eräs tupakavereista yritti lopettaa päivänsä vetämällä ranteensa auki, mutta kaveri sattuikin menee pesuhuoneesee liian nopeesti ja tiesi mitä tehdä. Seuraava aamuna kapteeni piti puhuttelun jonka pääsanoma oli se, että jos sota-aikana itseään vahingoittaa itsemurhamielessä, on rangaistuksena kuolema. En ole oikein vieläkään tajunnut ton sanoman syvällisempää sanomaa. Siitä on nyt tosin vasta 30v.
- herätys
näyttää nykypäivän sodan ihannoijille miltä siellä tosipaikassa oikein näytti....pappa itse sen tietää miksi teki...
- iski
taistelupsykoosipäälle.Viimeiset sanat olivat kuulemma:-mä tuhoon ton
http://hiki.pedia.ws/wiki/Hikinews:Puolustusvoimat:_Panssarien_kulkuominaisuuksia_kehitettävä - iski
taistelupsykoosi päälle.Viimeiset sanat olivat kuulemma:-mä tuhoon ton.
http://hiki.pedia.ws/wiki/Hikinews:Puolustusvoimat:_Panssarien_kulkuominaisuuksia_kehitettävä - mökpa
iski kirjoitti:
taistelupsykoosi päälle.Viimeiset sanat olivat kuulemma:-mä tuhoon ton.
http://hiki.pedia.ws/wiki/Hikinews:Puolustusvoimat:_Panssarien_kulkuominaisuuksia_kehitettäväVeteraanin viimeiset sanat olivat Suomi ei ole enää itsenäinen. Nahkurin orsilla tavataan.
- kansanturvakomissio
Lopettakaa tämän asian miettiminen ja katsokaa TELEVISIOSTA linnan juhlien uusintaa ja pohtikaa kenellä oli KAUNEIN puku!Lisää ohjeita teksti-tv:n sivulta 989!
- erciw
Juu, ikävää kyllä jos paikalla olleet pikkulapset ovat tuon joutuneet näkemään. Eipä tuossa muuten mitään. Varmaan halunnut kuolla panssarin alle, koska sotiessaan näki kavereilleen tapahtuvvan samaa. Ja nyt sitten tullut sellainen fiilis, ettei ansaitse parempaa kuin hekään.
Panssarin miehistön traumat nyt on yksi paskan hailee. Tappamista vartenhan nuo laitteet on tehty. Totaalisen kelvottomia sotilaita jos tuosta jotain tuskia tulee. - Tsiisus
Itenäisyyspäivä, veteraani paiskautuu panssarivaunun alle ja SILTI PUHUTAAN VAAN PUVUISTA! Kukaan linnassa ei pahoitellut tai edes sammuttanut paraatimusiikkia ,,,no huhhuh tekopyhä suomi.
- res korp
Itsemurha on yleensä tabu suomalaisissa tiedotusvälineissä (vrt. "Henkilöauto ajatui suoralla tiellä tuntemattomasta syystä vastaantulevan rekan eteen, poliisi tutkii onnettomuutta...").
Tällaisille tapahtumille ei haluta antaa palstatilaa koska sillä olisi rohkaiseva vaikutus samaa sunnitteleville....
Itsemurha on aina vaikea asia lähiomaisille.
Eritoten tällainen tapaus valtakunnallisessa paraatissa Itsenäisyyspäivänä ja vielä sotaveteraanin tekemänä on kaikille ennenkokematon ja vaikeasti ymmärrettävä asia.
Varmasti on valtakunnan johdossa mietitty tapahtunutta mutta kellä meistä on valmiuksia käsitellä tällaista asiaa...?
- TMI2006
Tämä on jälleen uusi ja järkyttävä esimerkki siitä, miten sotaveteraanien fyysistä toimintakykyä on kyllä kuntoutettu samalla unohtaen ne henkiset arvet joita he saivat.
Tämä itsemurha ei ollut ensimmäinen, niitä on tehty sodan jälkeen tuhansittain -toiset suorasti ja toiset epäsuorasti vaikkapa viinan avulla. Puhumattakaan siitä perinnöstä, jonka sodassa henkisesti sairastuneet miehet ovat jälkeläisilleen jättäneet. Todella monet tämän päivän ongelmalliset aikuiset ovat joutuneet maksamaan sodan velkoja sairaan perheen takia. Ja tämä kierre jatkuu yhä vieläkin. Sodan arvet kansakunnassamme ovat syvempiä kuin tiedetäänkään!- tosikko.
Varmasti juuri noin. Ja vanhojen ihmisten hyvin yleistä masentuneisuutta lisäävät vielä yksinäisyys, kaikenlaiset vaivat ja se, ettei elämältä ole mitään odotettavaa. Pääsyy kuolla juuri tällä tavalla tuntuisi olevan niissä sodan traumoissa, koska ainakin Iltasanomien mukaan hän oli sanonut viimeisinä sanoinaan, että "tuollaisia (panssariajoneuvoja) ei pitäisi olla ollenkaan".
Ehkäpä tuota veteraania provosoi sotilasparaatien hölmöys. Mitä ihmettä niin hienoa panssarivaunuissa on, että niiden kulkuetta pitää oikein kunnioittaa ja katsella juhlapäivänä? Tulee mieleen joku sodan ihannointi. Onhan itsenäisyydessä kivempiakin asioita kuin pelkät sodat, ja sotaveteraaneja voisi kunnioittaa vähemmän kolhosti kuin tuollaisilla isoilla, kylmillä tappamiseen tarkoitetuilla koneilla. Vaikka sitten marssivilla sotilailla, tai mieluummin pelkällä sotilasmusiikilla.
Tuo veteraani tiesi sotien kamaluuden, eikä varmasti ihannoinut niitä yhtään. :( Kunnioitan hänen mielenilmaustaan, vaikka se jonkun mielestä ehkä oli ajattelematon. Ok, siellä olisi voinut näkyä kamaluuksia, mutta ymmärtääkseni nyt ei näkynyt mitään ihan hirveää, kun mies parka ei mennyt kappaleiksi vaan kuoli ilmeisesti sairaalassa tai matkalla. Lähinnä en voi tuomita tekoa, koska silloin kun ihminen on valmis itsemurhaan, hänen ei voi enää odottaa ajattelevan muita kovin paljoa. Siinä vaiheessa, kun on oikeasti valmis tekoihin täytyy olon olla aika huono ja epätoivoinen, ja voi olla, että vanhuksen ollessa kyseessä myöskään ymmärrys ei ole enää yhtä hyvä kuin ennen.
- mallia
Voisiko olla, että hän halusi näyttää nykyiselle pullamössö sukupolvelle miten panssarivaunun alitse mennään pelkoa tuntematta?
- näin että,
tyyppi oli täysi sekopää. Kukaan selväjärkinen ei halua itseään liiskauttaa lasten nähden, vaikka kuinka olisi itsetuhoinen. Anteeksi vaan, mutta taisi olla aika kusipäinen tyyppi tekonsa puolesta ajateltuna (jos näin halusi), tai sitten sairas ihminen. Ehkä molempia. Omaisille jaksamista.
- se olikin
niin, jotta oli itse liiskannut sodassa ihmisen/ihmisiä, vaikka vihulaisia ajamalla tankilla yli, ja poti huonoa omaa tuntoa ja syyllisyyttä. Toimellaan sitten päätti päivänsä kuin sovittaakseen tekonsa. Emme ehkä koskaan saa tietää!
- UKKI
...tilassa olevat vanhukset pitäis pitää neljän seinän sisällä ja rollaattoriin teljettynä myös
6.12. - Profeetta Veijonen
Mielessäni oli etukäteen uutisoida, että Itsenäisyyspäivänä 2006 tulee taas kuolema - siihen tapaan kuin miehet Oulussa itseään napaan puukottivat itsenäisyyspäivänä 2004 - , mikä taas vahvistaa sitä, että itsenäisyyspäivänä 2007 Peto on jo Oulussa. Mutta nyt jälkikäteen kun itsensä itsenäisyyspäivänä 2006 suomalaisen panssarin alle heittänyt ja niin vammoihinsa kuollut oli suomalainen sotaveteraani, epäilee jo onko Suomella vuoden päästä enää muuta puolustusta kuin se mikä katosi yläilmoihin noin 27. 10. 2007
http://wwnet.fi/users/veijone/
...
Kyllä kaikki viittaa siihen, että aina vain suuremman palan uudelleen syntyvä peto on haukkaamassa. Aikataulu paremmin hanskassa että kun 11. 9. 2000 alkaneen 4 x 3,5 vuoden 3. osan jälkeen peto julistaa itsensä jumalaksi Jerusalemissa niin "Suomen kautta Israeliin" Hailuotoa tervehditään 90 vuotta jälkeen Allenbyn Jerusalemissa. 9. 12. 2007 Oulussa, tuntematon sotilas kaatuu 6. 12. 2007 panssarin alle Suomen Puolustusvoimien ruokapaikassa Kuopiossa, mistä video 6. 12. 2006. Itse asiassa siis kuolemaan syöksyneen veteraanin viimeinenkin teko oli sankariteko, kuolla monien hengen säästämiseksi!- se saattoi olla
paholaisen vastaisku ja saatanan houkutus? ei nyt sentäs!
- tilulii!
... sulla on ainakin jääny lääkkeet ottamatta.
jumalauta, että voikin toisilla hihna luistaa noin pahasti.
mee takasin osastolle. teet vielä ittelles tai muille pahaa. - yli-jumala hotakainen
mutenkä myyrmäen pommi mahtuu kaavoihisi tai sörkän ammuskelu tai tsetseenia tai raamattu? älkää tehkö ennustuksia tai profetioita, pyhä kirjoitus kertoo synniksi sellaset profetoinnit.
- hän joka tietää
tilulii! kirjoitti:
... sulla on ainakin jääny lääkkeet ottamatta.
jumalauta, että voikin toisilla hihna luistaa noin pahasti.
mee takasin osastolle. teet vielä ittelles tai muille pahaa.Maahan jää vain itsemurhan tehnyttä
sotaveteraania pimeämpää porukkaa!
Mielessäni oli etukäteen uutisoida, että Itsenäisyyspäivänä 2006 tulee taas kuolema - siihen tapaan kuin miehet Oulussa itseään napaan puukottivat itsenäisyyspäivänä 2004 - , mikä taas vahvistaa sitä, että itsenäisyyspäivänä 2007 Peto on jo Oulussa. Mutta nyt jälkikäteen kun itsensä itsenäisyyspäivänä 2006 suomalaisen panssarin alle heittänyt ja niin vammoihinsa kuollut oli suomalainen sotaveteraani, epäilee jo onko Suomella vuoden päästä enää muuta puolustusta kuin se mikä katosi yläilmoihin noin 27. 10. 2007.
KARHUN KÄÄNTYMINEN TOISELLE KYLJELLEEN
Daniel 7:5 karhun näköinen toinen peto suussaan kolme kylkiluuta ei mielestäni liity Venäjään vaan sitä kuvaa vasta neljäs peto. Mutta kyllä siitäkin sanotaan, että kolme kuningasta syrjäytetään ja käsittääkseni Gorba I:n ja Gorba II:n välillä ovat nuo kolme kuningasta eli Putinin jälkeen vielä hetken yksi. Valtiona voisi tarkoittaa Venäjän ja kahden muun Neuvostovallan liittymistä jälleen yhteen. "Varo Israel karhu tulee" kirjan mukaan tarkoittaa Eestin, Latvian ja Liettuan jälleen syömistä. Osoitteessa http://www.revelation13.net/ on hyvä kuva pedosta vaikka silmänä Putin. Zhirinovskin ennustukset kertoivatkin, että pää vielä kääntyy Pohjolan ylle.
Kyllä kaikki viittaa siihen, että aina vain suuremman palan uudelleen syntyvä peto on haukkaamassa. Aikataulu paremmin hanskassa eli että kun 11. 9. 2000 alkaneen 4 x 3,5 vuoden 3. osan jälkeen peto julistaa itsensä jumalaksi Jerusalemissa niin "Suomen kautta Israeliin" Hailuotoa tervehditään 90 vuotta jälkeen Allenbyn Jerusalemissa. 9. 12. 2007 Oulussa, tuntematon sotilas kaatuu 6. 12. 2007 panssarin alle Jyväskylässä, mistä video 6. 12. 2006. Itse asiassa siis kuolemaan syöksyneen veteraanin viimeinenkin teko oli sankariteko, kuolla monien hengen säästämiseksi!
Toki lupa taivaaltakin katsoa vaikkei sen perusteella ennustaa ihmisille, että siellähän Otava ja Pikkuotava ovat, ja mitä ilmeisimmin Venäjällä tehdään sen mukaan kuin he sieltä lukevat Venäjää ja Suomea. Otava on kääntymässä 11. 9. 2007 minun raamatullisen selitykseni mukaan. Astronomiasta ja -logiasta en ymmärrä riittävästi, mutta ennustuksissa katsoen alhaalta ylös on Saatanasta ja ylhäältä alas Jumalasta ja nähdyn tulkintoihin saadaan Jerusalemiin menevä ohje silloin kun on kysymyksessä 9 km päässä oleva Betlehem. Aikapoikkeamaksi olen veikannut vuotta, mutta saattaa olla vain 3 kk tai 9 kk niinkuin Jeltsin aina lähtee silloin kun luulee olevan oikea hetki. 9 kk etukäteen oli 1. 1. 2000. Sikiämisaika, ja niinhän sitä Putinkin lähtee eikä vain meinaa hävitä pikkuruiselle Suomelle.
(Harri Veijonen: Uusi tuntematon sotilas)
http://wwnet.fi/users/veijone/ - tuollainen
hän joka tietää kirjoitti:
Maahan jää vain itsemurhan tehnyttä
sotaveteraania pimeämpää porukkaa!
Mielessäni oli etukäteen uutisoida, että Itsenäisyyspäivänä 2006 tulee taas kuolema - siihen tapaan kuin miehet Oulussa itseään napaan puukottivat itsenäisyyspäivänä 2004 - , mikä taas vahvistaa sitä, että itsenäisyyspäivänä 2007 Peto on jo Oulussa. Mutta nyt jälkikäteen kun itsensä itsenäisyyspäivänä 2006 suomalaisen panssarin alle heittänyt ja niin vammoihinsa kuollut oli suomalainen sotaveteraani, epäilee jo onko Suomella vuoden päästä enää muuta puolustusta kuin se mikä katosi yläilmoihin noin 27. 10. 2007.
KARHUN KÄÄNTYMINEN TOISELLE KYLJELLEEN
Daniel 7:5 karhun näköinen toinen peto suussaan kolme kylkiluuta ei mielestäni liity Venäjään vaan sitä kuvaa vasta neljäs peto. Mutta kyllä siitäkin sanotaan, että kolme kuningasta syrjäytetään ja käsittääkseni Gorba I:n ja Gorba II:n välillä ovat nuo kolme kuningasta eli Putinin jälkeen vielä hetken yksi. Valtiona voisi tarkoittaa Venäjän ja kahden muun Neuvostovallan liittymistä jälleen yhteen. "Varo Israel karhu tulee" kirjan mukaan tarkoittaa Eestin, Latvian ja Liettuan jälleen syömistä. Osoitteessa http://www.revelation13.net/ on hyvä kuva pedosta vaikka silmänä Putin. Zhirinovskin ennustukset kertoivatkin, että pää vielä kääntyy Pohjolan ylle.
Kyllä kaikki viittaa siihen, että aina vain suuremman palan uudelleen syntyvä peto on haukkaamassa. Aikataulu paremmin hanskassa eli että kun 11. 9. 2000 alkaneen 4 x 3,5 vuoden 3. osan jälkeen peto julistaa itsensä jumalaksi Jerusalemissa niin "Suomen kautta Israeliin" Hailuotoa tervehditään 90 vuotta jälkeen Allenbyn Jerusalemissa. 9. 12. 2007 Oulussa, tuntematon sotilas kaatuu 6. 12. 2007 panssarin alle Jyväskylässä, mistä video 6. 12. 2006. Itse asiassa siis kuolemaan syöksyneen veteraanin viimeinenkin teko oli sankariteko, kuolla monien hengen säästämiseksi!
Toki lupa taivaaltakin katsoa vaikkei sen perusteella ennustaa ihmisille, että siellähän Otava ja Pikkuotava ovat, ja mitä ilmeisimmin Venäjällä tehdään sen mukaan kuin he sieltä lukevat Venäjää ja Suomea. Otava on kääntymässä 11. 9. 2007 minun raamatullisen selitykseni mukaan. Astronomiasta ja -logiasta en ymmärrä riittävästi, mutta ennustuksissa katsoen alhaalta ylös on Saatanasta ja ylhäältä alas Jumalasta ja nähdyn tulkintoihin saadaan Jerusalemiin menevä ohje silloin kun on kysymyksessä 9 km päässä oleva Betlehem. Aikapoikkeamaksi olen veikannut vuotta, mutta saattaa olla vain 3 kk tai 9 kk niinkuin Jeltsin aina lähtee silloin kun luulee olevan oikea hetki. 9 kk etukäteen oli 1. 1. 2000. Sikiämisaika, ja niinhän sitä Putinkin lähtee eikä vain meinaa hävitä pikkuruiselle Suomelle.
(Harri Veijonen: Uusi tuntematon sotilas)
http://wwnet.fi/users/veijone/voi voi sentään. on edennyt psykoosi pitkälle...
jos olisit jotenkin järjissäsi, huomaisit ettei tekstissäsi ole päätä eikä häntää.
tyypillistä harhaisen ihmisen sekamelskaa.
tuskin se sinua haittaa, ethän sinä raukka sitä itse huomaa.
tee itsellesi palvelus ja hae apua.
- kumarrus ja kiitos
Tuo toistaisesksi nimeämättömän tuntemattoman sankarin teko sykähdyttää kansalaisia. Hän antoi mielenosoituksellisesti henkensä oikean asian puolesta suorassa lähetyksessä.
Hän on kirjaimellisestti tuntematon sotilas, joka saa ihmiset ymmärtämään, että jotain on pahasti vialla.
Historia tulee nostamaan hänet Eugen Schaumanin rinnalle mieheksi, joka oli valmis uhraamaan itsensä saadakseen asiansa kuuluviin.- spekuloida
Syitä itsemurhaan on turha spekuloida. Viimeisistä sanoista liikkuu juttua laidasta laitaan. Ns. isänmaalliset haluavat uskoa itsemurhan tehdyn siksi että veteraanit on hyLätty, ei ole itsenäisyyttä jne. LUULETTEKO PERKELEEN IDIOOTIT ETTÄ JOKAINEN VETERAANI SUOMESSA AJATTELEE SAMALLA TAVALLA JA JAKAA SAMAT ARVOT? EIVÄTKÖ VETERAANIT OLE YKSILÖITÄ JOILLA ON OMAT NÄKEMYKSENSÄ ASIOISTA?? OVATKO KAIKKI TEIDÄN MIELESTÄNNE JUURI SELLAISIA SINIVALKOISIA SANKAREITA MIELELTÄÄN KUTEN NUOREMPIEN POLVIEN VÄHÄ-ÄLYISET TOIMITTAJAT KIRJOITUKSISSAAN VÄITTÄVÄT? ENTÄ JOS VETERAANI HALVEKSII SOTAA? ENTÄ JOS VETERAANI HALVEKSII NUORIA POLVIA JOTKA OVAT ALKANEET IHANNOIDA SOTAA? ENTÄ JOS VETERAANI EI OLEKAAN SELLAINEN KUIN HALUATTE USKOA, EHKÄ VETERAANI AJATTELEE ETTÄ VENÄJÄ ON LIIAN SUURI, SIKSI RAUHAA, RAUHAA. ENTÄ JOS TANKIN ALLE MENNYT VETERAANI SANOI PANSSAREISTA ETTEI SELLAISIA KAPINEITA SAISI OLLA MAAILMASSA OLEMASSAKAAN. MITÄS SITTEN? LEIMATAANKO SELLAINEN HULLUKSI? EIKÖ SE SOVIKAAN KUVAAN VETERAANEISTA JOTKA MUKA KAIKKI IHANNOIVAT ARMEIJAA JA MIETTIVÄT PÄIVÄT PITKÄT SOTAMUISTOJAAN? SAATANAN TOMPPELIT, HERÄTKÄÄ! Jokainen ihminen on yksilö. On tosin laumasieluja kuten nämä jotka luulevat veteraanien olevan samanlaisia kaikinpuolin. Se on vähän sama jos kaikista intistä olevista sanotaan että he rakastavat armeijaa, aselajiaan ja isänmaataan ja jakavat samat arvot yhteiskunnallisesti. Tuskinpa vain. Miksi? Koska jokainen on ajatteleva yksilö ja muodostaa omat arvonsa itse. Samoin veteraanit. Typerät sodanylistäjät ovat nolanneet itsensä veteraanipolven silmissä. Heille ei tullut mieleenkään että sodassa kuollaan ja haavoitutaan. Kuka hullu sitä kaipaa, varsinkaan sellainen joka on sen nähnyt. Siispä, antakaa kuolleen veteraaniparan levätä rauhassa, älkää keksikö enää valheitanne ÄLKÄÄKÄ PERKELE ENÄÄ YLEISTÄKÖ!!!!
- itsemurhaajat
Pääministeri Matti Vanhanen sanoi vuonna 2004, sata vuotta tapahtuneen jälkeen, Eugen Schaumania terroristiksi ja piti tekoa tuomittavana.
Tämän Jyväskylän kahelin motiiveista ei tiedetä. - kumarrus ja kiitos
spekuloida kirjoitti:
Syitä itsemurhaan on turha spekuloida. Viimeisistä sanoista liikkuu juttua laidasta laitaan. Ns. isänmaalliset haluavat uskoa itsemurhan tehdyn siksi että veteraanit on hyLätty, ei ole itsenäisyyttä jne. LUULETTEKO PERKELEEN IDIOOTIT ETTÄ JOKAINEN VETERAANI SUOMESSA AJATTELEE SAMALLA TAVALLA JA JAKAA SAMAT ARVOT? EIVÄTKÖ VETERAANIT OLE YKSILÖITÄ JOILLA ON OMAT NÄKEMYKSENSÄ ASIOISTA?? OVATKO KAIKKI TEIDÄN MIELESTÄNNE JUURI SELLAISIA SINIVALKOISIA SANKAREITA MIELELTÄÄN KUTEN NUOREMPIEN POLVIEN VÄHÄ-ÄLYISET TOIMITTAJAT KIRJOITUKSISSAAN VÄITTÄVÄT? ENTÄ JOS VETERAANI HALVEKSII SOTAA? ENTÄ JOS VETERAANI HALVEKSII NUORIA POLVIA JOTKA OVAT ALKANEET IHANNOIDA SOTAA? ENTÄ JOS VETERAANI EI OLEKAAN SELLAINEN KUIN HALUATTE USKOA, EHKÄ VETERAANI AJATTELEE ETTÄ VENÄJÄ ON LIIAN SUURI, SIKSI RAUHAA, RAUHAA. ENTÄ JOS TANKIN ALLE MENNYT VETERAANI SANOI PANSSAREISTA ETTEI SELLAISIA KAPINEITA SAISI OLLA MAAILMASSA OLEMASSAKAAN. MITÄS SITTEN? LEIMATAANKO SELLAINEN HULLUKSI? EIKÖ SE SOVIKAAN KUVAAN VETERAANEISTA JOTKA MUKA KAIKKI IHANNOIVAT ARMEIJAA JA MIETTIVÄT PÄIVÄT PITKÄT SOTAMUISTOJAAN? SAATANAN TOMPPELIT, HERÄTKÄÄ! Jokainen ihminen on yksilö. On tosin laumasieluja kuten nämä jotka luulevat veteraanien olevan samanlaisia kaikinpuolin. Se on vähän sama jos kaikista intistä olevista sanotaan että he rakastavat armeijaa, aselajiaan ja isänmaataan ja jakavat samat arvot yhteiskunnallisesti. Tuskinpa vain. Miksi? Koska jokainen on ajatteleva yksilö ja muodostaa omat arvonsa itse. Samoin veteraanit. Typerät sodanylistäjät ovat nolanneet itsensä veteraanipolven silmissä. Heille ei tullut mieleenkään että sodassa kuollaan ja haavoitutaan. Kuka hullu sitä kaipaa, varsinkaan sellainen joka on sen nähnyt. Siispä, antakaa kuolleen veteraaniparan levätä rauhassa, älkää keksikö enää valheitanne ÄLKÄÄKÄ PERKELE ENÄÄ YLEISTÄKÖ!!!!
En maininnut missään mitään sotahulluusmotiivista!
Syy on tietysti antimilitarismi ja humanismi.
Siksihän Supo ja puolustusvoimat yrittää vaientaa tiedotusvälineet asiasta.
Sankari on varmasti ensi vuonna vahva ehdokas Nobelin rauhanpalkinnon saajaksi! - huhhuh..
Ja jotkut idiootit vielä luulevat että pappa oli joku marttyyrin tyylinen ja "uhrasi" mukamas itsensä saadakseen jonkun paskan sanansa kuuluvill!
Siis ei todellakaan! siis EI todellakaan ollut mikään tarkoituksellinen/tahallinen teko! .. idiootit
- Sota on.
Tuossa muutama järjen jättiläinen jo kommentoi miten kauheaa ja ajattelematonta oli mennä tapattamaan itsensä lasten silmien edessä.
Nämä pistivät oikein miettimään, että mitä ihmettä ne lapset siellä sotilasparaatia seuraamassa tekivät ? Siis LAPSET ?
Meininki on kuin Neuvostoliitossa, vai oletteko kuulleet että MISSÄÄN MUUSSA MAASSA juhlitaan KANSALLISPÄIVÄÄ tankkeja, ohjuksia ja tykkejä ihaillen ? Kuka kertoisi meille suomalaisille, että kylmä sota päättyi jo kauan sitten ?- sdfettu
Olisiko, valopää, Puolustusvoimien ja itsenäisyyspäivän yhteys siinä, että ilman armeijaa ei olisi itsenäisyyttä.
Sotilaat ovat siksi, että siviilit olisivat turvassa. Erityisesti lapset. "Men sleep quietly while rough men guard their sleep", sanotaan Englannissa. - tietolaari
Suomessa ja Pohjois-Koreassa!
Suomihan on Euroopan ylivoimaisesti militaristisin maa. - kohdalleen.
tietolaari kirjoitti:
Suomihan on Euroopan ylivoimaisesti militaristisin maa."Suomihan on Euroopan ylivoimaisesti militaristisin maa"
Väite horjuu pahasti. Puolustusbudjettimme on EU:n pienimpiä, emme ole Ison-Britannian, Viron, Italian ja lukuisien muiden maiden kanssa sotimassa Irakissa. Emmekä ole merkittävä asevalmistaja, kuten Ruotsi, Ranska ja Saksa.
Jos sinua ei huvita mennä armeijaan, niin älä mene! Se on äysin hyväksyttävää. Mm. edellisen pressan poika oli sivari ja nykyinen Puolustusvoimien ylipäällikkö on täysin ilman sotilaskoulutusta. - kyseenalaista
tietolaari kirjoitti:
Suomihan on Euroopan ylivoimaisesti militaristisin maa.Satuin itse menemään paraatin ohi ja ikävä kyllä tämä kuolemaan johtanut tapauskin sattui siinä. Mutta kuten aiemmin todettiin, Suomihan on militaristinen maa. Jotenkin tuli vanha Neuvostoliitto mieleen kun sotilasajoneuvot ohjuksineen, tykkeineen, panssareineen ja jalkaväkineen marssivat kenraalin ja kutsuvieraiden editse Vapaudenkatua pitkin. Muutenkin meininki oli kyllä hieman arveluttavaa. Pikkulapset pääsivät tutustumaan panssaroituihin ajoneuvoihin, luukusta katseli parivuotias lapsi joka heilutteli Suomen lippua. Yleisö tuskin osasi ajatella mihin tarkoitukseen nämä kapineet on oikeasti rakennettu. Helppo selitys on sanoa isänmaan puolustus. Vaikeampi on kertoa mitä panssarin kranaatti tekisi tällaisessa ihmisjoukossa - juuri sen mitä varten se on sorvattukin, tappaisi ja haavoittaisi. Tunnelma siis oli kaiketi huipussaan, kunnes tapahtui tämä kurja tapaus. Tunnelma latistui, musiikki loppui, iloiset ilmeet muuttuivat surulliksi. Joku huusi. Jotkut poistuivat. En tarkoita olla ilkeä mutta sellaista jälkeä tulee sodassa, tappamista varten tankit loppujen lopuksi ovat, eivät vain paraateja. Tiedän ettei sodan realismia ole tarpeen tuoda julki tällaisina päivinä, mutta koska sodan romantisoitu puoli on hyvin edustettuna, vaatii se vastapainokseen kyllä juuri sen realismin, tiedon ettei sota ole vain komeita ja erikoisia ajoneuvoja ja miehekästä musiikkia torvisoittokuntineen.
- tietolaari
kohdalleen. kirjoitti:
"Suomihan on Euroopan ylivoimaisesti militaristisin maa"
Väite horjuu pahasti. Puolustusbudjettimme on EU:n pienimpiä, emme ole Ison-Britannian, Viron, Italian ja lukuisien muiden maiden kanssa sotimassa Irakissa. Emmekä ole merkittävä asevalmistaja, kuten Ruotsi, Ranska ja Saksa.
Jos sinua ei huvita mennä armeijaan, niin älä mene! Se on äysin hyväksyttävää. Mm. edellisen pressan poika oli sivari ja nykyinen Puolustusvoimien ylipäällikkö on täysin ilman sotilaskoulutusta.Militarismi on aate ihmisen päässä. Ammattiarmeijavaltioissa ei tuota aatetta tarvitse tavallisen ihmisen päässä olla, mutta Suomessa kaikille yritetään istuttaa propagandalla tuo aate.
Lähes kaikille se saadaan istutettuakin.
Vuotuinen sotilasparaati järjettömine militaristisine puheineen on tehokkaimpia militarismiaatteen tuputtajia.
Esimerkiksi väite, että yleinen asevelvollisuus(vain miehille) on tasa-arvoinen, on niin järjetön, että sen lausuja ei voi edustaa mitään muuta kuin fasismia. - kuten ei kuolemakaan.
kyseenalaista kirjoitti:
Satuin itse menemään paraatin ohi ja ikävä kyllä tämä kuolemaan johtanut tapauskin sattui siinä. Mutta kuten aiemmin todettiin, Suomihan on militaristinen maa. Jotenkin tuli vanha Neuvostoliitto mieleen kun sotilasajoneuvot ohjuksineen, tykkeineen, panssareineen ja jalkaväkineen marssivat kenraalin ja kutsuvieraiden editse Vapaudenkatua pitkin. Muutenkin meininki oli kyllä hieman arveluttavaa. Pikkulapset pääsivät tutustumaan panssaroituihin ajoneuvoihin, luukusta katseli parivuotias lapsi joka heilutteli Suomen lippua. Yleisö tuskin osasi ajatella mihin tarkoitukseen nämä kapineet on oikeasti rakennettu. Helppo selitys on sanoa isänmaan puolustus. Vaikeampi on kertoa mitä panssarin kranaatti tekisi tällaisessa ihmisjoukossa - juuri sen mitä varten se on sorvattukin, tappaisi ja haavoittaisi. Tunnelma siis oli kaiketi huipussaan, kunnes tapahtui tämä kurja tapaus. Tunnelma latistui, musiikki loppui, iloiset ilmeet muuttuivat surulliksi. Joku huusi. Jotkut poistuivat. En tarkoita olla ilkeä mutta sellaista jälkeä tulee sodassa, tappamista varten tankit loppujen lopuksi ovat, eivät vain paraateja. Tiedän ettei sodan realismia ole tarpeen tuoda julki tällaisina päivinä, mutta koska sodan romantisoitu puoli on hyvin edustettuna, vaatii se vastapainokseen kyllä juuri sen realismin, tiedon ettei sota ole vain komeita ja erikoisia ajoneuvoja ja miehekästä musiikkia torvisoittokuntineen.
Armeijassa kyllä monelle tulee esiin homman raadollisuus. Ainakin minulle kerrottiin rehellisesti, että konfliktitilanteessa edustamani tulenjohtoyksikön elinaika lasketaan minuuteissa. Ei siloiteltu asiaa.
Se ei muuta mitään mihinkään suuntaan. Ei auta, vaikka kuinka itkisin epäreiluutta. Se mahdollinen hyökkääjä varmaan juuri toivoisi, että puolustusmoraali olisi heikkoa. Täältä lukemani perusteella joillakin on. Ei kaikilla. Jos joku haluaa maamme meiltä viedä, niin eipähän vie sorron ikeeseen ilman uhrauksia. - Sandra.s
tulee niin toivotaan ettei missään lapsiperheessä näytetä lapsille esim. uutisia! Nehän ovat sotaa ja tappamista täynnä. Kun lapsi on tarpeeksi pieni, eikä hänelle selitetä mistä on kysymys, hän uskoo kaiken mitä tv:ssä näkee olevan totista totta. Elokuvat jne...
Juupa juu, anteeksi jos loukkasin jotakuta. - ue56gxjyw
tietolaari kirjoitti:
Militarismi on aate ihmisen päässä. Ammattiarmeijavaltioissa ei tuota aatetta tarvitse tavallisen ihmisen päässä olla, mutta Suomessa kaikille yritetään istuttaa propagandalla tuo aate.
Lähes kaikille se saadaan istutettuakin.
Vuotuinen sotilasparaati järjettömine militaristisine puheineen on tehokkaimpia militarismiaatteen tuputtajia.
Esimerkiksi väite, että yleinen asevelvollisuus(vain miehille) on tasa-arvoinen, on niin järjetön, että sen lausuja ei voi edustaa mitään muuta kuin fasismia."Esimerkiksi väite, että yleinen asevelvollisuus(vain miehille) on tasa-arvoinen, on niin järjetön, että sen lausuja ei voi edustaa mitään muuta kuin fasismia."
Tuosta tulee sinun motiivisi esiin. Älä mene sinne armeijaan, kun se noin epäreilulta tuntuu. Myöskin olisi hyvä, jos et sotkisi muita ihmisiä sinua henk.koht. kiusaavaan asiaan. Ja usko pois kunhan kasvat, niin alat näkeä asioita muidenkin kuin oman napasi kohdalta.
- Monky
Kyseinen mies oli minulle sukua varhaiselta ajalta jolloin meillä oli häntä ja roikuimme puissa. Juttelin hänen kanssaan kuolinpäivänä sukukokouksessa ja hän sanoi että: Yritän maailman ennätystä! Aion näyttää että selviydyn elävänä tai kuolleena panssarivaunun yliajosta.
uga uga uga! Apinoita oomme kaikki, veteraanit ja sinä!- mutta sinä olet
SIKA!
- Lammas-
mutta sinä olet kirjoitti:
SIKA!
minä voin olla sika mutta en makoile panssarivaunun alla vaan joulupöydässä. Veteraanit ei ole enää tänäpäivänä älynvoimissaan! Kaikki veteraanit pitäisi sijoittaa avovankiloihin tai lastentarhoihin. Määä, määä, määää!
- evvelliina
Lammas- kirjoitti:
minä voin olla sika mutta en makoile panssarivaunun alla vaan joulupöydässä. Veteraanit ei ole enää tänäpäivänä älynvoimissaan! Kaikki veteraanit pitäisi sijoittaa avovankiloihin tai lastentarhoihin. Määä, määä, määää!
Voi sinä lapsi! Todella!
Ihmettelen vanhempiasi, eivätkö he ole heränneet sinun pahoinvointiisi. - sika lampaan asussa
Lammas- kirjoitti:
Hyvä joskus kuulemani kommentti tähän on, että TOIVOTTAVASTI ET ITSE TULE KOSKAAN VANHAKSI!
- ei veteraani
häpeä monky
häpeä paljon
kuinka voit pilkata sotiemme veteraania, oli syynä itsemurha tai mikä tahansa.
hän on ja oli ansainnut kuinnioituksemme joka tapauksessa. panoksensa oli suuri meille ja maallemme. - ei veteraani
häpeä häpeä oikein paljon
kuis kehtaat pilkata sotiemme veteraania.
kuinnia hänelle anatamastaan uhrista maamme ja meidän hyväksi.
et varmaan ajatellut kirjottaessasi asiaa loppuun saakka. voi sinua....
- ukk2
Kyllä monella menee militaristinen vaahtoaminen pahasti yli. Vihataan sivareita ym. Meillä on huono itsetunto.Sille ei voi mitään.Jos me oikeasti tunnettais olevamme vahvoja ja oikeasti merkittäviä niin ei tarvisi olla aukomassa päätä.
- että..
ko. ihminen oli ollut joko masentunut tai sitten horistessaan meni panssarin alle. Eikö kellään käynyt mielessä, että tuon ikäiset voivat horistakin? Ja jos on puhunut kummallisia sitä ennen...
- mitä sotilas
voi tehdä on kuolla, mutta toisaalta ei se sota yhtä miestä kaipaa.
Nyt tarvitaan EU:lta direktiivi joka kieltää vetaraanien tankin alle heittäyitymisen.
- tilanteeseen
Mies eläytyi tilanteeseen, kun näki ja kuuli panssareiden tulevan. Videolta näkyy, kun mie tekee liikehdintää ikäänkuin harkiten "oikeaa hetkeä" milloin toimia. Sitten ripeästi kävelee ja tulos oli selvä.
Ehkä varsin fyysisesti hyväkuntoiseksi jäänyt vanha taistelut nähnyt sankari. Eläytyi /äänet sai vanhat sotaaikaiset stressitekijät liikkeelle ja saivat sodan kauhujen ikuisesti mieleen jääneet painajaiset tekemään kuin unenlailla viimeisen teon panssarin pysäyttämiseksi. Tämä mies kenties samoin,kuten jotkut tuntemani rintamiehet olivat ylpeitä taisteluistaan ja selviämisestään sodan kauhuista. Tunsin joitakin ( nyt jo kuilleita) jotka huusivat omaisten kertomana vielä kymmenien vuosien jälkeen rintamakokemuksia öisin. en tiedä mitä psykiatrit sanoo tälläisesta tulkinnasta. Toivon että se olisi parempi tulkinta kuin itsemurha. sen oisi pystynyt vanhus tekemään muualla ja uskoisin että hän olisi tehnyt muulloin kuin hänelle tärkeänä itsenäisyyspäivänä, sen itsenäisyyden päivänä jota oli puolustamassa.- Tietopankki
En ole jaksanut katsoa mitään videonpätkää
siitä miten ihminen kuolee koska ei kiinnosta.
Hypoteettisesti voi pohdiskella että jos
on aika lähteä niin mikä voisi olla paras
aika paikka tapa lääkityksen määrä tms syystä puhumattakaan - jos siihen voi vaikuttaa.
- V Aunu
veteraanin veljeä on haastateltu ja hän kommentoi asiaa seuraavasti: -On erittäin valitettavaa että hän ei kestänyt panssarivaunun painoa. Hän (veljeni Veijo Veteraani) Rakasti olla alla. Hän ei koskaan suhtautunut ylimielisesti painavempaan partneriin. Hän omisti elämänsä pohjien tutkimukselle pyhitettyyn työhön ja tämä oli lienee hänelle arvokas tapa menehtyä. Vaikka häntä huru-ukoksi haukuttiinkin, hän ei koskaan hävennyt pikakävellä kohti panssarivaunuja. Minulle hän sanoi viimeiseksi sanoikseen- pitää muuten tarkastaa lähiaikoina onko panssarivaununpohja kiinni yhdellä vai kahdella pultilla?!
- Eikö hävetä?
Aivan selkeästi pilvessä kirjoitettua tajunnanlento tekstiä. Mielikuvitus liihottaa. Hauskaa itsellesi, ei muille. Oletko ylpeä itsestäsi?
- Toisinaan täälläkin
kirjoittajaa löytyy näiltä sivuilta? Tekisi mieli melkein sanoa, kumpa litistyisit itse joskus panssarivaunun alle. Mutta en sano!
- että painupa hamppuilemaan.
Toisinaan täälläkin kirjoitti:
kirjoittajaa löytyy näiltä sivuilta? Tekisi mieli melkein sanoa, kumpa litistyisit itse joskus panssarivaunun alle. Mutta en sano!
Teillä on ihan oma fooruminne. Tosin voi olla niin, että mäntit diskataan jopa sieltä.
- arvoinen kuolema
Noin vanha ihminen.. eikö me hyvänenaika jo anneta hänen tehdä elämälleen ihan mitä itse haluaa - vaikka nyt sitten valita sen päättymisajankohta ja -tapa.
- noinkaan saa olla
Olisi se voinut tehdä itsarinsa muualla kuin suorassa lähetyksessä tai lasten nähden.miltä tuntuisi sinusta jos joku ampuu aivot pellolle sinun lastesi nähden tai roikuu hirressä hiekkalaatikkosi katulampussa?
- tommosta
en kunnioita veteraaneja jotka teurastavat toisia sodassa ja sen jälkeen teurastavat itsensä-
- kuumiehen malli
tämä oli poliittinen kannanotto NATO:a vastaan ja sitä tulee kunnioittaa.
- erästä
Punatukkaaista johtajamme kohtaan, joka veljeilee yksipuolisesti Venäjän kanssa!
- abdullah
erästä kirjoitti:
Punatukkaaista johtajamme kohtaan, joka veljeilee yksipuolisesti Venäjän kanssa!
Mitäs vikaa siinä on?
- Emme ole olleet hänen ikäis...
abdullah kirjoitti:
Mitäs vikaa siinä on?
Miten me elämme, tunnemme, muistamme - mikä on meidä maailmamme ja totuutemme iäkkäänä. Sodassa harvat selvisivät haavoittumattomina, kukaan ei ilman vammoja, henksiä tai fyysisiä. Kuinka turvallisuusasiat oli huomioitu?
- Ei jätetä yksin
Emme ole olleet hänen ikäis... kirjoitti:
Miten me elämme, tunnemme, muistamme - mikä on meidä maailmamme ja totuutemme iäkkäänä. Sodassa harvat selvisivät haavoittumattomina, kukaan ei ilman vammoja, henksiä tai fyysisiä. Kuinka turvallisuusasiat oli huomioitu?
Kyllä meisän täytyy kantaa vastuumme, ei jätetä yksin. Hyvässä ylistämme, pahassa parjaamme - nyt ei ole kummankaan vuoro on vain sanattomat sanat, mitä jäi tekemättä, mitä olisimme voineet tehdä. Jos vastaukset on valmiina niin ymmärrämme että kuolleella on ihmisarvo.
- eräsnainenjkl
Ei jätetä yksin kirjoitti:
Kyllä meisän täytyy kantaa vastuumme, ei jätetä yksin. Hyvässä ylistämme, pahassa parjaamme - nyt ei ole kummankaan vuoro on vain sanattomat sanat, mitä jäi tekemättä, mitä olisimme voineet tehdä. Jos vastaukset on valmiina niin ymmärrämme että kuolleella on ihmisarvo.
Jos veteraani halusi viestiä jotakin teollaan, hän epäonnistui. Lopputulos on kuolema ilman merkitystä.
Kaikki tuntuvat nyt vain tuovan julki omia protestiajatuksiaan hänen oletetusti tahallisella teollaan.
Itse olen sitä mieltä että terve ihminen ei ryhdy moiseen tekoon ja että oletetun teon ihannointi on typerää. - Vie tiedon mennessään
eräsnainenjkl kirjoitti:
Jos veteraani halusi viestiä jotakin teollaan, hän epäonnistui. Lopputulos on kuolema ilman merkitystä.
Kaikki tuntuvat nyt vain tuovan julki omia protestiajatuksiaan hänen oletetusti tahallisella teollaan.
Itse olen sitä mieltä että terve ihminen ei ryhdy moiseen tekoon ja että oletetun teon ihannointi on typerää.Ymmärrämmekö tekstin sisällön, mitä kirjoitamme, mitä luemme - tai ainakin jokainen lukija ymmärtää sen tavallaan. Entä jos... Entä jos olisi ollut lapsi, nuori henkilö, aikuinen nainen, kakskymppinen... Jos emme elävinä olekaan samanarvoisia, niin kuoleman jälkeen on arvostettava myös jokaisen elämää. On itsekästä ajatella vain että minä, minä, minä... Tämä osoittanee kuinka vanhuksiin suhtaudutaan ja millaisiintekoihin he ovat valmiita, vai kuinka?
- ..........................
eräsnainenjkl kirjoitti:
Itse olen sitä mieltä että terve ihminen ei ryhdy moiseen tekoon ja että oletetun teon ihannointi on typerää.siis montako sataa ihmistä Suomessa tekee itsemurhan. kukaan ei tarkkaan tiedä, mutta varmaakin päivittäin joku lähtee omasta päätöksestä.
En mitenkään voisi sanoa että he ovat kaikki ei-terveitä. Elämä voi joskus jollakin ajatua täydelliseen umpikujaan. Kukaan ei tiedä mitä ko teon tehnyt on joutunut kestämään meidän kanssaihmisten taholta. - Meille jokaiselle
.......................... kirjoitti:
siis montako sataa ihmistä Suomessa tekee itsemurhan. kukaan ei tarkkaan tiedä, mutta varmaakin päivittäin joku lähtee omasta päätöksestä.
En mitenkään voisi sanoa että he ovat kaikki ei-terveitä. Elämä voi joskus jollakin ajatua täydelliseen umpikujaan. Kukaan ei tiedä mitä ko teon tehnyt on joutunut kestämään meidän kanssaihmisten taholta.Näköjään syyttävä sormi nousee helposti pois itsestä, olisiko nyt viimeistään aika miettiä ja oikaista tilanne -silloin kun syyttävä sormi osoittaa toista kolme sormea osittaa itseen päin!
- 994 itsaria
.......................... kirjoitti:
siis montako sataa ihmistä Suomessa tekee itsemurhan. kukaan ei tarkkaan tiedä, mutta varmaakin päivittäin joku lähtee omasta päätöksestä.
En mitenkään voisi sanoa että he ovat kaikki ei-terveitä. Elämä voi joskus jollakin ajatua täydelliseen umpikujaan. Kukaan ei tiedä mitä ko teon tehnyt on joutunut kestämään meidän kanssaihmisten taholta.Jos seuraisit muitakin lehtiä kuin seikaa, niin tietäisit sinäkin, että 994 ihmistä teki itsarin Suomessa viime vuonna, ja se oli pinempi luku kuin koskaan. 80-luvulla luku oli noin puolitoista tuhatta.
- olleiden
silminnäkijöiden mukaan kyseessä oli lähinnä sodan ja asevarustelun vastainen mielenosoitus. Kaikessa kauheudessaan erittäin tehokas ja runsaasti palstatilaa saanut mielenosoitus. Ehkä sodan kauhut nähnyt halusi tehdä viimeisen palveluksensa rauhan puolesta.
- Rauhan aikana
Tuntuu kummalliselta että puolustusvoimien panssari rauhan aikana itsenäisyyspäiväänä ajaa sotaveteraanin kuoliaaksi. Miksiköhän itsenäisyyspäisänä kuolleita veteraaneja on useita?
- Modis
Tiedä sitten mitä mies ajoi takaa. Lopputulos muodostui kuitenkin häiriintyneen provokaatioksi.
Itsenäisyyteen liittyy aina armeija ja demokratia. Nämä meillä on maassamme.
- kohtaus silta
Kun miettiin tapahtumaa, se oli kuin suora kopio Simpsoneista, jossa kaiken aikaa viljellään brutaalia huumoria ilman että ketään se vaivaa pätkäänkää.
Kun nyt sitten "Simpsonit" toteutui käytännössä kuten Jyväskylässä kävi, porukka on ihan poissa tolaltaan.
Mielestäni brutaali huumori ei sovi sarjakuviin kuin ei mihinkään muuallekaan. Brutaalilla huumorilla saa kyllä näkyvyyttä -se on selvä- vaan ONKO TÄMÄ SELITYS? Ehkä on. - Tunkki.
Itse olen arvostanut veteraanien panosta sodassa. Mutta tässä tempussa ei ole mitään arvostettavaa. Tahrasi lokaan veteraanit, toivottavasti vain omalta osaltaan
- japeee
Miksi tämä nyt on veteraanikysymys? Siis normaali itsemurha vähän oudossa ympäristössä.
Itse olen sitä mieltä että tämä on itsemurha-dilemma. Itsareita tehdään vuosittain ties kuinka paljon ja on oikein heidän muistopäiväkin. Itsarin tekoon ei ole mitään ohjetta tai muotosääntöä, koska se on yleisesti epäsuotavaa joten sitä ei haluta käsitellä lainkaan. Yleensä vanhukset tekee itsarin lääkellä, syömättömyydellä tai jotkut turvautuu junaa tai mopoon.
Itse pitäisin tuota itsaria irvokkaana humoorina, joka itsessään helpotti itse tekoa. - häh???!
japeee kirjoitti:
Miksi tämä nyt on veteraanikysymys? Siis normaali itsemurha vähän oudossa ympäristössä.
Itse olen sitä mieltä että tämä on itsemurha-dilemma. Itsareita tehdään vuosittain ties kuinka paljon ja on oikein heidän muistopäiväkin. Itsarin tekoon ei ole mitään ohjetta tai muotosääntöä, koska se on yleisesti epäsuotavaa joten sitä ei haluta käsitellä lainkaan. Yleensä vanhukset tekee itsarin lääkellä, syömättömyydellä tai jotkut turvautuu junaa tai mopoon.
Itse pitäisin tuota itsaria irvokkaana humoorina, joka itsessään helpotti itse tekoa.Siis mites ne veteraanit nyt joutu häpeään itsemurhan takia? Sama kun joku koululainen tappaa itsensä niin onko se muiden maineen lokaamista? Muistakaahan että kaikesta huolimatta ne veteraanit on muutakin kuin veteraaneja ja varmaan haluavat tulla muistetuksi muistakin ansioista. Sodasta on jo yli 60v joten varmasti senkin jälkeen he jotain ovat aikaan saanet.
- SA Int
japeee kirjoitti:
Itse pitäisin tuota itsaria irvokkaana humoorina, joka itsessään helpotti itse tekoa.Tosiasia:"Ihmisellä on laillinen oikeus tappaa itsensä. Koska avustettu itsemurha, siis eutanasia, on laiton, tämä oikeus koskee käytännössä vain niitä, jotka ovat riittävän terveitä saadakseen itsensä hengiltä."
Kyseinen sotaveteraani oli riittävän terve ja käytti laillista oikeuttaan mahdollisimman näyttävästi. Mikä tässä on epäselvää ? - minä-q
SA Int kirjoitti:
Tosiasia:"Ihmisellä on laillinen oikeus tappaa itsensä. Koska avustettu itsemurha, siis eutanasia, on laiton, tämä oikeus koskee käytännössä vain niitä, jotka ovat riittävän terveitä saadakseen itsensä hengiltä."
Kyseinen sotaveteraani oli riittävän terve ja käytti laillista oikeuttaan mahdollisimman näyttävästi. Mikä tässä on epäselvää ?kyseinen veteraani ei ollut ihan selvinpäin, huru-ukko! Ääliö vanha kusipää!! Narsisti, huomionkipeäpaviaani!!! Ois mieluummin vaikka hirttäytynyt vaatekaappiinsa!
En minäkään tule sinun auton eteen hyppimään!
- asialla!
HIKINEWS 6. joulukuuta 2006
JYVÄSKYLÄ – Puolustusvoimien ilmatorjuntapanssarivaunussa havaittiin tänään iltapäivällä vakavia puutteita, kun mellakantorjuntatehtävissä toiminut vaunu juuttui useaksi minuutiksi reitille osuneeseen mieheen. Silminnäkijöiden mukaan T-55:n alustalle rakennettu ilmatorjuntavaunu pysähtyi kuin seinään törmättyään esteeseen. Vaunun aseistuksesta ei ollut apua esteen raivaamiseen, sillä miestä ei yrityksistä huolimatta saatu tutkaan.
Majuri Ilkka Kaapro Keski-Suomen Sotilasläänin Esikunnasta on tyrmistynyt käänteestä. "Voisimme toisaalta syyttää vaunun suunnittelijoita kädettömyydestä ja operaation valmistelijoita epäpätevyydestä, mutta lienee helpompaa pistää tämä Kainuun prikaatin satunnaisen aliupseerin syyksi, Kaapro totesi.
Välikohtauksen johdosta Puolustusvoimat aikoo parantaa ilmatorjuntavaunujen esteenraivauskykyä lisäämällä niihin tehokkaammat ajovalot ja maalaamalla telaketjut keltaisiksi. Materiaalilaitoksen mukaan tämä auttaa idiootteja havaitsemaan 40 tonnin painoisen ja hirveää meteliä pitävän laitteen aiempaa paremmin. "Mutta jos joku tällaisen haluaa oikeasti pysäyttää kävelemällä eteen, ei siinä auta silloin hienoinkaan tekniikka", Kaapro sanoo.
Vaunu seisoi alttiina raketti-iskuille noin kolme minuuttia kunnes paikalle saatiin pioneereja, jotka raivasivat vaunun keulaan syvän lommon aiheuttaneen miehen pois tieltä. Onni onnettomuudessa oli, ettei alueella liikkunut juuri tuolloin puluja, jotka olisivat saattaneet tehdä vaunusta lopullisesti selvää, pääesikunnasta kommentoidaan.
Kiinan ”Tianmen” Pekingissä (Beijing) 1989:
http://www.historie-nu.dk/Tiananmen.jpg
http://www.freedomtocare.org/Tiananmen.jpg
Ja Suomen "Tianmen" Jyväskylässä 2006:
http://media.keskisuomalainen.fi/videot_uusi/4802946.asp
.. ja yhteistäkö vain T-55?
http://www.morozov.com.ua/images/mod-01l.jpg- tieliikenne
Median reagointia tähän tapaukseen seuratessa tulee väistämättä mieleen se, kuinka monta itsemurhaa menee jatkuvasti liikenneonnettomuustilaistoihin selittämättöminä kohtaustörmäyksinä? Ja kuinka paljon tavallisia autonkuljettajia tämäm takia kyykytetään rajoituksilla ja keskikaidevaatimuksilla?
- H. INT
..arvoisensa päätöksen! Paitsi että sitä ei edes keskeytetty vaan se jatkui hetken kuluttua kuin mitään ei olisi tapahtunutkaan...
- ei vittu ipanat
päiväkausiksi seisottaa? Haloo! Meilläpäin ei ainakaan edes lehdessä mainittu koko tapausta.
- ei vittu ipanat
päiväkausiksi seisottaa? Haloo! Meilläpäin ei ainakaan edes lehdessä mainittu koko tapausta.
- uutisointia
Huvittavinta tämän tapauksen uutisoinnissa oli se kuinka panssarin alle jäänyt veteraani vietiin ambulanssilla sairaalaan, jossa hänet todettiin kuolleeksi. Siis ikäänkuin 40 tonnin panssarin alle jäänyt ihminen pitää viedä sairaalaan kuolleeksi toteamaan.
Todellisuudessa näin saatiin tekosyy paraatin jatkamiseen kun uskoteltiin, että tämä veteraani vain loukkaantui. Jos hänet olisi todettu kuolleeksi paikan päällä, niin paraatia olisi ollut vielä vaikeampi jatkaa.
Toimittiin siis periatteen "Show must go on" mukaan. - Sota ja itsenäisyys
uutisointia kirjoitti:
Huvittavinta tämän tapauksen uutisoinnissa oli se kuinka panssarin alle jäänyt veteraani vietiin ambulanssilla sairaalaan, jossa hänet todettiin kuolleeksi. Siis ikäänkuin 40 tonnin panssarin alle jäänyt ihminen pitää viedä sairaalaan kuolleeksi toteamaan.
Todellisuudessa näin saatiin tekosyy paraatin jatkamiseen kun uskoteltiin, että tämä veteraani vain loukkaantui. Jos hänet olisi todettu kuolleeksi paikan päällä, niin paraatia olisi ollut vielä vaikeampi jatkaa.
Toimittiin siis periatteen "Show must go on" mukaan.Juhlittiin itsenäisyyttä jossa kuoli itsenäisyytemme puolustaja, yksi heistä joita ilman itsenäisyyttämme ei juhlittaisi. Nyt juhlitaan "kristallikruunujen loisteessa" rauhan aikana. Kuuskytluvulla sotaveteraaneille sanottiin mitäs menitte sinne, nyt mitäs meni tankin alle. Mitäs jos kaikki hylkäisivät kaiken. Juhlijoita kyllä riittää, mutta onko vastuunkantajia!
- Saattavat hautaan
Veteraanit saattavat hautaan - kaveria ei jätetä! Tarvitaanko sota ymmärtämään tämäkin asia!
- Emmekö välitä
Jos sanoissa oli jo ennusmerkkejä, miksi kukaan ei välittänyt? Niinko vähän sanomisilla on merkitystä? Miksi veteraanit laitettiin istumaan eturiviin seuraamaan ohimarssia? Kuinka paljon he siitä seuraamisesta nauttivat ja tuntevat isänmaallisuutta, istuivatko vain toisten tähden kuin teatterissa näyttämöllä. Olisiko parempi ymmärtää että veteraaneille kiitos ja kunnianosoitus annetaan toisella tavalla, vaikka hiljentymällä/vaikenemalla viisaasti. Voisiko puolustusvoimat oppia tästä jotain - antakaamme sotiemme veteraanit olla rauhassa ilman panssareiden läheisyyttä! Olen syvästi järkyttynyt, sanaton ja murheellinen - mitä tämä kertoo tämän päivän yhteiskunnasta?
- '''''''
Emmekö välitä kirjoitti:
Jos sanoissa oli jo ennusmerkkejä, miksi kukaan ei välittänyt? Niinko vähän sanomisilla on merkitystä? Miksi veteraanit laitettiin istumaan eturiviin seuraamaan ohimarssia? Kuinka paljon he siitä seuraamisesta nauttivat ja tuntevat isänmaallisuutta, istuivatko vain toisten tähden kuin teatterissa näyttämöllä. Olisiko parempi ymmärtää että veteraaneille kiitos ja kunnianosoitus annetaan toisella tavalla, vaikka hiljentymällä/vaikenemalla viisaasti. Voisiko puolustusvoimat oppia tästä jotain - antakaamme sotiemme veteraanit olla rauhassa ilman panssareiden läheisyyttä! Olen syvästi järkyttynyt, sanaton ja murheellinen - mitä tämä kertoo tämän päivän yhteiskunnasta?
Upeaa tekstiä. Pasifistihomoja ja muita hinttarisivareita lapsosten lisäksi.
Ja nämä miehet jotka pelastivat ja rakensivat tämän maan.. soskun elättejä he eivät olleet, kuten suurin osa tämän palstan kirjoittajista ! - kummalliiista
''''''' kirjoitti:
Upeaa tekstiä. Pasifistihomoja ja muita hinttarisivareita lapsosten lisäksi.
Ja nämä miehet jotka pelastivat ja rakensivat tämän maan.. soskun elättejä he eivät olleet, kuten suurin osa tämän palstan kirjoittajista !Onhan tuo vähän kumma että jos vastustaa sotaa, tappamista, haavoittumista, surua ja tuskaa on kommunisti tai ainakin soskun elätti. Toisin sanoen ei sovi näiden sodan ihannoijien, rasistien, junttien ja natsien joukkoon, hah! Ikävää että käsityksenne veteraaneista ja ennenkaikkea heidän ajatuksensa sodasta tuli paraatissa julmasti esille. "Tällaisia kapineita (panssarit) ei saisi olla maailmassa ollenkaan", mies sanoi ja meni tankin alle. Eli, kunniamerkein palkittu sotiemme veteraani vastusti sotaa!! Ohhoh, olikos yllätys? Jos teitä uskoo, ovat veteraanit täysin samalla lailla ajattelevaa massaa, kaikki muistelevat sotaa ja kiillottavat kunniamerkkejään. Jos eivät ovat kommunistejä elleivät peräti käpykaartilaisia. No, olette väärässä. Olen päässyt tutustumaan veteraaneihin laajemmaltikin työni kautta ja kaikki ovat suhtautuneet sotaan elämänsä surkeimpana ajanjaksona. Ne, jotka sotaa hanakammin muistelevat, ovat ikävä kyllä usein niitä, jotka eivät oikeissa taisteluissa ole oikeasti juurikaan olleet. Eli turhamaisuus näyttäisi vaikuttavan vanhemmallakin iällä. Mutta, kuten todettu, uusi kuva veteraaneista on saatava julki. Taistelussa militarismia ja sotaa vastaan sen paskan kokeneiden kommentit ja ajatukset täysin autenttisina ilman muiden vääristelyjä ovat erittäin tärkeät!!! Ja vielä se että eikö teitä raivohulluja sodan ihannoijia ahdista olotilanne? Varmasti teilläkin on henkisesti hyvin vaikeaa.. työttömyys, köyhyys, sosiaaliset ongelmat...ajautuminen ääriliikkeiden pariin... Onhan siinä varmasti kestämistä. Onneksi verorahoja on suunnattu muuallekin kuin armeijalle joten terveydenhuolto toimii, siispä sinne ja saatte apua psykiatrilta!! Hyvästi häviäjät, tapaamme vielä!
- Juuh!
kummalliiista kirjoitti:
Onhan tuo vähän kumma että jos vastustaa sotaa, tappamista, haavoittumista, surua ja tuskaa on kommunisti tai ainakin soskun elätti. Toisin sanoen ei sovi näiden sodan ihannoijien, rasistien, junttien ja natsien joukkoon, hah! Ikävää että käsityksenne veteraaneista ja ennenkaikkea heidän ajatuksensa sodasta tuli paraatissa julmasti esille. "Tällaisia kapineita (panssarit) ei saisi olla maailmassa ollenkaan", mies sanoi ja meni tankin alle. Eli, kunniamerkein palkittu sotiemme veteraani vastusti sotaa!! Ohhoh, olikos yllätys? Jos teitä uskoo, ovat veteraanit täysin samalla lailla ajattelevaa massaa, kaikki muistelevat sotaa ja kiillottavat kunniamerkkejään. Jos eivät ovat kommunistejä elleivät peräti käpykaartilaisia. No, olette väärässä. Olen päässyt tutustumaan veteraaneihin laajemmaltikin työni kautta ja kaikki ovat suhtautuneet sotaan elämänsä surkeimpana ajanjaksona. Ne, jotka sotaa hanakammin muistelevat, ovat ikävä kyllä usein niitä, jotka eivät oikeissa taisteluissa ole oikeasti juurikaan olleet. Eli turhamaisuus näyttäisi vaikuttavan vanhemmallakin iällä. Mutta, kuten todettu, uusi kuva veteraaneista on saatava julki. Taistelussa militarismia ja sotaa vastaan sen paskan kokeneiden kommentit ja ajatukset täysin autenttisina ilman muiden vääristelyjä ovat erittäin tärkeät!!! Ja vielä se että eikö teitä raivohulluja sodan ihannoijia ahdista olotilanne? Varmasti teilläkin on henkisesti hyvin vaikeaa.. työttömyys, köyhyys, sosiaaliset ongelmat...ajautuminen ääriliikkeiden pariin... Onhan siinä varmasti kestämistä. Onneksi verorahoja on suunnattu muuallekin kuin armeijalle joten terveydenhuolto toimii, siispä sinne ja saatte apua psykiatrilta!! Hyvästi häviäjät, tapaamme vielä!
Hyvä! Täyttä asiaa.
- Arvo Tasa
Heltiääkö sympatiaa niille jotka hyppäävät auton alle tai junaraitelle itsari-aikeissa? Kysytäänkö tuolloin että mistä kannanotosta oli kysymys jne.. ?
Se etää pistää tavallaan toisen ihmisen tappamaan itsensä on aina pienimuotoinen terroriteko. Aiheetonta kärsimystä tässätapauksessa vaununkuskille..
Oli ikää sitten mitenpaljonhyvänsä takana kylmäsota tai kylmä perse ei sellaista tekoa voi perustella mikä aiheuttaa kärsimystä ulkopuolisille ihmisille. Sodassa kysymys on juuri tästä ja toimintamalli ilmeisesti sodasta (ainakin alitajuisesti) omaksuttu.
Tuollaiset rajatapaukset pitäisi pitää poissa julkisilta paikoilta ja saattaa hoitoon. Tiedän se on hyvin vaikeaa, mutta kunnioitusta on turha perätä! - Tekoa ei saa tekemättömäksi
Arvo Tasa kirjoitti:
Heltiääkö sympatiaa niille jotka hyppäävät auton alle tai junaraitelle itsari-aikeissa? Kysytäänkö tuolloin että mistä kannanotosta oli kysymys jne.. ?
Se etää pistää tavallaan toisen ihmisen tappamaan itsensä on aina pienimuotoinen terroriteko. Aiheetonta kärsimystä tässätapauksessa vaununkuskille..
Oli ikää sitten mitenpaljonhyvänsä takana kylmäsota tai kylmä perse ei sellaista tekoa voi perustella mikä aiheuttaa kärsimystä ulkopuolisille ihmisille. Sodassa kysymys on juuri tästä ja toimintamalli ilmeisesti sodasta (ainakin alitajuisesti) omaksuttu.
Tuollaiset rajatapaukset pitäisi pitää poissa julkisilta paikoilta ja saattaa hoitoon. Tiedän se on hyvin vaikeaa, mutta kunnioitusta on turha perätä!Ihmetyttää miksi noin vilkkaalla alueella ei ole kadunvarsilla vartiointia. Siellä on lapsia juoksentelemassa ja vaara on melkoinen. Panssarikuskin taakkaa ei kevennä veteraanin mollaaminen vaan päinvastoin. Luulisin että koulutukseen kuuluu myös jälkitilanteen hoito kuskille. Kuolemantapauksia on sattunut ja sattuu tulevaisuudessakin - tärkeämpää on selvitä kuin jäädä kitumaan syytösten syövereihin!
- SA Int
Arvo Tasa kirjoitti:
Tuollaiset rajatapaukset pitäisi pitää poissa julkisilta paikoilta ja saattaa hoitoon. Tiedän se on hyvin vaikeaa, mutta kunnioitusta on turha perätä!Sota-aikana ei keneltäkään kysytty, haluaisivatko he kenties lähteä rintamalle kuolemaan kunniakkaasti, sinne oli mentävä - jopa kuolemanrangaistuksen uhalla.
Ja sotien jälkeen rintamamiesten oli selvittävä traumoistaan omin päin - kriisiapua kun ei ollut vielä keksitty.
Riippumatta niistä syistä, jotka johtivat veteraanin itsemurhaan, hän ehdottomasti ansaitsee mielestäni jälkipolvien kunnioituksen. - Ajatteleppa uudestaan
SA Int kirjoitti:
Sota-aikana ei keneltäkään kysytty, haluaisivatko he kenties lähteä rintamalle kuolemaan kunniakkaasti, sinne oli mentävä - jopa kuolemanrangaistuksen uhalla.
Ja sotien jälkeen rintamamiesten oli selvittävä traumoistaan omin päin - kriisiapua kun ei ollut vielä keksitty.
Riippumatta niistä syistä, jotka johtivat veteraanin itsemurhaan, hän ehdottomasti ansaitsee mielestäni jälkipolvien kunnioituksen.Jeps, eli kun on kerran uhrautunut maansapuolesta on oikeutettu tekemään mitä vaan!
Just, just!
Idiootti voi olla vaikka olis sodan joutunut kokemaankin. - oikeutuksesta
Ajatteleppa uudestaan kirjoitti:
Jeps, eli kun on kerran uhrautunut maansapuolesta on oikeutettu tekemään mitä vaan!
Just, just!
Idiootti voi olla vaikka olis sodan joutunut kokemaankin.
- tullut ajatelleeksi
tätä vaihtoehtoa: Vanhus oliskin ehkä tankit nähdessään ajatellut olevansa sodassa ja mennyt pysäyttämään ajoneuvoja itsensä uhraten?
- voisin ajatella
En tiedä mikä siinä on, mutta tossa kun sanoit että vanhus olisikin voinut ajatella olevansa sodassa, niin itse olen hieman ajatellut että on syynä voinut olla myös se, että vanhuksella on tullut ne sotamuistot mieleen jotenkin, ja se vaikuttanut sitten asiaan.
Itse olin aluksi katsomassa paraatia siellä missä se hyppäsi sen tankin alle, mutta vaihdoin sitten pois jonkunaikaa ennenkuin se hyppäsi sinne. - parappa
Niin tuskin sodassa olisi pysähdytty yhden ruumiin taikka ihmisen takia.
Tämä ajatus on kyllä todella kaukaa haettu. Sodassahan nimenomaan vihollinen olisi ollut tyytyväinen jos joku vastapuolesta olisi jäänyt alle.
- jäänyt...
puhuu, kuunnelkaa:
Jättäkää minut jo rauhaan,
olen saanut teistä tarpeekseni, kiitos!- Ai sie
..kuulet!
Tuus tänne nii saat selekääs! - TÄÄLTÄ
Ai sie kirjoitti:
..kuulet!
Tuus tänne nii saat selekääs!ENÄÄ POIS TULEN, OLEN JO RAJAN TOISELLA
PUOLEN. T. HURU-UKKO
PS. TELAKETJU MAISTUI YLLÄTTÄVÄN HYVÄLTÄ XD - isur
TÄÄLTÄ kirjoitti:
ENÄÄ POIS TULEN, OLEN JO RAJAN TOISELLA
PUOLEN. T. HURU-UKKO
PS. TELAKETJU MAISTUI YLLÄTTÄVÄN HYVÄLTÄ XDharrastat moista mautonta pilailua?
Kuulutko siihen ihmisryhmään ,jonka takia Suomessa niin monet palvelut on laiminlyöty,vanhusten,lasten ,vammaisten ja muiden heikompien osalta.Muistanet että juuri hänenlaistensa takia sinulla on vapaus jopa pilkata niitä ,jotka sen vapauden meille hankki!
Ylpeys käy lankeemuksen edellä. - täällä pilailee?
isur kirjoitti:
harrastat moista mautonta pilailua?
Kuulutko siihen ihmisryhmään ,jonka takia Suomessa niin monet palvelut on laiminlyöty,vanhusten,lasten ,vammaisten ja muiden heikompien osalta.Muistanet että juuri hänenlaistensa takia sinulla on vapaus jopa pilkata niitä ,jotka sen vapauden meille hankki!
Ylpeys käy lankeemuksen edellä.Suurin osa tänne kirjoitetuista viesteistä on pilaviestejä ja kuka pakottaa menemään panssarivaunun alle?
Ei ollut kaikki kotona tuolla miehellä, se on ainakin ihan varmaa.
R.I.P. rest in peace.
- I know these things!
Veteraanit aikovat tappaa itsensä yksikerrallaan. Uhkakuvana on että suomessa ei vuoteen 2016 mennessä oli ainuttakaan veteraania!
Silloin suomi ajautuu moraalittomaantilaan liittyy natoon unohtaa kylmänsodan lopettaa itsenäisyysparaatit ja siirtyy eteenpäin. Amnesty int. ei enää syytä suomea ihmisoikeusrikkomuksista joita pakkosotakoulutus/velvoite aiheuttaa.
Adolf Ehnrooth kaivetaan haudasta ja täytetään muovailuvahalla. Hänet asetetaan näennäisesti suomen armeijan johtoon ja kansalaisille uskotellaan että kunnia on yhä läsnä.
Ette te kuitenkaan usko! mutta miettikää olisiko tämä sittenkin totta?! oho!- Jos hän eläisi
Asiat voisivat olla toisinkin. Miteen yleensä kohtelette vanhempaa väkeä, ovatko he mieleltään kummajaisia - viestinnässä on vaikeuksia ette ymmärä toisianne. Puolustuskyvytöntä on turha nostaa häpeäpaaluun. Annetaan arvokas muisto eikä sitä tärvellä!
Ketjusta on poistettu 9 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 2195973
Minun rakkaani.
Haluaisin käden mitan päähän sinusta. Silleen, että yltäisin koskettamaan, jos siltä tuntuu. Olen tosi huono puhumaan, m263744- 822587
- 392121
- 331902
- 451868
- 1071765
- 211656
- 271502
Tappajamanne kiinni
Herätys koko Mikkeli! Nyt tietoa kehiin, että saadaan tämä tappaja kiinni!331468