Meillä on sellainen 2.v villi pojan viikari ja vaikka mieheni ja minä olemme aika rauhallisia ja pitkäpinnaisia meinaa meilläkin välillä pinna palaa.
Varsinkin kun 10 kertaa kiellät ja selität miksi jotain ei saa tehdä tai koskea,eikä mikään mene pienelle miehelle perille.
Miehelläni kestää hermot huomattavasti pidempään ja hän jaksaa pojan kiukkuhetkelläkin pelleillä ja saada huumorilla pojan huomion muualle ja kiukkukin sulaa yleensä hymyyn kun iskä höpsöttää.
Itse olen huomannut saman että yleensä ihan kääntämällä lapsen huomion johonkin muuhun asiaan tai pelleilemällä moni kiukku jää kiukkuamatta ja asiat sujuvat nopeampaa kun tekee pukemisestakin vaikka leikin.
Tiedän että välillä on kiire ja itsellä huono päivä,mutta paljon parempia tuloksia saa huumorilla kuin karjumalla naama punaisena ja koko ajan kieltämällä.
Tottakai kuri ja järjestys pitää olla mutta kurihan ei ole samaa kuin huutaminen ja meuhkaaminen.
Meilläkin sitä on kieltämättä tullut tehtyä mutta se ei auta mitään,yleensä poika vaan rupeaa itsekkin huutamaan vielä enemmän tai tekemään pahojaan oikein urakalla.
Kylpytilanteissa tai aina uusissa ja pelottavissakin tilanteissa mieheni jaksaa houkutella,edetä pikkuhiljaa lapsen ehdoilla,leikkien ja rauhallisesti puhellen.
itselläni ei aina riitä siihen kärsivällisyys mutta kovasti opettelen koska olen huomannut että se tehoaa paremmin kuin komentaminen ja riehuminen että nyt mennään tuonne ja nyt tehdään sitä ja tätä.
Lapselle pitää etukäteen vähän selitellä ja antaa aikaa sisäistää että kohta mennään nukkumaan,kylpyyn ym,ym
Mutta näin meillä säästetään kaikkien hermoja.
kun hermot meinaa mennä
pistä leikiksi
0
276
Vastaukset
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Eläkeläiset siirrettävä muuttotappioalueille
Joutoväki pois ruuhkauttamasta elättäjien arkea. Samalla putoaa jokaisen asumiskulut ja rahaa jää enemmän kuluttamiseen.4703457SDP pelastaa uppoavan Suomen
2027 kun SDP voittaa ylivoimaisesti vaalit alkaa Suomen uusi raju syöksy kohti täystyöllisyyttä ja turvallisempaa yhteis1152622Kauppalehti - Törkeä skandaali paljastui: Espanja käytti EU-rahoja ihan muuhun kuin piti
Espanja on käyttänyt miljardeja euroja EU:n elpymisavustuksia eläkkeisiin ja sosiaalimenoihin – ja pyytää lisää. Espanj842152Jopa Espanjassa talous kasvaa, Purra vain irvistelee
Huomaa kuinka Purra on Suomen historian huonoin miniseteri, joka ei ole saanut aikaiseksi kuin tuhoa, Siis jopa vasemmis1671977Orpo ja Purra, käykää hakemassa oppia Espanjasta
Espanja on näyttänyt kuinka kova työttömyys nujerretaan ja saadaan maan talous palautettua nousu-uralle. Ei ole häpeä kä121891- 1471796
- 941611
Jääkiekon MM:t pitää siirtää MTV:ltä Ylelle
Persuille ikäviä uutisia taas. . Valtioneuvoston asetuksen mukaan MM-kisat kuuluvat kansallisesti merkittäviin tapahtumi431494Raiskaukset loppumaan?
Onko kenelläkään tiedossaan tuloksellisia keinoja saada väkisinmakaaminen loppumaan tai edes vähenemään? Lainsäädännön3551336Tsemii Pete ja Linda! Tässä tärkeät kellonajat Euroviisut-viikon ohjelmista tv:ssä!
Euroviisut järjestetään Wienissä Itävallassa 12.-16. toukokuuta. Tsemii Pete ja Linda kisaan! Vetäkää Suomelle voitto Li351333