Sana itsenäisyys tarkoittaa

seuraavaa:

Suvereenisuus:Täysin itsenäinen valtio,joka 100%pystyy päättämään asioistaan.

Autonominen valtio:Valtio,joka päättää sisäisistä asioista.Toisin sanoen Suomen päätösvalta asioistaan on samalla tasolla,kuin kuntapäättäjät sopivat kuntien talousarvioistaan.(Esimerkiksi.)

Suomen asioista päätetään EU:ssa 70%,joten jokainen voi päätellä siitä,mitä sana itsenäisyys merkitsee.Tällaiset asiat opetetaan koulujen ala-asteilla.Miksi kukaan ei tee aloitetta muuttaa itsenäisyyden määritys ajantasalle.Jos puhutaan itsenäisestä Suomesta.Naurettavaa kusetusta puhua itsenäisyydestä.

3

265

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • on käytännössä

katsoen kaikkien maiden osalta lähinnä käsite, jolla pönkitetään kansallista itsetuntoa. Eivät edes Yhdysvallat ole itsenäisiä, jos sanalla "itsenäisyys" tarkoitetaan sitä, että muista maista täysin riippumattomina päätetään omista asioista. Olemme kaikki suorasti tai epäsuorasti ja tavalla taikka toisella toisistamme riippuvaisia, sekä yksilö- että valtiotasolla.

• Don Mega

kyllä jenkit päättävät omista asioistaan ja päättävät myös muiden asioista joten heidän itsenäisyytensä on siten ainakin 500%. tottakai valtiot hyötyvät muista valtioista mutta se on vain vuorovaikutusta, ei sitä että joku täällä päättäisi heidän asioistaan tms.

mutta voidaan silti sanoa että suomi oli itsenäinen valtio sotien jälkeen ja siten meillä oli kansanäänestyksellä mahdollisuus vaikuttaa täysin omiin asioihin ja vaikutettiinkin niin että päätettiin luopua itsenäisyydestä liittymällä eu:hun. jos emme koskaan olisi itsenäistyneet niin tuskin olisimme nyt eu:ssakaan koska venäjä olisi päättänyt meidän puolesta. totuus on siis tämä, hyväksy se tai vaikene.

• seuraavaa:
        Don Mega kirjoitti:

kyllä jenkit päättävät omista asioistaan ja päättävät myös muiden asioista joten heidän itsenäisyytensä on siten ainakin 500%. tottakai valtiot hyötyvät muista valtioista mutta se on vain vuorovaikutusta, ei sitä että joku täällä päättäisi heidän asioistaan tms.

mutta voidaan silti sanoa että suomi oli itsenäinen valtio sotien jälkeen ja siten meillä oli kansanäänestyksellä mahdollisuus vaikuttaa täysin omiin asioihin ja vaikutettiinkin niin että päätettiin luopua itsenäisyydestä liittymällä eu:hun. jos emme koskaan olisi itsenäistyneet niin tuskin olisimme nyt eu:ssakaan koska venäjä olisi päättänyt meidän puolesta. totuus on siis tämä, hyväksy se tai vaikene.

asian voi tulkita,kuten kirjoitat.Jos vielä lisää esim,sellaisia näyttöjä että,EU määrää Suomen maatalouden täysin 100.%Kyseinen asia on jokaisen television omistajan helppo tarkistaa TV1:n teksti tv:n sivulta 871.Josta löytyy muuten myös ns,EU:n 3 peruspilaria.Kuitenkin maataloudesta meidän kaikkien elämä on kiinni,jos aiomme syödä yleensä mitään.Kuinka voidaan puhua itsenäisestä Suomesta sanan varsinaisessa merkityksessä? Itse en ole maanviljelijä ,vaan työläinen ja joudun myös minä syömään päivittäin.EU:n suunnan ja hallinnon määrää Saksa,Ranska ja Englanti.Myös Puola on neuvotellut "osuutensa"hyvin,josta oli/on näyttöä jo tullut Venäjää vastaan,vaikka Joutui EU:n vasta 2006 vuoden alussa.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Olit niin lähellä

Taas söpis olit siinä ihan käden etäisyydellä❤️ Jos sinä ja minä olisimme olleet kahden, olisin hypännyt sun kaulaan. Sa
      Ikävä
      118
      5131
    2. Kun me näemme taas

Siihen on viikkoja, korkeintaan kuukausia. Jännite välillemme vetää meidät ennemmin tai myöhemmin toistemme läheisyyteen
      Ikävä
      33
      2792
    3. Mitä elukkaa kaivattusi

muistuttaa? Vastaan ite myöhemmin. Miehelt.
      Ikävä
      34
      2629
    4. Haleja ja pusuja

Päivääsi kulta 🤗🤗💋❤️❤️❤️ kaipaan sinua Tänäänkin.. Miksikäs se tästä muuttuisi kun näin kauan jatkunut 🥺
      Ikävä
      30
      2418
    5. Onko mukava nähdä minua töissä?

Onko mukava nähdä minua töissä vai ei? Itse ainakin haluan nähdä sinut 🤭
      Työpaikkaromanssit
      22
      1660
    6. Oletko mielikuvasi kaivatusta muuttunut

Lähiaikoina? Jos, mihin suuntaan? Miten ja miksi?
      Ikävä
      118
      1637
    7. En kirjoita sulle tänne

Enään nainen. Olen kyllä kiltisti enkä ala mihinkään kuin tosirakkaudesta. Kanssasi sitten jos se on mahdollista ja pidä
      Ikävä
      10
      1560
    8. Hei rakas sinä

Vaikka käyn täällä vähemmän, niin ikäväni on pahempaa. Pelkään että olen ihan hukassa😔 mitä sinä ajattelet? naiselle
      Tunteet
      23
      1314
    9. Hukkuu hukkuu

Mitä houdiineja nämä kun ajaa veteen
      Laitila
      96
      1177
    10. Oi mun haniseni

Mul on ihan törkee ikävä sua. En jaksais tätä enää. Oon odottanut niin kauan, mutta vielä pitää sitä tehdä. Tekis mieli
      Ikävä
      9
      1154
    Aihe