Kun olin yhdeksän vuotias, ja äitini odotti viidettä lastaan, hän oli saanut neuvolasta opaskirjasen, jota luin salaa olohuoneessa nojatuolin takana. Siinä luki näin, "kun vanhemmat rakastavat toisiaan, he haluavat olla hyvin lähekkäin, näin syntyy uusia lapsia"
Ymmärsin kyllä tämän, kun omat vanhemmat luullakseni rakastivat, mutta entäs ne, jotka eivät ja tulivat silti raskaaksi.
Ja olihan siinä vielä sekin, että ennen ei kai tarvittu mitään muuta siihen, kuin se läheisyys, näin käsitin, että näin se sitten tapahtuu, en ollut koskaan kuullutkaan, että on jotain aikuisten omia leikkejä! :DDDDD
Valistusta
31
1146
Vastaukset
lapsia tulis pelkällä lähelläololla,nii ehkä miehet ei niinkää kiinnostuis koko hommasta..:DDDDD
Ja hirveetähän se olis,jos noin pienestä tulis jo raskaaks....Sitä kulkis yks sun toinen, sit massu pystyssä..:D- Valistunut lukija
Syntyi enemmän lapsia, kuin nykyään, jos se syy oli tässä.
Valistunut lukija kirjoitti:
Syntyi enemmän lapsia, kuin nykyään, jos se syy oli tässä.
joskus yhdeltä vanhemmalta ihmiseltä,jolla oli monta lasta,että niitä lapsia vain tuli, kun "se" oli niin mukavaa...
- työkaverin
mii-su kirjoitti:
joskus yhdeltä vanhemmalta ihmiseltä,jolla oli monta lasta,että niitä lapsia vain tuli, kun "se" oli niin mukavaa...
vanhemmilla oli sitten ollut 18 kertaa "niin mukavaa" :D
työkaverin kirjoitti:
vanhemmilla oli sitten ollut 18 kertaa "niin mukavaa" :D
Siellä onkin sitten ollut tosi riehakasta...
- mies-55
Jos niitä ihan likelläolosta niin vähintään 4 ruokkoa tulossa tältäkin viikolta vaikken ole edes housuja niille pölläyttäny ;)
Kyllä minä sitä iliman housuja tapahtuvaa kannatan enempi.
- kun en tajunnut
että kun ollaan yhden kerran sillaisti niin lapsia tulee joka vuosi kuin automaatista. Joka torppaan tulikin, joten en osannut epäillä ajatustani vääräksi.
- jottain,
tohon sannoo?-- kun sita meidan emanta oli ns. hedelmallisessa iassa,niin ei tarvinnu meikalaisen juuri muuta tehha ,kun alushousuja polayttaa sangyn viaressa,niin tottatosiaan ol emanta jo maaru pystyssa jalleen kerran????
vahan talleen se meni taalla lannella.
tere.l-h--- siinna sita valistusta!- Pirre*
tuota pölläytit, - jos saapi kyssyy..?
:) - 4 pollaytysta
Pirre* kirjoitti:
:)tuli tehtya??eika yhtaan 'lasta' vaan 4 poikoo.
pikkutytoista en tiia mittaan?? - Pirre*
4 pollaytysta kirjoitti:
tuli tehtya??eika yhtaan 'lasta' vaan 4 poikoo.
pikkutytoista en tiia mittaan??että saat lapsenlapsen myötä tyttärenkin, - sen oikean lapsen...kiltin, niinkuin myö tytöt yleensä ollaan..niihh.. * piiiitkä henkäisy..*
Ps. kivoja ne poijjatkin on..:) - hautoovat
Pirre* kirjoitti:
että saat lapsenlapsen myötä tyttärenkin, - sen oikean lapsen...kiltin, niinkuin myö tytöt yleensä ollaan..niihh.. * piiiitkä henkäisy..*
Ps. kivoja ne poijjatkin on..:)kuulemma jo tuo ainoa naimisissa oleva poika [eiku sen vaemo],ja taetaa olla poeka tulossa sano liakar.etta sillee..helemikuussa reppee?
- Pirre*
hautoovat kirjoitti:
kuulemma jo tuo ainoa naimisissa oleva poika [eiku sen vaemo],ja taetaa olla poeka tulossa sano liakar.etta sillee..helemikuussa reppee?
he halusivat siis tietää lapsen sukupuolen, vai kerrotaanko se siellä automaattisesti kyselemättä..?
Asuvatko teidän toiset poijjat vielä kotona, vai ovatko he opiskelemassa jossain kauempana?
Jos suap kyssyy.... - sen vaimo
Pirre* kirjoitti:
:)alko suosiol pessee niitäkii housui. :D
- jollei,
Pirre* kirjoitti:
he halusivat siis tietää lapsen sukupuolen, vai kerrotaanko se siellä automaattisesti kyselemättä..?
Asuvatko teidän toiset poijjat vielä kotona, vai ovatko he opiskelemassa jossain kauempana?
Jos suap kyssyy....halua tietaa..
ja pojjaat on ympari laajaa muata.yks on liakar koulussa 5000km paassa ontariossa.
yks on edmontonissa yl-opistossa
yks on tyossa calgaryssa --nuokin ovatten yli 1000 km. paassa
ja vain tuo naimisissa oleva on tassa kaupungissa asuva.[ja muistaa kylla jiakuapin paikan] heh--
kyssyy suat aina mita mialeen muljahtaa.tere.l-h - Pirre*
jollei, kirjoitti:
halua tietaa..
ja pojjaat on ympari laajaa muata.yks on liakar koulussa 5000km paassa ontariossa.
yks on edmontonissa yl-opistossa
yks on tyossa calgaryssa --nuokin ovatten yli 1000 km. paassa
ja vain tuo naimisissa oleva on tassa kaupungissa asuva.[ja muistaa kylla jiakuapin paikan] heh--
kyssyy suat aina mita mialeen muljahtaa.tere.l-htuntuu hyvälle kun lapsenlapsi syntyy lähellä olevan pojan perheelle. Vaikka eihän se lentäen 5000 kilometriäkään ole monen tunnin matka..luultavasti kalliimpaa vain?
Onko teillä bensan hinta miten alhaalla, - teillähän on Kanadassa sitä öljyä omasta takkoo ? - olla
Pirre* kirjoitti:
tuntuu hyvälle kun lapsenlapsi syntyy lähellä olevan pojan perheelle. Vaikka eihän se lentäen 5000 kilometriäkään ole monen tunnin matka..luultavasti kalliimpaa vain?
Onko teillä bensan hinta miten alhaalla, - teillähän on Kanadassa sitä öljyä omasta takkoo ?likimaarin 1/2 suomen hinnasta,mutta ajokilometreja kertyy taalla myos enemman.
- tämän muistan:
En muista tuollaista ahaa-elämystä lainkaan. Meillä oli eläimiä, uroksia ja naaraita ja ihmisissä havaintojeni mukaan oli myös... Aattelin että samallalaillahan se kait sitten... Eihän tuo kauas heitä?
Murrosikäisenä oli sitten kauhea havainto, kun tajusi, että oma äiti ja isäkin harrastaa keskenään jotain...ikäloput fossiilit. Yäk. Äänihavaintojen perusteella. Eikä meille kyllä lisää lapsia tullut. Olikohan sitä siihen asti ajatellut, että olimme syntyneet kuin Jeesus-lapsi - neitsyestä? - Pirre*
immeislapsi ottaa selekoa asioista vaikka miten näistäkin asioista; minäkin löysin ilmeisesti samaisen kirjasen, ja luin sitä aina kun äiti oli navetalla, tai muualla poissa tuvasta..
Kirjanen oli piilotettuna kamarin uunin päälle, mahdollisimman taakse sinne, mutta lapsen silimä huomaa kaiken salakähmäilyn..:)
Siinä kirjasessa oli kuvattu sikiön kehitys täysi-ikäiseksi, oli kai sama opus?- Valistunut lukija
Tuntuu olevan, olin niin innokas lukemaan, osasin sen taidon jo viisivuotiaana, ja siitä lähtien on ollut nenä kiinni jossakin kirjassa, lähes aina. Kun olisi ne koulukirjatkin olleet yhtä kiinnostavia.
Minä otin noistakin lisääntymisasioista lukemalla selvää, ja pari vuotta vanhempi sisko, taisi tietää senkin asian myöhemmin, mutta taisi sitten käytännössä, asia hänellekkin selvitä, kun sai lapsen jo 18-vuotiaana. - Akaton mies
Näköjänsä kaikki me on oltu tasapuolisesti "tietämättömiä" lapsenteosta. Justihin sama homma mulla, mähän olin kanssa liioon jo aikoja aikamies ja olin varmas uskossa notta haikarahan ne lapset tuo. Itte ettin kotoa kanssa sellaasta kirijaa mistä sitä valistusta olis saanu, no eihän sitä kotoa löytyny ja kysyä ei kärsiny. Ittelläni sattuu kuitenkin sellaanen onnenkantamoonen siinä asias, ku tutustuun Lapualta yhtehen Leilahan. Sehän ne ties, ne asiat ja lähimmääsen rakkaures opetti muakin ja oikeen kärestäpitäin.... Ny naurattaa täällä notta meinaan ihan nääntyä.... Ny on verettävä henkeä täs välillä...ny pitää rauhoottua,.... joo se täs ny vain "tietysti naurattaa" se mun tietämättömyys ja hyvä uskoosuus. Se kuulkaas otti oikeen kourakuppihin,,,, joo ei tuu ny tästä kirijoottamisesta mitään, on se uskottava..... Suokaa anteeksi, jatkan toisella kertaa jos suinkin vain sopii.... hiii, hiii. Happi loppuu.... justihin.....
- Pirre*
Tuntuu olevan, olin niin innokas lukemaan, osasin sen taidon jo viisivuotiaana, ja siitä lähtien on ollut nenä kiinni jossakin kirjassa, lähes aina. Kun olisi ne koulukirjatkin olleet yhtä kiinnostavia.
Minä otin noistakin lisääntymisasioista lukemalla selvää, ja pari vuotta vanhempi sisko, taisi tietää senkin asian myöhemmin, mutta taisi sitten käytännössä, asia hänellekkin selvitä, kun sai lapsen jo 18-vuotiaana.aikonnaan, jotta tuosta tytöstä tulis rohfessoorri jos lukisi läksyjä yhtä ahkerraan kun noita lainakirjojaan..ja varmmaan ois tullukkii - mieki luin koko ajan siitä lähtien kun opin lukemaan :))
Nyt en jouda, tai osaa keskittyä kun on tätä perhettä niin paljon.., mutta sitku olen eläkkeellä mie luven taas.. - Valistunut lukija
Akaton mies kirjoitti:
Näköjänsä kaikki me on oltu tasapuolisesti "tietämättömiä" lapsenteosta. Justihin sama homma mulla, mähän olin kanssa liioon jo aikoja aikamies ja olin varmas uskossa notta haikarahan ne lapset tuo. Itte ettin kotoa kanssa sellaasta kirijaa mistä sitä valistusta olis saanu, no eihän sitä kotoa löytyny ja kysyä ei kärsiny. Ittelläni sattuu kuitenkin sellaanen onnenkantamoonen siinä asias, ku tutustuun Lapualta yhtehen Leilahan. Sehän ne ties, ne asiat ja lähimmääsen rakkaures opetti muakin ja oikeen kärestäpitäin.... Ny naurattaa täällä notta meinaan ihan nääntyä.... Ny on verettävä henkeä täs välillä...ny pitää rauhoottua,.... joo se täs ny vain "tietysti naurattaa" se mun tietämättömyys ja hyvä uskoosuus. Se kuulkaas otti oikeen kourakuppihin,,,, joo ei tuu ny tästä kirijoottamisesta mitään, on se uskottava..... Suokaa anteeksi, jatkan toisella kertaa jos suinkin vain sopii.... hiii, hiii. Happi loppuu.... justihin.....
Tuota luin, kyllä ne nuo asiat ihan arvoituksellisia olivat, vaikka vanhemmat nukkuivat samassa sängyssä, ja me lapset, jokainen omassaan. Mutta eipä tuota arvannut, mitä he siellä peiton alla pimeässä touhusivat... kyllä ne jotakin taisivat.
Ite ihmettelin, kun hoitolapset minulle kertoivat, isolle tytölle, miten se.. niikuin periaatteessa tapahtuu. - Pirre*
Akaton mies kirjoitti:
tuo "onnenkantamoinen" kanssasi saman ikäinen, - muuten valveutuneempi vain :)
Eläkä nyt tukehu taas.. - Valistunut lukija
Pirre* kirjoitti:
aikonnaan, jotta tuosta tytöstä tulis rohfessoorri jos lukisi läksyjä yhtä ahkerraan kun noita lainakirjojaan..ja varmmaan ois tullukkii - mieki luin koko ajan siitä lähtien kun opin lukemaan :))
Nyt en jouda, tai osaa keskittyä kun on tätä perhettä niin paljon.., mutta sitku olen eläkkeellä mie luven taas..Ihan hyvin, tuohon lukemiseen, minun kotonani ei sitä lukeneisuutta niin arvostettu. Vaikka varmasti olisi naispuoleinen tiplomi-insinööri tullut, jos olisi arvannut oikealle alalle lukemaan, kyllä se isähi olisi sitten nokka pystyssä kävellyt.
- Akaton mies
Pirre* kirjoitti:
tuo "onnenkantamoinen" kanssasi saman ikäinen, - muuten valveutuneempi vain :)
Eläkä nyt tukehu taas..Joo saman ikääsiä oltihin sen Leilan kanssa. Leilalla oli vissihin ollu parempituuri kun se oli "löytäny" kotoaan sen kirijan mikä ittelläni on vieläkin karoksis, hih. Voi sitä Leilaa ja sen tohinoota, oli se eläväänen ja nauravaanen tyttö. Veti mua välihin tukasta notta vieläkin päänahaas ellosteloo. Siinä ny kuulitta miten naiset voi olla julumia, tietämättömälle, aralle ja hilijaaselle äirenpojalle. hih.
- Pirre*
Ihan hyvin, tuohon lukemiseen, minun kotonani ei sitä lukeneisuutta niin arvostettu. Vaikka varmasti olisi naispuoleinen tiplomi-insinööri tullut, jos olisi arvannut oikealle alalle lukemaan, kyllä se isähi olisi sitten nokka pystyssä kävellyt.
oisiko silti tullut mittää, mutta isä tarkotti vain että tuolla lukuahkeruudella tulisi vaikka mitä - se nyt ei ole niinkään varmaa oisiko tullut siltikään, - mutta hyvä näin, olen ihan tyytyväinen näin - omaa aikaa vaan tahtoo olla nuukasti; teen tätä työtä kotonamme, mutta jospa sitä joskus..
Isä kai moitti, kun piti aina olla käskemässä pois kirjan äärestä, koska menin piiloon lukemaan, ison uunin pankolle..:) - Valistunut lukija
Pirre* kirjoitti:
oisiko silti tullut mittää, mutta isä tarkotti vain että tuolla lukuahkeruudella tulisi vaikka mitä - se nyt ei ole niinkään varmaa oisiko tullut siltikään, - mutta hyvä näin, olen ihan tyytyväinen näin - omaa aikaa vaan tahtoo olla nuukasti; teen tätä työtä kotonamme, mutta jospa sitä joskus..
Isä kai moitti, kun piti aina olla käskemässä pois kirjan äärestä, koska menin piiloon lukemaan, ison uunin pankolle..:)Tiedä, olisikko tullut..., mutta sillä lukemisen määrällä, ajattelin, kaiken maailman Hertta sarjat, ja kirjat. Nuo muut hommat minullakin häiritsee sitä lukemista.
- Pirre*
Akaton mies kirjoitti:
Joo saman ikääsiä oltihin sen Leilan kanssa. Leilalla oli vissihin ollu parempituuri kun se oli "löytäny" kotoaan sen kirijan mikä ittelläni on vieläkin karoksis, hih. Voi sitä Leilaa ja sen tohinoota, oli se eläväänen ja nauravaanen tyttö. Veti mua välihin tukasta notta vieläkin päänahaas ellosteloo. Siinä ny kuulitta miten naiset voi olla julumia, tietämättömälle, aralle ja hilijaaselle äirenpojalle. hih.
niinkö muka..:)
Meijjän naisten ei passoo ruveta kehummaan noilla asioilla....:)) - Akaton mies
Pirre* kirjoitti:
niinkö muka..:)
Meijjän naisten ei passoo ruveta kehummaan noilla asioilla....:))Kyllähän sitä ny pikkuusen voi kehaasta kuinka kova sorminen nuoruuressaan on tullu oltua. Ei sunkahan sitä ihimisen saa aina niin vaatimatoon olla. Ja hyväähän se teköö päänahalle jos likaat siitä pikkuusen pörhöttää. Jos se Leila teki pääkuorehen tai sieluhun äkämän, niin kyllä se osas sen sitten paikatakkin ja hoitaa kuntohon.
- Pirre*
Akaton mies kirjoitti:
Kyllähän sitä ny pikkuusen voi kehaasta kuinka kova sorminen nuoruuressaan on tullu oltua. Ei sunkahan sitä ihimisen saa aina niin vaatimatoon olla. Ja hyväähän se teköö päänahalle jos likaat siitä pikkuusen pörhöttää. Jos se Leila teki pääkuorehen tai sieluhun äkämän, niin kyllä se osas sen sitten paikatakkin ja hoitaa kuntohon.
mukava nuoruus, ja hyvät vanhemmat..
Hyvää yötä, pitää vihdoinkin älytä lähteä tästä postelin kaveriksi..:)
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Riikan kukkaronnyöri on umpisolmussa
Kulutus ei lähde liikkeelle, koska kansalaiset eivät usko, että: – työpaikka säilyy – tulot eivät romahda – talous ei h32711Jos vedetään mutkat suoraksi?
Niin kumpaan ryhmään kuulut? A) Niihin, jotka menevät edellä ja tekevät? Vai B) Niihin, jotka kulkevat perässä ja ar1062491Tanskan malli perustuu korkeaan ansioturvaan
Ja vahvoihin työllisyys- ja kotoutumispalveluihin. Suomessa Riikka on leikannut juuri näitä: palkkatukea, työttömyysturv42229Vain vasemmistolaiset ovat aitoja suomalaisia
Esimerkiksi persut ovat ulkomaalaisen pääomasijoittajan edunvalvojia, eivät auta köyhiä suomalaisia.441855- 321433
Anteeksipyyntöni
Jätän tähän anteeksipyyntöni sinulle, koska en voi sanoa sitä missään muuallakaan. Pyydän anteeksi, jos purkamani tuska141423- 1761145
Sydämeni valtiaalle
En täältä aio asioita kysellä. Haluan tuoda tiedoksesi, että pohjimmiltani en ihmisiä tahdo satuttaa ja ajattelen muiden1011124Persu ajoi autoa
Ajoi lapsen yli https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/597a7468-3d1d-455e-bed2-21c1efc31ac1201043Oletko tyytyväinen
Tämän hetkiseen tilanteeseenne? Odotatko, että lähennytte vai yritätkö päästä yli ja eteenpäin?81928