julkisesti netissä, niin että siitä jää kaikkien nähtäviksi tämä viesti keskustelufoorumille ja kun en satu olemaan rikollinen, niin rikkoiko kirjoittaja itse jotain lakia?
Jos kutsuu toista rikolliseksi...
5
336
Vastaukset
- mätämuna
Onhan se kunnianloukkaus, mutta jos lähtee kunniaansa oikeudessa perämään, niin täytyy silloin varautua siihen, että oikeudenkäynti on julkinen, eikä kuitenkaan kenenkään kunnia ole tiettävästi oikeudessa sen paremmaksi tullut.
Rikoslaki
24 Luku
9 § (9.6.2000/531)
Kunnianloukkaus
Joka
1) esittää toisesta valheellisen tiedon tai vihjauksen siten, että teko on omiaan aiheuttamaan vahinkoa tai kärsimystä loukatulle taikka häneen kohdistuvaa halveksuntaa, taikka
2) muuten kuin 1 kohdassa tarkoitetulla tavalla halventaa toista,
on tuomittava kunnianloukkauksesta sakkoon tai vankeuteen enintään kuudeksi kuukaudeksi.
Edellä 1 momentin 2 kohdassa tarkoitettuna kunnianloukkauksena ei pidetä arvostelua, joka kohdistuu toisen menettelyyn politiikassa, elinkeinoelämässä, julkisessa virassa tai tehtävässä, tieteessä, taiteessa taikka näihin rinnastettavassa julkisessa toiminnassa ja joka ei selvästi ylitä sitä, mitä voidaan pitää hyväksyttävänä.
Kunnianloukkauksesta tuomitaan myös se, joka esittää kuolleesta henkilöstä valheellisen tiedon tai vihjauksen siten, että teko on omiaan aiheuttamaan kärsimystä ihmiselle, jolle vainaja oli erityisen läheinen.- Syytön
Kiitos tiedoista. Minun kunniani nyt on minkä arvoinen lie. En tee kenellekään tutkintapyyntöjä ihan tuosta vaan. Jos kyseinen Herra, joka minua rikolliseksi nimitteli vie asian poliisille, niin silloin pyydän poliisia tutkimaan myös tämän puolen asiasta, jossa hän kutsuu minua rikolliseksi.
- jurristi
Syytön kirjoitti:
Kiitos tiedoista. Minun kunniani nyt on minkä arvoinen lie. En tee kenellekään tutkintapyyntöjä ihan tuosta vaan. Jos kyseinen Herra, joka minua rikolliseksi nimitteli vie asian poliisille, niin silloin pyydän poliisia tutkimaan myös tämän puolen asiasta, jossa hän kutsuu minua rikolliseksi.
Muistakaa nyt, ettei nimimerkin kunniaa voi loukata.
- Syytön
jurristi kirjoitti:
Muistakaa nyt, ettei nimimerkin kunniaa voi loukata.
Kyseessä ei ole pelkkä nimimerkki. Kyseessä on Huuto.net:in palauteosio, josta minut kyllä tunnistaa.
- jurristi
Syytön kirjoitti:
Kyseessä ei ole pelkkä nimimerkki. Kyseessä on Huuto.net:in palauteosio, josta minut kyllä tunnistaa.
Anna linkki, niin käyn katsomassa, tunnistanko minä sinut.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Työeläkeloisinta Suomen suurin talousongelma
Työeläkeloisinta maksaa vuodessa lähes 40 miljardia euroa, josta reilut 28 miljardia on pois palkansaajien ostovoimasta.2812926Veroaste on Suomessa viitisen prosenttiyksikköä liian matala
Veropohjaa on rapautettu käytännössä koko kulunut vuosituhat, jonka vuoksi valtion menoja on jouduttu rahoittamaan velka522313Israel euroviisujen 2.
Israel sai taas eniten yleisöääniä. Suomesta täydet 12 pistettä, poliittinen ”ammattiraati” antoi 0 pistettä. Hyvä Is3481997- 1151733
Euroviisut ei enää niin musiikkikilpailu?
Kappaleiden taso ei enää ole mikä sijoituksen ratkaisee.Eikö kukaan ihmettele että Israel pärjää lähes joka vuosi kisois1081675Mun mielestäni on tosi loukkaavaa
Nainen, että luulet palatan typeriä, sekavia ja ilkeitä viestejä mun kirjoittamiksi. Mä en ole katkera, epätoivoinen, ra2121375- 661317
- 681253
- 581232
Rakas nainen ymmärsin
Että minun pitää pitää kiinni sinusta. Haluan, että sä olet onnellinen. Olet mulle se oikea ja mä sulle. Rakastan Sua yl771181