Huumorintajuton, pelokas, säikky, iloton, omaalootteeton jne. Muut määrää, minä en saa ajatella.
Pullokasvattina
9
688
Vastaukset
- pullossa kasvanut
Kokemuksesta voin sanoa: Näin on
- Yliopistossa tunnistanut
Ja niin kauan se menettelee kun sitä ei itse huomaa...
Mutta nyt kun olen opiskelemassa ja aikuistunut, olen järkyttynyt siitä miten vastuuttomasti vanhempani ovat toimineet kasvatustyössään. Samoin ollessa töissä koulutettujen työkavereiden kanssa olen todennut että olen tosiaan tietämätön tollo monilla elämänalueilla. Se on muuten tosi kauheata! Onneksi olen hyvä oppimaan ja saan nyt päättää itse valinnoistani.
Omat lapseni eivät tule kasvamaan pullossa/tynnyrissä, sen olen päättänyt jo nyt. - nolottaa kovasti:(
Yliopistossa tunnistanut kirjoitti:
Ja niin kauan se menettelee kun sitä ei itse huomaa...
Mutta nyt kun olen opiskelemassa ja aikuistunut, olen järkyttynyt siitä miten vastuuttomasti vanhempani ovat toimineet kasvatustyössään. Samoin ollessa töissä koulutettujen työkavereiden kanssa olen todennut että olen tosiaan tietämätön tollo monilla elämänalueilla. Se on muuten tosi kauheata! Onneksi olen hyvä oppimaan ja saan nyt päättää itse valinnoistani.
Omat lapseni eivät tule kasvamaan pullossa/tynnyrissä, sen olen päättänyt jo nyt.Minäkin sain ylisuojelevan kasvatuksen ja saan hävetä sitä vieläkin joskus. Olin monista asioista hyvin tietämätön. Luettiin lapsena vain tiettyjä kirjoja, lehtiä ja olisin niin kovin halunnut harrastaa musiikkiliikuntaa vaan en saanut osallistua. Minullekin silmät avautuivat yliopistossa ja ehkä jo lukiossa, mutta vielä lukiossa olin vanhempieni valvovan silmän alla, joten kyllä se kotoa muuttaminen oli se ratkaiseva piste, kun sai ruveta itse päättämään omista asioista kuten sinäkin asian ilmaisit. Meitä pullossa kasvaneita tulee täältä mutta me sivistämme itseämme... Pullo halkeaa.
- millainen oli
pullossakasvaminen?
Jos tarkoitat, että kotona on uskosta sinulle puhuttu, ole onnellinen, että sait sellaisen kasvatuksen. Usko siunaa elämääsi. Sen olen niin usein nähnyt ympärilläni. Maailma ei mitään anna. Se tarjoaa ensin suloista, mutta antaa myrkkykäärmeen.
Olen huomannut, kun nuori lähtee kotoaan, usko voi uusissa ympyröissä nopeasti hiipua, jos usko ei ole sydämellä, se on ollut ehkä vanhempien mieliksi uskomista.
Maailman teiltä palannut rikkirevitty tuhlaajapoika tai -tyttö ymmärtää sen arvon. Mutta tulee liian monta turhaa haavaa,ne voivat vielä kauan kirvellä, vaikka synnit anteeksi taivaasta saakin.
Kokemusta on.- kyllä näin on
"Maailman teiltä palannut rikkirevitty tuhlaajapoika tai -tyttö ymmärtää sen arvon. Mutta tulee liian monta turhaa haavaa,ne voivat vielä kauan kirvellä, vaikka synnit anteeksi taivaasta saakin.
Kokemusta on. "
Mutta kyllä se on niinkin, että voi maailmasta parannuksen tehnyt,, voi nähdä siellä maailmassa ollessaan jo, että tämä maailma ei voi mitään antaa. Vaikka hänellä ei ole edes vertailukohdetta. Siis ei ole koskaan ollut Jumalan valtakunnan asukkaana.
Mutta kun ei ole ollut tyytyväinen siihen, on joutunut pyytämään Jumalalta apua. Ja sitä että löytäis uskon. Mikä on löytynytkin.
Nämä uskovaiset, jotka ovat kieltäneet uskon. Heissä Jumalan työ on jäänyt kesken. He ovat jääneet näkemään viat ja virheet omissa vanhemmissa.
Vika ei varmaan ole yksin vanhemmissa, vaan siinä, että kun lapset on uskon kieltäneet näkö on pimentynyt. Ja tullut armoton ja anteeksiantamaton henki. Asioita ei ole siis selvitetty.
Ja oli uskovainen tai ei niin varmaan samat ongelmat on vanhempien ja lasten välillä aikuisuuden kynnyksellä, että ei ymmärretä toisia.
Ei kaikesta voi uskoa syyttää. - havainto elämästä
Itsekin sanoit, että vanhempien mieliksi uskomista. Tätä on paljon vl:ssa. pakon edessä uskotaan, että suhteet säilyy perheeseen/ystäviin/joukkoon.
Mutta tuputettu usko on juuri tuota ylläolevaa. Sen sijaan tuputtamaton usko säilyy. Se on omavalinta, kukaan ei pakota vaan omasta halusta haluaa pitää uskosta kiinni vaikka joutuu pahassa maailmassa elämään. - ja terveiden vuoksi
havainto elämästä kirjoitti:
Itsekin sanoit, että vanhempien mieliksi uskomista. Tätä on paljon vl:ssa. pakon edessä uskotaan, että suhteet säilyy perheeseen/ystäviin/joukkoon.
Mutta tuputettu usko on juuri tuota ylläolevaa. Sen sijaan tuputtamaton usko säilyy. Se on omavalinta, kukaan ei pakota vaan omasta halusta haluaa pitää uskosta kiinni vaikka joutuu pahassa maailmassa elämään.vaan hän kuoli syntisten vuoksi. Näiden vanhempienkin takia joiden vioista ja virheistä täällä puhutaan.
- sitä tarvitse
suinpäin syntiin syöksyä vaikkei vl olisikaan. Ja uskoa ei tarvitse jättää, vain toisten keksimät säännöt, jotka onkin vain "kontrollia" varten.
- pullossaolotila
kuis mennee, tiijätkö yhtää mittää.
onko tullu oltua ulukona, mitä mielessä lestiikkerillä liikkuu, onko likaset saappaat, ookko kahtonu ikkää "salattuja elämiä" et varmaan, ookko kuunnellu ikkää iskelmiä, oot pullossa hah hah
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Riikan kukkaronnyöri on umpisolmussa
Kulutus ei lähde liikkeelle, koska kansalaiset eivät usko, että: – työpaikka säilyy – tulot eivät romahda – talous ei h82768Jos vedetään mutkat suoraksi?
Niin kumpaan ryhmään kuulut? A) Niihin, jotka menevät edellä ja tekevät? Vai B) Niihin, jotka kulkevat perässä ja ar1062621Tanskan malli perustuu korkeaan ansioturvaan
Ja vahvoihin työllisyys- ja kotoutumispalveluihin. Suomessa Riikka on leikannut juuri näitä: palkkatukea, työttömyysturv182317Vain vasemmistolaiset ovat aitoja suomalaisia
Esimerkiksi persut ovat ulkomaalaisen pääomasijoittajan edunvalvojia, eivät auta köyhiä suomalaisia.491894Anteeksipyyntöni
Jätän tähän anteeksipyyntöni sinulle, koska en voi sanoa sitä missään muuallakaan. Pyydän anteeksi, jos purkamani tuska141463- 321463
- 1771173
Sydämeni valtiaalle
En täältä aio asioita kysellä. Haluan tuoda tiedoksesi, että pohjimmiltani en ihmisiä tahdo satuttaa ja ajattelen muiden1011154En vain unohda
Sitä miten rakastuneesti olet minua katsonut. Oliko tunteet liian suuria että niistä olisi voinut puhua.711005Oletko tyytyväinen
Tämän hetkiseen tilanteeseenne? Odotatko, että lähennytte vai yritätkö päästä yli ja eteenpäin?81948