Olen katsellut kahta K100d ja ist DL kameraa. Onko käyttökokemuksia ja myös yleisesti onko kokemuksia Pentax kameroista. Eli hyviä ja huonoja puolia?
Pentax SLR kamerat
8
1753
Vastaukset
- Mika...
... mutta hyvän mainoossahan nuo on ja objektiivien yhteensopivuus niissä lienee tällä hetkellä markkinoiden parasta.
- Yhteensopivuus mailman parasta
Lainaus " ja objektiivien yhteensopivuus niissä lienee tällä hetkellä markkinoiden parasta. "
Miten se parempaa kuin esim Nikonilla tai Canonilla ? - Mika....
Yhteensopivuus mailman parasta kirjoitti:
Lainaus " ja objektiivien yhteensopivuus niissä lienee tällä hetkellä markkinoiden parasta. "
Miten se parempaa kuin esim Nikonilla tai Canonilla ?... että pentaxin digirunkoihin käy kaikki pentaxin objektiivit mitä on tehty oliko se nyt k-bajonetti vai mikä. Nikonissa ja kanonissa ei käy kuin af ja ef klasit ja vasta kalliimmissa rungoissa on mahdollista käyttää manuaalioptiikoita. Se nyt on luojassaan kuinka tärkeänä tuota seikkaa pitää, mutta itse kyllä arvostaisin moista ominaisuutta kamerassani.
- Tutulla
On IstDs ja kyllä sillä kuvia ottaa.
Parempi etsin kuin Canonissa tai Nikonissa.
Toimii kaikilla K-bajonettisilla objektiiveilla.
Kaverilla on myös telejätke, joka tekee kaikista objektiiveista AF-objektiiveja.
Käyttö vaatii kuitenkin, varsinkin teleillä summittaisen esitarkennuksen.
Telejatkeen säätövara ei muuten riitä.
Nykytilanteessa kannattaa valita K-mallit.
K100D tai mieluummin K10D, jossa on pölynpoistokin.
Pentaxsissa on etuna, K10D:tä lukuunottamatta, tavallisten paristijen käyttömahdollisuus hätävarana.
Ainut haitta on, että käytettyjä objektiiveja on harvassa, jos sellaisia etsii.
Olen itsekin omistanut Pentax filmikameran ja se oli erittäin hyvä.
Vaihdoin sitten Canoniin, koska Pentaxilla ei siihen aikaan 70-luvulla ollut ammattilaismalleja. - PE-NA
malli istD joka oli eka digijärkkäri Pentaxilla. Ostin viime tammikuussa ja olen ollut erittäin tyytyväinen. Ei mitään lastetauteja tai muitakaan vikoja.Yli 10th ruutua otettuna. Vanhojen objektiivien yhteen sopivuus todella hieno ominaisuus. Itse olen kuvannut paljon vanhoilla manuaalilaseilla joissa ei ole edes aukkoautomatiikkaa. Se on Pentaxilla todella helppoa. Nyt ole ostamassa itselleni joululahjaa - K10d. Jos vain suinkin budjettisi antaa myöten niin K10d on järki ostos mm. pölynpoisto,sää ja pölysuojaus, vakaaja, 10MP jne
- gorp
Itsellä vajaat kaksi vuotta ollut *istDs, enkä ainakaan tähän mennessä ole mitään suurta moitittavaa löytänyt. Tarkennusnopeus hämärässä ehkä ainoa huono puoli.
Eikä ainakaan dpreviewin (www.dpreview.com) mukaan pitäisi K100D:ssäkään suuria heikkouksia olla. Noista siis kannattaa ottaa tuo koosatanen, kuvanvakain ja nopeampi tarkennus ovat varmasti hintansa väärtti.
Käytettyjen objektiivien markkinat vaan ovat aika niukat, verrattuna noihin isompiin merkkeihin.
Ja jos oikein innostuu, niin K10D on luokassaan varsin kilpailukykyinen. - jno
Perinteisesti laatukameroita. Eivät jostain syystä niin suosittuja kuin Canon tai Nikon, lieneekö puhtaasti markkinoinnin heikkous.
Itselläni käytössa yhä Pentax:n kinorunko (MZ-50) ja pari putkea ja nyt vakavasti harkinnassa K100D. HIntakin alkaa olla jo siedettävä.
Pentaxit vaikuttavat olevan vain hakusalla suomessa, erityisesti virallisen maahantuojan tuomina.
- Jukka- Tästä apua
Olen joskus tilannut sieltä kameran. Tuli seuraavana päivänä.
http://www.cyberphoto.fi/index_fi.php?/pri_digikam_fi.php?ArticleIDGroup=395&sortera=
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Räppäri kuoli vankilassa
Ei kuulemma ole tapahtunut rikosta. Sama vahinkohan kävi Epsteinille. https://www.hs.fi/suomi/art-2000011840869.html "1084711Välillä kyllä tuntuu, että jaat vihjeitä
Mutta miten niistä voi olla ollenkaan varma? Ja minä saan niistä kimmokkeen luulemaan yhtä sun toista. Eli mitä ajatella293443No kyllä te luuserit voitte tehdä mitä vaan keskenänne, sitä en ymmärrä miksi pelaat,nainen
Pisteesi silmissäni, edes ystävätasolla tippui jo tuhannella, kun sain selville pelailusi, olet toisen kanssa, vaikka ol452400- 491524
- 361423
- 381246
- 141162
- 1641050
- 271048
- 6954