vajaatoiiminta

...

Voiko vajaatoimintaan liittyä hidas pulssi... aamuisin 42-46, sekä matala verenpaine aamuisin 53-58/93-97, verenpaine nousee hiukan päivän aikana.Lisäksi rytmihäiriöt ovat lisääntyneet sekä jatkuva väsymys.Jaksan kyllä hoitaa työt ja kotityöt, mutta sen jälkeen olenkin ihan kuitti. Jalkani ja käteni puutuvat helposti sekä minua paleltaa useasti päivässä.Olen myös ihmetellyt selittämättömiä pahoinvointikohtauksia, joille ei ole mitään selvää syytä...tulee sellainen tosi heikko olo. Se menee ohi kun lepää hetken. En tie mitä nää on, mut mietin voisiko johtua vajaatoiminnasta?

6

811

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000

Mene ihmeessä lääkäriin ja verikokeeseen, asia on nopeasti selvitetty! Kuulostaa aika tyypilliseltä. Hidas pulssi on ihan tyyppioire koska aineenvaihdunta ja koko ihminenhän siinä hidastuu... mulla ainakin lääkäri diagnosoi vajiksen sen pulssin vuoksi jo ja verikokeella varmistui.

• tätykkä

Kylläpäs tuntuu tutulta. Pakko yrittää vain jaksaa työt ja sitten rojahtaa pitkälleen. Jalat ja kädet jäässä, olo lämpiää vasta saunassa. Silmät punoittaa, rytmihäiriöitä, unohtelua, välillä oksettavaa oloa. Oon luullut, että VAIN stressiä, mutta ehkä sittenkin myös jotain muuta. On otettu pari vuotta sitten kilpparikoe rytmihäiriöiden takia, silloin vain sanoivat, että normaalirajoissa, saurataan...

• kysyisin

Eli muistatko mitkä oli arvot silloin kun ne sulta otettiin? Itse kävin vähän aika sitten, jolloin tsh oli 1.9 ja t4v 11.1 Sanoivat et ovat normaalirajoissa. Täällä näistä kysellessäni joku kirjoitti että on saanut vastaavilla arvoilla lääkityksen,joka on auttanut. Yritän päästä uusintaverikokeisiin ja jos oireet jatkuu niin saada apua lääkityksellä.

• tätykkä
        kysyisin kirjoitti:

Eli muistatko mitkä oli arvot silloin kun ne sulta otettiin? Itse kävin vähän aika sitten, jolloin tsh oli 1.9 ja t4v 11.1 Sanoivat et ovat normaalirajoissa. Täällä näistä kysellessäni joku kirjoitti että on saanut vastaavilla arvoilla lääkityksen,joka on auttanut. Yritän päästä uusintaverikokeisiin ja jos oireet jatkuu niin saada apua lääkityksellä.

Sorry, en muista arvoja. Oon päättäny heti ens viikon alettua päästä kokeisiin. Liikunta (jos jaksaa lähteä) ja sauna auttavat oloa. Aamupäivä töissä on rankin ja sit illalla palelee. Tätä on jatkunut vuosia, välillä rankempana ja välillä siedettävästi. Myös näkö huonontunut ja usein "roskia" silmissä. Silmälääkäri sanoi, että normaalia tässä iässä (51 v). Väsymyksen seurauksena masennusta jne ja kierre on valmis...
        Yritetään selvitä tästäkin talvesta!

• tätykkä
        kysyisin kirjoitti:

Se toinen (tsh) oli 5,5, on kuulemma yläkantissa ja toinen jotain 14... Ei kuitenkaan vielä lääkitystä, pitää vaan yrittää sinnitellä uusintakokeeseen asti, joka parin kuukauden päästä. Jos t4v on viiterajoissa, niin tsh voi olla jopa lähes 10 ennen kuin saa lääkkeet, sanoi ainakin tää terkkarilääkäri.
        Pöh, ei tunnu mukavalta kitua ja kärsiä kun ois mahis korjata lääkkeellä.

• .....
        tätykkä kirjoitti:

Se toinen (tsh) oli 5,5, on kuulemma yläkantissa ja toinen jotain 14... Ei kuitenkaan vielä lääkitystä, pitää vaan yrittää sinnitellä uusintakokeeseen asti, joka parin kuukauden päästä. Jos t4v on viiterajoissa, niin tsh voi olla jopa lähes 10 ennen kuin saa lääkkeet, sanoi ainakin tää terkkarilääkäri.
        Pöh, ei tunnu mukavalta kitua ja kärsiä kun ois mahis korjata lääkkeellä.

... höpö. Jos on oireita, lääkitystä voidaan kokeilla, vaikka T4V vielä kuinka viiterajoissa ("subkliininen hypotyreoosi"). Vaihda lääkäriä tai känny asiantuntijan puoleen, jos lääkitystä ei ala herua!

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kuka paiskasi vauvan betoniin Oulussa?

Nimi esiin.....
      Oulu
      92
      5931
    2. Riikan kukkaronnyöri on umpisolmussa

Kulutus ei lähde liikkeelle, koska kansalaiset eivät usko, että: – työpaikka säilyy – tulot eivät romahda – talous ei h
      Maailman menoa
      80
      4772
    3. Tanskan malli perustuu korkeaan ansioturvaan

Ja vahvoihin työllisyys- ja kotoutumispalveluihin. Suomessa Riikka on leikannut juuri näitä: palkkatukea, työttömyysturv
      Maailman menoa
      93
      3001
    4. Epäily: Räppäri yritti tappaa vauvansa.

https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/epaily-mies-yritti-tappaa-vauvansa/9300728 Tämä on erittäin järkyttävä teko täysin p
      Maailman menoa
      26
      2790
    5. Anteeksipyyntöni

Jätän tähän anteeksipyyntöni sinulle, koska en voi sanoa sitä missään muuallakaan. Pyydän anteeksi, jos purkamani tuska
      Järki ja tunteet
      25
      2046
    6. Sydämeni valtiaalle

En täältä aio asioita kysellä. Haluan tuoda tiedoksesi, että pohjimmiltani en ihmisiä tahdo satuttaa ja ajattelen muiden
      Ikävä
      119
      1496
    7. Mikseivät suomalaiset kuluta? istutaan vaan säästötilirahojen päällä..

...Ihan haluamalla halutaan että maa menee konkurssiin? Ihan käsittämätöntä, ennätymäärät säästöjä sekä konkursseja sam
      Maailman menoa
      335
      1047
    8. Oletko tyytyväinen

Tämän hetkiseen tilanteeseenne? Odotatko, että lähennytte vai yritätkö päästä yli ja eteenpäin?
      Ikävä
      85
      1018
    9. Jos oikeasti haluat vielä

Tee mitä miehen täytyy tehdä ja lähesty rohkeasti 📞 laita vaikka viestiä vielä kerran 😚
      Ikävä
      125
      950
    10. Eihän se tietysti minulle kuulu

Mies, mutta missä olet? 🤨 😠
      Ikävä
      48
      754
    Aihe