subbaria tartteisin ja powersetiltä ajattelin tilata mutta en ymmärrä mitä nuo Fs, Qts, Vas ja Xmax - tarkoittaa, mitä ne siis meinaa?
olen tyhmä joten auttakaa tai rankaiskaa.
Fs, Qts, Vas ja Xmax+-, mitä tarkoittaa??
3
4438
Vastaukset
- Guru
Fs on resonanssitaajuus, Qts on kokonais-q-arvo, Vas on ekvivalenttitilavuus ja Xmax - on elementin maksimi liikerata joissain rajoissa. Kolmea ekaa tarvitset kotelon laskemiseen.
- powerset.fi
mistäs tunnistaa sitten hyvän subbarin?
pitääkö Fs olla paljon, vähän? entäs muut arvot?
ja miten se kotelo lasketaan? - Tumppi-82
powerset.fi kirjoitti:
mistäs tunnistaa sitten hyvän subbarin?
pitääkö Fs olla paljon, vähän? entäs muut arvot?
ja miten se kotelo lasketaan?Ei noista arvoista suoraan laatua näe.
Mutta qts tai vas eivät saisi olla kovin korkeita koska silloin kotelosta tulee iso. fs:n alapuolella elementti alkaa itse rajoittamaan liikettään. Eli siksi reflexikotelossa viritystaajuus ei saisi olla paljoa fs:ää korkeammalla. Väliin jäävällä taajuudella elementin liikerata ylittyy helposti.
Kotelo lasketaa erillisellä ohjelmalla kuten winisd tai autosoundin sivuilta löytyvällä. Autopsoundin laskuri on paljon "köyhempi" kuin winisd.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Olen miettinyt kauan
miten reagoisin, kun näen sinut taas. Ehkä ladannut tuohon hetkeen liikaa odotuksia. Ja sitten kun lopulta olit siinä, h292290- 1282283
- 1582044
Ostiko maailma sinut minulta?
Kun et enää resonoi kuin ennen. Kun et enää ihmetellen katso ympärillesi ja pohdi mitä mäen takana on? Ymmärrän ja tue201628- 331538
- 511037
- 86995
Minna Kuukka joutui jekuttamaan ovelasti TTK:n takia - Tästä oli kyse - Tunnustaa: "No joo, joo..."
Symppis Minna Kuukka! Minna on kyllä erinomainen valinta Tanssii Tähtien Kanssa -oppilaaksi - vai mitä mieltä olet? To24922- 16911
- 114894